پوست و زیبایی

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب مناسب

چه آسمان بالای سرمان آبی روشن باشد و چه خاکستری، ​​اشعه خورشید میلیاردها ذره فوتون را در ثانیه به سمت ما می‌فرستد. علاوه بر گرما و نوری که دریافت می‌کنیم، این اشعه‌های کالیدوسکوپی، حاوی اشعه ماورا بنفش (UV) هستند؛ اشعه‌ای که منجر به آفتاب سوختگی، پیری زودرس و سرطان پوست می‌شود. اگر قصد دارید قبل از فعالیت در فضای باز از ضد آفتاب استفاده کنید،با این همه کرم ضدآفتاب ، گرمای هوا، تابش آفتاب و تمام صحبت‌ها درباره‌ی سرطان‌های مختلف شایع، دیگر کرم ضدآفتاب جزء وسایل بهداشتی لاینفک همه شده است. البته در این موضوع شکی نیست که همه و در همه سنی باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند. اما مشکلی که وجود دارد، تنوع سرسام آور این کرم در بازار و عدم اطلاع رسانی کافی در زمینه‌ی آنها است. جامع‌ترین راهنمای خرید کرم ضد آفتاب، انواع مدل‌های آن و طرز استفاده صحیح آن را در این مقاله بخوانید.

شما واقعاً به بهترین کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر نیاز دارید!

SPF مناسب برای ضد آفتاب را فراموش نکنید! در حال حاضر، قانون طلایی در استفاده از کرم ضد آفتاب، انتخاب محصولی با SPF 30 یا بیشتر است. یک محصول ضد آفتاب با ۳۰ SPF حدود ۹۷ درصد مانع عبور اشعه‌ی ماوراء بنفش می‌شود.در حالی که، SPF 15 فقط از عبور ۹۳ درصد این اشعه بر پوستتان جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید واقعاً عالی عمل کنید (که توصیه‌ی ما هم همین است!) از SPF 50 استفاده کنید که ۹۸ اشعه‌ی ماوراء بنفش را عبور نمی‌دهد.

 

برای محافظت کامل از پوستتان به برچسب «طیف گسترده» توجه کنید

کرم‌ ضدآفتاب طیف گسترده به محصولی گفته می‌شود که پوست شما را هم در برابر اشعه‌ UVA و هم اشعه UVB محافظت می‌کند.
نور خورشید دو نوع اشعه مضر فرابنفش UVA و UVB دارد که به زمین می‌رسند و قرار گرفتن بیش از حد در معرض این دو اشعه، باعث سرطان پوست می‌شود. علاوه بر سرطان پوست، این دو نوع اشعه منجر به موارد زیر می‌شوند:

اشعه UVA می‌تواند باعث پیری زودرس پوست، چین‌ و چروک و لکه‌های پیری شود. به خاطر داشته باشید که این اشعه از شیشه پنجره عبور می‌کند.
اشعه UVB علت اصلی آفتاب سوختگی است. اما این اشعه نمی‌تواند از شیشه پنجره عبور کند.
یادتان باشد که همه‌ی ضد آفتاب‌ها به شکل یکسانی ساخته نمی‌شوند. بسیاری از کرم های ضد آفتابی که در بازار هستند، تنها از پوست در برابر اشعه UVB محافظت می کنند و به اشعه های UVA اجازه می دهند که به پوست آسیب بزنند.
به همین دلیل، متخصصان پوست توصیه می‌کنند از ضد آفتاب طیف گسترده استفاده کنید تا پوست در برابر هر دو اشعه‌ی UVA و UVB محفوظ بماند.

 

پوست‌های تیره را هم باید با ضد آفتاب بپوشانید

پوست تیره هم به محافظت در برابر نور خورشید نیاز دارد.فکر نکنید اگر رنگ پوستتان تیره است، می‌توانید از ضد آفتاب استفاده نکنید. طبق تحقیقات، حتی تیره‌ترین پوست هم سازوکاری ندارد که کاملاً بتواند از آسیب‌های آفتاب جلوگیری کند.SPF (عامل حفاظت در برابر خورشید) در تیره‌ترین رنگ پوست ۱۳.۴ و در پوست‌ سفید ۳.۴ است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال ۲۰۱۱ حکم داد این عددها در اندازه ای نیستند که بتوانند از آفتاب سوختگی، پیری پوست پیشرفته یا سرطان پوست پیشگیری کنند.

پیشنهادی:  عوارض استفاده از کرم ضد آفتاب تاریخ گذشته

 

مقاوم در برابر تعریق و آب

طبق سیستم برچسب زنی جدید تولیدکنندگان نباید ادعا کنند که ضد آفتابی «ضد آب» یا «ضد عرق» است. به جای آن، می‌توانند ادعا کنند SPFها «مقاوم در برابر آب» هستند.همچنین، باید مشخص کنند که محصولاتشان طبق آزمایش‌ها، از پوست به مدت ۴۰ یا ۸۰ دقیقه در زمان شنا یا عرق کردن، محافظت می کند.

 

عدد SPF در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب می‌تواند گمراه کننده باشد

می‌دانید منظور از SPF چیست؟ و بهترین درجه SPF چه مقدار می‌باشد؟ از لحاظ نظری، این اعداد مقدار زمانی است که می‌توانید بدون آفتاب سوختگی در برابر خورشید قرار بگیرید.مثلاً، اگر شما معمولاً پس از ۱۰ دقیقه آفتاب سوخته می‌شوید، کرم‌های ضد آفتاب با SPF 15 به شما کمک می‌کنند تا ۱۵۰ دقیقه قبل از آفتاب سوختگی بیرون از منزل بمانید. اما، کارشناسان بر این باورند که بیشتر این اعداد در دنیای واقعی بی‌معنایند.در حقیقت، ضد آفتابی با SPF 100 نمی تواند، تا ۱۶ ساعت از پوست محافظت کند. در واقع، میزان محافظت از پوست در SPF های بالاتر از ۵۰ به مقدار ناچیزی افزایش می یابد.

به همین دلیل، متخصصان توصیه می کنند:

از کرم ضد آفتاب با SPF 30 تا ۵۰ استفاده کنید،
در استفاده از ضد آفتاب خود سخاوتمند باشید و آن را دو ساعت یک بار تجدید کنید.
۹) هیچ گاه از ضد آفتاب برای ایجاد تصویر هنری بر بدن خود استفاده نکنید
به تازگی، برخی افراد از آفتاب سوختگی برای ایجاد تتو بر بدن خود استفاده می کنند. حدس می‌زنیم از آسیب‌های نور خورشید بر پوست آگاهید و ایراد این کار برایتان روشن است.

 

PABA

PABA که ذر اکثر ضد آفتاب‌ها استفاده می‌شود، مخفف اسید پارا آمینوبنزوئیک است. حتی اگر این اسید به جذب اشعه ماورا بنفش خورشید کمک کند، حساسیت پوستی احتمالی، تحریک پوست و حتی در برخی از موارد ایجاد رنگدانه ناشی از آن ارزشش را ندارد. به سراغ ضد آفتاب‌های بدون PABA بروید.

 

حاوی آنتی‌اکسیدان

به همان اندازه که ضد آفتاب حاوی برچسب طیف گسترده عالی است، اما به طور ۱۰۰٪ در برابر اشعه‌های مضری که روزانه با آن روبرو هستیم از پوستمان محافظت نمی‌کند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می‌توانند با خنثی سازی آسیب رادیکال‌های آزاد، کمبودهای ذاتی ضد آفتاب را جبران کنند؛ بنابراین به سراغ ضد آفتاب‌هایی بروید که حاوی آنتی اکسیدان هستند.

 

ترکیبات ضد آفتاب

نگاهی گذرا به مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب می‌تواند به شما در خرید ضد آفتابی که بیشترین پوشش و کیفیت را داشته باشد کمک کند. بررسی اینکه آیا ترکیبات ضد آفتاب مناسب پوست شما هستند یا خیر، بسیار مهم است. اگرچه مهم است که ضد آفتاب حاوی حداقل یکی از فیلترهای UVA مانند اکامسول، اکسی بنزون، دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی یا آووبنزون باشد، برخی از آن‌ها ممکن است واکنش خوبی با پوست شما نشان ندهند. موادی مانند اکسی بنزون ​​ممکن است باعث آلرژی شده و هورمون‌های شما را مختل کنند. دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی برای محافظت اضافه می‌شوند، اما می‌توانند برای پوست نیز مضر باشند. اگر پوست شما حساس است، بهتر است از ترکیبات حاوی مواد الکلی استفاده نکنید.

پیشنهادی:  برای رفع خشکی پوست چه چیزی موثر است؟

 

نوع پوست

هشتمین راهنمای خرید کرم ضد آفتاب نوع پوست است. اکثر ضد آفتاب‌ها برای انواع مختلف پوست طراحی شده‌اند. افراد دارای پوست خشک باید به دنبال ضد آفتاب‌هایی بگردند که حاوی موادی مانند گلیسیرین، لانولین، روغن، سیلیکون (مانند دی متیکون) و آلوئه ورا هستند و از مصرف اسپری‌ها و ژل‌های الکلی خودداری کنند. برای پوست‌های چرب، لوسیون های سبک یا ژلی با ترکیباتی مانند سیلیس یا ایزودودکان بهترین هستند. برای پوست‌های حساس، ضد آفتاب‌های ضد حساسیت و عطر مانند ضد آفتاب‌های معدنی با دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. افراد دارای پوست حساس همچنین باید از ضد آفتاب‌هایی که حاوی الکل و مواد نگهدارنده هستند استفاده نکنند.

 

مدل های مختلف کرم ضد آفتاب را بشناسید

ضدآفتاب در شکل‌های مختلف از قبیل کرم، لوسیون، ژل، اسپری و سایر موارد در بازار وجود دارد. انتخاب اسپری، لوسیون، یا سایر محصولات مشابه به نظر شخصی شما بستگی دارد. در یک راهنمای خرید کرم ضد آفتاب صحیح، استفاده از نوع خاصی از ضدآفتاب اجباری نیست. بلکه انتخاب ضدآفتاب به کاربرد و سلیقه فرد بستگی دارد.
• اسپری‌های ضد آفتاب
• لوسیون‌های ضد آفتاب
• ضدآفتاب‌های استیکی
• ضدآفتاب‌های کرمی
• ضدآفتاب‌های فلوئیدی
• ضدآفتاب‌های رنگی

 

شما می توانید کرم های ضد افتاب را از داروخانه آنلاین یارافارما سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید.
برخی از این ضدآفتاب ها عبارتند از:

ژل ضد آفتاب SPF50 حاوی ویتامین سی پریم ۴۰ میلی لیتر

ژل ضد آفتاب SPF50 حاوی ویتامین سی پریم 40 میلی لیتر

ژل ضد آفتاب SPF50 حاوی ویتامین سی پریم مناسب انواع پوست از DNA سلولی در برابر رادیکال های آزاد و مخرب جلوگیری نموده و مناسب جهت زیر سازی آرایش به دلیل خاصیت پرایمری است.

 

کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF50 کانبیو مناسب پوست خشک

خرید و قیمت کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF50 کانبیو

کرم ضد آفتاب بی رنگ کانبیو SPF +50 مناسب پوست خشک تسکین دهنده و التیام بخش است و محتویاتی شامل تیتانیوم دی اکسید، عصاره چوب Picea abies، عصاره برگ آلوئه آربورسنس، سدیم آسکوربیل فسفات، توکوفریل استات، توکوفرول، رتینیل پالمیتات و دایمتیکون را در بر دارد.

 

 

کرم ضد آفتاب رنگی فومیژن SPF50 فاقد چربی ۴۰ میل

کرم ضد آفتاب رنگی فومیژن SPF50 فاقد چربی 40 میل

کرم ضد آفتاب رنگی فومیژن SPF50 فاقد چربی، مناسب انواع پوست حتی پوست‌های چرب است و از ایجاد چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. این کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب به خوبی محافظت کرده و مانع از ایجاد لک، تیرگی و آفتاب سوختگی در بافت پوست می شود.

 

 

کرم ضدآفتاب فاقد چربی پوست مختلط و چرب اریکه (SPF50)

کرم ضدآفتاب فاقد چربی پوست مختلط و چرب اریکه (SPF50)

کرم ضدآفتاب فاقد چربی پوست مختلط و چرب اریکه (SPF50)، یکی از محصولات آرایشی است که از آسیب‌رساندن به پوست در مقابل اشعه‌های خورشید جلوگیری می‌کند. این کرم ضدآفتاب دارای قدرت جذب بالایی بوده و در نتیجه سریعا جذب‌شده و حالت روغنی روی پوست ایجاد نمی‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا