مکمل هامکمل های غذایی

مکمل های غذایی برای سالمندان

بهترین مکمل های غذایی برای سالمندان

سالمندان به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی که در اثر رسیدن به سنین بالاتر در بدنشان رخ می‌دهد، نیازهای غذایی خود را ممکن است نتوانند به طور کامل از طریق تغذیه‌ی معمولی تامین کنند. این موضوع می‌تواند منجر به نیاز به مصرف مکمل‌های غذایی برای تقویت و بهبود سلامتی آن‌ها شود. مصرف مکمل‌های غذایی می‌تواند به سلامت و بهبود کیفیت زندگی سالمندان کمک کند. اما به یاد داشته باشید که تغذیه‌ی مناسب و سبک زندگی سالم، عوامل اصلی برای حفظ سلامتی و بهبود وضعیت فیزیکی و ذهنی شما هستند.
کاهش اشتها در سالمندان کاملا طبیعی می باشد. چرا که متابولیسم بدن با افزایش سن افت می کند و باید انرژی دریافتی کاهش یابد تا فرد دچار اضافه وزن نشود. در این حالت سالمند دچار کاهش وزن نمی شود. اما اگر این تغییر فیزیولوژیک همراه با سایر موارد خطر ذکر شده باشد، خطرناک است و فرد را وارد سوء تغذیه می کند که بارز ترین علامت آن کاهش وزن ناخواسته است.از آنجایی که سالمندان سریعا سیر می شوند باید در وعده های خود از ترکیبات با چگالی کالری بالا استفاده کنند.
مکمل های غذایی موادی هستند که ممکن است برای افزودن مواد مغذی به رژیم غذایی یا کاهش خطر بیماری هایی مانند پوکی استخوان یا آرتروز استفاده شوند. مکمل های غذایی به صورت قرص، کپسول، پودر، سافت ژل، عصاره یا مایعات در دسترس هستند. ممکن است حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، اسیدهای آمینه، گیاهان یا آنزیم ها باشند. گاهی مواد تشکیل دهنده مکمل های غذایی به غذاها و نوشیدنی ها اضافه می شوند. بهترین مکمل های غذایی و گیاهی مناسب برای سالمندان و بیماران شامل ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن آنهاست.

برای حفظ سلامت و کاهش ریسک بروز بیماری‌های مزمن در سالمندان، از مصرف مکمل‌های غذایی به تنهایی برخوردار نباشید. بلکه به ترکیب تغذیه‌ی مناسب و متنوع با مصرف مکمل‌های غذایی اعتنا کنید. مهمترین نکته در تغذیه سالمندان تنوع غذایی است، که به آن نیازهای غذایی مختلف شما را تامین کند. این تنوع به شما اجازه می‌دهد تا از انواع و اقسام مواد غذایی با ارزش برخوردار شوید.
همچنین، برای کاهش ریسک بروز کمبود‌های غذایی، پرهیز از مصرف مصنوعات نیمه‌تولیدی، غذاهای پرچرب، شیرینی‌ها و محصولات شیرینی‌پزی، کمک می‌کند. به جای این‌ها، از میوه‌ها، سبزیجات، محصولات لبنی کم چرب، ماهی و محصولات کم چرب آن و مواد غذایی دیگری که غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، استفاده کنید.
علاوه بر این، مطالبه‌ی منظم از فعالیت‌های ورزشی، ترکیبی از فعالیت‌های آروبیک، تقویتی و تعادلی را به‌عنوان بخشی از روزمره‌ی خود داشته باشید. فعالیت بدنی منظم به سلامت قلب، بهبود استقامت و افزایش انرژی کمک می‌کند و بهبود وضعیت عمومی شما را تسریع می‌کند.
به یاد داشته باشید که همیشه به مشورت پزشک و متخصص تغذیه مراجعه کنید تا نیازهای خاص و شرایط بهداشتی شما به درستی بررسی شود و مکمل‌های مناسب و مطابق با وضعیت شما توصیه شود. با ارتقاء تغذیه‌ی خود و رعایت نکات بهداشتی، می‌توانید در دوران سالمندی به عنوان فردی با سلامتی بهتر، فعالیت‌های روزانه‌ی خوب و کیفیت زندگی بالاتر لذت ببرید.

پیشنهادی:  راهنمای خرید بهترین پروتئین وی بدنسازی

مطالعات به وضوح نشان داده‌اند که کمبود تغذیه نقش بسیار مهمی در پیشرفت بیماریهای مزمن دارد. با پیشنهاد اصلاحات رژیم غذایی، پتانسیل بهبود سلامت کلی جهان وجود دارد زیرا عوامل خطر رژیم غذایی یک دهم بار بیماری جهانی را تشکیل می‌دهند. همچنین نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌ها، به ویژه آنهایی که با روند پیری مرتبط هستند، اهمیت دارد.
تغییرات فیزیولوژیکی طبیعی مرتبط با فرآیند پیری رخ می‌دهد و بر نیازهای مواد مغذی تأثیر می‌گذارد و افراد این تغییرات را با سرعت های متفاوتی تجربه می‌کنند.
عواملی مانند تغییر در حس چشایی، مشکلات بلع، داروها و کاهش اشتها تنها برخی از چالش‌های منحصر به ‌فردی می‌باشند که سالمندان ما برای دستیابی به تغذیه مناسب با آن مواجه هستند. نیازهای انرژی سالمندان کمتر است، اما نیاز به بیشتر ریزمغذی‌ها اینطور نیست. این امر بر نیاز آنها به انتخاب مواد غذایی مناسب و غنی از مواد مغذی تأکید می‌کند.
زنان مسن نیاز به توجه ویژه دارند. به دلیل امید به زندگی طولانی، نیازهای تغذیه‌ای برای زنان مورد توجه است و بنابراین خطر بیشتری برای ابتلا به بیماریهای مرتبط با تغذیه دارند.
در میان ریزمغذی ها، ویتامین B12، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، آهن و روی نگرانی خاصی از جهت کمبود برای زنان مسن دارند.

 

ضرورت استفاده از مکمل های سالمندان و بیماران

بدن انسان بواسطه افزایش سن و بیماری دچار تغییراتی می شود. بسیاری از این تغییرات نیازهای تغذیه ای را تغییر داده و خطر کمبود آنها را افزایش می دهند. به همین علت لازم است تا نیازهای تغذیه ای فرد تامین گردد. بسیاری از افراد با افزایش سن دچار کاهش اشتها می شوند، برآورده کردن نیازهای تغذیه ای آنها چالش برانگیز خواهد شد. این امر دلیلی برای روی آوردن به مصرف مکمل ها است. با افزایش سن، معده افراد معمولا اسید کمتری تولید می کند. همین مساله موجب کاهش جذب ریز مغذی هایی چون ویتامین B6، ویتامین B12، آهن و کلسیم خواهد شد. به همین دلیل بزرگسالان بالای ۵۰ سال به مصرف بیشتر این مواد مغذی نیاز خواهند داشت. بسیاری از افراد مسن و بیمار نیز کاهش توده استخوانی را تجربه می کنند. به همین علت، افراد بالای ۷۰ سال به مصرف کلسیم و ویتامین D بیشتری نیاز خواهند داشت.

پیشنهادی:  مکمل وی از چه چیزی ساخته می شود

 

در آخر تعدادی از بهترین مکمل های مخصوص سالمندان را به شما معرفی می کنیم.شما می توانید این محصولات را از داروخانه آنلاین یارافارما تهیه نمایید :

کپسول کوکیوتن رد (ANTIAGING CoQ10 Red)

CoQ10 کوکیوتن نوعی آنتی اکسیدان (ضد پیری) می باشد.Q10 ها تاثیرات مثبت فراوانی دارند که می توان به تاثیرات بالای آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد و همچنین گفته می شود که این مکمل توانایی این را دارد که خواص آنتی اکسیدانی موادی همچون ویتامین c و e رو بهبود می بخشد.

 

پودر انترامیل استاندارد کارن

پودر انترامیل استاندارد کارن ۴۰۰ گرم

پودر انترامیل استاندارد کارن یک فرمولاسیون مغذی و کامل به صورت پودر آماده مصرف است که هم برای تغذیه با لوله به عنوان جایگزین وعده غذایی و هم برای مصرف خوراکی به عنوان مکمل غذایی قابل استفاده ‌است. این محصول حاوی فیبر است که نقش موثری در بهبود فلور طبیعی روده و جلوگیری از اسهال و یبوست دارد.

 

قرص منو اورت یوروویتال 

قرص منو اورت یوروویتال 60 عدد

قرص منو اورت یوروویتال ترکیب متعادلی از مواد مغذی بوده که برای زنان در دوران یائسگی مناسب است. استفاده از این قرص به تسکین علائم یائسگی و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا