مکمل هامکمل های غذایی

بهترین زمان امگا ۳ در آقایان چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مصرف امگا۳ چه زمانی است؟ چه نقشی در جسم انسان دارد؟ امگا۳ در چه مواد غذایی یافت می شود؟ امگا۳ بیشتر در ماهی دیده می شود و موجب تقویت بدن انسان می شود و بدین ترتیب بیماری ها را دفع می کند. امگا۳ در سوخت و ساز و فیزیولوژیک جسم تاثیر مثبتی دارد، در سیستم ایمنی و قلب و عروق نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 

امگا ۳ چیست ؟ و بهترین زمان مصرف آن توسط آقایان چه زمانی است؟

 

چربی ها و روغن ها از مهمترین منابع غذایی انسان محسوب می شوند. زیرا چربی‌ها و روغن‌ها مهمترین تشکیل دهنده سلول ها در بدن هستند،  هسته های سلولی از چربی‌ها و روغن‌ها تغذیه می‌کنند، چربی‌ها و روغن ها در بدن تبدیل به انرژی می شوند، یک گرم چربی‌ و روغن  به هشت تا ده کیلوکالری می‌رسد و چند برابر قندها و هیدروکربن هاست و برای دوران سالمندی بسیار مناسب و در رشد سلولی نقش بسیار مهمی دارد، مخصوصاً برای افرادی که از هورمون رشد کمتری برخوردار هستند می‌توانند از انواع غذا های سرشار از چربی و روغن استفاده نمایند.

 

امگا۳ در سوخت و ساز و فیزیولوژیک جسم تاثیر مثبتی دارد، در سیستم ایمنی و قلب و عروق نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر موقع امگا۳ و امگا ۶ با هم مصرف شود،  بدن  امگا۳ را دفع می‌کند و از امگا ۶ تغذیه می‌کند،  لذا نباید همزمان هر دو را با هم مصرف نمود، هنوز در جامعه ما نقش مهم و اثربخش امگا۳ در بدن،  فرهنگ سازی نشده است و جامعه ما از اهمیت و نقش آن بی خبر است .

 

 

البته مصرف زیاد امگا۳ و امگا ۶ عوارض خطرناکی را نیز به همراه دارد که نباید از حد و حدود آن زیاد شود.

 

امگا۳ بیشتر در زیتون و بادام زمینی و ماهی وجود دارد، اما در ماهی چند برابر گیاهان است، مصرف گردو در وعده صبحانه می تواند باعث زیاد شدن امگا سه در بدن شود، گردو حاوی مقدار زیادی امگا۳ است و این ویتامین  می تواند کمبود تغذیه بدن را جبران کند، تخم مرغ نیز حاوی بسیاری از این مواد معدنی است،  اما به خاطر ترس از چربی،  افراد زیادی از خوردن تخم‌مرغ اجتناب می کنند. اتفاقا تخم مرغ حاوی ویتامین های مفیدی است.

از علائم کمبود ویتامین امگا۳ در بدن می توان به خشکی پوست، ناراحتی های قلبی، خستگی زودرس، ریزش مو، زایمان غیر طبیعی اشاره کرد که بیشتر این علائم در بین خانم‌ها دیده شده است.

پیشنهادی:  کمبود کدام ویتامین باعث گزگز دست و پا می شود

 

مصرف امگا ۳ در آقایان

 

امگا۳ یکی از نیازهای ضروری بدن است و این نیاز در آقایان بیشتر از خانم ها دیده می شود،  فعالیت های بدنی بیشتر و عواملی چون اختلاف فیزیکی بین آقایان و خانم ها، تحمل استرس زیاد، در محل کار، نیاز آقایان به این ویتامین را چند برابر کرده است.

امگا۳ بدن را قوی می کند، همچنان در مناطق جنوبی که مصرف ماهی و امگا۳ بیشتر است، تحمل آقایان در برابر عوامل آب و هوایی و محیطی بیشتر دیده می شود.

امگا ۳ باعث می‌شود تا بدن آقایان در برابر نور خورشید و شرجی های کنار دریا مقاومت بیشتری را نشان دهد،  نور خورشید باعث ریزش مو، ضعف چشم، ناراحتی های پوستی، عرق کردن زیاد و بیماری های داخلی شود.

اما امگا ۳ می تواند همه این بیماری ها را دفع کنند، بعضی از ویروس‌ها و میکروب‌ها در گرمای شدید فعال تر و قوی تر می شوند و برای ورود به بدن آماده خواهند شد، اما امگا۳ باعث تولید آنتی بیوتیک خواهد شد. باعث می شود جسم انسان همه ویروس‌ها و میکروب‌ها را نابود کند،  همچنین در فعالیت های فیزیکی و ورزشی ، آقایان امگا۳ را با مکمل های غذایی  مصرف می کنند تا بدن قوی‌تر ‌شود. در مسابقات ورزشی المپیک مصرف امگا ۳ باعث انرژی بیشتر برای ورزشکاران و فعالان تحرکات فیزیکی خواهد شد، در کشورهای اروپایی که هر ساله کنار دریا شنا می کنند برای این که در معرض نور خورشید قرار می گیرند روغن امگا۳ را به بدن می مالند زیرا  بدن را در برابر نور خورشید محافظت می نماید و بدن در برابر گرما مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

همچنین این ماده باعث می‌شود حرارت بدن کم شود بسیاری از بیماری‌ها و مخصوصاً بیماری های پوستی ناشی از حرارت بیش از حد بدن است، اکثر جوش های پوستی از حرارت بیش از حد بدن می باشد.

 

مکمل آقایان

 

امروزه اختلالات زیادی در مواد غذایی انسان‌ها دیده شده است و غذاهای شیمیایی مصیبتی بزرگ را برای انسان آفریده و باعث بیماری های زیاد از جمله سرطان در بدن می شوند.

امروزه میلیون ها نفر گرفتار سرطان می باشند تومورهای مغزی باعث می‌شوند که میلیون‌ها انسان جانشان را از دست بدهند و علت ایجاد غدد سرطانی غذا های شیمیایی و داروهای شیمیایی تشخیص داده شده است،  پژوهشگران و اساتید هیأت  علمی در این خصوص تحقیقات و مقالات زیادی نوشته اند، از عوامل بیماری های جدید همین غذاهای شیمیایی می باشند که انسان متأسفانه گرفتار آن شده است، نوشیدنی‌های گازدار و مواد های قندی شیمیایی باعث شده است که انسان گرفتار شده و عمر او کوتاه وکوتاهتر شود. لذا انسان ها  باید تا می توانند از این غذاها دوری کنند، البته کنار گذاشتن  این غذاها به صورت مطلق،  برای انسان امکان ندارد، انسان بسیار سریع و فوری گرفتار غذاهای شیمیایی شده است که اجتناب از آن ها برای انسان ها  به این راحتی امکان ندارد، همین مورد باعث شده است که این غذاهای شیمیایی بعضی از پروتئین ها را زیاد و بعضی را نیز تامین نکند و این عامل بیماری است.

پیشنهادی:  در زمان ورزش های سنگین چه بخوریم ؟

غذاهای شیمیایی باعث می‌شوند که از یک طرف قند و چربی های زیاد در بدن نهفته شود و از طرفی با انبوهی از نیازها بدن را گرفتار کند، برای رفع تغذیه مناسب  و برای رفع کمبودها و نیازهای بدن چاره‌ای جز مصرف مکمل‌های غذایی نیست، این مکمل آقایان به صورت قرص در داروخانه ها نیز یافت می‌شود، در مناطقی که مصرف ماهی و مواد غذایی کمتری مورد استفاده قرار می گیرد، می‌توان به صورت مقطعی از مکمل آقایان استفاده نمود، مکمل های آقایان باعث می‌شود که کمبودهای بدن جبران گردد و انرژی مناسب برای بدن مهیا شود، مکمل‌های آقایان باعث می‌شوند بسیاری از بیماری ها دفع شود، مکمل‌های غذایی در تقویت سیستم بدنی افراد کمک می‌کنند و باعث می‌شوند بدن در برابر هجوم ویروس‌ها و میکروب‌ها مقاوم باشد، ورزشکاران برای مسابقات المپیک از مکمل های غذایی استفاده می‌کنند، مصرف مکمل‌های غذایی در آقایان بیشتر از خانم‌ها دیده شده است، همچنین کسانی که مکمل‌های غذایی در تمرینات ورزشی المپیک مصرف می‌نمایند برای مسابقات ورزشی آمادگی بیشتری دارند، البته  مکمل غذایی از مواد شیمیایی تشکیل شده و مصرف بیش از اندازه مکمل های غذایی باعث ناراحتی های غددی نیز خواهد شد،  مکمل های غذایی عوارض بسیار خطرناکی دارند و مصرف بیش از اندازه آنها ممکن است،  باعث تولید تومورهای مغزی و سرطان های متعددی شود، برای کسانی که فعالیت فیزیکی بسیار کمتری دارند، مصرف مکمل‌های غذایی ممنوع می باشد، کسانی که فعالیت فیزیکی ندارند به هیچ وجه تحت هیچ عنوانی به طرف مکمل‌های غذایی نروند، مگر اینکه در آزمایشگاه های پزشکی و توسط پزشک از نقصان یک کمبود در بدن مشاهده شود،  مصرف مکمل های غذایی باید بسیار مقطعی و محدود باشد.

بهترین و سالم ترین امگا۳ ، مصرف ماهی است، ماهی غذای لذیذی است که سرشار از پروتئین ها و امگا۳ است، خوردن ماهی باعث دفع هزاران بیماری می شود، مصرف ماهی، سلامتی بدن را تضمین می کند، ماهی را با خرما مصرف کنید، خرما و ماهی هر چقدر هم مصرف شود، دمای بدن معتدل می شود، اعصاب و عروق بدن تنظیم می شود و فرد همیشه با نشاط خواهد بود. مصرف ماهی هر چقدر هم زیاد باشد برای بدن هیچ گونه ضرری نخواهد داشت. ورزش در کنار مواد غذایی سالم، طول عمر برای انسان را فراهم و تضمین خواهد کرد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا