پوست و زیبایی

برای پوست روشن چه کرم پودری مناسب است؟

انتخاب کرم پودر طبق رنگ پوست یکی از اصلی ترین اصول خودآرایی و آرایشگری به حساب می آید. اصلی که در صورتی که آن را نادیده بگیرید، صورت شما را به طور کامل مصنوعی و زشت خواهد کرد. انتخاب کرم پودر برای پوست سبزه، سفید یا گندمی یکی از مسائلی می باشد که اصولا خانم ها در درمورد خرید کرم پودر با آن درگیر می باشند. در اصل شما برای اینکه زیباتر و جذاب ‌تر باشید، باید محصول مناسب پوستتان را انتخاب کنید.

کرم پودر مناسب پوست سبزه هیچ ‌گاه برای پوست‌ های دیگر خوب نخواهد بود؛ این مسئله  برای  پوست‌های دیگر هم نیز صدق می کند.. درنتیجه همیشه باید انتخاب صحیحی  داشته باشید و طبق رنگ پوستتان از کرم پودر مناسب استفاده کنید.

داروخانه آنلاین یارا فارما عرضه کننده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی برای مراقبت های پوستی و لوازم آرایشی می باشد.

 

انتخاب کرم پودر مناسب

بهترین راه جهت انتخاب نمودن کرم پودر مناسب برای پوست سبزه، سفید یا گندمی این می باشد که تا جایی که امکان دارد شبیه به تناژ پوست خودتان انتخاب کنید. سعی کنید از رنگ‌ هایی که به صورت کامل برای پوست شما غیرطبیعی می باشند خودداری نمایید.

پیش از اینکه تصمیم به تهیه یک کرم پودر مناسب بگیرید، نخست کرم را بر خط فکتان امتحان کنید. به‌ صورت کلی در انتخاب کرم پودر برای پوست سفید، گندمی یا سبزه ۳ نوع رنگ در نظر گرفته می گیرند:

  • رنگ سرد، یعنی اینکه که تناژ پوستتان بیشتر به رنگ آبی، قرمز یا صورتی تمایل دارد.
  • رنگ گرم، به این معنا می باشد که پوستتان بیشتر به رنگ طلایی، زرد یا رنگ هلویی تمایل دارد.
  • رنگ طبیعی یا خنثی، به این معنی است که رنگ پوستتان ترکیبی از رنگ خنک و رنگ گرم می باشد.

شما طبق رنگ پوستتان قادر خواهید بود کرم مناسب پوست برای پوست سبزه، پوست سفید و کرم مناسب پوست گندمی را انتخاب کنید.

قبل از انتخاب رنگ کرم پودر نیاز است بدانید طبق نوع پوست ، چه کرمی مناسب آن می باشد. در صورتی که شما کرم پودر تان را طبق  پوست خود انتخاب ننمایید، کرم به‌ خوبی بر صورت شما نخواهد نشست. (اصطلاحاً، کرم روی صورت کیکی خواهد شد) برای تعیین کرم مناسب، اول باید نیازهای پوست خود را خوب بشناسید.

پیشنهادی:  معایب و محاسن کرم ضد آفتاب چیست ؟

گام اول: آرایش خود را به صورت کامل پاک‌ کنید، بعد از آن صورتتان را بشویید.

گام دوم: پوستتان را با حوله‌ای تمیز خشک نمایید. هیچ وقت حوله را روی پوست خود  به صورت محکم نکشید؛ بلکه به‌آرامی آن روی پوست خود قرارداده و بردارید.

نکته: هیچ‌ نوع کرم مرطوب‌ کننده تقویتی به پوست خود اعمال نکنید.

گام سوم: یک ساعت منتظر بمانید. در طول این مدت به‌صورتتان دست نزنید.

 

کرم پودر مناسب برای پوست سفید

در صورتی که شما دارای رنگ پوست روشن می باشید ، اصولا رنگ پوست شما ازجمله رنگ پوست‌های سرد می باشد. کرم پودر مناسب پوست روشن، کرم پودری می‌باشد که مقداری تناژ صورتی داشته باشد. در اصل این سبک کرم به پوست شما روح خواهد بخشید و قادر خواهد بود به ‌عنوان یک کرم پودر برای پوست‌های سفید محسوب گردد. با توجه به مقدار سفیدی پوست و درجه ‌بندی کرم پودر قادر خواهید بود کرم سازگار با رنگ پوستتان را انتخاب کنید.

 

بهترین رنگ کرم پودر برای پوست سفید

چطور می توانید کرم پودر مناسب با رنگ پوست خود را انتخاب نمایید؟ بهترین روش جهت تشخیص دادن این که آیا رنگ کرم پودر ، مطابق پوست شما می باشد یا نه ، تست نمودن آن بر گردن یا فک می باشد. کرم پودر با درجه رنگ مناسب به صورت یکنواخت با رنگ پوستتان در هم آمیخته خواهد شد و نخواهد گذاشت که پوست شما رنگ پریده یا بی روح به نظر برسد.

در صورتی که پس از زدن کرم پودر ، پوست شما مثل گچ سفید و یا تیره گردد بدانید در انتخاب کرم پودر اشتباه نموده اید. تلاش کنید دو رنگ کرم پودر یکی برای فصل سرما و یکی برای تابستان داشته باشید و از تلفیق نمودن این دو رنگ مختلف نهراسید ، به این دلیل که رنگ پوست در طی سال تغییر خواهد کرد و در بخش های مختلف صورت قادر خواهد بود متفاوت باشد. در صورتی که در انتخاب رنگ کرم پودر شک دارید بهتر است از تون تیره رنگ استفاده نمایید به این دلیل که رنگ های روشن معمولا مصنوعی و گچی به نظر خواهند آمد.

پیشنهادی:  راه های رسیدن به موهای زیبا با مکمل هیرویت

نکته ای که هنگام خرید کرم پودر باید به آن توجه نمایید این است که در صورتی که حس می ‌کنید که در تابستان مدت طولانی را در بیرون از خانه سپری خواهید کرد؛ بهتر است کرمی که یک درجه تیره‌ تر است را انتخاب کنید.

 

رنگ زمینه ی پوست یا آندِرتون

موقعی که به پوست بی آرایش خودتان نگاه می کنید توجه کنید که آیا زمینه پوست شما طلایی (زرد رنگ) و یا گُلگون (صورتی رنگ) می باشد. در صورتی که پوستتان دارای زمینه طلایی رنگ می باشد یعنی آندرتون شما گرم می باشد و در صورت گلگون بودن ، امکان دارد آندرتون پوست شما سرد باشد. در صورتی که رنگ پوست شما مخلوطی از هر دو رنگ باشد ، آندرتونتان از نوع خنثی می باشد.

روش دیگر جهت تشخیص نوع آندرتون رنگ رگ ها می باشد. در صورتی که رگ ها رنگشان آبی یا بنفش باشند ، رنگ زمینه یا آندرتون پوستتان سرد خواهد بود و در صورتی که رگ ها مایل به سبز باشند ، آندرتون پوست شما گرم می باشد. پس از تشخیص آندرتون هنگام انتخاب کرم پودر مناسب فرا خواهد رسید. موقعی که آندرتون پوستتان را مشخص کردید ، خرید کرم پودر مناسب خیلی برای شما آسان تر می باشد. بیشتر کرم پودرهای موجود در بازار برچسب آندرتون سرد یا گرم را دارا می باشند.

 

مشورت با مشاور محصولات آرایشی

جهت خریدن کرم پودر به یک فروشگاه معتبر لوازم آرایشی مراجعه نمایید؛ احتمال دارد این کار هزینه زیادتری برایتان به همراه داشته باشد، اما مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. اصولا در این فروشگاه‌ ها متخصصانی هستند که در انتخاب درست محصول به شما کمک خواهند کرد. بیشتر برندها تستر دارند. شما می توانید طی چند روز در آینه و نورهای مختلف آن‌ها را امتحان کنید. همچنین ببینید انعکاس رنگ کرم پودر در عکس، شما را چه  گونه نشان خواهد داد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا