مکمل هامکمل های غذایی

بهترین زمان مصرف سلنیوم ؟

بهترین زمان مصرف سلنیوم بعد از غذای ظهر است، هرگز در شب سلنیوم را مصرف نکنید، زیرا باعث اذیت شدن معده خواهد شد، سعی کنید سلنیوم را با معده پر مصرف کنید، زیرا ممکن است باعث آسیب رساندن به معده و دستگاه گوارش شود. مصرف آن برای بدن بسیار مفید است و خواص زیادی دارد همچنین باعث رفع بسیاری از بیماری ها می شود. در مورد مصرف سلنیوم بسیار سفارش شده است. در ادامه بیشتر درباره خواص این ماده معجزه آسا صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

 

 

سلنیوم چیست؟ در کجا یافت می شود؟

سلنیوم نوعی از مواد است که بیشتر در سیر، تخم مرغ و گوشت سفید یافت می شود، ماده ای بسیار قوی است که باعث از بین رفتن ویروس ها و میکروب ها در جسم انسان می شود، سلنیوم باعث بهبودی روماتیسم، آسم، بی حالی، یبوست و بسیاری از سرطان ها می شود، اما بعضی از افراد قوانین و زمان مصرف سلنیوم را رعایت نمی کنند، مثلا افرادی هستند که سلنیوم را در شب مصرف می کنند که باعث آسیب رساندن به سیستم بدنی خود می شوند، مصرف سلنیوم در شب اصلا سفارش نمی شود زیرا سلنیوم دارای بوی بسیار بدی است و این بو ممکن است تا ساعت ها در معده و دهان فرد باقی بماند، مصرف سلنیوم بخاطر بوی بد دهان ممکن است باعث رنجاندن دیگران و به هم زدن روابط اجتماعی شود، لذا در مکان هایی مانند مجالس مهمانی و هم صحبت شدن با دیگران اصلا سفارش نمی شود، مصرف سلنیوم چیزی به مانند بوی سیر می باشد و هیچ ماده یا عملکردی نمی تواند در لحظه مصرف این بو را از بین ببرد.

 

 

 

 

مزایا و مضرات مصرف سلنیوم

 

مصرف سلنیوم هم مانند مواد دیگر دارای مزایا و مضراتی است، اما قبل از این که در مورد مضرات و مزایای مصرف سلنیوم اشاره کنیم، در خصوص ماده سلنیوم و کشف آن توضیحاتی خواهیم داد.

مصرف سلنیوم ابتدا از طب سنتی شروع شد، در مورد مصرف سیر سفارش و انتقاداتی در گذشته بوده است و همه می خواستند به این نتیجه برسند که بالاخره سیر چه مزایا و چه مضراتی دارد، شاید به خاطر بوی بد آن مصرف سیر را پسند نمی کردند، اما عده دیگر مصرف آن را مفید می دانستند و تحمل بوی بد آن را با توجه به مزایای آن قابل توجیه می دانستند، آن زمان راجع به مفید بودن سیر کسی اطلاعاتی نداشت و اگر هم در مورد سیر اطلاعاتی داشت اثبات این ادعا از لحاظ علمی امکان نداشت، امروزه با توجه به دستگاه های پیشرفته و فوق پیشرفته امکان اثبات این ادعا توسط پژوهشگران و پزشکان داروساز هیأت علمی دانشگاه فراهم شد. آنان با توجه به بیماری های مختلف وارد میدان تحقیق شدند، شاید مقاله های کارشناسی ارشد رشته پزشکی مزید بر این علت بود و توانست به اثبات این ادعا کمک کند.

پیشنهادی:  بهترین قرص برای درمان سردرد میگرن

یکی از مزایای پایان نامه های کارشناسی ارشد این است که تکرار در پایان نامه را جایز نمی دانند و همین باعث تحقیقات بسیار دانشگاهی در رشته های مختلف به خصوص پزشکی و از اهم آن، رشته داروسازی شده است.

از مزایای مصرف سلنیوم نیز می توان به رفع بیماری ها و پادزهر بودن آن اشاره کرد.

معایب آن بوی بد است و ممکن است باعث بیماری گوارشی شود، البته مصرف کم آن باعث رفع بیماری گوارشی نیز می شود و نباید با معده خالی مصرف شود.

 

سلنیوم طبیعی و دارویی

هر چند که سلنیوم را به صورت کپسول و دارویی تولید نموده اند، اما بهتر است سلنیوم را به صورت طبیعی و غذایی مصرف کنید.

مصرف سلنیوم دارویی را فقط با تشخیص پزشک مصرف نمائید و از مصرف خود سرانه آن جدا پرهیز کنید، در مورد فواید دارویی آن بسیار توصیه شده اما فواید دارویی هم ممکن است عوارضی داشته باشد و حتی ممکن است برای تمام افراد آن کارایی مناسب را نداشته باشد و یا این که برای افراد اثر تخریبی هم داشته باشد، اما مصرف سلنیوم با دستور پزشک می تواند کنترل شده باشد، ضمن اینکه مصرف کنندگان در صورت بروز هرگونه علائم حساسیتی یا اسهال یا تپش قلب یا عملکرد نادرست کلیه ، حتما به پزشک خود مراجعه نموده و او را در جریان عملکرد و عوارض دارویی بگذارند.

مصرف سلنیوم به صورت مواد غذایی می تواند مفیدتر باشد، این ماده بیشتر در سیر ، مرغ و تخم مرغ دیده شده است.

بالطبع مصرف سلنیوم غذایی فواید بیشتر و مضرات کمتری دارد.

مصرف سلنیوم طبیعی و غذایی برای پا درد، سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است، سوپ مرغ به همراه سیر و پیاز دارای مقداری سلنیوم می باشد که باعث تقویت بدن و گلبول های خونی می شود همچنین باعث می شود تا گلبول های خونی پادزهر تولید کرده و میکروب ها و ویروس ها را از بین ببرد. سوپ مرغ برای درمان سرماخوردگی بسیار تجربه شده به طوری که بعد از بیست و چهار ساعت تا چهل و هشت ساعت بیماری آنفولانزا یا سرما خوردگی کاملا رفع می شود.

همچنین مصرف سیر باعث برطرف شدن بسیاری از بیماری ها می شود، عملکرد سیر در بدن، در بیشتر آزمایشگاه ها اثبات شده است، مصرف سیر بر پوست و مو تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت و بسیاری از بیماری های پوستی و موضعی را معالجه می کند، سیر باعث تقویت فولیکول های مو می شود و بر رشد مو تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

پیشنهادی:  مکمل کلسیم را چگونه مصرف کنیم

 

مصرف سلنیوم در کودکان و نوجوانان و افراد سالخورده چه تفاوتی با هم دارد ؟

مصرف این ماده برای افراد سالخورده، کودکان، نوجوانان  و جوانان کاملا با یکدیگر متفاوت است و بستگی به میزان سلامت و نوع فعالیت شخص دارد. همچنان که بعضی از افراد به بعضی از داروها حساسیت دارند، ممکن است برای افرادی که فعالیت کمتری دارند یا از لحاظ جسمی ضعیف هستند، یا کسانی که در حال معالجه نوعی بیماری می باشند مصرف زیاد آن برای آن نوع بیمار، یا آن فرد مناسب نباشد، به هر حال برای استفاده از این ماده باید با متخصص بیماری داخلی مشورت نمود.

در صورتی که با پدیدار شدن علائم حساسیت یا بیماری رو به رو شده اید فورا مصرف آن را قطع نموده و به پزشک متخصص خود اطلاع دهید.

مصرف این دارو ممکن است برای آن نوع بیماری که در حال معالجه آن هستید مضر باشد، ممکن است مصرف سلنیوم باعث سرعت بخشیدن به معالجه انواعی از بیماری ها هم بشود ، لذا برای همین اصرار می شود که حتماً با پزشک معالج خود مشورت نمایید، هنوز به صورت مطلق و کامل از نتایج مصرف سلنیوم برای انواع بیماری ها به نتایج مطلق دست نیافته ایم، برای همین برای اطلاعات کامل از خواص سلنیوم نیاز به آزمایش های متنوع در شرایط آب و هوایی با افراد با سن و سال های مختلف هستیم، در کنار مصرف سلنیوم باید آب زیاد مصرف کرد، تا سموم و فعل و انفعالات شیمیایی بدن به صورت ادرار خارج گردد. هر چه آب بیشتر مصرف شود خواص دارویی سلنیوم بیشتر پدیدار می‌شود.

امروزه هیچ دارویی بدون مصرف آب زیاد خواص خود را نشان نمی دهد، برای همین پزشکان اصرار دارند که در کنار مصرف دارو، حتماً آب زیاد مصرف شود.

باید آبی که مصرف می‌شود سالم و بدون ویروس و میکروب باشد مصرف آب آلوده یا حاوی میکروب باعث می شود بیماری معالجه نشود بلکه بیماری دیگری علاوه بر آن بیماری  ظاهر شود و اثرات مفید دارویی را از بین ببرد، برای همین در زمان بیماری باید از آب جوشیده یا آب معدنی پلمپ شده و بهداشتی استفاده کرد.

 

آیا مصرف روزانه سلنیوم بی خطر است؟

وقتی از طریق دهان مصرف می شود: سلنیوم برای بیشتر افراد به طور ایمن هنگامی که از طریق دهان در دوزهای کمتر از ۴۰۰ میکروگرم روزانه و کوتاه مدت مصرف می کنند ، ایمن است. با این حال ، سلنیوم در صورت مصرف خوراکی در دوزهای بالا یا به مدت طولانی احتمالاً ناامن است. مصرف دوزهای بالاتر از ۴۰۰ میکروگرم می تواند خطر ایجاد سمیت سلنیوم را افزایش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا