مکمل ها

توضیحاتی درباره استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

آیا شما با قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس آشنایی دارید؟ قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس دارای عناصر مهمی مثل منیزیم، زینک،کلسیم و ویتامین D3 می باشد که جهت تقویت رشد دندان ها و افزایش تراکم استخوانی کاربرد دارد. استفاده از این برای حفظ سلامتی خانم های باردار و جنین موثر است.

 

توضیحاتی درباره استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

 

آیا شما با قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس آشنایی دارید؟ قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس دارای عناصر مهمی مثل منیزیم، زینک، کلسیم و ویتامین D3 می باشد که جهت تقویت رشد دندان ها و افزایش تراکم استخوانی کاربرد دارد. استفاده از این برای حفظ سلامتی خانم های باردار و جنین موثر است.

مصرف قرص استئوکر برای پیشگیری از بروز بیماری خاموش پوکی استخوان یا استئوپروز مفید است. این بیماری در اثر کم شدن تراکم استخوانی به وجود می آید و باعث کاهش قدرت و استحکام استخوان ها شده، در این شرایط افراد سالمند بیشتر در معرض آسیب دیدگی و شکستگی استخوان ها و لگن قرار می گیرند.

 

مشخصات قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

 

  • نوع محصول : قرص
  • کشور سازنده : انگلیس
  • شرکت تولید کننده : ویتابیوتیکس
  • دسته : مکمل های غذایی ، غضروف ساز ها ، قرص استخوان و مفاصل
  • تعداد در هربسته : ۳۰ عدد
  • -وزن محصول: ۳۰۰ گرم
  • جنسیت مصرف کننده : خانم ها و آقایان
  • رده سنی مصرف کننده : همه سنین

 

کاربرد قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

 

  • تقویت دندان ها و افزایش استحکام استخوان ها
  • پیشگیری از بیماری پوکی استخوان
  • تامین کلسیم لازم برای خانم ها در دوران یائسگی
  • ایجاد ماتریکس برای شکل گیری درست استخوان ها
  • حفاظت از سلامتی مادر و جنین در زمان بارداری

 

مواد استفاده شده در قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

 

زینک:

زینک یا روی نقش بسیار مهمی در افزایش تراکم استخوانی دارد. زینک عنصری مهم دارای نقش های بیولوژیکی  در بدن انسان می باشد. زینک بر عملکرد ۲۰۰ آنزیم شناسایی شده در بدن تاثیر مثبت دارد. زینک در همه دستگاه های بدن، بافت ها، ترشحات و مایعات بدن یافت می شود. زینک یکی از املاح معدنی لازم و ضروری در بدن است که موجب افزایش عملکرد استئوبلاست شده و در ساخته شدن کلاژن( پروتئین رشته ای ) کمک می کند و باعث استحکام استخوان و پوست بدن می شود.

عوارض کمبود زینک در بدن: کمبود زینک  باعث ضعیف شدن قوه بینایی و قوه چشایی، به تاخیر افتادن بلوغ جنسی در پسرهای جوان،  مستعد بروز انواع عفونت، کم شدن وزن، کاهش اشتها، وقفه در رشد، خشک شدن پوست و ریزش مو می شود.

کلسیم:

بیشتر کلسیم موجود در بدن صرف افزایش تراکم استخوانی و رشد استخوان می شود و مقدار کمی از آن در داخل خون وجود دارد. در کودکان و نوجوانان در حال رشد، در خانم های باردار و مادران شیرده باید دقت شود که کلسیم به اندازه کافی مصرف شود تا خطری سلامتی آنان را تهدید نکند. کلسیم یک املاح معدنی مهم برای سلامتی تمام ارگان های بدن می باشد. کلسیم  فراوان ترین املاح معدنی در بدن می باشد که برای حفظ سلامتی استخوان ها و دندان ها، ماهیچه ها، سیستم قلبی و سیستم عصبی ضروری است.

پیشنهادی:  اهمیت ریکاوری بدن تمرین و نقش مکمل

کلسیم در انقباض عضلانی، منتقل کردن پیام های عصبی، آزادسازی نوروترانسمیترها، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم ضربان قلب، تنظیم کننده برای عمل ترشح غده های برون ریز و غده های درون ریز نقش بسزایی را ایفا می کند. همچنین برای پیشگیری از  بروز بیماری پوکی استخوان در خانم های یائسه مفید است. افراد بزرگسال روزانه میزان ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم احتیاج دارند ولی بیشتر مواقع نمی توانند آن را از رژیم غذایی تامین کنند، به همین دلیل باید برای حفظ سلامتی کل بدن از مکمل های غذایی استفاده کنند. قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس از بهترین مکمل ها می باشد که همزمان نیاز شما را برای کلسیم، روی، منیزیم و ویتامینD3   برطرف می سازد.

ویتامین  D3:

ویتامین D3 با کمک به جذب بهتر کلسیم از روده کوچک سلامتی استخوان ها و دندان ها را تضمین می کند. این ویتامین محلول در چربی می باشد و در مقابل نور خورشید سنتز شده و به همراه کلسیم به افزایش تراکم استخوانی کمک شایانی می کند. به همین دلیل ویتامین D3 را ویتامین نور آفتاب هم می گویند. ویتامین D3 را از رژیم غذایی هم می توان دریافت کرد. این ویتامین برای جذب بهتر املاح معدنی مانند فسفر و کلسیم در دستگاه گوارش موثر است .

غده پاراتیروئید که نقش تنظیم کنندگی کلسیم موجود در خون را دارد برای عملکرد بهتر نیاز به ویتامین D3 دارد. علاوه بر این برای رشد مناسب دندان و افزایش تراکم استخوانی در نوزادان و نوجوانان در سن بلوغ وجود این ویتامین ضروری می باشد. میزان احتیاج بدن افراد بزرگسال به این ویتامین، در افراد زیر ۷۰ سال، در هر روز ۶۰۰ واحد و افراد بالاتر از ۷۰ سال در هر روز ۸۰۰ واحد مورد نیاز می باشد.

عوارض کمبود ویتامین D3  : کمبود این ویتامین در بدن باعث نرمی استخوان، پوسیدگی سریع دندان ها، شکل گیری غیر نرمال استخوان ها در بدن نوزادان و خردسالان و تاخیر در رشد کودکان می شود. همچنین باعث کم شدن قدرت بدنی ، ضعف عضلات و پیری زودرس از عوارض دیگر کمبود این ویتامین در بدن است.

منیزیم :

حفظ تناسب منیزیم به کلسیم موجود در بدن بسیار ضروری می باشد. منیزیم برای عملکرد صحیح  و سلامتی قلب و دستگاه عصبی لازم و ضروری می باشد. منیزیم برای تشکیل کریستال های استخوانی نقش مهمی دارد. مهمترین جایی که منیزیم در بدن ذخیره می شود در استخوان ها می باشد به همین دلیل برای حفظ سلامتی و استحکام استخوان موثر است. میزان منیزیم در مردان بزرگسال در هر روز ۱۱ میلی گرم و در خانم های بزرگسال در هر روز ۸ میلی گرم است.

پیشنهادی:  نقش کلاژن در بدن ( پوست، مو و استخوان)

 

نکات مهم درباره قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

 

  • هنگام مصرف خوراکی کلسیم دقت شود که همراه با غذاهای فیبردار، غذاهای دارای فسفر و سبوس، غذاهای دارای اگزالیک اسید مثل اسفناج و غذاهای گوشتی استفاده نشود چون به مقدار کم جذب انجام می شود.
  • خانم های باردار و مادران شیرده توجه داشته باشند که قبل از استفاده از این محصول با پزشک خود مشورت کنند.
  • هرگز با معده خالی از این قرص استفاده نکنید.
  • قرص استئوکر بدون گلوتن ، لاکتوز ، مواد نگهدارنده و مخمر می باشد.
  • مصرف این مکمل در بعضی از افراد ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی مثل یبوست ، نفخ ، سوءهاضمه، اسهال، کاهش اشتها و تهوع شود، در صورت مشاهده هر یک از این مشکلات مصرف مکمل را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.
  • مصرف بیش از حد مجاز یا مصرف خودسرانه ممکن است باعث افزایش ریسک رسوب کلسیم در کلیه ها و تشکیل سنگ کلیه شود.
  • مصرف این مکمل در بیماران مبتلا به سنگ کلیه، نارسایی کلیه، کم کاری پاراتیروئید، سطح بالای کلسیم خون و بیماران هموکروماتوز باید تحت نظر پزشک باشد.
  • بیماران مبتلا به بیماری های نوروماسکولار باید با احتیاط بیشتری مکمل های دارای منیزیم را استفاده کنند.
  • بیماران مبتلا به سندروم ویلیام، سارکوئیدوز، هایپرفسفاتمی یا افزایش فسفات خون و هیپرپاراتیروئیدی اولیه حتما باید با مشورت پزشک از این مکمل استفاده کنند.

 

طریقه استفاده از قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

 

  • روزانه دو عدد قرص را بعد از مصرف وعده غذایی کامل با یک لیوان آب مصرف کنید.
  • دقت کنید فاصله زمانی هر قرص تا قرص بعدی ۶ تا ۸ ساعت باشد.

 

طریقه نگهداری از قرص استئوکر  ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

 

  • دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • در جای خشک و خنک نگهداری شود.
  • در دمای پایین تر از ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.
  • دقت کنید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

 

تداخل دارویی با قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

 

کلسیم موجود در قرص با بعضی از دارو ها تداخل ایجاد می کند. اگر از آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین و سیپروفلوکساسین مصرف می کنید بلافاصله بعد از مصرف آنتی بیوتیک از قرص استئوکر استفاده نکنید.

اگر از مکمل های آهن استفاده می کنید با فاصله ۲ ساعت قبل از مصرف قرص استئوکر یا ۴ ساعت بعد از مصرف آن از مکمل آهن استفاده کنید.

اگر دارو هایی مانند آلندرونات ، لووتیروکسین و بعضی از دارو های فشار خون مصرف می کنید حتما دقت کنید که فاصله زمانی را با مصرف قرص استئوکر رعایت کنید.

 

ترکیبات موجود در قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

 

عنوان ترکیب مقدار در هر۲ قرص
کلسیم ۸۰۰ میلی گرم
منیزیم ۳۰۰ میلی گرم
روی ۱۰ میلی گرم
ویتامین D ۵ میکرو گرم

 

محصولات مشابه با قرص استئوکر ۳۰ عددی ویتابیوتیکس

 

– کپسول آوودین هولیستیکا

– کپسول مگنیفورت هولیستیکا

– کپسول بون کمپلکس نچرال ورلد

– قرص ایزی فلکس کارن

– قرص کلسی پاور هولیستیکا

– گلوکزامین و کندرویتین فارماتک

-زینک پلاس ۱۰ میلی گرم

 

 

قرص استئوکر ویتابیوتیکس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا