مادر و کودکمکمل داروییمکمل های غذایی

مکمل غذایی برای افزایش قد کودکان

مطمئنا وضعیت جسمانی، مخصوصا قد فرزند شما در آینده او تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان والدین مسئولیت پذیر این وظیفه شما است که از رشد کافی استخوان ها و قد فرزندتان مطمئن شوید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که رشد قد تنها وابسته به ژنتیک کودک است و عوامل دیگر هیچ نقشی ندارند، اما طبق تحقیقات جدید مشخص شده است که رشد قد به عوامل متفاوتی از جمله تغذیه، شرایط محیطی، ورزش و حتی استراحت کافی نیز بستگی دارد. با مصرف بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودک، می توانید کمبود های احتمالی تغذیه کودکتان را جبران و به رشد قد او کمک شایانی کنید.

 

ترکیبات موثر بر رشد قدی کودکان

شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودک، اغلب شامل چه ترکیباتی است؟ در پاسخ به این سوال باید ذکر کنیم که ترکیبات هر مولتی ویتامین متفاوت است، اما اکثر آن ها دارای ویتامین های ضروری هستند که رشد قد کودک شما را بهبود می بخشند. در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱) ال-آرژنین:

این ماده، در اصل یک نمونه آمینو اسید مهم برای رشد جسمانی، در بدن انسان است .آرژنین می تواند باعث افزایش ترشح هورمون رشد گردد. با از بین بردن رادیکال های آزاد خون، کنترل چربی، نمک و کلسترول مفید موجب بهبود عملکرد هورمون رشد می شود و در نتیجه به افزایش قد کودکتان کمک خواهد کرد. وجود آرژنین در بدن همه افراد ضروری است، اما بعضی ها آرژنین بیش تری احتیاج دارند، مانند سالمندان، ورزشکاران و کودکانی که در سن رشد هستند. برخی از مطالعات افزایش ترشح هورمون رشد تا ۶۰ % بر اثر مصرف دوزهای بالای این مکمل را نشان داده اند.

 

۲) ویتامین B1:

۱) این ویتامین در اغلب منابع غذایی پیدا می شود و یکی از ویتامین های بسیار ضروری جهت رشد بهتر کودکان است. فعالیت دستگاه گوارش شما را تحت نظر می گیرد و عملکرد آن را روز به روز بهبود می بخشد. وجود این ویتامین در بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودک، باعث بهبود عملکرد اندام های داخلی و خون رسانی بهتر و کار آمد تر می شود. منابعی که می توانید از آن ها ویتامین B1 دریافت کنید، بادام زمینی، سویا و برنج است.

پیشنهادی:  مکمل های غذایی برای سالمندان

 

۳) ویتامین D3:

ویتامین دی نقش بسیار موثری در رشد و تکامل فرزند شما دارد. استخوان ها را محکم و قوی نگه می دارد و از شکستگی آن ها جلوگیری می کند. یکی از دلایلی که وجود این ویتامین در بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودک، ضروری می باشد، استحکام بخشیدن به دندان های شماست.

همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند و موجب رویش مجدد آن ها خواهد شد. منابعی که می توانید این ویتامین را دریافت کنید، شامل نور خورشید، گوجه فرنگی، شیر و مرکبات است.

 

۴) ویتامین C:

وجود این ویتامین در بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودک بسیار ضروری است، زیرا موجب دفع سموم بدن می شود و در نتیجه افزایش قد را به همراه خواهد داشت. موجب تقویت و بهبود رشد استخوان ها و استحکام دندان ها می شود و سیستم ایمنی شما را نیز تقویت می کند. این ویتامین را در منابعی مانند گوجه فرنگی، کیوی، مرکبات و انواع مختلف توت های می توانید پیدا کنید.

 

۵) کلسیم:

کلسیم ماده ای مغذی و ضروری می باشد که در اکثر مواد غذایی مانند محصولات لبنی یافت می شود.

بیش از ۹۹ درصد کلسیم بدن انسان در استخوان ها و دندان ها یافت می شود اما علاوه بر آن قلب، سیستم انعقاد خون و اعصاب نیز به کلسیم نیاز دارند.

همانطور که میدانید استخوان ها همواره در حال بازسازی هستند و در صورت شکستن توانایی ترمیم خود را دارند و کلسیم نیاز اصلی این فرایند است و رشد آن است، اما میزان کلسیم در بدن با افزایش سن کاهش می یابد که باید به آن توجه داشت و در صورت نیاز از کلسیم اضافه استفاده نمود.

پیشنهادی:  مکمل غذایی برای افزایش وزن کودکان

 

چه چیزی قد کودک را افزایش می دهد؟

همانطور که گفتیم، یکی از عوامل بسیار مهم رشد قدی کودکان، تغذیه آن ها است. تغذیه مناسب می تواند پتانسیل رشد قدی کودک را تا حد قابل توجهی بهبود بخشد. مواد مغذی به دو دسته تقسیم می شوند:

– درشت مغذی ها (macronutrients): اگر سوال اصلی شما این است که چطور قد بلند شویم، باید مصرف درشت مغذی ها را اولویت قرار دهید. درشت مغذی ها شامل پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها هستند. پروتئین ها بلوک های سازنده بدن هستند. چربی ها و کربوهیدرات ها انرژی مورد نیاز را برای انجام تمام فعالیت های بدن فراهم می کنند.

– ریزمغذی ها (micronutrients): ریزمغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی می شوند. این مواد مغذی به رشد و نمو عصبی، تعادل هورمونی، ایمنی و رشد کمک می کنند. ویتامین ها و مواد معدنی نقش اساسی در افزایش قد کودکان دارند.

در ادامه مطلب چند نمونه از بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودک را برایتان معرفی خواهیم کرد.

 

شربت میم اورنج میر ویتابیوتیکس

شربت میم اورنج میر ویتابیوتیکس

شربت میم اورنج میر ویتابیوتیکس موجب افزایش رشد وسلامت جسمی و ذهنی کودکان، تقویت حافظه و تقویت سیستم ایمنی آنها می شود.

 

قطره خوراکی اولترا ویتامین D3 1000 ویتابیوتیکس ۳۰ میلی لیتر

قطره خوراکی اولترا ویتامین D3 1000 ویتابیوتیکس ۳۰ میلی لیتر

قطره خوراکی اولترا ویتامین D3 ویتابیوتیکس در تامین ویتامین D مورد نیاز بدن به جهت استحکام و تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها و سیستم ایمنی بدن فرموله شده و برای رشد و تقویت بدن کودکان و نوزادان بسیار مفید است.

 

قطره دی ترول ویتان ۳۰ میلی لیتر

قطره دی ترول ویتان ۳۰ میلی لیتر

قطره دی ترول ویتان حاوی ویتامین D3 و با طعم آناناس برای کودکان و نوزادان تولید شده است. این فراورده از پوکی استخوان و پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کرده و موجب رشد و نمو ذهنی و جسمانی کودکان و اطفال می‌شود.

 

شربت کیندر مولتی ویتامین یوروویتال ۲۰۰ میلی لیتر

شربت کیندر مولتی ویتامین یوروویتال ۲۰۰ میلی لیتر

ویتامین D موجود در شربت کیندر مولتی ویتامین یورو ویتال باعث جذب بهتر کلسیم از رژیم غذایی جهت ایجاد افزایش استحکام استخوان ها و دندان ها می گردد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا