مکمل ها

برای کاهش وزن چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

برای کاهش وزن چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

 

آیا می خواهید وزن اضافی خود را کاهش دهید و احساس خوبی داشته باشید؟ اگر این گونه است، زمان آن فرا رسیده است که به فکر کاهش وزن خود باشید. اگر به دنبال راهکارهای ساده ای برای لاغر شدن هستید با ما همراه باشید زیرا نکاتی را برای شما آورده ایم که به شما انگیزه می دهد تا آسان تر وزن خود را کاهش دهید.

 

از سبزیجات و میوه ها به اندازه یکسان استفاده کنید.

 

خوردن میوه و سبزیجات یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن سریع است و هم فواید دیگری برای سلامتی دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف زیاد سبزیجات به شما کمک می کند تا کالری خود را کاهش دهید. به عبارتی دیگر هر چقدر سبزیجات بیشتری استفاده کنید کالری کمتری دریافت می کنید. توصیه می شود با پزشک خود در این مورد مشورت کنید و از این طریق به روشی سالم و ایمن  وزن خود را کاهش دهید.

به جای نوشیدنی های قندی از چای سبز استفاده کنید.

 

همراه خوردن غذاهای کم کالری، یکی دیگر از راه های کاهش وزن آسان نوشیدن روزانه دو فنجان چای سبز است که پیشنهاد می گردد با مشاوره متخصص رژیم غذایی آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید و در صورت نیاز مقدار مصرف آن را افزایش دهید.

پیشنهادی:  معرفی مکمل های بدنسازی و کاربرد انها

تحقیقات نشان می دهد نوشیدن چای سبز همراه با مقداری بابونه می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد. هرچه سوخت و ساز بدن شما بیشتر شود نیاز به کالری بیشتری دارید. تحقیقات نشان می دهد که مصرف چای سبز خستگی را کاهش می دهد و سطح انرژی شما را حفظ می کند که این خود به کاهش وزن کمک می کند.

 

رژیم های کوتاه و بدون برنامه رو کنار بگذارید.

 

برای کاهش وزن سبک زندگی خود را تغییر دهید. شما باید برای خود برنامه رژیمی بلند مدتی در نظر داشته باشید و توجهی به رژیم های عجیب و چند هفته نداشته باشید تا آسیبی به شما نرسد. بهترین رژیم غذایی رژیمی است که شامل تمام مواد غذایی  و متعادل باشد. این نوع رژیم غذایی به شما مواد مغذی ماندگارتری می دهد و می تواند متناسب با نیاز بدن شما باشد و برای  کم کردن وزن بسیار موثر است.

اگر پخت مواد غذایی مقوی برای شما سخت است از کتاب های آموزشی کمک بگیرید. مواد غذایی زیادی وجود دارد که شما را سیر کنند و احساس گرسنگی نکنید.

 

غذا خوردن ذهنی را تمرین کنید.

 

اگر چه کاهش وزن مستلزم داشتن برنامه غذایی سالمی است ولی شما مجبور نیستید برنامه غذایی کم کالری سختی را داشته باشید. شما می توانید فعالیت روزمره خود را داشته باشید ولی می توانید میان وعده یا دسری میل کنید. در واقع شما می توانید مقدار مصرف غذای خود را کنترل کنید تا چاق نشوید.

 

احساسی غذا نخورید.

 

پیشنهادی:  چه ویتامینی برای جلوگیری از سفیدی مو خوب است

خوردن احساسی غذا موجب می شود تا شما نتوانید رژیم غذایی خوبی داشته باشید و در کاهش وزن موفق نخواهید شد. رژیم های غذایی که احساسات در آن ها دخیل نیستند نتیجه بهتر داشته است. زمانی که شما از روی احساس غذا می خورید فشار بیشتری به بدن شما وارد می شود و باعث می شود شما عملکرد موفقی در رژیم گرفتن نداشته باشید.

 

صبر داشته باشید.

 

در نهایت، انگیزه داشتن برای رسیدن به موفقیت در کاهش وزن بسیار حائز اهمیت می باشد. اگرچه ممکن است انگیزه داشتن کاری دشوار باشد. با این شرایط باید به خاطر داشته باشید کم کردن وزن مانند پیاده روی نیست و باید در این کار صبر داشته باشید. اگر انگیزه کافی داشته باشید و ثابت قدم باشید نتایج بهتری را کسب خواهید کرد. انگیزه تأثیر فوق العاده ای در کاهش وزن دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا