پوست و زیبایی

مزایای پوست زیبا چیست؟

مزایای پوست زیبا چیست؟ و چگونه می توان به این مهم دست یافت؟

 پوست زیبا باعث محبوبیت شما خواهد شد، زیبایی پوست نشانگر شخصیت واقعی شماست، مثال قدیم کمی حقیقت دارد که عقل مردم در چشمان آنهاست، هر چه پوست شما زیباتر باشد، شما زیباتر دیده می شوید، این پوست است که واقعیت را به مردم نشان می دهد، پوست،  ظاهر و زیبایی شما را به نمایش می گذارد، در روابط اجتماعی هر چه شما زیباتر دیده شوید، شما با اعتماد به نفس بیشتری خواهید بود، بنابراین زیبایی پوست بسیار مهم است، در احادیث و روایات گفته شده که انسان ها باید به ظاهر خود اهمیت دهند و همیشه پاکیزه باشند، اما با افکار منفی و هیجانات و استرس، پوست  زیبایی خود را از دست می دهد، غصه و حرص و همین طور افکار منفی پیری زودرس را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

برای اینکه بتوانید به پوست زیبا دست یابید باید مدیریت استرس داشته باشید، بدون مدیریت استرس نمی توانید به پوست زیبایی برسید، دوم اینکه باید مصرف موادغذایی خود را تغییر دهید. بدون ورزش و نرمش های هوازی هم نمی توانید به پوستی زیبا برسید.

استفاده از کرم ها و پوست خیار و ماسک صورت نیز می تواند به شما در این امر مهم  کمک نماید.

در احادیث و روایات نیز سفارش شده که استرس خود را دور کنید و غصه و غم را کنار بگذارید. بنابراین بدون استرس زدایی شما نمی توانید به پوست زیبا دست یابید.

استرس باعث تولید سم در جسم انسان می شود، با وجود استرس غدد داخلی بی نظم می شوند و تولید سم در بدن می کنند، این ترشحات بر پوست و مو تاثیر مخربی خواهند گذاشت و پوست شما را چروک می کنند، اگر از مهارت های فرار از استرس اطلاعاتی ندارید، می توانید از دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته روانشناسی اطلاعات دریافت کنید یا کتاب های روانشناسی مطالعه کنید، پس استرس زدایی پنجاه درصد از مشکل را حل می کند.

 

ورزش تا چه اندازه می تواند برای داشتن پوست زیبا تاثیر گذار باشد؟ چه ورزش هایی می تواند در این امر مهم کمک نماید؟

با ورزش کردن مغز انسان، ماده ای بنام اندورفین تولید می کند، این ماده یک پادزهر واقعی است، شاید هیچ دارویی به اندازه این ماده تاثیر گذار نباشد، کار اندورفین محافظت از بدن می باشد، اندورفین باعث زیبایی پوست و مو می شود، حتی از دندان ها نیز محافظت خواهد کرد، پس از نیم ساعت ورزش هوازی تولید می شود، هیچ پزشک داروسازی توان تولید اندورفین را ندارد، اندروفین خاص جسم انسان است، در گذشته که وسایل خاصی نبود و مردم مجبور بودند کارهای سخت را به تنهایی انجام دهند، بدن آنان سالم تر از مردم این زمان بود، اندورفین از عملکرد فعالیت فیزیکی جسم تولید می شود، راه رفتن سریع و طولانی و نرمش های خانگی باعث تولید اندورفین نیز می شود، برای بدست آوردن پوست زیبا به صورت روزانه، نیم ساعت تا یک ساعت حتما ورزش کنید، خود را به ورزش عادت دهید، ورزش های مستمر باعث رفع پیری می شود، ورزشکاران افرادی با نشاط و شاداب و جوان هستند و این حالات فقط مختص ورزشکاران است.

پیشنهادی:  برای پوست گندمی و سبزه چه رنگ رژ لب مناسب است؟

 

 

تغذیه مناسب چگونه می تواند بر پوست زیبا تاثیر گذار باشد؟

یکی از اثرات غذاهای شیمیایی و فست فود ها پیری زودرس ست، امروزه ورود این غذاها به زندگی ما باعث نابودی پوست و مو شده است، متخصصین پوست و مو خوب می دانند که غذاهای شیمیایی و نوشابه های گازدار باعث بیماری های داخلی مانند تیروئید کم کار می شود، در نتیجه تیروئید کم کار باعث خشکی پوست و نابودی موها می شود، در تیروئید کم کار فرد به طور عجیبی چاق ، خسته و بی حال می شود و فردی کاملا کم حوصله و عصبی خواهد شد. تیروئید کم کار سبب بیماری های معده ، کلیه ، آسم ، سینوزیت و سردرد های حاد هم می شود، پس تغذیه مناسب برای داشتن پوست و موی سالم حرف اول را می زند، برای مصرف برنامه غذایی مناسب،  باید از مشاورین تغذیه کمک بگیرید، آنها در این مورد می توانند شما را راهنمایی کنند.

انسان ذاتا گیاهخوار است و غذاهای گوشتی را فقط با پختن می تواند مصرف کند. همچنین طبق مقالات و تحقیقات پژوهشی در این خصوص،  نتایج آزمایشگاهی مصرف مرکبات و سبزیجات را  باعث تندرستی و شادابی پوست می دانند. سیب درختی و پرتقال در مصرف صبحانه می تواند به داشتن یک پوست زیبا به شما بسیار کمک کند.

 

 

 

 

روغن های گیاهی و کرم های آبرسان و جوان سازی پوست

کرم ها و روغن های گیاهی، می توانند در جوان سازی پوست تاثیر بزرگی داشته باشند، کرم هایی که توسط اساتید هیأت علمی دانشگاه ها و متخصصین پوست و مو تولید می شود، تاثیر خوبی در جوان سازی پوست خواهد شد، پوست زیبا نتایج تحقیقات و زحمات پژوهشگران و دانشمندان پوست و مو است، رشته پوست و مو از اهمیت خاصی برخوردار است، کرم های آبرسان و روغن های گیاهی چروک پوست را از بین می برند، پژوهشگران  پوست و مو در مقالات خود به این نتیجه دست یافتند که خانم ها در رسیدن پوست زیبا موفق تر از آقایان بوده اند، خرید کرم ها و روغن های گیاهی باعث جوان سازی پوست خانم ها شده است، خانم ها دیرتر از آقایان دچار خشکی، چروک و پیری پوست می شوند.

پیشنهادی:  اهمیت و التزام استفاده از کرم ضد آفتاب

 

 

پزشکان پوست و مو

پزشکان پوست و مو می توانند در رسیدن به پوست زیبا به شما کمک کنند، آنها داروهای تولید شده از سوی داروسازان را بهتر می شناسند، همچنین جدیدا دستگاه های برقی نیز وارد کار متخصصین پوست و مو شده است و این دستگاه ها می توانند چروک صورت را از بین ببرند، تجویز همه این موارد باید به دستور پزشک باشد، جدیدا در آرایشگاه های زنانه نیز این دستگاه ها مشاهده می شود که عملکرد آن بر پوست تاثیر گذار است، اما هنوز معلوم نیست که استفاده از این دستگاه ها تا چقدر و چه عوارضی دارد و آیا استفاده از این دستگاه ها سبب سرطان پوست می شود؟ هنوز جواب دادن به این سوال ممکن نیست و قطعا نتایج تحقیقات اعلام خواهد شد و برای استفاده از دستگاه های برقی محدودیت هایی اعمال خواهد شد. پزشکان و متخصصین پوست و مو می توانند دارو های جوان سازی پوست را تجویز نمایند. بسیاری از این داروها آبرسان پوست هستند که می توانند پوست خشک و چروک را به حالت اولیه خود برگردانند، پوست گاهی بر اثر استرس به بیماری های داخلی وغددی و یا خشکی و چروکی دچار می شود که این داروها و کرم ها می توانند نیازهای تغذیه ای پوست را جبران نمایند و پوست مرده شما را دوباره زنده کنند. این داروها باید به صورت مستمر استفاده شوند، متوقف کردن مصرف کرم ها و داروها ممکن است پوست شما را به حالت خشکی برگرداند.

اما چیزی که باعث نگرانی است این است که برخی از این داروها در بازار سیاه توسط افراد غیر متخصص به فروش می رسد و ممکن است به صورت تقلبی و خیلی گران به دست شما برسند.

بنابراین برای نجات از این افراد، داروها و کرم های جوان ساز را فقط از داروخانه ها خرید نمائید و از اعتماد به افراد غیر متخصص پرهیز کنید.

خرید کرم ها و داروها از بازار سیاه ممکن است به پوست شما آسیب برساند. تجربه نشان داده است که داروهای تقلبی با بسته بندی و کپی و تقلید از ظرف ها و پاکت های اصلی در بازار سیاه به فروش رسیده است که خیلی از آنها هم گران هستند و باعث آسیب رساندن به پوست شما می شوند.

در خصوص مشاوره با کارشناسان ما برای داشتن یک پوست شاداب و زیبا می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا