بیماری ها

بهترین قرص برای زانو درد

زانو درد یک درد رایج است که افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است نتیجه یک آسیب، مانند پارگی رباط یا پارگی غضروف باشد. همچنین شرایط پزشکی، از جمله آرتریت، نقرس و عفونت نیز می‌تواند باعث زانو درد شود.

بسیاری از دردهای جزئی زانوبه سرعت درمان می‌شوند. فیزیوتراپی و زانوبندها نیز می توانند به تسکین درد کمک کنند. با این حال، در برخی موارد، زانوی شما ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

 

انواع زانودرد

بیش از ۱۰۰ نوع مختلف زانودرد وجود دارد و مواردی که بیش‌تر روی زانو تاثیر می‌گذارند؛ عبارتند از:

 

آرتروز

استئوآرتریت که گاهی آرتریت دژنراتیو نامیده می‌شود؛ شایع‌ترین نوع زانو درد است. این یک وضعیت ساییدگی است و زمانی رخ می‌دهد که غضروف زانوی شما با افزایش سن از بین می رود.

 

روماتیسم مفصلی

ناتوان‌کننده‌ترین شکل زانودرد، روماتیسم مفصلی بوده که یک بیماری خودایمنی است که می‌تواند تقریبا هر مفصلی در بدن شما از جمله زانوها را تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه روماتیسم مفصلی یک بیماری مزمن است؛ اما شدت آن نیز متفاوت می‌باشد.

 

 نقرس

این نوع زانودرد زمانی اتفاق می‌افتد که کریستال‌های اسید اوریک در مفصل انباشته می‌شوند. در حالی که نقرس بیش‌تر انگشت شست پا را درگیر می کند و می‌تواند در زانو نیز رخ دهد.

 

 نقرس کاذب

نقرس کاذب به دلیل بلورهای حاوی کلسیم به وجود می‌آید که در مایع مفصلی ایجاد می شود و  زانو شایع‌ترین مفصلی بوده که به نقرس کاذب مبتلا می‌شود.

 

آرتریت سپتیک

گاهی اوقات مفصل زانو ممکن است باعث عفونت شده و منجر به تورم، درد و قرمزی شود. آرتریت سپتیک اغلب با تب رخ می‌دهد و معمولا قبل از شروع درد هیچ ضربه‌ای وجود ندارد و می‌تواند به سرعت باعث آسیب گسترده به غضروف زانو شود. بنابراین اگر زانو درد همراه با هر یک از علائم آرتریت سپتیک دارید؛ فورا به پزشک مراجعه کنید. شدت زانو درد بسته به علت مشکل متفاوت بوده و همراه با علائم و نشانه هایی است که گاهی اوقات با زانو درد همراه است که عبارتند از:

  • تورم و سفتی
  • قرمزی و گرمی در لمس
  • ضعف یا بی ثباتی
  • صداهای ترکیدن یا خرخر کردن
  • ناتوانی در صاف کردن کامل زانو
  • تورم مشخص زانو

 

علل زانودرد

زانو درد می‌تواند ناشی از صدمات، مشکلات مکانیکی، انواع آرتریت و مشکلات دیگر باشد. علت درد  زانو می‌تواند بر هر یک از رباط‌ها، تاندون‌ها یا کیسه‌های پر از مایع (بورسا) که مفصل زانو شما را احاطه کرده‌اند و همچنین استخوان‌ها، غضروف‌ها و رباط‌هایی که خود مفصل را تشکیل می‌دهند؛ تاثیر بگذارد. برخی از آسیب‌های شایع زانو عبارتند از:

 

آسیب ACL

آسیب ACL پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL) است و یکی از چهار رباطی بوده که استخوان ساق پا شما را به استخوان ران شما متصل می‌کند. آسیب ACL به ویژه در افرادی که بسکتبال، فوتبال یا سایر ورزش‌هایی که نیاز به تغییر جهت ناگهانی دارند؛ رایج است.

 

شکستگی

استخوان‌های زانو، از جمله کشکک زانو (کشکک) ممکن است در سقوط یا تصادفات شکسته شوند. همچنین افرادی که استخوان‌هایشان در اثر پوکی استخوان ضعیف شده است؛ گاهی اوقات می‌توانند به سادگی با قدم گذاشتن اشتباه، دچار شکستگی زانو شوند.

 

بورسیت زانو

آسیب‌هایی ممکن است در زانو ایجاد شود که التهاباتی را در بورس‌ها ایجاد می‌کند. کیسه‌های کوچکی از مایع که قسمت خارجی مفصل زانو را محافظت می‌کند تا تاندون‌ها و رباط‌ها به آرامی روی مفصل بلغزند.

 

تاندونیت کشکک

تاندونیت، نوعی عارضه بوده که تحریک و التهاب یک یا چند تاندون را به همراه دارد. بافت‌های ضخیم و فیبری که ماهیچه‌ها را به استخوان‌ها متصل می‌کنند. این التهاب می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که تاندون کشکک آسیب دیده باشد که از کشکک زانو (کشکک) تا استخوان ساق پا کشیده شده و به شما اجازه می‌دهد لگد بزنید، بدوید و بپرید. افراد زیادی که در فعالیت‌های ورزشی مانند دو، اسکی، دوچرخه و فعالیت‌های پرشی مشغول هستند؛ ممکن است به تاندونیت در کشکک مبتلا شوند.

پیشنهادی:  ماسک های مرغوب چه ویژگی هایی دارند؟

فرد با داشتن این علائم دچار مشکلاتی می‌شود که در زیر آن‌ها را بیان می‌کنیم:

بدن شل

گاهی اوقات آسیب یا تخریب استخوان یا غضروف می‌تواند باعث شکسته شدن تکه ای از استخوان یا غضروف و شناور شدن آن در فضای مفصل شود که این ممکن است هیچ مشکلی ایجاد نکند. تنها در صورتی که میان بدن شل و حرکت مفصل زانو تداخل ایجاد شود و اثری مانند گیر کردن شی‌ای در لولای در است.

 

سندرم Iliotibial band

این زمانی اتفاق می‌افتد که نوار سفت بافتی که از قسمت بیرونی باسن تا بیرون زانو امتداد میابد (بند ایلیوتیبیال) و آنقدر سفت می‌شود که به قسمت خارجی استخوان ران شما ساییده می‌شود. دوندگان و دوچرخه سواران بیش‌تر مستعد ابتلا به سندرم باند ایلیوتیبیال هستند.

 

دررفتگی کاسه زانو

در رفتگی در ناحیه کاسه زانو تنها در حالتی که استخوان به شکل مثلث جلوی زانو وجود دارد؛ از جای خود درآید. در برخی موارد، کاسه زانو ممکن است جابجا بماند و شما بتوانید دررفتگی را مشاهده کنید.

 

درد لگن یا پا

در صورت احساس درد در لگن یا پا، ممکن است راه رفتن خود را تغییر دهید که از مفصل دردناک خود نجات یابید. اما این تغییر در راه رفتن می‌تواند فشار بیش‌تری بر مفصل زانو شما وارد کند و باعث زانو درد شود.

 

درمان زانو درد

برای درمان زانو درد راهکارهای مختلفی وجود دارد که در زیر بیان می‌کنیم.

 

ورزش و فیزیوتراپی

برخی از تمرینات به ساخت یا کشش عضلات و کاهش درد کمک می‌کنند. همچنین باید بدانید که از کدام ورزش‌ها باید اجتناب کرد. زیرا ممکن است باعث آسیب بیش‌تر به زانو شود.

 

تغییر سبک زندگی

تغییراتی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش درد خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، حفظ وزن سالم فشار وارده بر زانوهای شما را کاهش می‌دهد. همچنین ممکن است لازم باشد از فعالیت هایی مانند دویدن که نیروی زیادی به زانو وارد می کند؛ اجتناب کنید.

 

بلوک های عصبی ژنیکولی

این درمان، سیگنال‌های درد را که اعصاب ژنیکولی بین مفصل زانو و مغز منتقل می‌کنند را می‌بندد. این ابتدا با تزریق یک ماده بی حس کننده برای تسکین کوتاه مدت انجام می‌شود و اگر موثر باشد؛ بیمار می‌تواند با یک روش غیرجراحی به نام فرسایش رادیوفرکوئنسی، تسکین طولانی‌مدت داشته باشد. بلوک های عصبی ژنیکولی، عصب گرما تولید کرده که سیگنال‌های درد را متوقف می‌کند.

 

تحریک اعصاب محیطی

یک جراح، الکترودها و یک  باتری کوچک را در نزدیکی اعصاب محیطی قرار می‌دهد که سیگنال های درد را از زانو منتقل می‌کند. الکترودها جریان الکتریکی ضعیفی را به عصب می‌رسانند (با ایجاد احساس سوزن سوزن شدن)، آن را فریب می‌دهد تا سیگنال های درد را به مغز خاموش کند. سپس بیمار فرکانس الکتریکی را کنترل می‌کند. درمان های مکمل برخی از افراد با استفاده از ماساژ، بیوفیدبک، آرامش، مدیتیشن، طب سوزنی، یوگا یا تجسم تسکین میابند.

 

عمل جراحی

عمل جراحی در درجه اول برای رفع آسیب‌های ساختاری استفاده می‌شود. جراحی نباید اولین انتخاب باشد. اما گاهی اوقات تنها راه حل است. صفحه جراحی زانو ساخته شده برای این لحظه جزئیاتی در مورد گزینه‌ها و ملاحظات مدیریت درد ارائه می‌دهد.

 

درمان‌های احیا کننده

محققان به بررسی گزینه‌هایی مانند تزریق پلاسما و درمان سلول‌های بنیادی ادامه می‌دهند. تحقیقات هنوز در مراحل اولیه بوده و قطعی نشده است.

 

داروها

این مورد شامل داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و داروهای قوی‌تر مانند مواد افیونی می‌شود. سایر داروها نیز از جمله استروئیدها می‌توانند کمک کنند. از آنجا که مواد افیونی می‌توانند اعتیادآور باشند؛ لازم است که یک متخصص مدیریت درد واجد شرایط، بر برنامه دارویی شما نظارت داشته باشد. همچنین در مورد داروهای ضد التهاب و استروئیدها که می‌توانند غضروف و مفاصل زانو را ضعیف کنند؛ لازم است که احتیاط کنید.

پیشنهادی:  نکات مهم در مبارزه با ویروس کرونا

 

کپسول گیاهی الارتریت ریحانه بهبود آرتوروز

کپسول فست ران او پی دی فارما

کپسول آوودین هولیستیکا

 

قرص ویتامین برای زانو درد

‌برای اینکه بتوانید خود را از درد در زانوها نجات دهید؛ می‌توانید قرص‌ها و مکمل‌های زیادی را مصرف کنید. ولی پیشنهاد می‌کنیم از مصرف قرص‌های ویتامین دار غافل نشوید. دو نمونه از پرمصرف‌ترین قرص‌های ویتامین برای زانودرد شامل ویتامین سی و دی است.

 

بهترین قرص برای زانو درد

افراد ممکن است درد خفیف تا متوسط ​​زانو را با داروهای بدون نسخه (OTC) مانند داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) یا استامینوفن درمان کنند. NSAIDها التهاب را تسکین می‌دهند و به مدیریت درد کمک می کنند. برخی از انواع NSAID ها به صورت OTC   برای درمان درد خفیف تا متوسط ​​در دسترس هستند که NSAID ها شامل ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم موجود است. یک بزرگسال می‌تواند ایبوپروفن را با ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم (میلی گرم) در روز مصرف کند. برای ناپروکسن سدیم، دوز روزانه نباید بیش از ۱۳۷۵ میلی گرم باشد. همچنین فرد باید دستورالعمل‌های راهنمای دارو را دنبال کند و هرگز از دوز توصیه شده روزانه تجاوز نکند. زیرا ممکن است خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش دهند. پس ایبوپروفن و ناپروکسن جزء بهترین قرص برای زانو درد محسوب می‌شوند.

 

بهترین پماد درد زانو

حال مواردی را بیان می‌کنیم که به کمک آن‌ها قادر خواهید بود بهترین پماد برای زانو درد را انتخاب کنید. این موارد عبارتند از:

کیفیت

کیفیت همیشه مهم‌ترین عامل برای خرید پماد است. این موضوع را با مطالعه نظرات مشتریان و اینکه آیا  حس می‌کنند این کرم واقعا در مقابل زانودرد موثر است؛ می توان متوجه شد. پمادهای با کیفیت بالا معمولا چرب نیستند و عطری ندارند.

 

مواد تشکیل دهنده آن

مواد تشکیل دهنده بهترین پماد برای درد زانو نیز باید در نظر گرفته شود. اجزای سازنده این قرص‌ها به صورت فعال بوده‌اند که تاثیر بیش‌تری نسبت به بقیه دارند. با این حال باید آلرژی خود را قبل از انتخاب یکی از پمادها در نظر بگیرید.

 

تاثیر

وقتی صحبت از تاثیر می‌شود؛ نظرات می‌توانند بسیار متفاوت باشند و همچنین بدن انسان‌ها از یکدیگر متفاوت است.

 

ایمنی

تصور کنید پمادی دارید که دستورالعمل های ساده ای دارد. همانند تمامی داروها، باید با جدیت همه چیز را انجام دهید تا از آسیب یا استفاده غلط بپرهیزید. همچنین هشدارهای حساسیتی را جدی بگیرید.

 

کرم کاپسیدین دینه

کرم کاپسیدین دینه ۳۰ گرم

 

درمان خانگی زانو درد

درمان خانگی برای درمان زانو درد نیز موثر بوده و به سلامت و تقویت عضلات کمک می‌کند.

 

رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی به افراد در حفظ وزن متعادل کمک کرده و دارای خاصیت‌هایی نیز می‌باشد که برای سلامت انسان مفید است. زیرا افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند؛ بیش‌تر در معرض خطر زانو درد قرار می‌گیرند. تغذیه خوب به کاهش وزن کمک می‌کند و یک رژیم غذایی سالم به صورتی است که:

  • سرشار از میوه و سبزیجات باشد.
  • حاوی گوشت، چربی حیوانی و سایر چربی‌ها به میزان کم باشد.

 

ماساژ

برای ماساژ دادن می‌توانید مراحل زیر را نیز دنبال کنید:

  • دست ها را شل و به صورت مشت کرده و با دو دست ۱۰ بار روی ران بالا، پایین و میانی بزنید.
  • پاها را صاف روی زمین گذاشته و بنشینید. کف دستتان را بالای ران قرار داده، تا زانو بلغزانید و سپس رها کنید. این کار را پنج بار تکرار کنید.
  • کف دست خود را در بالای ران قرار دهید، آن را به سمت پایین ران، روی زانو و پشت ران خارجی بکشید.

ماساژ دادن عضلات ران تاثیر خوبی بر روی زانو خواهد داشت. همچنین ماساژ فواید دیگری مانند کنترل استرس نیز دارد.

 

سخن آخر

اگر زانو درد شما به حدی بود که بی طاقت شده و نمیتوانید زانویتان را حرکت دهید، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک در مورد علائم سؤال می‌کند، معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و همچنین ممکن است آزمایش های تصویربرداری مانند اسکن اشعه ایکس یا ام آر آی را پیشنهاد کند و پس از تشخیص علت، در مورد گزینه های درمانی با شما صحبت خواهند کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا