مکمل هامکمل های غذایی

مکمل‌های غذایی برای مادران شیرده

بهترین مکمل‌های غذایی برای مادران شیرده

از آنجاییکه رژیم غذایی ممکن است به تنهایی پاسخگوی این نیاز نباشد؛ مصرف مکمل‌ های شیردهی و مولتی ویتامین‌هایی که باعث افزایش کیفیت و حجم شیر مادر شود.شاید اکثر مردم از اهمیت دریافت مکمل‌های دوران بارداری آگاه باشند اما بسیاری از زنان نمی‌دانند که نیازهای تغذیه‌ای در دوران پس از زایمان هم بسیار حائز اهمیت است. به ویژه در مورد مادران شیرده این قضیه از اهمیت بیشتری برخوردار است.بعد از زایمان دریافت مکمل‌ های شیردهی از بروز کمبودهای تغذیه‌ای که ممکن است به نوزاد یا مادر آسیب برساند جلوگیری می‌کند.
در دوران بارداری میزان مواد مغذی مانند کلسیم، ویتامین‌های B6 و B9 در بدن کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این موارد اگر بعد از زایمان به کودک شیر بدهید نیاز است تا مواد مغذی را بیشتر از دوران بارداری دریافت کنید. اکثرا زنان شیرده به طور کافی موادی مانند روی، منیزیم و کلسیم را دریافت نمی‌کنند که برای جبران آن بهتر است از مکمل‌های شیردهی استفاده کنند.مادران شیرده باید به این نکته توجه کنند که تغذیه مناسب آن‌ها به ساخت بدن و مغز کودک کمک می‌کند چرا که سرعت رشد مغز در دوران شیرخوارگی و کودکی در اوج خود قرار دارد.
اگر به تازگی مادر شده‌اید باید به این نکته توجه کنید که بدن شما کار شگفت‌انگیزی انجام داده است و برای تحقق آن از ویتامین‌ها و مواد معدنی ذخیره شده در بدن شما استفاده نموده است. بنابراین بعد از زایمان بخشی از برنامه‌های شما باید به مراقبت از خود و جبران کردن ذخایر از دست رفته اختصاص پیدا کند.مادران شیرده نیاز بیشتری به تغذیه مناسب دارند تا به خوبی برای خود و نوزادشان مراقبت کنند. علاوه بر تغذیه متوازن، استفاده از مکمل‌های غذایی ممکن است برای حفظ سلامت و تأمین نیازهای بدنی مادران شیرده مفید باشد. در این مقاله، به برخی از بهترین مکمل‌های غذایی برای مادران شیرده خواهیم پرداخت.

 

مکمل‌های مولتی‌ویتامین

مکمل‌های مولتی‌ویتامین می‌توانند به مادران شیرده کمک کنند تا نیازهای ویتامینی خود را تأمین کنند. این مکمل‌ها شامل طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم مانند ویتامین A، ویتامین D، ویتامین C، ویتامین B12، آهن و کلسیم هستند. با توجه به نیازهای خاص خود، می‌توانید از مکمل‌های مولتی‌ویتامین مخصوص مادران شیرده استفاده کنید.

پیشنهادی:  بهترین قرص مکمل غذایی برای چاق شدن

 

اسیدهای چرب امگا-۳

اسیدهای چرب امگا-۳ یک منبع مهم از چربی‌های سالم هستند که برای مادران شیرده مفید هستند. این اسیدها می‌توانند به بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی کودک کمک کنند و روند التهابی را کاهش دهند. منابع طبیعی اسیدهای چرب امگا-۳ شامل ماهی چرب مثل سالمون، ماهی تون و ماهی ماکرل هستند. همچنین، می‌توانید از مکمل‌های اسیدهای چرب امگا-۳ استفاده کنید.

 

پروبیوتیک‌ها

مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند برای مادران شیرده مفید باشد. این مکمل‌ها حاوی باکتری‌های مفیدی مانند لاکتوباسیل و بیفیدوباکتر هستند که به بهبود ترکیب روده و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. از مکمل‌های پروبیوتیک در همراهی با توصیه پزشک خود استفاده کنید.

 

آهن

آهن یک ماده معدنی مهم برای مادران شیرده است. مصرف مکمل‌های آهن می‌تواند کمک کند تا سطح آهن در بدن مادران شیرده به حداکثر برسد و به پیشگیری از کمبود آهن و کاهش خستگی و ضعف کمک کند. اما قبل از مصرف مکمل‌های آهن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 

ویتامین D

ویتامین D نقش مهمی در سلامتی مادران شیرده دارد. این ویتامین می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت استخوان و عضلات و افزایش جذب کلسیم در بدن کمک کند. همچنین، ویتامین D از طریق آب شیر برای نوزادان نیز انتقال پیدا می‌کند. در صورت نیاز، مکمل‌های ویتامین D ممکن است به شما توصیه شود.

 

نتیجه‌گیری

بهترین تغذیه برای کودک تغذیه با شیر مادر است.اما مادران نیز در این دوران باید از تغذیه مناسب و همچنین لوازم دوران شیردهی استفاده کنند. اولین باری که نوزادتان را در اتاق زایمان در آغوش می‌گیرید، زمان خوبی برای شروع شیردهی می‌باشد. در ابتدا بدنتان شیر مخصوصی به‌نام کلستروم تولید می‌کند که به حفاظت نوزاد در برابر عفونت‌ها کمک خواهد کرد. ۸ الی ۱۲ بار در هر ۲۴ ساعت الگوی شیردهی مناسبی است. باید هر بار که نوزادتان علائم گرسنگی را نشان می‌دهد، او را تغذیه کنید.هنگامی‌که نوزاد تغذیه می‌کند، مکش وی مغز مادر را برای آزادسازی هورمون پرولاکتین بیش‌تری تحریک می‌کند. پرولاکتین نیز بدن را برای تولید شیر بیش‌تر تحریک می‌کند. این، دستورالعمل لازم را برای پستان‌ها برای ساخت شیر کافی برای تغذیه بعدی می‌دهد. پس از گذشت چند ساعت، سطح پرولاکتین شروع به کاهش می‌کند، اما با شیردهی دوبارۀ نوزاد بار دیگر افزایش می‌یابد. بنابراین، هرچه دفعات بیش‌تری نوزادتان را شیر دهید، سطح پرولاکتین در جریان خون بیش‌تر شده و تولید شیر نیز بیش‌تر می‌شود. همچنین، پرولاکتین علت توقف پریودتان می‌باشد، زیرا می‌تواند از تخمک‌گذاری جلوگیری کند.
مکمل‌های غذایی ممکن است به مادران شیرده کمک کنند تا نیازهای بدنی خود را تأمین کنند و سلامت خود و نوزادشان را حفظ کنند. مکمل‌های مولتی‌ویتامین، اسیدهای چرب امگا-۳، پروبیوتیک‌ها، آهن، ویتامین D از جمله بهترین مکمل‌های غذایی برای مادران شیرده هستند. قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

پیشنهادی:  ول من اورجینال ویتابیوتیکس

 

در آخر تعدادی از بهترین مکمل‌های غذایی برای مادران شیرده برا به شما معرفی می کنیم.شما می توانید این محصولات را از داروخانه آنلاین یارافارما تهیه نمایید :

قرص مولتی ویتامین اکتی ناتال لیبرتی سوئیس

قرص مولتی ویتامین اکتی ناتال لیبرتی سوئیس 30 عدد

تمامی خانم‌های باردار و شیرده به قرص‌های مولتی ویتامین نیاز دارند تا سلامتی بدن خود را حفظ کنند و جنین و نوزادی سالم داشته باشند. قرص مولتی ویتامین اکتی ناتال با ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در خود، نیازهای تغذیه ای مادر و جنین را برطرف می‌کند.

 

 

لیدی میل فاسبل مخصوص خانم های باردار و شیرده

لیدی میل فاسبل مخصوص خانم های باردار و شیرده 400 گرم

لیدی میل فاسبل یک مکمل غذایی منحصربه فرد است که برای خانم‌های باردار و مادران شیرده طراحی شده است. لیدی میل شامل تمامی مواد مغذی حیاتی مانند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی با تاکید ویژه بر روی کلسیم، آهن، روی و فولیک اسید است.

 

کپسول شیرافزا گل دارو

کپسول شیرافزا گل دارو ۳۰ عددی

کپسول گیاهی شیرافزا گل دارو حاوی عصاره رازیانه، شوید، زیره سبز، شنبلیله می‎باشد. مواد موثره گیاهان موجود در فرمولاسیون این محصول ترشح شیر را تحریک می‎نمایند. تغذیه نوزاد در اولین سه ماه بعد از تولد صرفا وابسته به شیرمادر است. در حین شیردهی احتیاجات تغذیه‎ای مادر شیرده افزایش می‎یابد و رابطه تغذیه‎ای برای مادر و طفل شیرخوار برای مدتی بعد از تولد ادامه می‎یابد.

 

قرص لاکتاول نانو حیات دارو

قرص لاکتاول نانو حیات دارو 60 عددی

پودر شیر افزای گالاکتومید کلسیم جهت شکل‌گیری سیستم عصبی جنین و رشد و تکامل نوزاد و همچنین جهت حفاظت از استخوان‌های مادر به جهت جذب بهتر کلسیم در دوران شیردهی موثر است. مکمل غذایی و پودر شیرافزای گالاکتومید بر اساس نمونه مشابه خارجی آن گالاکتوژیل فرموله شده است. جهت استفاده مادران شیرده مبتلا به دیابت میزان شکر موجود در این محصول به یک سوم کاهش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا