مکمل داروییمکمل ها

کپسول کو کیوتن چیست و چه کاربردی دارد

کپسول کو کیوتن یکی از انواع مکمل های خوب برای بهبود سلامت عمومی بدن ما انسان ها می باشد. کپسول کو کیوتن می تواند برای کاهش فشار خون، جهت رفع چین و چروک، افزایش انرژی، کاهش علائم بیماری پارکینسون و … در افراد بالای ۱۸ سال مورد استفاده قرار گیرد.

در حال حاضر، کپسول های مختلفی در بازار داروی کشور ایران وجود دارند که هر کدام برای سلامتی انسان ها بسیار مفید می باشند. کپسول کو کیوتن یکی از انواع کپسول هایی است که در بازار دارو و مکمل های کشور ایران وجود دارد؛ اما شاید کمتر کسی باشد که در رابطه با کپسول کو کیوتن و ویژگی های آن اطلاعاتی داشته باشد.

اگر شما هم علاقه مند هستید که بیشتر در رابطه با قرص کو کیوتن بدانید و با تاثیرات این قرص بر روی پوست، سیستم های مختلف و … آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

 

کپسول کو کیوتن چیست؟

در بدن ما انسان ها، آنتی اکسیدان های مختلفی وجود دارند که هر کدام از این آنتی اکسیدان ها وظایف خاصی را بر عهده دارند. یکی از انواع آنتی اکسیدان هایی که در بیشتر بافت های بدن ما انسان ها وجود دارند، کو کیوتن ها هستند. کو کیوتن یکی از انواع آنتی اکسیدان هایی است که ساختاری بسیار مشابه با ویتامین ها دارد؛ اما وظیفه اصلی کو کیوتن چیست و چرا باید این آنتی اکسیدان را در بدن داشت؟

کو کیوتن نقش بسیار مهمی در حفظ سلول های بدن دارد. در واقع، این آنزیم سلول های بدن را از شر رادیکال های آزادی که در اثر آلودگی هوا و … در بدن ایجاد می شوند، در امان نگه می دارد. اگر باز هم متوجه نشدید که کو کیوتن دقیقا چه کاری انجام می دهد، بهتر است که این گونه برای شما توضیح دهیم. رادیکال های آزادی که در بدن ما انسان ها وجود دارند، بسیار تمایل دارند که به غشاء سلول های بدن ما انسان ها حمله کنند و آن ها را از بین ببرند. حالا کو کیوتن به این رادیکال های آزادی که فقط یک الکترون نیاز دارند، الکترون اهدا می کنند تا دیگر رادیکال آزاد نباشند و قدرت حمله به غشاء سلولی نداشته باشند.

بنابراین، عملکرد کلی کو کیوتن جلوگیری از تخریب سلول های مختلف بدن است. کپسول کو کیوتن کپسولی است که از مقدار کافی کیوتن تشکیل شده است. این کپسول برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که نمی توانند روزانه به اندازه کافی کیوتن خود را از تغذیه خودشان دریافت کنند. این افراد حتما می بایست که از کپسول کو کیوتن مصرف کنند تا بدن آن ها با مشکل کمبود کیوتن مواجه نشود.

 

کپسول کو کیوتن ۱۰۰ میلی گرم دانا ۵۰ عدد

 

انواع کپسول کو کیوتن

در حال حاضر برندهای مختلف داروسازی در ایران و کشورهای دیگر اقدام به تولید کپسول های کو کیوتن کرده اند. کپسول های کو کیوتنی که در بازار وجود دارند در انواع مختلفی تولید شده اند. یکی از مهم ترین دسته بندی هایی که می توان برای کپسول کو کیوتن در نظر گرفت، محتویات کپسول کو کیوتن است.

  • قرص کو کیوتن بدون ماده دیگری: یکی از انواع قرص های کو کیوتن، قرص های خالص کو کیوتن می باشند. این قرص ها فقط از کو کیوتن تشکیل شده اند و هیچ محتویات دیگری ندارند.
  • قرص کو کیوتن به همراه ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها دیگر: یکی از انواع قرص هایی که در بازار داروی کشور ایران وجود دارند، قرص های کو کیوتنی می باشند که به همراه ویتامین ها و آنتی اکسیدان های دیگر تولید شده اند. این قرص ها مجموعه ای از مواد مغذی هستند که نقش بسیار مهمی در سلامت عمومی بدن ما خواهند داشت. معمولا این قرص ها قیمت بیشتری نسبت به نمونه اول دارند.
پیشنهادی:  اهمیت استفاده مکمل قطره کودک فروگلوبین در کم خونی کودکان

 

مزایای مصرف کپسول کو کیوتن؛ کپسولی معجزه آسا!

کیوتن یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان هایی است که در بدن انسان وجود دارد و نباید تحت هیچ شرایطی این آنتی اکسیدان در بدن ما انسان ها کاهش پیدا کند؛ اما با توجه به تغذیه نامناسبی که برای ما انسان ها وجود دارد، بدیهی است که میزان کافی کیوتن به بدن ما نخواهد رسید. به همین منظور توصیه می شود که حتما تمامی افراد به صورت روزانه از کپسول کو کیوتن مصرف کنند؛ اما سوالی که برای بسیاری از افراد در هنگام مصرف کو کیوتن پیش می آید، این است که مزایای مصرف کپسول کیوتن چیست؟

  • تقویت سیستم ایمنی بدن: با توجه به اینکه کو کیوتن جزء آنتی اکسیدان های موجودی است از تخریب سلول های مختلف جلوگیری می کند، مصرف به اندازه کپسول کو کیوتن می تواند از بروز بیماری های مختلف جلوگیری کند و سیستم ایمنی افراد را تقویت نماید.
  • افزایش انرژی: یکی از ویژگی های اصلی کپسول کو کیوتن این است که افراد پس از مصرف آن احساس انرژی بیشتری خواهند کرد؛ چرا که معمولا کاهش میزان کو کیوتن در بدن ما انسان ها باعث بروز مشکلاتی همچون خستگی می شود. بنابراین، این کپسول می تواند برای افزایش انرژی مورد استفاده قرار گیرد.
  • رفع چین و چروک صورت و کمک به جوانسازی پوست: همانطور که در این مقاله هم به آن اشاره کردیم، کو کیوتن در بسیاری از بافت های بدن از جمله پوست ما وجود دارد. کپسول کو کیوتن می تواند با نفوذ در سلول های اپیدرم، پوست انسان را از آلودگی های مختلف و اشعه UV حفظ کند.
  • کاهش سردردهای مزمن: بعضی از افراد هر روز از سردردهای مزمن و میگرنی عذاب می کشند، قرص کو کیوتن می تواند برای کاهش سردرد های مزمن هم مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که شما یا یکی از اطرافیانتان از سردردهای میگرنی عذاب می کشید، توصیه می کنیم که روزانه ۱ عدد از این قرص را مصرف کنید.
  • کمک به بهبودی بیماری پارکینسون: بیماری پارکینسون یا بیماری لرزش در استراحت، از جمله بیماری هایی است که نیاز به کنترل شدیدی دارد. مکمل های مختلفی وجود دارند که می توانند برای بهبودی بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار گیرند. یکی از این مکمل ها، کپسول کو کیوتن می باشد. کپسول کو کیوتن می تواند برای کاهش لرزش های احتمالی در بیماری پارکینسون بسیار مفید باشد.
  • جلوگیری از بیماری های قلب و عروقی: یکی از مزایای استفاده از کپسول کو کیوتن، حفظ سلامت قلب و عروق می باشد. البته بسیاری از کپسول های کو کیوتن از ویتامین های مختلف دیگری مانند ویتامین E هم تشکیل شده اند که مزایای کپسول کو کیوتن را افزایش می دهند. ویتامین E و کپسول کیوتن نقش مهمی در کاهش بیماری های قلبی و عروقی در انسان ها دارند.
  • کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون بالا: یکی از وظایف کو کیوتن ها این است که باعث کاهش فشار خون در بدن انسان ها می شوند. در صورتی که از فشار خون بالا رنج می برید، می توانید برای کنترل فشار خون خود از کپسول کو کیوتن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هیچ گاه از کپسول های ضد انعقاد یا کاهنده فشار خون به صورت همزمان با کپسول کیوتن استفاده نکنید؛ چرا که این دو نوع دارو با یکدیگر تداخل ایجاد خواهند کرد.
پیشنهادی:  چه ویتامینی برای جلوگیری از ریزش مو مفید است

 

آشنایی با عوارض قرص کو کیوتن

بسیاری از افراد تصور می کنند که کو کیوتن یک آنزیم مصنوعی است که بدن به آن نیاز ندارد؛ اما این یک باور اشتباه است. کیوتن جزء آنتی اکسیدان هایی است که برای بدن ما انسان ها نیاز است.

تا کنون هیچ عوارض خاصی برای قرص کو کیوتن گزارش نشده است؛ اما در نظر داشته باشید که این قرص می تواند باعث تحریک معده و یا سیستم گوارشی شما شود.

 

منع مصرف کپسول کو کیوتن

به هر حال هر کپسول و قرصی که به بازار مکمل های کشور ایران و جهان ارائه می شود دارای یک سری منع مصرف هایی می باشند. کپسول کو کیوتن هم از این قاعده مستثنی نیست. در صورتی که دارای یکی از شرایط زیر می باشید، از مصرف کپسول کیوتن خودداری کنید.

  • در صورتی که از داروی کاهنده فشار خون استفاده می کنید، حتما برای مصرف کو کیوتن از پزشک خود مشورت بگیرید؛ چرا که کپسول کو کیوتن باعث کاهش فشار خون می شود.
  • در صورتی که از زخم معده یا بیماری های معده ای رنج می برید، کپسول کیوتن را با احتیاط مصرف کنید.
  • در صورتی که جزء مادران باردار و یا شیرده می باشید، از مصرف این کپسول خودداری کنید.
  • بهتر است که قرص کو کیوتن برای افراد بالای ۱۸ سال مورد استفاده قرار گیرد.

 

نحوه مصرف کپسول کو کیوتن چگونه است؟

نحوه مصرف کپسول کو کیوتن می تواند بسته به نظر پزشک متفاوت باشد؛ اما به طور کلی بهتر است که این کپسول روزانه ۱ عدد و به همراه غذا میل شود. هیچ گاه با معده خالی این کپسول را مصرف نکنید.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا