بارداری

چه مکمل هایی قبل از بارداری بخوریم

زنانی که قبل از بارداری مکمل‌های ویتامینی ندارند، حتی در دوران بارداری مکمل‌های ویتامینی را انتخاب نمی‌کنند و کمبود مکمل‌های ویتامینی در بارداری، زنان را در معرض خطر زایمان زودرس و وزن کم نوزاد در هنگام تولد قرار داده است.

ویتامین ها و املاح مورد نیاز قبل از بارداری طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را در بر می گیرند، که برای تغذیه و سلامت جنین و مادرضروری هستند. نیاز خانم باردار به ویتامین ها واملاح از جمله فولیک اسید ، کلسیم، و آهن بیشتر است. این مواد مغذی نقش حیاتی در رشد ، تکامل جنین و سلامت مادر دارد.

به منظور ارتقا سطح سلامت جنین، داشتن رژیم غذایی متعادل و ورزش روزانه ، قبل از بارداری ضروری است. اگر به توصیه پزشکتان باید مکمل استفاده کنید حتما بصورت منظم استفاده شود.

 

زمان شروع مصرف ویتامین های دوران بارداری

بهترین زمان برای شروع مصرف ویتامین های دوران بارداری قبل از بارداری است. اسید فولیک بسیار مهم است. برای جلوگیری از نقایص مادرزادی، باید حداقل یک ماه قبل از اقدام به بارداری، مصرف مکمل اسید فولیک را شروع کنید.

برخی از پزشکان توصیه می کنند که تمام زنانی که می توانند بچه دار شوند، ویتامین های دوران بارداری را مصرف کنند، حتی اگر قصد بارداری ندارند.چند هفته اول بارداری زمان بسیار مهمی برای سلامت و رشد جنین است. مصرف ویتامین های قبل از بارداری را در تمام دوران بارداری ادامه دهید.

 

فواید مصرف مولتی‌ویتامین پیش از بارداری

بهبود تهوع بارداری: تحقیقات نشان داده زنانی که پیش از بارداری و در طی هفته‌های اول بارداری مولتی‌ویتامین مصرف کرده‌اند تهوع و استفراغ کمتری را در سه‌ماهه‌ی اول بارداری تجربه کرده‌اند.

تقویت باروری: با مصرف مولتی‌ویتامین نه تنها از سلامت کودک‌تان اطمینان پیدا می‌کنید، بلکه شانس باردار شدن خود را افزایش می‌دهید.

کاهش نقایص مادرزادی: شاید مهم‌ترین دلیل مصرف مولتی‌ویتامین، اسید فولیک موجود در آن است.

 

چرا مصرف ویتامین قبل از بارداری مهم است؟

بهتر است سه ماه قبل از بارداری اقدام به مصرف مکمل مولتی ویتامین کنید مصرف ویتامین‌های قبل از بارداری و همچنین ویتامین در دوران بارداری کمک به کاهش حالت‌های تهوع در سه ماه اول بارداری می‌کند. مصرف ویتامین در این دوران به سلامت کودک شما بسیار کمک می‌کند و شانس بارداری را در شما افزایش می‌دهد. مهم‌ترین دلیل مصرف مکمل مولتی ویتامین ترکیبات آن با فولیک اسید و کلسیم می‌باشد.

پیشنهادی:  همه چیز درباره مراقبت های سه ماه اول بارداری

 

عوارض جانبی ویتامین های قبل از بارداری

بسیاری از مردم در مورد عوارض جانبی ویتامین های دوران بارداری تعجب می کنند. ویتامین‌های دوران بارداری درانواع قرص‌ها یا کپسول‌ها وجود دارند، بنابراین یافتن نوعی که با بدن شما بهترین سازگاری را دارد می‌تواند به کاهش عوارض جانبی کمک کند. پزشک یا مامای شما می تواند به شما برای پیدا کردن بهترین ویتامین دوران بارداری کمک کند.

برخی از ویتامین‌های دوران بارداری می‌توانند باعث ایجاد حالت تهوع در یک زن باردار شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد، با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند نوع دیگری از ویتامین های دوران بارداری را تجویز کنند که شما مجبور نیستید آن را کامل ببلعید. این گزینه ها عبارتند از: مواد جویدنی و مایعات.

آهن موجود در ویتامین های دوران بارداری نیز ممکن است باعث یبوست شود. اگر یبوست دارید به موارد زیر می تواند کمک کند:

از یک رژیم غذایی پر فیبر استفاده کنید.

آب زیاد بنوشید.

اگر پزشکتان می گوید برای شما بی خطر است، ورزش کنید.

یک نرم کننده مدفوع با تأیید پزشک خود مصرف کنید.

 

انواع مکمل ها پیش از بارداری

انواع مختلفی از مولتی‌ویتامین‌ها در بازار موجود است، نیاز فردی شما ممکن است متفاوت با آن‌ها باشد. بنابراین بهتر است با پزشک خود راجع به مقدار نیاز خود و انتخاب بهترین مولتی‌ویتامین مشورت کنید. در ادامه مقدار نیاز برخی از ویتامین‌ها با توجه به شرایط کنونی شما توضیح داده می‌شود.

اسید فولیک؛ ۶۰۰ میکروگرم در روز

به این دلیل که لوله‌ی عصبی جنین در ماه اول بارداری شکل می‌گیرد، شروع مصرف مولتی‌ویتامین قبل از اقدام به بارداری امری ضروری است. زنانی که سابقه‌ی خانوادگی نقص لوله‌ی عصبی دارند، طبق منابع معتبر بهتر است روزانه ۴ میلی‌گرم اسید فولیک مصرف کنند، اما توصیه می‌شود قبل از مصرف مکمل اضافی با پزشک خود مشورت کنید.

 

کلسیم؛ ۱۵۰ میلی‌گرم در روز

کلسیم از جمله مواد مغذی حیاتی برای زنان می‌باشد، خصوصاً در زمانی که استخوان‌های کودک‌ در حال شکل‌گیری است. تمامی زنان در سنین ۱۹ تا ۵۰ سال روزانه به ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم نیاز دارند. به علاوه باید کلسیم را از منابعی مانند شیر، ماست یا سایر غذاهای غنی شده با کلسیم و یا از مکمل‌ها به دست آورید.

 

آهن؛ ۲۷ میلی‌گرم در روز

این ماده برای سلول‌های کودک شما ضروری بوده و مسلماً شما در طول بارداری به مقدار بیشتری از آن نیازمند هستید. اگر دچار کم خونی باشید پزشک توصیه‌های لازم برای مصرف منابع آهن را به شما خواهد کرد.

 

ید؛ ۱۵۰ میکروگرم در روز

ید به تکامل مغز و تیروئید کودک شما کمک می‌کند. مطالعات نشان داده بسیاری از زنان آمریکایی از این ماده‌ی معدنی به حد کافی استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل انجمن کودکان آمریکا به تمامی زنان باردار توصیه می‌کند در هنگام پخت غذا، نمک یددار اضافه کنند و مقدار دریافتی خود را به ۲۲۰ میکروگرم برسانند. اگر میزان دریافتی شما از غذاها کافی نباشد پزشک برای شما مکمل ید تجویز خواهد کرد.

پیشنهادی:  نکاتی درباره مراقبت های سه ماه دوم بارداری

 

ویتامین B6؛ ۱.۹ میلی‌گرم در روز

این ویتامین به کاهش علایم بیماری صبحگاهی دوران بارداری کمک می‌کند. در واقع داروهای تولید شده برای این بیماری حاوی پیریدوکسین (ویتامین B6) و داکسیلامین (آنتی‌هیستامین) هستند.

 

اسیدهای چرب امگا ۳

راجع به مقدار مصرف نظر پزشک خود را جویا شوید. مکمل‌های ویتامینی به طور کلی حاوی امگا ۳ نیستند. امگا ۳ یک چربی سالم است که در ماهی وجود دارد و به تکامل مغز کودک قبل و پس از تولد کمک می‌کند. اگر شما توانایی مصرف مقدار توصیه‌شده‌ی هفتگی (۲ تا ۳ وعده) از ماهی‌های مفید در بارداری را ندارید، از پزشک خود بخواهید تا مکمل این ماده را برای شما تجویز کند.

 

مکمل برای دوران قبل از بارداری

ویتامین‌های مختلفی در بازار وجود دارند که با توجه به نیاز فردی‌تان ممکن است یک نوع از آن‌ها برای شما مناسب باشد. به همین خاطر بهتر است برای تصمیم گرفتن در مورد مصرف نوع و مقدار مولتی ویتامین ‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پیش از بارداری با پزشک خود مشورت کنید و بهترین نوع مولتی ویتامین که مورد نیاز بدن شما است را استفاده کنید. در این قسمت به معرفی تعدادی از مولتی ویتامین ‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پیش از بارداری می‌پردازیم:

کپسول اسید فولیک ۸۰۰ Folic Acid یورو ویتال

کپسول اسید فولیک 800 Folic Acid یورو ویتال

قرص اسید فولیک ۸۰۰ یورو ویتال پیشگیری کننده و کمک به درمان کم خونی ناشی از کمبود فولیک اسید و عوارض ناشی از آن است که به حفظ سلامت قلب و عروق نیز می‌انجامد.

 

قرص کلسیم سیترات یوروویتال ۴۵ عدد

خرید و قیمت قرص کلسیم سیترات یوروویتال 45 عدد

کلسیم سیترات یوروویتال حاوی کلسیم (به صورت ملح سیترات با جذب گوارشی مناسب)، منیزیم، روی، منگنز، ویتامین D و ویتامین B۶ است، که به سلامت و حفظ عملکرد طبیعی استخوان‌ها، عضلات و بافت همبند کمک می‌کند.

 

قرص یونی بن بلند لیبرتی ۶۰ عددی

خرید و قیمت قرص یونی بن بلند لیبرتی ۶۰ عددی

فرمولاسیون قرص یونی بن بلند شامل ترکیبی از بهترین املاح کلسیم به همراه ویتامین D۳، منیزیم، روی و ویتامین K۱ است. حضور دو ملح کربنات و سیترات کلسیم در کنار هم موجب افزایش جذب کلسیم و کمک به رفع مشکل استئوپروز و پوکی استخوان می‌شود.

 

قرص جوشان مولتی ویتامین هانسال ۲۰ عدد

مولتی ویتامین هانسال

قرص جوشان مولتی ویتامین هانسال یک مکمل تغذیه‌ای حاوی ویتامین‌های مورد نیاز بدن بوده و جهت تقویت سیستم ایمنی و سلامت عمومی بدن مصرف می‌شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا