پوست و زیبایی

راه های مراقبت از پوست چرب و جوش دار

همان گونه که احتمالا می دانید هر فرد باید میزان مشخصی چربی روی سطح پوستش باشد و پوست چرب به این معنا می باشد که چربی اضافه بر سطح پوست است و باید از طریق روش‌هایی آن را کنترل نمود. یکی از روش هایی که به این امر کمک خواهد کرد، مراقبت از پوست می باشد. چربی اضافی که روی سطح پوست وجود دارد موجب براق ‌شدن پوست و آرایش خواهد شد و این مسئله ای آزار دهنده می باشد. برای این که قادر باشید از پوست چرب خود مراقبت نمایید، اول باید دلیل چرب بودن پوست خود متوجه گردید.

 

علت چرب ‌شدن پوست

غدد چربی‌ ای که بر سطح پوست قرار دارند، ترشح سبوم را بر عهده دارند که یک ماده چرب میباشد. این ماده همراه با عرق به سطح پوست خواهد آمد و موجب نرم‌شدن پوست می گردد. در صورتی که غده‌های چربی بیش از اندازه فعالیت نمایند، سبوم زیادتری تولید خواهد شد و همین مسئله موجب چرب‌ شدن پوست میگردد. در صورتی که پوست به موقع تمیز نگردد یا در معرض آلودگی باشد، منافذ پوست بسته خواهد شد و امکان تنفس از پوست را گرفته می شود و مشکلات پوستی به وجود خواهد آمد.

 

از بین بردن چربی صورت

در حال حاضر درمانی جهت از بین رفتن چربی پوست وجود ندارد به این معنا که نمی شود گفت با مصرف محصولات خاصی، قادر خواهید بود جلوی چرب‌شدن پوست را بگیرید. اما مناسب ترین روش‌هایی که باعث کنترل چربی سطح پوست خواهند شد و برای مراقبت از پوست مفید هستند را در ادامه برای شما آورده ایم.

 

درمان پوست چرب و جوش دار

درمان پوست چرب و جوش دار

نشانه های پوست چرب و شدت آن در افراد فرق دارد. ژنتیک احتمال دارد در چرب‌ شدن پوست خیلی اثر داشته باشد. تغییرات هورمونی یا مقدار استرس بالا نیز امکان دارد موجب تولید سبوم زیادی توسط بدن گردد. همچنین در صورتی که پوست شما به محصولی چه آرایشی و چه مراقبت از پوست ، واکنش بد نشان دهد، نباید مجددا از آن استفاده کنید.

پیشنهادی:  برای پوست روشن چه کرم پودری مناسب است؟

 محصولات درمان جوش و منافذ باز

 

شست و شوی منظم پوست

یکی از بهترین راهکارها جهت نمودن مراقبت از پوست چرب ، استفاده از شوینده‌های غیر صابونی و آب به شکل روزانه می باشد. برای این که قادر باشید چربی سطح پوست را برطرف نماییید، دو دفعه در روز، صبح و آخر شب، از این شوینده‌ها استفاده نمایید. این کار مانع از بسته‌شدن منافذ پوست خواهد شد. با مراجعه نمودن به پزشک پن یا شوینده غیر صابونی مخصوص پوست خود را دریافت نمایید تا موقع مراقبت از پوست تان بهتر عمل نمایید.

محصولات شوینده صورت

 

محصولات شوینده پوست چرب

شست و شوی مداوم پوست

پیشنهاد ما این است که برای مراقبت از پوست خود از شوینده‌های کشور محل زندگی خودتان استفاده نمایید به این دلیل که پوست شما با آن محیط سازگار میباشد و طبیعتا شوینده‌های لوکال، بهتر عمل خواهند کرد.

محصولات مرطوب کننده پوست

 

استفاده از، تونر و مرطوب ‌کننده

انتخاب بهترین پاک ‌کننده صورت برای مراقبت از پوست چرب و جوش دار خیلی ضروری می باشد. یک تحقیق در سال ۲۰۱۵ نشان داده است که یک پاک ‌کننده ملایم صورت که از سدیم لوریت کربوکسیلات و آلکیل کربوکسیلات تهیه شده است، قادر خواهد بود جهت مقابله با آکنه‌های صورت خیلی اثر گذار باشد و مناسبترین راه برای محافظت از پوست محسوب میشود. اگرچه احتمال دارد موجب بالا رفتن تولید سبوم در بعضی  از بخش های صورت گردد.

 

از اسکراب یا لایه بردار خیلی قوی استفاده ننمایید

باید با پوست جوش‌دار خیلی ملایم رفتار نمایید. توجه داشته باشید که جوش مانند کثیفی و آلودگی نمی باشد و با لایه ‌برداری بیش از اندازه پوست برطرف نخواهد شد. پس استفاده از لایه‌بردارهای خیلی قوی و اسکراب شدید پوست علاوه بر اینکه کمکی نمیکند ، بلکه قادر خواهد بود باعث قرمزی و تحریک پوست گردد.

 

پوستتان را دستکاری نکنید

در صورتی که پوستتان جوش دار است، خیلی احتمال دارد که وسوسه شوید و آن را دستکاری نمایید و جوش ‌ها را بترکانید. باید این را بدانید که دستکاری نمودن جوش‌ها موجب خواهد شد جای جوش‌ها بر پوستتان باقی بماند‌. علاوه بر این قادر خواهد بود باکتری‌ها را به منافذ دیگر انتقال دهد و یک جوش کوچک را به یک آکنه‌ی التهابی تبدیل نماید.

پیشنهادی:  برای پوست سفید چه رنگ مویی مناسب است؟

 

در صورت احتیاج جوش را درست تخلیه کنید

قادر خواهید بود جهت تخلیه‌ی جوش از تکنیک اصولی کمک بگیرید. یک کمپرس گرم را بر منافذ بازتان قرار دهید. دو عدد گوش پاک‌کن را بر دو طرف جوش خوش فشار دهید. مناسب ترین کار این می باشد که این کار را برای جوش های  خیلی عمیق‌تر انجام ندهید‌‌.

 

تمام چیزهایی که تماس با پوست هستند را مرتبا بشویید

روتختی، روبالشی و صفحه‌ی موبایل قادر خواهند بود دارای آلودگی باشند و منافذ را مسدود نمایند. آکادمی پوست آمریکا توصیه می نماید که هفته‌ای دو تا سه دفعه روتختی و روبالشی تان را شست و شو دهید. لوازم آرایشی تان را نیز هر روز تمیز نمایید. در صورتی که شستن روزانه‌ی لوازم آرایشی برای شما ممکن نیست، حداقل یک دفعه در هفته این کار را انجام دهید‌.

 

استفاده از ضد آفتاب

استفاده مداوک از ضد آفتاب مخصوص پوست، از جمله افرادی که دارای آکنه و جوش می باشند، در روتین پوست جوش دار خیلی اهمیت دارد. در اصل، استفاده از ضد آفتاب موقع استفاده از محصولات لایه بردار برای آکنه، خیلی مهم است. به این دلیل که از بین بردن بیشترین لایه سلول های مرده موجب آسیب پذیری پوست در مقابل اشعه UV خواهد شد.

 

روتین پوست چرب و جوش دار

در صورتی که تصمیم دارید تکنیکی که جهت مراقبت از پوست خود استفاده می نمایید خیلی کارایی داشته باشد و دائما میان محصولات مختلف سردرگم نباشید، در پی پاک کننده‌هایی باشید که دارای گوگرد، اسید سالیسیلیک یا روغن درخت چای باشند. تمام آن‌ها سبوم اضافی پوست شما را از بین می‌برند. گلیکولیک اسید نیز یک ماده فعال مفید می باشد به این دلیل که موجب بهبود رنگ و بافت پوست خواهد شد. بعد از تمیز نمودن، از یک تونر  بدون الکل استفاده نمایید تا ناخالصی ‌هایی را که پاک‌ کننده قادر نبوده است از بین ببرند، پاک نمایند. در آخر از طریق یک مرطوب ‌کننده سبک و فاقد چربی پاکسازی و مراقبت از پوست را به پایان برسانید. این مراحل را هر روز انجام دهید.

 

داروخانه آنلاین یارا فارما عرضه کننده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی برای مراقبت های پوستی می باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا