مکمل هامکمل های غذایی

مکمل غذایی برای نوزادان

بهترین مکمل غذایی برای نوزادان

مکمل‌های غذایی برای نوزادان می‌توانند کمکی برای رشد و توسعه سالم آنها باشند. اگرچه تغذیه مناسب از طریق شیر مادر و یا فرمول‌های کودک معمولاً تمام نیازهای نوزاد را تامین می‌کند، اما برخی موارد خاص می‌تواند نیاز به مکمل‌های غذایی اضافه داشته باشد. برای نوزادان تا شش ماهگی، شیر مادر یا فرمول کودک به عنوان منبع تغذیه‌ای کامل و کافی تلقی می‌شود و معمولاً نیازی به مکمل‌های غذایی ندارند. اما پس از شش ماهگی، برخی مکمل‌های غذایی می‌توانند به نوزادان کمک کنند. به موارد زیر توجه کنید:

ویتامین D:
ویتامین D برای سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی نوزادان بسیار مهم است. در برخی موارد، نوزادان ممکن است نیاز به مصرف مکمل ویتامین D داشته باشند، مخصوصاً اگر مادرشان ویتامین D کافی تولید نمی‌کند یا نوزادان زمان کافی در آفتاب نمی‌گذرانند.

آهن:
آهن به عنوان یک ماده معدنی مهم برای ساخت هموگلوبین و جلوگیری از کم‌خونی نوزادان اهمیت دارد. اگر شیر مادر یا فرمول کودک کافی آهن ندارد یا نوزاد نیاز اضافی به آهن دارد، ممکن است نیاز به مکمل آهن داشته باشد.

اسیدفولیک:
اسیدفولیک یک نوع ویتامین ب‌مردود از گروه ب و برای جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان بسیار مهم است. برخی مکمل‌های حاوی اسیدفولیک می‌توانند برای نوزادان مفید باشند.

مهم است همواره قبل از مصرف هرگونه مکمل غذایی، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا نیازهای خاص نوزاد شما شناسایی شود و مطمئن شوید که مصرف این مکمل‌ها برای او ایمن است.

 

مکمل غذایی برای نوزاد چهار ماهه

مکمل‌های غذایی برای نوزاد چهار ماهه باید با دقت و توجه به نیازهای خاص او انتخاب شوند. در این مرحله، نوزاد شما عمدتاً از طریق شیر مادر یا فرمول کودک تغذیه می‌شود و این منابع معمولاً تمام نیازهای او را تامین می‌کنند. اما در برخی موارد، ممکن است نیاز به مصرف مکمل‌های غذایی داشته باشد.
اگر نوزاد چهار ماهه خود را که متاسفانه دچار ریفلاکس نیز هست و به همین علت وزن گیری مناسبی ندارد و یا نوزادی که علی رغم خوردن شیر کافی خوب وزن نمی گیرد را نزد متخصص اطفال ببرید، احتمالا به شما پیشنهاد خواهد کرد که برای برطرف شدن این مشکلات تغذیه کمکی را آغاز کنید. شروع غذا کمکی برای نوزاد ۴ ماهه شاید کمی دور از انتظار شما باشد اما خود یکی از راهکارهای درمانی برای نوزادانی است که مشکل وزن گیری دارند. امکان دارد یکی از دلایل مربوط به عدم وزن گیری نوزاد برآورده نشدن نیازهای بدن او از طریق شیر مادر و یا شیر خشک باشد، به همین ترتیب شروع غذای بچه چهار ماهه در برآورده کردن احتیاجات بدن او کمک شایانی خواهد کرد. بعلاوه غذای کمکی نوزاد ۴ ماهه رفلاکسی کمک می کند که به علت بیشتر بودن قوام غذا نسبت به شیر، نوزاد کمتر آنچه را که می خورد بالا بیاورد به این ترتیب بدون شک وزن گیری مناسب تری خواهد داشت.

 

مکمل غذایی برای نوزاد پنج ماهه

مکمل‌های غذایی برای نوزاد پنج ماهه نیازمند توجه به نیازهای رشد و توسعه او هستند. در این مرحله، نوزاد شما ممکن است از طریق شیر مادر یا فرمول کودک تغذیه شود و این منابع عمدتاً تمام نیازهای او را تامین کنند. اما ممکن است برخی موارد خاص نیاز به مکمل‌های غذایی داشته باشد.اگر در حوالی پنج ماهگی نوزادتان را به هر دلیلی نزد پزشک متخصص برده اید و ایشان شروع تغذیه تکمیلی را توصیه کرده اند به هیچ وجه تعجب نکنید. برخی از شیرخواران نیاز دارند که غذای کمکی آنها کمی زودتر از سایرین آغاز شود همانند شیرخواران مبتلا به ریفلاکس. غذای کمکی نوزاد پنج ماهه رفلاکسی به این دلیل آغاز می شود که بالا آوردن مدام شیر مانع از وزن گیری صحیح در این نوزادان می شود، بعلاوه غذای کمکی قوام بیشتری نسبت به شیر دارد و احتمال بالا آوردن آن نسبت به شیر بسیار کمتر است. درحقیقت شروع غذای بچه پنج ماهه همانند شروع تغذیه کمکی در پایان شش ماهگی پیش خواهد رفت و می توانید از همان برنامه غذایی برای نوزاد ۵ ماهه نیز تبعیت کنید.

 

مکمل غذایی برای نوزاد شش ماهه

بهترین تغذیه برای کودک، شیر مادر است. اما هنگامی که کودک به سن شش ماهگی می‌رسد، نیاز دارد تا در کنار تغذیه‌ی شیر مادر، مکمل‌های غذایی سالم و سبک را مصرف نماید. والدین با پیروی از لیست غذای کودک شش ماهه ، به او کمک خواهند کرد تا به مرور به خوبی رشد کرده و قد، وزن و اندازه دور سر مناسبی در هر رده‌ی سنی داشته باشد. یکی از دغدغه‌ها‌ی مادران، خصوصا مادرانی که تجربه‌ی اولشان است. تغذیه درست کودک در دوران اولیه خواهد بود. در واقع دانستن آن که، کودک به چه مواد غذایی و یا ویتامینی نیاز دارد تا به خوبی رشد کرده و سلامت او را به خطر نیندازد، یک مسئله‌ی کاملا ضروری است که بسیار از مادران باید به طور آگاهانه از آن استفاده کنند.تنظیم صحیح برنامه غذایی نوزاد ۶ ماهه اهمیت فراوانی دارد. زیرا اولین باری است که دستگاه گوارش او با غذای جامد آشنا می شود و عدم توجه دقیق به تمامی نکات می تواند سبب بیزاری او از غذا و نیز آسیب به دستگاه گوارش وی شود. برنامه غذایی برای کودک ۶ ماهه با ساده ترین غذای کمکی همانند فرنی و حریره بادام آغاز شده و به تدریج بر تنوع غذاها افزوده خواهد شد.

پیشنهادی:  مکمل غذایی برای افزایش قد کودکان

 

مکمل غذایی برای نوزاد هفت ماهه

غذا دادن به کودک هفت ماهه با غذا دادن به نوزاد رفلاکسی کمی فرق دارد و احتمالا باید کمی آسانتر باشد. چون حدود یک ماه است که مادر تغذیه تکمیلی را آغاز کرده است و کودک نیز در این یک ماه متوجه مواد غذایی جدید شده است. با این وجود همیشه ممکن است کودکان نسبت به خوردن بعضی از مواد غذایی که در این مدت به آنها پیشنهاد می‌شود، واکنش منفی نشان بدهند و نخوردن را بر خوردن ترجیح بدهند. در این صورت مادر باید بداند که اصرار بی جا به خوردن غذا بیشتر کودک را از غذا خوردن زده می‌کند. پس کمی به کودک خود فرصت بدهید تا کم کم با غذاهای جدید ارتباط بگیرد و آنها را هضم کند. غذا دادن به کودک هفت ماهه هم باید با یک غذای ساده و با حجم کم و اندکی غلیظ‌تر از شیر مادر آغاز شود. حتما به عنوان یک مادر آگاه به مدت زمان نگهداری غذای کودک هم توجه کنید. یک کودک هفت ماهه مدت زیادی نیست که با غذای جامد آشنا شده است، پس باید مراعات معده و دستگاه گوارش او را داشته باشید و از بهترین غذا برای وزن گیری نوزاد مطابق سن او استفاده کنید. اجازه دهید کودک شما به میل خودش دفعات تغذیه تکمیلی را تعیین کند. اصرار نکنید که زیاد به او غذا بدهید تا وزن بگیرد یا چاق شود. اعتدال را در هر صورت رعایت کنید و صبور هم باشید.

 

مکمل غذایی برای نوزاد هشت ماهه

اگر نوزاد دلبند شما هشت ماه شده یعنی ماه هشتم را تمام کرده و در ابتدای ماه نهم قرار دارد، به این معنی است که دو ماه از تغذیه تکمیلی را پشت سر گذاشته اید و اکنون به دنبال برنامه غذایی نوزاد هشت ماهه می گردید. در هشت ماهگی شیرخوار تقریبا با مواد غذایی جامد آشنا شده است و بلعیدن را نیز به خوبی یاد گرفته است. دستگاه گوارش کودک هشت ماهه تکامل بیشتری پیدا کرده و می‌توان مواد غذایی بیشتری به او داد، ولی غذای اصلی کودک همچنان شیر است و باید در روز دست کم ۵ نوبت شیر دریافت کند. همچنین فاصله شروع دو ماده غذایی جدید باید ۴ تا ۷ روز باشد.

 

مکمل غذایی برای نوزاد نه ماهه

تا زمانی که کودک شما به ۹ ماهگی می رسد، احتمالاً برای چند ماه علاوه بر شیر مادر یا شیر خشک، غذاهای جامد نیز می خورد.تصمیم گیری برای تغذیه کودکتان با چه غذاهایی می تواند بسیار سخت باشد، به خصوص زمانی که به احتمال زیاد در حال حاضر مشغول مراقبت از کودک و جذب تمام نقاط عطف جدید و هیجان انگیز هستید.وقتی طریقه غذا دادن به کودک ۶ ماهه را یاد گرفته باشید و از این مرحله عبور کرده باشید، دیگر غذا دادن به کودک ۹ ماهه برای شما سخت نیست. البته بدیهی است که در این مسیر باید خلاق باشید و در عین حالی که از مواد غذایی مناسب و مقوی و پر انرژی استفاده می‌کنید، با روش‌های متنوع به کودک خود غذا بدهید. غذا دادن به کودک ۹ ماهه همانند غذا دادن به کودک هفت ماهه است؛ با این تفاوت که اکنون معده نوزاد غذاهای جامد را بیشتر شناخته است، قدرت معده بیشتر از قبل شده است و هضم و جذب غذا برای کودک ساده‌تر شده است. بنابراین کودک می‌تواند غذاهای غلیظ‌تر مانند حلیم و حتی پلو را بخورد و آنها را هضم کند. از حدود ۹ ماهگی به بعد باید غذای جامد نرم را به کودک معرفی کنید تا معده با این شکل از غذا هم آشنا شود و از مشکلات تغذیه‌ای جلوگیری شود. حجم و تعداد دفعات غذا دادن به کودک زیر شش ماه با حجم و تعداد دفعات غذا دادن به کودک ۹ ماهه بسیار متفاوت است. زیرا اساسا توانایی معده و دستگاه گوارش کودک ۹ ماهه با کودک زیر شش ماه تفاوت‌های زیادی دارد. برای یک کودک ۹ ماهه می‌توانید ۳ تا ۴ وعده تغذیه تکمیلی همراه با دو میان وعده در نظر بگیرید. مقدار غذا نیز به میل شیرخوار و میزان شیر دریافتی او بستگی دارد. این در حالی است که غذای اصلی یک کودک زیر شش ماه شیر است و باید تعداد دفعات شیردهی از تعداد دفعات تغذیه تکمیلی بیشتر باشد.

پیشنهادی:  ول من اورجینال ویتابیوتیکس

 

مکمل غذایی برای نوزاد ده ماهه

میزان کالری مورد نیاز کودک در این سن کاملا به وزن او بستگی دارد. به عنوان یک قانون کلی، کودک ۱۰ ماهه شما در هر کیلوگرم از وزن خود به ۹۰ تا ۱۲۰ کالری نیاز دارد.به گفته کارشناسان این مقدار به ۷۹۳ کالری برای نوزادان پسر و ۷۱۷ کالری برای نوزادان دختر تبدیل می‌شود.
کودک شما به گروه‌های اصلی غذایی احتیاج دارد. باید نسبت معینی از میوه، سبزیجات و دانه‌ها را به فرزند خود بدهید و باید مطمئن شوید که کودکتان به مقدار کافی کلسیم و آهن در رژیم غذایی خود دارد. کلسیم برای رشد جسمی و روحی او ضروری است. اکنون که کودکتان به یک سالگی نزدیک می شود، ذائقه او مواد غذایی متنوع تری را طلب می کند. ۱۰ ماهگی بهترین زمان برای خوردن غذاهای جدید، کشف الگوهای غذایی گوناگون و توسعه میل به مواد مختلف است.

 

مکمل غذایی برای نوزاد یازده ماهه

در ماه یازدهم، فرزند شما دستگاه گوارش تکامل‌یافته‌تری دارد. احتمالاً چند دندان جلویی او درآمده و علاقه زیادی به گاز زدن همه چیز؛ از دست والدین گرفته تا خوراکی‌ها و اسباب‌بازی‌هایش دارد. این نشان می‌دهد که فک و دهان کودک آماده خوردن غذاهای جامد و سفت‌تری نسبت به گذشته است. بااین‌حال همچنان تا یک‌سالگی باید صبر کنید تا کودک شما به طور کامل همه چیز را بخورد.کودک شما هنوز شیرخوار است و باید تغذیه اصلی او شیر مادر یا شیر خشک باشد؛ مگر آنکه بنا به دستور پزشک در این روند تغییری ایجاد شود. پس غذاخوردن کودک را طوری تنظیم کنید که وعده‌های شیر را دچار اخلال نکند. مثلاً صبح ابتدا به کودک شیر داده بعد از نیم ساعت غذای جامد را بدهید.از طرف دیگر کودک در آستانه یک‌سالگی و ورود به سفره خانوار است. در ماه‌های قبل به‌مرور شما باید از یک وعده غذایی به دو وعده رسیده باشید و هم اکنون در یازده ماهگی خوب است که کودک ۳ وعده غذای جامد بخورد تا معده او عادت کند.کودک در ۱۱ ماهگی دیگر آن نوزاد ضعیف نیست. کم‌کم حرف می‌زند، مستقل می‌شود و ارتباط بین اشیا را درک می‌کند. انتخاب‌های مناسب باعث می‌شود تا فرزند شما در بقیه ادوار زندگی از دستگاه گوارش سالمی برخوردار باشد. توصیه می‌شود هیچ‌گاه تغذیه سالم و اصولی را فراموش نکنید.

 

در آخر تعدادی از بهترین مکمل های غذایی برای نوزادان را به شما معرفی می کنیم.شما می توانید این محصولات را از داروخانه آنلاین یارافارما تهیه نمایید:

پوره چند غله با خرما ماجان کاله مناسب کودکان بعد از ۶ ماهگی

پوره چند غله با خرما ماجان کاله مناسب کودکان بعد از 6 ماهگی 135 گرم

پوره چند غله با خرما ماجان کاله در کنار شیر مادر یک غذای کمکی کاملا مقوی برای کودکان ۶ ماه به بالا است. زیرا در این دوره شیر مادر یا شیر خشک به تنهایی قادر به تامین مقدار انرژی مورد نیاز آن ها برای رشد نخواهد بود.

 

 

سرلاک حریره بادام به همراه شیر نستله 

سرلاک حریره بادام به همراه شیر نستله

سرلاک حریره بادام به همراه شیر نستله غذایی کاملا مقوی برای کودکان ۶ ماه به بالا بوده و کاملا طبیعی و بدون مواد نگهدارنده تولید شده است. کودک شما با مصرف سرلاک نستله ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های لازم را دریافت می‌کند.

 

 

سرلاک گندم و میوه به همراه شیر نستله مناسب کودکان از پایان ۸ ماهگی

سرلاک گندم و میوه به همراه شیر نستله مناسب کودکان از پایان 8 ماهگی ۴۰۰ گرم

سرلاک گندم و میوه به همراه شیر نستله قابل استفاده از پایان ۸ ماهگی برای شیرخواران می باشد که در هر وعده، غذایی متعادل و مناسب برای معده کوچک کودکان تامین می کند.

 

 

سرلاک گندم به همراه شیر نستله مناسب کودکان از پایان ۶ ماهگی

سرلاک گندم به همراه شیر نستله مناسب کودکان از پایان ۶ ماهگی ۴۰۰ گرم

سرلاک گندم به همراه شیر نستله مورد استفاده در پایان ۶ ماهگی کودکان می باشد.در هر وعده، تغذیه ای متعادل و مناسب برای معده کوچک کودکان است. علاوه بر فواید غلات طبیعی، ترکیبی مناسب از ریزمغذی های لازم برای رشد و تکامل بدن کودک را فراهم می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا