بارداریمکمل هامکمل های غذایی

مکمل های باروری چه کمکی می توانند در باروری کنند؟

آیا تا به حال نام مکمل باروری را شنیده اید؟ آیا می دانید این مکمل چه تاثیری در بارور شدن آقایان و خانم ها می گذارد؟ ما در این بخش تصمیم داریم تا اطلاعات مفیدی را در خصوص باروری و تقویت قوای باروری با استفاده از مکمل ها در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

 

پیشگفتار

در مورد مصرف مکمل باروری و تاثیر آن در تقویت باروری چه می دانید؟ میل به تولید مثل در تمام موجودات زنده وجود دارد. زمانی بدن بارور می شود که با کمبود ویتامین ها و مینرال ها روبرو نباشد. در صورتی که این کمبودها در بدن وجود داشته باشند، قطعا باروری با اختلالات زیادی روبرو می شود. ما در این بخش می خواهیم در خصوص تاثیر مکمل های باروری بر بارور شدن با شما صحبت کنیم و بگوییم که این مکمل ها را چگونه می توانید تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. با ما همراه باشید.

منظور از مکمل باروری دقیقا چیست؟

شاید این سوال در ذهن شما نقش ببندد که مکمل باروری چیست و یا اصلا به چه مکمل هایی مکمل باروری می گویند؟ در حالت کلی این مکمل های باروری، همان مکمل های تقویتی هستند. این مکمل ها معمولا حاوی انواع آنتی اکسیدان ها، هورمون ها، مینرال ها و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن هستند که به افزایش قدرت باروری در بدن کمک زیادی می کنند.

استفاده از این مکمل ها با تاثیر و عملکرد مطلوبی که بر روی هورمون های باروری در بدن دارند، می تواند به افزایش قوه باروری در بدن آقایان و خانم ها کمک کند و از بروز مشکلات و اختلالات در باروری جلوگیری کنند. مکمل های باروری کمبودهای بدن به ویتامین ها، مواد معدنی و هورمون ها را جبران می کنند. این موضوع نقش بسیار مهمی در بارور شدن دارد. به همین علت باید بگوییم اگر مشکل خاصی برای بارداری وجود نداشته باشد، با مصرف این مکمل ها، خانم به راحتی بارور می شود و تولید مثل صورت می گیرد.

مصرف مکمل باروری خطر دارد یا بی خطر است؟

شاید در بسیاری از موارد، مکمل باروری با تجویز پزشک باشد. در این صورت قطعا پزشک متخصص خطرناک بودن یا نبودن این مکمل ها را در نظر می گیرد و با توجه به شرایط جسمی بیمار، این مکمل ها را تجویز می کند. به همین علت باید بگوییم اگر شما خودسرانه اقدام به مصرف مکمل های باروری نکنید، قطعا این مکمل ها برای شما عوارض ناچیزی دارند. زیرا پزشک تمام جوانب را می سنجد و سپس با توجه به شرایط جسمی شما، این مکمل ها را برایتان تجویز می کند.

اما در صورتی که به توصیه دوستان و آشنایان اقدام به خرید و مصرف این مکمل ها کنید، ممکن است برای بدن شما خطراتی را به همراه داشته باشد. در این مورد حتما تداخلات دارویی را جدی بگیرید و سعی کنید تحت نظر پزشک از مکمل باروری استفاده کنید.

پیشنهادی:  چگونه کرونا دلتا را با سرماخوردگی تشخیص دهیم؟

مکمل های باروری دارای چه ترکیباتی است؟

شاید این سوال برای شما مطرح شود که مکمل باروری دارای چه ترکیباتی است؟ به طور کلی باید بگوییم این مکمل ها، بسیار متنوع هستند. ممکن است روی جلد بعضی از آنها تمام ترکیبات استفاده شده ذکر نشده باشد. اما شاید برایتان جالب باشد تا بدانید در حالت کلی این مکمل ها شامل چه ترکیباتی هستند که به باروری کمک می کنند؟

  • آنتی اکسیدان ها

یکی از ضروری ترین ترکیباتی که به افزایش قدرت باروری در بدن کمک می کند، آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها تاثیر بسیار مطلوبی بر فعالیت هورمون ها و اندام های بدن دارند. به همین علت وجود آنها در مکمل باروری، می تواند به افزایش قدرت باروری در بدن کمک کند. آنتی اکسیدان ها بر افزایش قدرت باروری و کیفیت اسپرم ها و تخمک تاثیر بسیار زیادی می گذارند.

 

 

  • آمینو اسید

از جمله ترکیبات مهم دیگری که در مکمل باروری وجود دارد، آمینو اسید است. آمینو اسید ها جزو ساختار پروتئینی بدن هستند. به همین علت برای زندگی و حیات انسان جزو ضروری ترین ها به حساب می آیند. ال- آرژنین و ال- کارنتین دو نوع از آمینو اسیدهای بسیار مهمی هستند که به مکمل های باروری اضافه می شوند و قدرت باروری را افزایش می دهند.

از دیگر ترکیبات به کار رفته در مکمل باروری، انواع ویتامین ها هستند. ویتامین های گروه B، ویتامین C و ویتامین E از جمله ویتامین های مهم و ضروری برای افزایش قدرت باروری هستند. علاوه بر اینکه وجود این ویتامین ها در مکمل های باروری، باعث افزایش قدرت باروری می شوند، به جلوگیری از بروز ناهنجاری های مادرزادی نیز کمک زیادی می کنند. بنابراین تامین نیاز بدن به این ویتامین ها بسیار مهم و ضروری است.

مکمل های تقویتی را جایگزین مکمل باروری نکنید

موضوعی که شاید همه در مورد آن اشتباه کنند این است که استفاده از مکمل های تقویتی را جایگزین مکمل باروری می کنند. طبیعی است که شما با مصرف مکمل های تقویتی، بدن خود را غنی از ویتامین ها و مواد معدنی کنید. اما این را بدانید مصرف این مکمل ها شانس باروری شما را بالا نمی برند. زیرا ترکیبات مکمل های باروری، به طور اختصاصی بر روی عملکرد هورمون های تولید مثل تاثیر می گذارند. به همین علت ممکن است شما با مصرف مکمل های تقویتی از هدف خود دور شوید.

 

به خاطر داشته باشید گاهی ممکن است برای بررسی های دقیق تر، پزشک برای شما آزمایش تجویز کند. در این صورت نتیجه آزمایش می تواند به خوبی در خصوص قدرت باروری شما اطلاعات مفیدی در اختیار پزشک قرار دهد. به همین منظور بهتر است تا اگر قدرت باروری شما ضعیف است، حتما به پزشک مراجعه کنید و برای درمان به توصیه های پزشک عمل کنید.

مکمل باروری را از کجا تهیه کنیم؟

شاید در اطرافتان، گزینه های زیادی با عنوان مکمل باروری وجود داشته باشد. اما همه این ها معتبر نیستند. بسیاری از افراد، داروهای گیاهی را در قالب مکمل باروری به دیگران می فروشند. چه بسا بسیاری از این مکمل ها دارای هیچ گونه تاییدیه از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیستند. به همین علت ممکن است برای بدن مضرات بسیار زیادی داشته باشد.

پیشنهادی:  بهترین قرص ضد یبوست برای درمان فوری

 

شما می توانید انواع مکمل های باروری را از داروخانه اینترنتی یا داروخانه های فیزیکی تهیه کنید. به خاطر داشته باشید کلیه داروها و مکمل های موجود در این داروخانه ها، دارای تاییدیه وزارت بهداشت هستند. بنابراین برای اینکه در خصوص خرید مکمل باروری خریدِ مطمئنی داشته باشید، بهتر است به داروخانه آنلاین یا داروخانه های فیزیکی مراجعه کنید.

چه ویتامین هایی قدرت باروری در مردان را افزایش می دهند؟

حال که با اهمیت استفاده از مکمل بارداری آشنا شدید، بهتر است تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چه ویتامین هایی در افزایش قدرت باروری آقایان تاثیر گذار هستند؟

به طور کلی طبق تحقیقات و آمارهای به دست آمده، مصرف مکمل باروری و بعضی ویتامین ها می تواند به افزایش کیفیت اسپرم ها و افزایش تعداد و تحرک آنها کمک کند. در بعضی از این مکمل های باروری، ویتامین هایی وجود دارد که به طور اختصاصی بر افزایش کیفیت اسپرم های آقایان تاثیر می گذارد. این ویتامین ها شامل موارد زیر هستند.

  • ویتامین C

ویتامین سی یکی از تاثیرگذارترین ویتامین ها برای تقویت قوای باروری در مردان است. البته ناگفته نماند که این ویتامین هم برای مردان و هم برای زنان دارای نتیجه مطلوبی بر قوای باروری شان می باشد. اما به طور کلی این ماده معدنی تاثیر مطلوبی بر افزایش تعداد و تحرک اسپرم های آقایان می گذارد. ویتامین سی جزو یکی از آنتی اکسیدان های بسیار قوی به حساب می آید که باعث افزایش جذب آهن در بدن آقایان می شود. همچنین به تقویت قوای جنسی و قوای باروری آقایان کمک زیادی می کند.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید کلسیم، این مینرال ضروری و مهم برای رشد استخوان های بدن، در قوای باروری نیز تاثیر زیادی می گذارد. البته مکمل باروری نیز شامل این مینرال مهم و ضروری می باشد. اما وجود این ماده معدنی در بدن آقایان ضمن برطرف کردن کمبودهای بدن به افزایش تولید اسپرم نیز کمک زیادی می کند.

یکی دیگر از ویتامین های ضروری و مهم برای کمک به افزایش تولید اسپرم در بدن آقایان، ویتامین D است. این ویتامین باروری را در خانم ها و آقایان افزایش می دهد. چه بسا که این ویتامین در مکمل باروری نیز وجود دارد. به همین علت باید گفت ویتامین دی برای افزایش قدرت باروری آقایان و بانوان بسیار مهم است. همچنین مصرف ویتامین دی، جذب کلسیم را در بدن افزایش می دهد و این موضوع به تامین نیاز بدن به کلسیم نیز کمک زیادی می کند. متاسفانه کمبود ویتامین دی در بین مردان و زنان ایرانی بسیار شایع است. بنابراین مصرف مکمل باروری حاوی ویتامین دی، تاثیر زیادی در تقویت باروری می گذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا