پوست و زیبایی

بالاترین دلیل جوش صورت در خانم ها چیست؟

در این مطلب قرار است با توجه به شواهد موجود به این نتیجه برسیم که بالاترین دلیل جوش صورت در خانم ها چیست؟ این سوالی است که در نهایت چند پاسخ متفاوت بر اساس شرایط افراد داراست. با این وجود می توان نتیجه گرفت که بزرگ ترین دلیل ایجاد جوش در خانم ها مشکلات هورمونی، مراقبت نکردن از پوست و استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی است.

 

علت بروز پدیده جوش صورت

جوش صورت می تواند علل مختلفی داشته باشد و باید به صورت اصولی علت آن را یافت. از رایج ترین دلایل بروز آکنه می توان به فهرست زیر اشاره کرد.

کمبود برخی ویتامین ها: جالب است که کمبود برخی از ویتامین ها در بدن انسان می تواند مشکلات عدیده ای مثل آکنه و مشکلات پوستی را ایجاد نماید. این علت می تواند در افراد بزرگسال نیز آکنه و مشکلات شدید پوستی ایجاد نماید. نوجوانان و افراد بالای ۱۵ سال بیشتر به آکنه مبتلا می شوند. با این وجود کمبود ویتامین می تواند در یک فرد ۵۰ ساله نیز جوش صورت ایجاد نماید.

عوامل ژنتیکی:  از دیگر عوامل رایج برای تشکیل جوش صورت می توان به عوامل ژنتیکی اشاره کرد. این عوامل در آخر می توانند مشکلات بسیار شدید پوستی را نیز برای شما ایجاد نمایند. برخی از افراد ممکن است در سن های بسیار پایین نیز به آکنه مبتلا گردند. علت این نوع آکنه بیشتر عوامل ژنتیکی است و این عامل می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد نماید.

مشکلات تغذیه ای: جوش صورت می تواند به علت کمبود مواد غذایی برای افراد ایجاد شود. در صورتی که مشکلات تغذیه ای و کمبودهای تغذیه ای برطرف شود، به احتمال زیاد آکنه های پوستی به مرور برطرف می شوند. اصلاح تغذیه بیشتر از موارد دیگر می تواند بر روی ایجاد آکنه تاثیر داشته باشد. استفاده بیش از حد چربی ها و قندها می تواند مشکلات زیادی مثل آکنه را در دراز مدت ایجاد نماید. بهترین راهکار برای رهایی از این وضعیت این است که تغذیه سالم تری داشته باشید. معمولا اولین راهکار درمانی هر پزشکی همین است. توصیه های پزشک شما در کنار یک تغذیه سالم است که راهگشا می باشد.

مشکلات هورمونی: مشکلات رایج هورمونی می تواند معضلات و بیماری های زیادی را برای افراد ایجاد نماید. یکی از رایج ترین عوارض مشکلات هورمونی، ایجاد جوش صورت  بر روی پوست شما می باشد. قطعا تجربه ایجاد یک آکنه بر روی پوست شما قبل از مهمانی می تواند ناراحت کننده باشد. شاید این تجربه ناراحت کننده به علت مشکلات هورمونی بر روی پوست شما ایجاد شده باشد.

استرس: تاثیر استرس بر روی بیماری های مختلف به صورت علمی ثابت شده است. شاید ریشه بیماری های مختلف را بتوان استرس و هیجانات مخرب روزمره دانست. استرس به عنوان سمی مهلک و کشنده شناخته می شود. آکنه یکی از عوارض رایج و سطحی ناشی از استرس زیاد در افراد می باشد.

پیشنهادی:  چه افرادی واجد شرایط کاشت مو هستند؟

 

اقدامات درمانی جهت رفع جوش صورت

امروزه راهکارهای مختلفی برای رفع جوش صورت مورد استفاده قرار می گیرد. به همین سبب ما بهترین راهکارها را در این زمینه برای شما بیان می کنیم.

اولین اصل در درمان آکنه این است که صبور باشید و نگران زمان طولانی درمان نباشید. نگرانی هایی که افراد برای درمان دارند، خود می تواند مشکل را تشدید نماید.

اصل دوم شستشوی کافی صورت است، واقعیت این است که شستشوی بی قاعده صورت می تواند مشکلات پوستی شما را تشدید نماید. شستشوی ۳ بار در روز به شما جهت رفع مشکلات پوستی توصیه می شود.

راهکار بعدی برای درمان مشکلات پوستی استفاده کردن از کرم ضد جوش است. کرم هایی که در مجموعه ما تولید می گردد بر اساس تازه ترین تکنولوژی های جهان و علم روز تولید شده اند. جوش های صورت باید به صورت صحیحی درمان گردند. در غیر این صورت مشکلات پوستی افراد تشدید شده و درمان آن ها بسیار سخت و سنگین خواهد شد.

کرم های درمان کننده جوش صورت می تواند درمان کننده لک های صورت شما نیز باشند. کرم ضد لک در واقع اثرات باقی مانده از جوش های گذشته بر روی صورت شما را درمان می کند.

 

دلایل تشکیل جوش صورت در کودکان

جوش صورت در کودکان دارای مکانیزم متفاوت تری نسبت به بزرگسالان می باشد. پیچیده تر بودن درمان این جوش در کودکان سبب می شود که افراد تمایل داشته باشند علل تشکیل جوش را بدانند. در این صورت از بروز هر نوع مشکل حاد پوستی بر روی پوست کودکان خود جلوگیری به عمل خواهند آورد.

علت های زیر از اساسی ترین علت های تشکیل جوش صورت بر روی پوست کودکان می باشند. بهترین راهکار برای ترمیم پوست آسیب دیده کودک شما این است که علت اصلی تشکیل این نوع جوش ها را برطرف کنید.

تغییرات هورمونی در ابتدای بلوغ از مهم ترین علل تشکیل جوش صورت در دخترها و پسرهای تازه بالغ شده می باشد. از دیگر علل این نوع جوش ها رطوبت بالای هوا و طبع گرم بچه ها است. گرمای شدید می تواند عوارضی مثل آکنه و مشکلات رایج پوستی برای بچه ها داشته باشد. لباس های محرک پوست نیز از دیگر دلایل رایج برای آکنه و این نوع عوارض پوستی است.

بچه ها بدن های ضعیف تری دارند در صورتی که داروهای خاص یا خوراکی های خاصی را مورد استفاده قرار دهند، احتمال تشکیل جوش صورت در آن ها بسیار زیاد خواهد بود.

 

درمان سریع جوش صورت

تنها یک راه برای درمان قطعی و سریع جوش صورت وجود دارد. در ابتدا برای فراهم کردن مقدمات اولیه این درمان، لازم است که پاکسازی های اولیه صورت را انجام دهید. در قدم بعدی شستشوی صورت شما در بازه زمانی مناسب و به مدت لازم انجام شود. برخی از صابون های پاک کننده در بازار موجود است که تاثیر بسیار خوبی برای پاکسازی صورت شما دارد. آخرین مرحله این درمان قطعی، استفاده از کرم ضد لک و کرم ضد جوش است. این درمان زمانی با سرعت می تواند مشکل شما را حل کند که سن شما زیر ۲۵ سال باشد. در سن های بالاتر حتما لازم است که اقدامات اولیه بیشتری را برای پاکسازی صورت خود انجام دهید. قدم بعدی درمان استفاده از ماسک های تقویت کننده پوست صورت است. این ماسک ها می توانند تاثیر کرم ضد لک و کرم ضد جوش را چندین برابر نمایند.

پیشنهادی:  روش های لایه برداری پوست صورت

 

علت رایج جوش صورت در زنان

به علل مختلف صورت زنان ممکن است تعداد جوش های بیشتری را میزبانی نماید. یکی از رایج ترین این علل وجود سیستم هورمونی متفاوت در بدن زنان می باشد. تغییرات هورمونی در زنان غیر از آکنه می تواند عوارض بسیار زیادی را ایجاد نماید.

استفاده زیاد از مواد آرایشی می تواند عوارضی مثل انواع مختلف جوش صورت را به همراه داشته باشد. لوازم آرایشی منافذ پوستی موجود بر روی صورت بانوان را می بندد. در این حالت امکان نفس کشیدن پوست وجود نخواهد داشت و ذخیره های چربی زیر پوست برای رهایی از این وضعیت به بیرون پوست هجوم می برند. در صورتی که شما از پوست خود مراقبت کافی نکنید، مسیر فعالیت این جوش ها را هموارتر خواهید نمود.

جالب است بدانید که سیگار و قلیان نیز می تواند به صورت مستقیم سبب بروز این نوع آکنه های پوستی شود. پس برای جلوگیری از این آکنه ها لازم است که لذت قلیان کشیدن در کنار دوستان را فراموش کنید. در غیر این صورت علاوه بر آکنه مواد دیگری مثل نازایی و مشکلات شدید پوستی و تنفسی دامن گیر شما خواهد شد.

 

انواع مختلف جوش صورت

آکنه دارای شکل های متفاوتی است، خوشبختانه با کمک کرم ضد جوش و کرم ضد لک می توان همه انواع آکنه را نابود کرد. این کرم ها به عنوان قوی ترین سلاح های از بین برنده آکنه شناخته شده اند.

جوش سر سیاه از بدقلق ترین جوش هایی است که تاریخ بشریت به خود دیده است. با این وجود با کمک کرم ضد جوش به راحتی می توان این آکنه را درمان کرد. با استفاده از کرم ضد لک نیز می توان اثر آن را از بین برد.

جوش چرکی و آکنه قارچی از زشت ترین آکنه های موجود در نظام طبیعت هستند که با استفاده از این کرم ها از بین می روند. همچنین جوش سر سفید و جوش صورتی نیز به راحتی و در مدت بسیار کوتاهی با این کرم نابود می شوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا