پوست و زیبایی

دلایل استفاده از ماسک صورت

ماسک صورت چیست ؟  چه مزایایی دارد؟

ماسک صورت باعث پاک سازی پوست می شود، علاوه بر آن تورمات پوست و چربی های اضافی و جوش های کوچک و ریز پوست را از بین می برد.

 

مزایای استفاده از ماسک صورت

تجربه نشان می دهد ماسک صورت باعث شادابی پوست و برداشتن  برآمدگی و چروک پوست صورت می شود.

ماسک صورت حاوی مواد معدنی و مواد مغذی برای سلول های پوست است. برای سلول های پوست صورت، این مواد می تواند پوست را متحول نماید، ماسک صورت باید چند ساعت بر روی پوست باقی بماند، اکثر استفاده کنندگان شب تا صبح آن را تجربه می کنند و موردی هم  ندارد که وقت خواب هم باشد، ماسک برای پوست، یک معجزه به شمار می آید، البته هر چه موارد آسیب پوست بیشتر باشد، تکرار استفاده از ماسک صورت باید بیشتر شود، مثلا یک نوجوان شانزده ساله شاید فقط در سال یک بار از ماسک استفاده کند، اما یک فرد شصت ساله نیاز است چند بار در هفته استفاده از ماسک را تکرار کند تا نتیجه بخش باشد و یک پوست ایده آل داشته باشد و رضایتمندی  از آن را بدست آورد، البته برای بدست آوردن یک صورت جوان تنها نمی توان به ماسک صورت اکتفا نمود، ماسک صورت می تواند به درمان و شادابی پوست کمک نماید، برای رسیدن به یک صورت جوان مراحل و برنامه های درمان زیادی نیاز می باشد، اول باید بدانیم که علت خشکی و چروک شدن پوست صورت چه بوده است، برای درمان برخی از دلایل و عوامل چروک و برآمدگی و خشکی پوست صورت، به ماسک صورت نیاز می باشد.

از عوامل پیر شدن صورت می توان به تغذیه نامناسب و مصرف شیرینی ها و چربی های اشباع نشده اشاره کرد، مصرف اینگونه مواد غذایی، چروک صورت را چند برابر می کند، مصرف شکر  و چربی ها باعث می شود فرد دچار چاقی مفرط شود و این چاقی باعث پف صورت و چروک می شود و افراد چاق پس از مدتی پیر دیده می شوند، این در حالی است که علاوه بر آن باعث افسردگی و حالات عصبی و افکار منفی شدید می شوند.

 

عامل دیگر چروک صورت، استرس ها و هیجانات هستند، استرس باعث تولید سم در بدن می شود و سم ها بالطبع باعث خشکی و چروکی پوست صورت می شوند، شنیدن اخبار بد و نگاه کردن به فیلم ها و سریال های ترسناک و پر هیجان باعث ترس در وجود انسان می گردد و این موارد کم کم خود را در چروک شدن صورت نمایان می کند که برای معالجه و درمان چروک صورت، ابتدا باید استرس زدایی کنید و مدیریت استرس داشته باشید.

پیشنهادی:  راهنمای انتخاب بهترین بادی اسپلش زنانه و مردانه

ورزش در کنار استفاده از ماسک صورت می تواند باعث معالجه شود تغییر در همه حال امکان پذیر است، البته بعضی از عوامل خشک شدن صورت، کم کاری تیروئید است، تیروئید پوست را خشک می کند و در نهایت پوست صورت را چروک و پیر خواهد کرد، برای چنین حالاتی پس از درمان یا در کنار درمان ماسک صورت نیز می تواند به شما کمک نماید.

 

ماسک صورت مغذی و استریل پوست

ماسک صورت باعث می شود نیازهای سلولی پوست تغذیه شود، سلول پوست یک موجود زنده است و به تنفس نیاز دارد، این سلول مانند موجودات زنده نیاز به مواد غذایی دارد، این سلول به وسیله خون رسانی مواد مورد نیاز خود را تامین می کند اما گاهی خون رسانی با اختلال رو به رو خواهد شد یا این که خون با کمبودهای ویتامینی و پروتئینی همراه خواهد بود، ماسک صورت می تواند کمبودها را تا حدودی جبران کند، امروزه از پوست خیار و مرکبات نیز برای تامین مواد مغذی پوست استفاده می کنند، ماسک صورت باعث زیبایی و روشنایی پوست می شود و موجب می شود که شفافیت خاصی به شما هدیه کند و همچنین باعث آب رسانی می گردد، داشتن پوستی صاف و شاداب را با استفاده از ماسک تجربه کنید، ماسک صورت، باعث از بین رفتن ویروس ها و میکروب ها می شود، همچنین یک پاک سازی پوست محسوب می شود چربی های پوست را از بین می برد، البته ماسک های صورت تقلبی با بسته بندی فانتزی هم در بازار سیاه توزیع شده است که بعضا این ماسک ها با مارک های پرچم کشورهای پیشرفته در دست افراد غیر متخصص است.

ماسک هایی که در بازار سیاه هستند از  لحاظ طبی معلوم نیست از چه موادی تشکیل شده اند و چه کسانی آنها را تولید می کنند، ضمن اینکه این ماسک ها ضمانت اجرایی ندارند، اما ماسک های داروخانه ای شرکت سازنده و دکتر داروساز آن را تایید کرده است و تاریخ مصرف هم  دارند و در صورت ضرر و زیان پیگرد قانونی نیز دارد. لذا خرید از داروخانه ها بسیار توصیه می شود. ماسک های صورت که در داروخانه ها به فروش می رسند کاملا بهداشتی هستند و آلودگی و میکروب در داخل آن ورود نمی کنند.

 

 

جوان سازی پوست صورت

ماسک صورت یک نوع جوان سازی محسوب می شود و پوست صورت را جوان خواهد کرد، وقتی که پوست شما چروک دیده شود، هر چند اما زیبا باشید اما شما پیر دیده می شوید، صورت چروک شما را خسته و بی حال و پیر و فرسوده نشان می دهد، چروک صورت یعنی اینکه شما پا با سن پیری و فرسودگی گذاشته اید. پیری زودرس یک نوع ژن است که وارد جسم انسان می شود و باعث چروک صورت ، خستگی ، بی حالی پوست ، پوسیدگی ، ضعیف شدن دندان ها، ناامیدی ، افسردگی، کم حوصلگی و نیز حالات عصبی می شود، اما وقتی شما صورت جوانی داشته باشید روحیه و امید را جایگزین ناامیدی و پیری خواهید کرد. البته برای جوان سازی پوست تنها ماسک صورت نمی تواند چاره ساز باشد بلکه برای جوان سازی پوست باید اقدامات فیزیکی انجام داد از جمله ورزش صبحگاهی و نشست و برخاست با افراد سرزنده و رفع استرس و مصرف مرکبات و در کنار آن استفاده از ماسک صورت می تواند کمک بسیاری کند. برای جوانی باید مدیریت داشته باشید و عوامل محیطی نباید در شما تاثیر گذار باشد.

پیشنهادی:  برای تقویت و استحکام ناخن چه باید کرد؟

 

 

آرامش خاطر با استفاده از ماسک صورت:

با استفاده از ماسک صورت و خوابیدن در یک مکان آرامش بخش و بدون دغدغه فکری، شما فقط به فکر یک پوست زیبا خواهید بود، تمام دغدغه های فکری را رها کنید و از  لحظه آرامش بخشی را که برای خود فراهم نموده اید لذت ببرید، در کشورهای پیشرفته برای استفاده از ماسک صورت مکان های آرامش بخشی را تهیه می کنند یا می سازند و در کنار آن یک خدمه که آموزش دیده شده را برای آن فرد به خدمت می گذارند.، امروزه آرایش و آرامش در کنار یکدیگر گره خورده است، بدون آرامش نمی توانید به آرایش خوب و هدفمند دست پیدا کنید و بدون آرایش هم نمی توانید به پوست زیبا و جوان و زیبا دست یابید. امروزه لحظات رمانتیک یک خواسته بزرگ و یک نیاز روحی برای جوان سازی پوست به شمار می آید.

در برخی از کشورهای پیشرفته و در جهت جذب جهانگردی، دو تبلیغ را در کنار هم نشان می دهند، و آن لحظات آرامش و دومی مکان های آرایش که همین دو تبلیغ فوج عظیم جهانگردی را به خود جذب می نماید و میلیاردها دلار برای آن کشور درآمد زایی می کند. ظاهرا آرامش و آرایش یکی از نیازهای بزرگ بشریت است که دست یافتن به آن برای هرکسی مقدور نیست. امروزه داروهای جدیدی تحت عنوان ماسک صورت تولید شده است. ظاهرا ماسک صورت از طرف افراد بسیاری  مورد استقبال قرار گرفته است چون به نتایج خوبی دست یافته است.

 

مزایای ماسک زدن: ۵ روش که ماسک های صورت در بهبود و شادابی پوست شما کمک می کنند:

 

  • منافذ پوست را تصفیه می کند. پوست شفاف تر و منافذ شفاف تر. …
  • هیدراتاسیون را افزایش می دهد. رطوبت و هیدراتاسیون را به انواع پوست های خشک و کم آب می رساند.
  • خطوط ظریف را کاهش می دهد
  • رنگ پوست یکنواختی می بخشد
  • پوست سفت تر خواهد شد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا