مادر و کودکمکمل داروییمکمل ها

تقویت سیستم ایمنی کودکان ۰ تا ۲ سال

تقویت سیستم ایمنی کودکان کمتر از دو سال چگونه و به وسیله چه داروهایی انجام می شود؟  آیا می توان با مکمل سیستم ایمنی کودک ،آنها را در برابر بیماری ها کمک کرد ؟ چه بیماری هایی، کودک کمتر از دو سال را تهدید می کند؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

 

مکمل سیستم ایمنی کودکان

مکمل تقویت سیستم ایمنی کودکان برای آن ها بسیار مفید است، اول باید دید که چه بیماری هایی کودک را تهدید می‌کند و در مبارزه با این بیماری ها بدن به چه مکمل هایی نیاز دارد و مصرف مکمل سیستم ایمنی کودک در آن زمان و در آن حالت بیماری مفید خواهد بود، یا بر ضعف کودک و قدرت بیماری افزوده می‌شود.

پزشکان می گویند که نه تنها برای کودک بلکه برای بزرگسالان نیز مناسب است و باعث می‌شود که بدن، میکروب ها و ویروس ها و عفونت ها را دفع کند، مکمل های مواد غذایی شیمیایی باید برای کودک، حتماً با دستور پزشک تجویز شود، نگارنده معتقد است، که پزشک عمومی نمی تواند برای کودک، داروهای مکمل غذایی سیستم بدن، تجویز نماید،  مکمل های تقویت سیستم ایمنی کودکان باید حتماً با دستور و زیر نظر متخصص اطفال باشد، لذا تجویز این داروها کار هرکسی نیست، این داروها برای بعضی از کودکان موجب حساسیت می شود و تپش  قلب کودک را بالا می برد. زیرا کودک بسیار ضعیف است و باید با این موضوع، به طور حساس رفتار شود، در صورتی که مشکلی نداشته باشد و کودک رفتارهای طبیعی خود را داشته باشد، استفاده از مکمل‌ تقویت سیستم ایمنی کودکان ضرورتی ندارد و حقیقت موضوع این است، که هیچ چیز به اندازه شیر مادر نمی تواند سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت نماید.

شیر مادر حاوی تمامی پروتئین و ویتامین های طبیعی است و اگر به اندازه لازم مصرف شود، برای بدن بسیار مفید است و دیگر نیازی به این‌گونه کارها نیست.

مادر باید به طور کامل و تا دو سال کودک را از شیر خود تغذیه نماید، اگر این کار محقق شود بعید به نظر می‌رسد که با مراقبت های مادرانه و تغذیه سالم شیر مادر، به مصرف مکمل تقویت سیستم ایمنی کودکان نیاز شود.  شیر مادر حاوی مواد معدنی و سرشار از ویتامین های D و C و سرشار از کلسیم است و  شیر مادر باعث رشد استخوان ها و قوت بخشیدن به بدن کودک می شود، با مصرف شیر مادر سیستم ایمنی بدن کودک، چنان تقویت می‌شود که باعث دفع بسیاری از بیماری ها می شود، کلسیم موجود در شیر مادر در رشد کودک معجزه می کند، این کلسیم گویی با کلسیم شیمیایی بسیار متفاوت است، چنان به رشد سریع کودک کمک می‌کند، که در عرض دو سال، تغییر فیزیکی بدن کودک نمایان می‌شود.

پیشنهادی:  در مورد مصرف و خواص چای سبز بیشتر بدانیم؟

 

 

به تقویت سیستم ایمنی کودکان بیشتر توجه کنیم

برای تقویت سیستم ایمنی کودکان ، راهکارهای زیادی معرفی شده است، اما مهمترین راهکارهای تقویت سیستم ایمنی کودکان ، چند روش مشخص است، در واقع تقویت سیستم ایمنی کودکان یک مهارت است، که خانم های قدیم و مادران قرن های گذشته کاملا آنها را بلد بودند، آنها بیشتر به تقویت شیر مادر اهمیت می‌دادند و از راه های تغذیه مادر، به رشد کودک کمک می‌کردند، آنها اجازه کمبود روی را در بدن مادر نمی دادند. روی باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان می شود، عناصر مس و روی، آنتاگونیست ها هستند، مصرف خوراکی های غنی از مس مثل: گوشت قرمز، سیب زمینی، غلات، تخم مرغ، بادام هندی، نخود، سبزیجات،  باعث تقویت سیستم ایمنی کودک از طریق شیر مادر می شود.

مواد مغذی گیاهی در میوه ها و سبزیجات، باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان می شود، این مواد مغذی سیستم ایمنی را در برابر  باکتری ها و ویروس ها و رادیکال های آزاد تقویت می کند، با مصرف این مواد به عملکرد سیستم ایمنی کودکان، بسیار کمک می شود، که همه آنها در گوجه فرنگی و بروکلی و اسفناج و پیاز و هویج بسیار یافت می شود، که همه اینها باید از سوی مادران شیرده مصرف شود، ویتامین D در مصرف خوراکی مادران شیرده جهت استخوان سازی و تقویت سیستم ایمنی کودکان بسیار اهمیت دارد، بهترین منابع ویتامین D در نور خورشید نیز دیده می شود. معمولاً از سوی پزشکان متخصص کودک، قطره ویتامین D توصیه می شود. ویتامین A نقش بسیار ویژه‌ای در حفظ سلامت سیستم تنفسی کودک دارد، کمبود ویتامین A ممکن است باعث بیماری مثل آسم شود و سلامت و ایمنی شش های تنفسی را به خطر می اندازد، مجاری تنفسی با باکتری‌ها و میکروب‌ها تماس پیدا می‌کند و مورد حمله آنها قرار می‌گیرد، ویتامین A در بدن کودکان بسیار اهمیت دارد و این ویتامین در مواد غذایی مانند جگر، زرده تخم مرغ، روغن ماهی بسیاری دیده می شود، تقویت سیستم ایمنی کودکان با مصرف آب نیز محقق می گردد. نوشیدن آب برای مقابله با بیماری ها از جمله سرماخوردگی و باکتری های موجود در مثانه و همچنین کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های مجاری ادرار بسیار اهمیت دارد.  ترفند های اجبار کودکان به نوشیدن آب، میتوان با شیرین کردن آن و مخلوط کردن آن با لیمو و برش های توت فرنگی، آناناس یا برگ نعنا باشد. محیط سرد برای کودکان اصلا مناسب نیست و باعث سرماخوردگی می‌شود و این سرماخوردگی، خود باعث بروز بیماری‌های گوناگون و متفاوت می شود. لذا مخصوصاً در فصل سرد زمستان از حضور کودکان در محیط سرما جداً خودداری فرمایید.

پیشنهادی:  بهترین قرص برای درمان پوکی استخوان

قند تصفیه شده باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن مادر و کودک می شود، باکتری ها در محیط های اسیدی و قندی به شدت رشد می کنند و به ایمنی بدن آسیب می رسانند، باکتری های قندی به شدت به روده ها آسیب و موجب التهاب در کل بدن می شوند، اگر کودک شیرینی را دوست دارد، او را با کلوچه گردویی بدون غلات، مینی کیک شکلات و دسر کدو تنبل و خرما سرگرم نمایید، البته شیرینی زیاد باعث سوء تغذیه کودک هم می شود، بنابراین برای مبارزه با سوء تغذیه می‌توان از پزشک متخصص کودک مشاوره گرفت.

 

مهارت های مراقبت از کودک

در دانشگاه‌ها مهارت های مراقبت از کودک تدریس می شود، که دانشجوهای رشته‌های پرستاری و روانشناسی و مراقبت از کودک بیشتر آن را مطالعه می کنند، خوب است که در قرنی که همه مادران با سواد هستند،  این کتاب ها توسط آن ها مطالعه شود، این کتاب ها توسط پژوهشگران و اساتید هیئت علمی دانشگاه ها جمع آوری   شده است، هر چه سطح علمی مادران در مراقبت از کودک زیاد باشد، قطعاً می‌تواند کودک را از بیماری حفظ نماید و امید آن داریم که برای هر مادر یک کتابخانه کوچک از منابع علمی تجهیز گردد، تا از ورود مادران و کودکان به بیمارستان ها کاسته شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا