مسائل جنسی

برای استفاده از کاندوم باید به چه نکاتی دقت کرد؟

در این مطلب موضوع بسیار مهمی در دنیای امروز و از موضوعات داغ در روابط بین زوجین را بررسی می کنیم. امروزه محافظت کردن از خود و شریک جنسی خود در برابر بیماری های مقاربتی بسیار سخت و دشوار است. بهترین راه مقابله و پیشگیری از این بیماری ها، استفاده از کاندوم است. قرار است نکات بسیار مهمی در مورد استفاده از این وسیله را با شما بررسی کنیم.

 

نکاتی در مورد استفاده از کاندوم

  • در قدم اول باید بتوانید از این وسیله به درستی استفاده کنید. در این صورت رابطه ای سرشار از لذت و مطمئن را تجربه خواهید کرد. در بیشتر روابط جنسی به علت حاکم بودن میزان بسیار زیاد استرس، طرفین لذت چندانی را حس نمی کنند. برای یک تجربه ناب و جالب حتما باید سطح استرس خود را کاهش دهید. استفاده از وسیله های مخصوص پیشگیری به کاهش این استرس کمک زیادی خواهد کرد. جهت بالا بردن لذت رابطه جنسی لازم است که در ابتدا از وسیله پیشگیری مناسبی استفاده کنید. این وسیله باید از مکان معتبری خریداری شود. به بهانه ارزان تر بودن یک کاندوم سلامتی و آرامش خود را به خطر نیندازید.

 

  • این وسیله حتما باید در مکانی با دمای مناسب و به دور از حرارت مستقیم آفتاب نگهداری شود. بهتر است که نور مستقیم به این وسیله نتابد، در این صورت کاندوم آسیب ندیده و بدون مشکل، رابطه شما ادامه می یابد.

 

  • به یاد داشته باشید که از هر وسیله پیشگیری باید یک بار در طول رابطه استفاده شود. در صورتی که از یک وسیله دو بار استفاده کنید، به احتمال زیاد حاملگی ناخواسته را تجربه خواهید کرد.

 

  • کاندوم تاریخ مصرف گذشته می تواند برای سلامتی شما مشکلات زیادی را ایجاد نماید. بنابراین در صورت استفاده از این وسیله های پیشگیری تاریخ گذشته مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد. به احتمال زیاد شما دچار عفونت های جنسی و مشکلات متعددی خواهید شد. علاوه بر این ، وسیله های پیشگیری تاریخ مصرف گذشته نمی تواند به خوبی از حاملگی جلوگیری کند.

 

  • بهتر است برای نرم کردن کاندوم از روغن ها و مواد نرم کننده استفاده نکنید. در این صورت اثر این وسیله پیشگیری تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. در این حالت ممکن است شرایط سختی مثل حاملگی ناخواسته و انواع عفونت ها و بیماری های جنسی را تجربه کنید.

 

انواع کاندوم

 

کاندوم دارای شکل ها و رنگ های متنوعی است، این گوناگونی در طرح ها و رنگ ها سبب می شود که این وسیله سبب افزایش لذت رابطه جنسی گردد. به صورت کلی این پوشش محافظ به دو دسته کلی مردانه و زنانه تقسیم بندی می گردد. نوع زنانه و مردانه آن دارای تفاوت های کمی است. برای مثال احتمال جلوگیری از حاملگی در پوشش محافظ نوع مردانه بیشتر از نوع زنانه است. کاندوم های مردانه ای که بخش اسپرم کش را در دل خود جای داده اند، تاثیر گذاری بیشتری نسبت به انواع دیگر این پوشش محافظ دارا هستند. تفاوت دیگر این دو نوع پوشش در قیمت آن ها است. پوشش های محافظ مردانه دارای قیمت کمتری نسبت به مدل های زنانه هستند. اثر گذاری بیشتر کاندوم مردانه و قیمت کمتر آن در نهایت سبب خواهد شد که افراد بیشتری نسبت به خرید این نمونه از پوشش راغب باشند.

پیشنهادی:  کاندوم زنانه و شیوه استفاده آن

شاید هیجان انگیزترین مدل های این پوشش محافظ ، نوع ویبره دار آن باشد. در این نوع از پوشش با ایجاد حرکات مداوم و متعددی در آلت تناسلی مرد، لذت رابطه جنسی به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. این نوع پوشش برای آقایانی که با مشکل زودانزالی دست و پنجه نرم می کنند، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

 

از دیگر مدل های کاندوم که برای رفع مشکل زود انزالی پیشنهاد می شود، پوشش تاخیری است که از انزال زودرس جلوگیری به عمل می آورد.

مدل های ساده و کلاسیک پیشنهاد مناسبی برای افرادی است که همیشه به دنبال اصالت هستند. اگر از مشکلات متعدد جنسی رنج نمی برید، بهتر است از یک پوشش معمولی برای محافظت استفاده کنید.

برخی از افراد به پوشش های شیاردار علاقه مند هستند، این پوشش ها می توانند لذت رابطه جنسی را افزایش دهند.

مدل خاردار با طرح های منظم و شکل زیبایی که دارا است، می تواند بسیار شرایط ایده آل و لذت بخشی را برای طرفین ایجاد نماید. این مدل از جدیدترین مدل های پوشش محافظ در سطح بازار می باشد.

 

نکاتی در مورد معایب استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم در آقایان و خانم ها بسیار متفاوت است، نتیجه ای که پوشش محافظ خانم ها و آقایان ایجاد می نماید نیز بسیار متفاوت می باشد. در نهایت هر پوششی می تواند معایب خود را داشته باشد. از مهم ترین معایبی که برای این پوشش محافظ ذکر شده است می توان به ایجاد حساسیت و خارش در بدن خانم ها یا آقایان اشاره کرد. به همین سبب لازم است قبل از استفاده از این پوشش ها حتما از نظر حساسیت زا بودن آن را بررسی نمایید.

امکان پارگی و خارج شدن کاندوم از مکان خود در حین عمل مقاربت نیز وجود دارد. بهتر است که شرایط لازم را برای استفاده از این محافظ ها قبل از رابطه جنسی فراهم نمایید. در غیر این صورت هنگام استفاده از آن با مشکل کاهش لذت رابطه جنسی مواجه خواهید شد. در صورتی که تجربه کافی را در استفاده از این وسیله نداشته باشید، محافظت چندانی را نمی توانید در زمان رابطه جنسی ایجاد کنید.

پیشنهادی:  بهترین کاندوم تاخیری با بیشترین مدت به تاخیر انداختن انزال

 

نحوه استفاده از کاندوم

در ابتدا لازم است که کاندوم را از بسته بندی آن خارج نمایید. در قدم بعدی حتما این وسیله پوششی را از نظر سوراخ بودن و مشکل نداشتن بررسی کنید. آقایان این پوشش محافظ را باید در زمان نعوظ بر روی آلت تناسلی خود قرار دهند. حتما قبل از آغاز هر نوع رابطه جنسی و پیشنوازی باید وسیله پوششی بر روی آلت آقایان قرار گیرد. علت این است که ترشحات آقایان ممکن است از همان ابتدا خارج گردد و مقداری اسپرم در این ترشحات وجود داشته باشد. هنگام استفاده کردن از کاندوم باید فضای خالی انتهایی آن مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت تهویه مناسبی انجام گرفته و لذت رابطه جنسی بیشتر خواهد شد. این قسمت باید در آخر آلت تناسلی به صورت آزاد قرار داشته باشد تا مایع منی و اسپرم های آقایان را جمع آوری نماید. معمولا در این نقطه از پوشش های محافظ، بخش اسپرم کشی جهت نابود کردن اسپرم ها تعبیه شده است. در این نمونه از پوشش های نگهدارنده، میزان محافظت بسیار بالا می باشد. لازم است که در زمان انزال حتما آلت تناسلی با این وسیله از آلت تناسلی زن خارج گردد. در این صورت امکان حاملگی و مشکلات جنسی بعدی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید که در بیشتر موارد مشکل زود انزالی آقایان با استفاده صحیح از کاندوم برطرف می شود. پس بهتر است در این زمینه آموزش کاملی را تجربه نمایید.

 

اثر کاندوم های زنانه در پیشگیری از بیماری های جنسی

کاندوم های زنانه به صورت کلی مشکلات رایج در مقاربت های جنسی را کاهش می دهند. با این وجود بهترین راهکار برای کاهش مشکلات رایج جنسی استفاده از وسیله های نگهدارنده مردانه است. در محدوده ۷۵ درصد از بیماری های مقاربتی و حاملگی های ناخواسته توسط این وسیله پوششی جلوگیری می شود. بهتر است از پوشش های جنسی زنانه تنها در زمانی استفاده شود که آقا تمایلی به استفاده از پوشش مردانه نشان نمی دهد یا حساسیت خاصی نسبت به آن دارا می باشد. در غیر این صورت باید وظیفه حفاظت از رابطه جنسی را به آقا سپرد. احتمال محافظت از بیماری ها و حاملگی در این حالت در محدوده ۹۰ درصد خواهد بود. نکته مهمی در این بخش وجود دارد و آن ممنوعیت استفاده از پوشش های جنسی آقایان و خانم ها به صورت مشترک در یک بازه زمانی است. اگر به صورت مشترک نسبت به استفاده از این وسیله های حفاظتی اقدام شود، احتمال پارگی آنان بسیار زیاد خواهد بود. محافظت بسیار کمی در این حالت ایجاد خواهد شد و احتمال حاملگی افزایش چشمگیری پیدا می کند. بیماری های رایجی مثل ایدز و هپاتیت به این طریق به طرفین انتقال داده می شود. بهتر است برای یک رابطه جنسی لذت بخش و ایمن به این نکات توجه زیادی نشان دهید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا