مکمل هاویتامین ها

کپسول ویتامین c و زینک چه تاثیری روی بدن دارد؟

بدن افراد در طول زندگی به انواع ویتامین ها احتیاج دارد که باید به وسیله ی خوردن مواد غذایی آن ها را تامین کند. اگر افراد نتوانند میزان مورد نیاز بدن را تامین کنند، باید حتما از مکمل های غذایی استفاده کنند. یکی از بهترین مکمل های غذایی برای بدن افراد، کپسول ویتامین c و زینک است که می تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن افراد شود.

 

کپسول ویتامین c و زینک چه تاثیری روی بدن دارد؟

بدن افراد در طول زندگی به انواع ویتامین ها احتیاج دارد که باید به وسیله ی خوردن مواد غذایی آن ها را تامین کند. اگر افراد نتوانند میزان مورد نیاز بدن را تامین کنند، باید حتما از مکمل های غذایی استفاده کنند. یکی از بهترین مکمل های غذایی برای بدن افراد، کپسول ویتامین c و زینک است که می تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن افراد شود.

اگر شما احساس می کنید که احساس خستگی و ضعف دارید، ممکن است دچار کمبود مواد معدنی و یا ویتامین های مختلف باشید، به همین سبب باید حتما از انواع قرص ها و کپسول ها استفاده کنید. کپسول ویتامین c می تواند شما را در این راه کمک کند.

ترکیبات کپسول ویتامین c و زینک

همانطور که از نام این کپسول مشخص است، موادی همچون روی و ویتامین c در این کپسول وجود دارد که می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. در این قسمت اطلاعات مختصری در این باره برای شما بازگو خواهد شد.

 

ویتامین c

یکی از ضروری ترین ویتامین ها برای بدن ویتامین c است که بدن انسان نمی تواند ان را تولید کند. در واقع بدن انسان حتی نمی تواند این ویتامین را ذخیره کند، به همین سبب این ویتامین باید به صورت روزانه از مواد غذایی و مکمل های مواد غذایی به بدن انسان برسد. ویتامین c می تواند باعث افزایش آهن در بدن افراد شود به همین سبب وجود آن بسیار ضروری می باشد. علاوه بر آن ویتامین c می تواند کلاژن را به میزان بهتری در پوست نگهداری کند.

 

روی

یکی دیگر از مواد مهم در کپسول ویتامین c و زینک، روی و زینک می باشد. این ماده برای بدن بسیار ضروری است و کمبود آن می تواند مشکلات جدی برای افراد به وجود آورد. در حال حاضر شما می توانید کمبود آن را در بسیاری از کشور های در حال توسعه مشاهده کنید. روی به عنوان تنظیم کننده بسیاری از آنزیم های بدن شناخته می شود که در تمام مایعات، بافت ها، ارگان ها و … در بدن وجود دارد.

از دیگر مواد موجود در این کپسول می توان به نشاسته ذرت، ژلاتین گاوی، چربی گیاهی، شکر، شربت گلوکز، سولفات مونوهیدرات و … اشاره کرد که هر کدام از آن ها به میزان بسیار کمی در این کپسول وجود دارد.

پیشنهادی:  بهترین قرص مکمل غذایی برای خانمها

 

اثرات منحصر به فرد کپسول ویتامین c و زینک

کپسول ویتامین c و زینک یکی از بهترین و موثر ترین مکمل های غذایی است که می تواند اثرات بسیار مثبتی در بدن شما داشته باشد. از ویژگی ها و اثرات منحصر به فرد این کپسول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم ترین و اصلی ترین اثرات کپسول ویتامین c و زینک، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. افرادی که احساس می کنند بدن ضعیفی دارند و به راحتی دچار سرما خوردگی می شوند و یا مدت زمان بیماری بیش از حد است، می توانند از این کپسول استفاده کنند تا سیستم ایمنی بدن آن ها قوی تر شود. با این کپسول افراد کمتر دچار سرما خوردگی می شوند و یا طول مدت آن بسیار کاهش می یابد.

افزایش رشد ذهنی و جسمی

اگر به رشد ذهنی و جسمی فرزندان خود اهمیت می دهید، می توانید در سنین رشد، از این کپسول استفاده کنید تا به وسیله ی آن، رشد ذهنی و جسمی کودکان افزایش پیدا کند. به دلیل وجود ویتامین c و زینک در این کپسول می توان به رشد کودک کمک بسیار زیادی کرد.

بالا بردن قدرت باروری

بسیاری از زوج های جوان ممکن است قدرت باروری پایینی داشته باشند و نتوانند در زمان دلخواه، بچه دار شوند. کپسول ویتامین c و زینک می تواند قدرت باروری زن و مرد را بالا ببرد به همین سبب مصرف این کپسول برای این افراد توصیه می شود.

سلامت پوست

زینک یکی از بهترین موادی است که می توان برای بالا بردن سلامت پوست از آن استفاده کرد. اگر شما دچار مشکلات پوستی روی بدن و صورت خود هستید، حتما از این کپسول استفاده کنید زیرا زینک و ویتامین c به راحتی می تواند مشکلات پوستی شما را درمان کند و یا اینکه از به وجود آمدن آن ها جلوگیری کند.

رشد مو

مو یکی از موثرترین موارد در زیبایی خانم ها و آقایان می باشد. داشتن موهایی سالم و زیبا می تواند روی زیبایی افراد تاثیرات بسیار زیادی بگذارد به همین سبب افراد توجه ویژه ای به آن دارند. کپسول ویتامین c و زینک می تواند نیاز های اولیه ی مو را تامین کند و باعث رشد بیشتر آن ها شود.

بالا بردن استحکام ناخن ها

یکی از اثرات مهم کپسول ویتامین c و زینک، بالا بردن استحکام ناخن ها و زیبا سازی آن ها می باشد. زینک موجود در این کپسول روی ناخن ها اثرات بسیار مثبتی دارد و به وسیله ی آن مقاومت ناخن بالا می رود و لکه های سفید روی ناخن دیده نمی شود.

تقویت حس چشایی و بویایی

یکی دیگر از اثرات مهم این کپسول، تقویت حس بویایی و چشایی افراد می باشد. اگر شما احساس می کنید که در مورد تشخیص بو و طعم، ضعف دارید و نمی توانید به راحتی این اقدامات را انجام دهید، می توانید از کپسول ویتامین c و زینک، استفاده کنید و به راحتی حس های خود را تقویت کنید. علاوه بر این موارد، این کپسول می تواند دید شما در تاریکی را نیز تقویت کند.

پیشنهادی:  بهترین راه برای جلوگیری از سرطان پروستات در آقایان چیست؟

 

آیا مصرف ویتامین سی و زینک باعث چاقی می شود؟

یکی از سوالات متداول درباره ی این قرص، چاق شدن بدن و صورت افراد با مصرف این کپسول می باشد. بسیاری از افراد گمان می کنند که خوردن این قرص باعث چاقی صورت و چاقی بدن می شود این تصور اشتباه است زیرا این قرص تنها اشتهای افراد را بالا می برد. بدون شک شما با بالا رفتن اشتها مواد غذایی بیشتری نیز مصرف خواهید کرد و ممکن است با افزایش وزن مواجه شوید. اما اگر شما بتوانید جلو اشتهای کاذب خود را بگیرید، می توانید از افزایش وزن خود جلوگیری کنید. در نتیجه خوردن این قرص تنها اشتهای افراد را زیاد می کند.

البته برخی از افراد لاغر هستند و دوست دارند که اضافه وزن داشته باشند. این افراد می توانند با مصرف کپسول ویتامین c و زینک به راحتی نیاز های بدن را تامین کنند و در عین حال با افزایش اشتهای خود، وزن خود را نیز افزایش دهند.

 

نکات مهم در مورد کپسول ویتامین c و زینک

در مورد این کپسول نکات مختلفی وجود دارد که بهتر است حتما آن ها را رعایت کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. از مهم ترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اگر شما با نشانه هایی مانند خستگی و ضعف زیاد، خشک شدن مو و پوست، سرگیجه، نفس تنگی، سندروم پای بی قرار و … روبرو شدید، ممکن است با کمبود زینک و ویتامین c مواجه شده باشید، به همین سبب لازم است که حتما کپسول ویتامین c و زینک را مصرف کنید تا این نشانه ها به مرور زمان از بین برود.
  • در مورد مصرف این کپسول باید بدانید که بهتر است آن را با دستور پزشک میل کنید. عموما مصرف یک عدد کپسول در قرص برای افراد تجویز می شود.
  • این کپسول به گونه ای طراحی شده است که به مدت ۱۰ ساعت در بدن افراد باقی می ماند به همین سبب بدن زمان کافی را دارد که به راحتی تمام ویتامین c و زینک را جذب کند. البته باید بدانید که وجود ویتامین c باعث جذب بهتر و راحت تر روی خواهد شد.
  • اگر شما باردار هستید و یا در دوران شیردهی به نوزاد خود هستید، حتما برای مصرف آن با پزشک مشورت داشته باشید، تا مشکلی برای شما و نوزادتان به وجود نیاید.
  • بسیاری از افراد در مورد عوارض مکمل های مواد غذایی نگران هستند و به همین سبب سعی می کنند از آن ها مصرف نکنند. باید بدانید که این کپسول هیچ گونه عارضه ای ندارد و شما می توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید. البته باید بدانید که اگر مصرف بیش از حد داشته باشید، ممکن است عوارضی برای شما به وجود آید. در نتیجه امکان ایجاد عوارض با بی توجهی خود شما صورت می گیرد.

 

کپسول ویتامین C و زینک (۱۰ میلی گرم) یوروویتال ۶۰ عدد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا