مکمل ها

هر آنچه باید درباره امگا۳ بدانید

امگا ۳

 

آیا شما با امگا ۳ آشنایی دارید؟ آیا از خواص آن اطلاع دارید؟ امگا  ۳ در  بدن ساخته نمی شود و  حتما باید از رژیم غذایی تامین شود. امگا  ۳ در بیماری های قلبی و عروقی تاثیر مثبت دارد. با استفاده از شربت امگا ۳  ویتابیوتیکس میزان چربی بد خون (LDI) را کم کرده و میزان چربی مفید خون (HDL) را  بالا ببرید.

شربت امگا۳  ویتابیوتیکس دارای ویتامین D و ویتامین E و مقدار زیادی از اسید های چرب EPA  و DHA  است که برای  بهبود رشد کودکان، تقویت سیستم بینایی، بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی و کمک به سلامتی کل بدن  موثر می باشد.

 

مشخصات شربت امگا ۳  ویتابیوتیکس

 

نوع محصول: شربت

حجم محصول: ۲۵۰ میلی لیتر

کشور سازنده: انگلیس

شرکت تولید کننده: ویتابیوتیکس

دسته: مکمل غذایی

مصرف کننده: خانم ها و آقایان

رده سنی مصرف کننده: بالای ۵ سال

 

روغن ماهی:

 

روغن ماهی مکملی می باشد که فواید زیادی دارد و می تواند درمان بسیاری از بیماری ها باشد. روغن ماهی منبع خوبی از ویتامینA ,  E    بوده و از کبد ماهی بدست می آید. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری برای حفظ سلامتی قلب است. علاوه بر این برای درمان اختلالات روانی و رفتاری مثل اختلال دو قطبی، افسردگی و شیزوفرنی موثر است. همچنین برای از بین بردن چربی های زیر شکم که خطرناک ترین نوع چربی می باشند، مفید است.

از خواص دیگر روغن ماهی می توان کمک به کاهش سطح  تری گلیسیرید و چربی مضر خون، جلوگیری از ضربان نامنظم قلب، پیشگیری از بروز سرطان سینه، پروستات در آقایان و روده بزرگ، جلوگیری از چاقی و فشار خون بالا، درمان آرتریت و التهاب مفاصل، کاهش سندرم خشکی چشم و پیشگیری از تحلیل نقطه ماکولار چشم، پیشگیری از بروز بیماری آلزایمر و زوال عقل، کمک به کلاژن سازی در نتیجه درمان لکه های پوستی، کمک به رشد مو، شادابی و جوانی پوست، درمان مشکلات تنفسی مانند آسم، درمان بیماری ایدز، متعادل کردن میزان املاح معدنی در استخوان و بافت ها، کمک به مادران باردار برای جلوگیری از تولد نوزاد کم وزن، زودرس و یا سقط جنین،  به دلیل وجود اسید چرب DHA  در روغن ماهی مفید برای رشد بهتر چشم ها و مغز جنین، کمک به بهبود بافت ها و سلامتی ناخن ها، مفید برای مشکلات گوارشی، بیماری های التهابی مزمن و سندرم روده کوتاه، کمک به عملکرد بهتر مغز، تقویت حافظه و تقویت تمرکز و قدرت استدلال، جلوگیری از ایجاد التهاب در سلول های چربی و در نتیجه پیشگیری از بروز بیماری دیابت نوع ۲ ، مفید برای بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده و فواید مهم دیگر اشاره کرد.

پیشنهادی:  عوارض تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم چیست؟

کاربرد شربت امگا۳  ویتابیوتیکس

 

۱-کمک به بهبود عملکرد قلب و عروق: امگا ۳ موجود در این شربت  با کم کردن مشکلات زمینه ای  مثل آترواسکلروز یا سختی عروق، خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی را به طور چشمگیری کم می کند، همچنین موجب بهبودی حال بیماران قلبی و عروقی می شود. امگا ۳   خون را تنظیم می کند. با مصرف شربت امگا ۳ ویتابیوتیکس عوارض بیماری های قلبی و عروقی کم شده و میزان مرگ و میر در این بیماران کاهش می یابد.

۲- کمک به رشد کودکان: FDA  یا سازمان غذا و دارو در سال ۲۰۰۲ میلادی اعلام کرد که مصرف امگا ۳ در تغذیه نوزادان الزامی می باشد، همچنین در سال ۲۰۱۴ میلادی  EFSA یا سازمان صلاحیت غذایی اروپا اعلام کرد که DHA   برای رشد بهتر مغز نوزادان ، کودکان و نوجوانان تا سن ۱۸ سالگی  مفید است. علاوه بر این  استفاده از این شربت برای افرادی که مشکل اختلال تمرکز دارند و همچنین برای بچه های بیش فعال ، مناسب است.

۳- کمک به تقویت سیستم بینایی: مطالعات نشان می دهد استفاده از شربت امگا ۳  ویتابیوتیکس  در نوزادان زودرس و نوزادان طبیعی  باعث می شود که در سن ۴ ماهگی سیستم بینایی بهتری داشته باشند.

۴- کمک به بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید: استفاده از این شربت باعث بهبود درد و علائم ناشی از بیماری می شود و دیگر نیاز زیادی به  مصرف مسکن ها ندارند.

۵- کاهش چربی های مضر خون: امگا ۳ موجود در شربت امگا ۳  ویتابیوتیکس میزان چربی بد خون ( LDL ) را کم می کند  و باعث بالا رفتن چربی مفید خون ( HDL ) می شود.

 

مواد استفاده شده در امگا ۳

 

امگا ۳ : یکی از اسیدهای چرب اشباع نشده است که برای عملکرد صحیح اعضای بدن لازم است، اما متاسفانه خود بدن توانایی ساخت آن را ندارد و باید از رژیم غذایی تامین شود، به همین دلیل به آن اسید چرب ضروری می گویند. امگا ۳ دارای دو جزء مهم به نام های اسید ایکوزا پنتانوئیک (EPA ) و اسید دوکوزا هگزانوئیک (DHA ) می باشد. از دیگر فایده های امگا ۳  می توان به حفاظت از سلامتی غشاء سلول، فعال کردن ژن های لیپولیتیک یا ژن های چربی سوزی، غیر فعال کردن ژن های لیپوژنیک یا همان ژن های ذخیره کننده چربی، کاهش التهابات ناشی از آسیب های ورزشی، کنترل درد از روش کاهش التهاب، افزایش میزان سروتونین خون یا همان انتقال دهنده عصبی شادی آور، کاهش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی، کاهش فشار خون و مهار استرس اشاره کرد. این محصول سرشار از امگا ۳ می باشد و می توان با مصرف آن از فواید معجزه آسا آن بهره ببرید و سلامتی خود و خانواده تان را بیمه کنید

 

ویتامین D : این ویتامین به تراکم استخوانی کمک کرده و سلامتی استخوان را تضمین می کند. ویتامین D در متابولیسم کلسیم موثر است و  وجود آن برای رشد کودکان  ضروری می باشد. همچنین در بیماری های مزمن مانند بیماری های عصبی – شناختی نقش موثری دارد. این ویتامین برای رشد مغز مفید است . ویتامین D برای جلوگیری از بیماری پوکی استخوان یا استئوپروز مفید است و همچنین به درمان بیماری های روماتیسمی و آرتروز کمک می کند. این ویتامین موجب عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن می شود.

پیشنهادی:  بهترین مولتی ویتامین برای وزن گیری کودکان

ویتامین E : این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که موجب حفاظت بدن از استرس اکسیداتیو می شود. ویتامین E موجود در این محصول کمک می کند که خطر ابتلا به بیماری های مغزی کم شود و مغز فعالیت های خود را بهتر انجام دهد.

 

نحوه مصرف شربت امگا ۳ ویتابیوتیکس

 

بچه ها در سنین ۵ تا ۱۲ سال می توانند هر روز ۵/۲ میلی لیتر  معادل نصف قاشق مرباخوری از شربت را مصرف کنند.

بزرگسالان می توانند هر روز ۵ میلی لیتر معادل یک قاشق مربا خوری از شربت را مصرف کنند .

این شربت را علاوه بر آب می توان با آب پرتقال یا شیر مخلوط کنید و نوش جان کنید.

 

نکات مهم درباره مصرف شربت امگا ۳ ویتابیوتیکس

 

  • دقت شود که بیشتر از میزان تعیین شده ، از این شربت مصرف نکنید.
  • اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید ، قبل از استفاده از این شربت با دکتر خود مشورت کنید.
  • مصرف این شربت در دوران بارداری یا شیردهی باید تحت نظر پزشک باشد.
  • اگر به ترکیبات این شربت آلرژی دارید، از مصرف خودسرانه شربت بپرهیزید.
  • اگر دارای مشکلات زمینه ای مثل صرع هستید برای مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

 

نحوه نگهداری از شربت امگا ۳ ویتابیوتیکس

 

– در دمای پایین تر از ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

– دور از تابش نور آفتاب قرار دهید.

–  در جای خشک وخنک نگهداری شود.

– دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

 

ویژگی های  شربت امگا ۳ ویتابیوتیکس

 

– دارای ویتامین D  و ترکیبات اصلی امگا ۳

–  فاقد مواد نگهدارنده،  وجود ویتامینE  در این محصول موجب حفظ چربی درون شربت می شود.

– دارای روغن ماهی همراه با عصاره لیمو و پرتقال برای اینکه بوی بد ماهی حس نشود.

– بدون شکر و بدون رنگ مصنوعی

– تقویت رشد جسمی، ذهنی و تقویت حافظه در کودکان و نوجوانان

– بهبود کار سیستم قلبی و مغز و بینایی

– حفظ سلامتی کل بدن

 

ترکیبات موجود در شربت امگا ۳ ویتابیوتیکس

 

نام ترکیب مقدار در هر ۵ میلی لیتر
روغن ماهی ۶/۴ گرم
امگا ۳ ۱۳۸۰ میلی گرم
اسید چرب EPA ۷۳۶ میلی گرم
اسید چرب DHA ۴۶۰ میلی گرم
ویتامین D ۵/۱۲ میکرو گرم
ویتامین E ۶ میلی گرم

 

محصولات مشابه با شربت امگا ۳ ویتابیوتیکس

 

کپسول امگا ۳ بدون جیوه زهراوی

سافت ژل امگا ۳ و انا مکس نورم لایف

کپسول ژلاتینی امگا پارادوکس

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا