مکمل هامکمل های غذایی

بهترین قرص مکمل غذایی برای چاق شدن

برای بسیاری از افراد، افزایش وزن می‌تواند بسیار دشوار باشد، درست مانند بسیاری از افرادی که وزن کم می‌کنند. اما آنها حتی فراموش می‌کنند که اگر برخی از مواد غذایی را به جدول رژیم غذایی خود اضافه کنند، می‌توانند وزن سالم زیادی به دست آورند که به آنها کمک می‌کند سالم اما با سطح تناسب‌اندام خوب به نظر برسند.

افزایش وزن به‌طورقطع به‌عنوان افزایش وزن بدن، کمک به افزایش توده عضلانی، رسوب چربی یا تجمع مایعات اضافی بدن تعریف می‌شود. در عصر امروزی این سؤال مطرح می‌شود که درحالی‌که تعداد افرادی که خواهان لاغری و کاهش وزن هستند، چگونه می‌توان وزن اضافه کرد؟

 

ترکیبات موجود در قرص‌های افزایش وزن کدامند؟

بعضی افراد گاهی از انواع قرص چاقی و برخی مکمل‌ها برای کمک به افزایش حجم عضلانی خود استفاده می‌کنند. تمرینات بدنی شدید اغلب باعث تحریک اشتهای فرد می‌شود. ورزشکاران از جمله علاقمندان پای ثابت قرص‌های چاقی و لاغری هستند. آن‌ها گاهی اوقات مواد دیگری مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و کراتین را به صورت پودر یا قرص مصرف می‌کنند.

ترکیبات غالب موجود در بسیاری از قرص‌های چاقی مواد زیر هستند: آب پنیر ،کازئین ،شکر ،نارگیل ،مالتودکسترین تاپیوکای آلی ،پودر کاکائو ارگانیک.

برخی قرص‌ها نیز مواد زیر را در خود جای داده‌اند: هورمون‌ها ،گلوتن ،شیرین کننده‌های مصنوعی ،طعم و رنگ‌های مصنوعی ،مواد اصلاح شده ژنتیکی، سویا.

 

آیا ویتامین‌ها شما را چاق می‌کنند؟

مولتی ویتامین‌ها بین وزشکاران محبوبیت زیادی دارند زیرا به آن‌ها کمک می‌کنند تا عملکرد خود را بهبود بخشیده و توده عضلانی را افزایش دهند. در مورد قدرت ویتامین‌ها در افزایش وزن مطالعات زیادی انجام گرفته است، برخی معتقدند که ویتامین‌ها می‌توانند باعث کاهش وزن شوند اما برخی افراد هم بر اثر ویتامین‌ها در چاقی بدن تاکید دارند.

به طور کلی ویتامین‌ها به خودی خود چاق کننده نخواهند بود زیرا حاوی کالری یا چربی کافی برای تغییر وزن نیستند اما به‌طور غیر مستقیم می‌توانند به ورزشکاران برای افزایش توده عضلانی کمک کنند، البته اگر مصرف آن همراه با تمرین و رژیم غذایی مناسب باشد.از سوی دیگر در صورت کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن، مصرف مکمل‌های آن‌ها می‌تواند به متابولیسم و افزایش عملکرد اندام‌ها کمک کند که بسته به شرایط هر فرد، این موضوع می‌تواند منجر به افزایش یا کاهش اشتها شود. برخی ویتامین‌ها برای رشد ماهیچه‌ها و همچنین برای جذب چربی ضروری هستند.

پیشنهادی:  کدام ویتامین ها از ریزش مو و کم خونی جلوگیری می کنند؟

در میان بهترین ویتامین‌ها برای افزایش وزن، A بیشترین اثر را دارد زیرا یک ویتامین محلول در چربی است، یعنی قبل از جذب، در چربی بدن حل می‌شود. ویتامین A نقش حیاتی در بازسازی بافت عضلانی و سنتز پروتئین دارد، به همین دلیل یکی از پرمصرف‌ترین ویتامین‌های چاق کننده برای عضله سازی است. علاوه بر آن گلوکز را به گلیکوژن تبدیل می‌کند. ویتامین A به طور طبیعی در غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین، فلفل قرمز، سبزیجات برگ سبز، کدو تنبل، هویج، کاهو، طالبی و زردآلو خشک یافت می‌شود.

 

راه های افزایش وزن

بیشتر افراد معمولا به دنبال قرص لاغری هستند تا قرص چاقی. اگرچه امروزه لاغری طرفداران بسیاری دارد و به منظور حفظ سلامتی نیز اغلب توصیه می‌شود اما اگر لاغری در نتیجه تغذیه نامناسب باشد و یا منجر به کاهش فاکتورهای سلامتی شود، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و باید برای بهبود آن راهکاری پیدا کرد. بهترین اقدام این است که در اسرع وقت به یک متخصص تغذیه مراجعه نمود و از راهنمایی‌های وی برخوردار شد اما بد نیست راه‌های زیر را نیز امتحان کنید:

بیشتر غذا بخورید و تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید.

غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید؛ نان‌های سبوس دار، ماکارونی، غلات، محصولات لبنی، آجیل، میوه و سبزیجات پرکالری گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.

از انواع اسموتی و شیک استفاده کنید. شیر و میوه‌های تازه یا فریز شده در چاق شدن شما می‌توانند موثر باشند. توصیه می‌شود که مقداری بذر کتان نیز روی نوشیدنی خود بریزید.

در برخی افراد نوشیدن مایعات قبل از غذا سبب کاهش اشتها می‌شود. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، بهتر است پیش از غذا مایعات ننوشید.

پیشنهادی:  کمبود کدام ویتامین باعث گزگز دست و پا می شود

میان وعده‌های پرکالری میل کنید. ساندویچ کره بادام زمینی، میوه‌های خشک و آووکادو برای چاقی گزینه‌های مطلوبی هستند.

به منظور دریافت کالری بیشتر به غذاهای خود پنیر، تخم مرغ و یا حتی شیر خشک بیفزایید.

گاهی شیرینی یا بستنی بخورید اما در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید تا سطح قند و چربی خون شما بالا نرود.

ورزش‌های قدرتی که به افزایش حجم عضلات نیز کمک می‌کنند می‌توانند در افزایش اشتها و وزن موثر باشند.

گاهی مصرف قوی ترین قرص چاقی تنها راه‌حل پیشروی افرادی است که دچار کاهش وزن شدید هستند. این داروها با تقویت معده و دستگاه گوارش، افزایش اشتها و بهبود روند خواب به افزایش وزن کمک می‌کنند. در مواردی نیز از قرص‌های تجویزی برای مشکلات و بیماری‌های دیگر می‌توان برای روند افزایش وزن استفاده کرد. زیرا این داروها باعث افزایش اشتها و وزن می‌شوند. در ادامه این مطلب به معرفی چند نمونه از قوی ترین قرص چاقی خواهیم پرداخت.

 

گین آپ بزرگسالان کارن ۱۸۰۰ گرم

گین آپ بزرگسالان کارن مکمل غذایی افزایش وزن است. این مکمل حاوی پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که به رفع سوءتغذیه نیز کمک می‌کند.

 

پودر مسیو وی کارن ۱۰۰۰ گرم

پودر مسیو وی کارن 1000 گرم

پودر مسیو وی کارن از پروتئین غلیظ شده آب پنیر و شیر تشکیل شده و یک مکمل بدنسازی کارا برای ورزشکاران است.

 

مکمل غذایی گین آپ کودکان کارن ۳۰۰ گرم

مکمل غذایی گین آپ کودکان کارن ۳۰۰ گرم

مکمل غذایی کودکان گین آپ کارن حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده، مخلوطی از پروتئین‌های شیر، پروتئین آب پنیر (Whey)، مجموعه آنزیمی برای هضم و جذب بهتر پروتئین و همچنین ۱۲ نوع ویتامین بوده و به تامین انرژی روزانه کودکان کمک کرده و باعث افزایش وزن و قد آنها می‌شود.

 

قرص شیکوریدین ۵۰ عددی دینه

خرید و قیمت قرص شیکوریدین 50 عددی دینه

قرص شیکوریدین یک اشتها آور گیاهی حاوی عصاره کاسنی، شنبلیله، رازیانه است و به افزایش اشتها، چاقی صورت و کاهش مشکلات گوارشی کمک می‌کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا