مسائل جنسی

کاندوم زنانه و شیوه استفاده آن

تاثیر کاندوم زنانه بر کاهش بیماری های جنسی

برخی از افراد تصور می کنند که کاندوم زنانه برای کاهش بیماری های جنسی موثر نیست. بر اساس تحقیقات انجام گرفته بر روی انواع این محصولات جنسی، عکس این مطلب اثبات شده است. واقعیت این است که این محصولات به اندازه کاندوم های مردانه موثر نیستند اما این به معنی بی اثر بودن آن ها نیست. جالب است بدانید که کاندوم های مردانه بر روی کاهش میزان بیماری های جنسی موثرتر هستند اما کاندوم زنانه برای کاهش احتمال بارداری اثر بیشتری از خود نشان داده است.

 

مزایای کاندوم های زنانه

سوال اینجاست که کاندوم زنانه دارای چه مزایای نسبی است؟

  • آسیب رسیدن به مهبل در زمان برقراری رابطه جنسی از موارد بسیار شایع مشکلات جنسی است. با استفاده کردن از این محصول جنسی می توان از این مشکل پیشگیری کرد.
  • جلوگیری از بیماری های مشترک جنسی از مهم ترین وظایف کاندوم زنانه است. اگر یک کاندوم نتواند از این بیماری ها جلوگیری کند، بهتر است از آن استفاده نشود.
  • برای تهیه این محصول جنسی نیاز به نسخه پزشک ندارید و در هر ساعتی از شبانه روز می توانید آن را از داروخانه های شبانه روزی یا آنلاین تهیه کنید. همین موضوع سبب می شود که شما قادر باشید از خود در برابر بیماری های مختلف محافظت کنید.
  • لاتکس موجود در برخی از نمونه های کاندوم زنانه، می تواند برای تعدادی از خانم ها ایجاد حساسیت نماید. برای جلوگیری از این وضعیت نوع خاصی از کاندوم ها تولید شده است که لاتکس ندارد. این محصول برای خانم های دارای حساسیت مناسب است و با قیمت مناسب در دسترس همه قرار گرفته است.
  • برخی از آقایان به هیچ عنوان قادر به استفاده از کاندوم های مردانه نمی باشند. ممکن است علت همکاری نکردن آن ها، حساسیت آلت تناسلی آقایان باشد. امکان دارد علت های دیگری هم برای این موضوع وجود داشته باشد. در صورتی که به هیچ عنوان همسر شما برای استفاده از این محصول جنسی تمایل نشان نمی دهد، می توانید از کاندوم زنانه استفاده کنید.

 

  • انتقال گرما در این نوع محصولات جنسی بسیار ساده و راحت انجام می شود. در این صورت احساس لذت در رابطه جنسی بیش تر از قبل ایجاد می شود. به دلیل نازک بودن این محصول جنسی، آلت تناسلی مرد در بدن زن بیشتر احساس می شود و میزان تحریک پذیری و ارضا شدن در طول رابطه بیشتر خواهد بود.
  • انتهای باز این محصول جنسی بر اثر سایش با نقطه کلیتوریس خانم ها، سبب افزایش حس تحریک پذیری در آن ها می گردد.
  • تاریخ انقضای آن تا ۵ سال پس از تولید نیز ادامه دار است و همین موضوع سبب می شود که تا زمان بسیار طولانی بتوان از آن استفاده کرد. حساسیت این محصول نسبت به نوع مردانه کمتر است و نیاز به مراقبت خاصی ندارد.
  • این محصول را می توان با روان کننده ها و انواع مختلف چرب کننده ها استفاده کرد و مثل نمونه مردانه آن در این حالت امکان پارگی وجود ندارد.
پیشنهادی:  چرا از خرید و بیان کاندوم از داروخانه خجالت می کشید؟

 

معایب کاندوم زنانه

هر محصول با کیفیتی نیز دارای معایبی است، مهم ترین معایب کاندوم زنانه به صورت زیر دسته بندی می شوند.

  • در هنگام برقراری رابطه جنسی ممکن است کاندوم به خوبی حس شود و مانع از برقراری یک رابطه سالم شود. برخی از آقایان تمایل دارند که تمامی آلت آن ها در بدن زن قرار گیرد، این کاندوم ممکن است مانع این امر شود.
  • قرار دادن کاندوم زنانه برای برخی از افراد امری مشکل است و به سادگی نمی توانند آن را تنظیم نمایند. در صورتی که این محصول جنسی به درستی در مکان خود قرار نگیرد، اثر لازم را نخواهد داشت.
  • قیمت این محصول جنسی نسبت به نمونه مردانه آن بیشتر است. البته این تفاوت قیمت در حدی نیست که سبب شود شما از خود در برابر بیماری های جنسی محافظت نکنید.
  • وجود کاندوم زنانه در مهبل خانم ها می تواند در هنگام برقراری رابطه جنسی ایجاد سر و صدا نماید. بهتر است برای جلوگیری از این وضعیت، از روان کننده ها استفاده کنید.
  • حلقه بیرونی این محصول در خارج از محیط واژن خانم ها قرار می گیرد و این ممکن است برای برخی از خانم ها ناراحت کننده باشد.

 

میزان اثر بخشی کاندوم زنانه

 

در صورتی که به صورت مستمر از کاندوم زنانه استفاده شود، اثر بخشی این محصول در حد ۹۵ تا ۹۸ درصد خواهد بود. اگر استفاده از این محصول به صورت مداوم و با برنامه دقیقی صورت گیرد، احتمال بارداری و انتقال بیماری های جنسی بسیار ناچیز خواهد بود. توجه داشته باشید که این محصول جنسی تنها زمانی اثر بخش است که به درستی استفاده شود. در صورتی که این محصول در مکان خود قرار نگیرد، مشکلات بسیار متعددی برای شما ایجاد می شود. نباید از این محصول جنسی طی دو بار استفاده کرد، در این صورت مشکلات متعددی برای شما ایجاد می شود.

 

 

نحوه استفاده از کاندوم زنانه

کاندوم زنانه باید با اصول استانداردی مورد استفاده قرار گیرد، در این جا توضیحات لازم را در این مورد ارائه می دهیم.

به روش های مختلف می توان این محصول جنسی را در مهبل قرار داد. یکی از ساده ترین راه ها، قرار دادن کاندوم در حالت نشسته است. البته در حالت ایستاده نیز می توان این محصول را قرار داد. اگر پاهای خود را در حالت نشسته دراز کنید، دسترسی خوبی برای قرار دادن کاندوم خواهید داشت. ممکن است در ابتدا استفاده از این محصول جنسی برای شما سخت باشد، اما به مرور زمان به آن عادت می کنید.

پیشنهادی:  کاندوم چیست و طرز استفاده از کاندوم (فیلم + عکس)

حلقه داخلی این کاندوم را می توانید با استفاده از انگشت شست و میانی خود در حالی که انگشت اشاره شما در قسمت وسط حلقه قرار دارد، با فشار به داخل مهبل وارد سازید.

با کمک انگشت اشاره شما باید حلقه داخلی کاندوم را تا حد ممکن فشار دهید. قبل از شروع رابطه جنسی بهتر است مطمئن شوید که حلقه کاندوم در مکان صحیحی قرار گرفته باشد.

حلقه خارجی کاندوم در این حالت باید خارج از واژن زن قرار گیرد. به میزان ۲ سانتی متر باید این حلقه در خارج از واژن قرار گیرد. لازم است قبل از برقراری رابطه جنسی مطمئن شوید که کاندوم دچار پیچ و تاب نشده باشد.

در زمان برقراری رابطه جنسی بهتر است اطمینان حاصل کنید که آلت مرد با کمک دست او به داخل واژن زن وارد شود. در این صورت آلت در مکان مناسبی قرار گرفته و تنظیمات کاندوم  دچار مشکل خاصی نمی شود.

بهتر است که از روان کننده های مناسبی برای متعادل سازی محیط واژن و کاندوم زنانه استفاده کنید. در این صورت مشکلات رایج جنسی در هنگام برقرای رابطه برطرف خواهد شد.

 

نکاتی در مورد خارج کردن کاندوم زنانه

بهتر است در زمان خارج کردن این محصول، ابتدا حلقه خارجی کاندوم را با ملایمت و دقت بچرخانید. در این مرحله لازم است که آن را به آرامی بیرون کشیده و مراقب باشید که مایع منی بیرون نریزد. در این مرحله اقدامات لازم را در مورد دور ریختن این کاندوم ها انجام داده و آن را در کیسه پلاستیکی مناسبی بریزید. بهتر است که این محصول جنسی را در مکانی مثل توالت نیندازید.

 

فرق کاندوم زنانه و مردانه

در این جا لازم است به تفاوت های کاندوم زنانه و مردانه اشاره کنیم. هدف استفاده از هر دو کاندوم دقیقا یکی است. برای مراقبت از افراد در برابر بیماری های جنسی از این کاندوم استفاده می شود. بهداشت جنسی در کنار بالا بردن میزان لذت در رابطه در کاندوم مردانه بیشتر خود را نشان داده است. کاندوم های مردانه دارای حلقه نیست اما نمونه زنانه آن دارای یک حلقه است. کاندوم های مردانه دارای ضخامت بیشتری نسبت به نوع زنانه است. از این نظر نوع زنانه برتری بیشتری به جهت انتقال حرارت و لذت بیشتر دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا