مسائل جنسی

کاندوم چیست و طرز استفاده از کاندوم (فیلم + عکس)

کاندوم (Condom)، پوششی کشسان است که به عنوان یک مانع فیزیکی، از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد با اندام شریک جنسی او و ورود اسپرم به دستگاه تناسلی زن، جلوگیری می‌کند. این وسیله برای پیش‌گیری از بارداری، جلوگیری از انتقال میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا و انتقال بیماری‌های آمیزشی به کار می‌رود.

 

کاندوم چیست؟

اگر بخواهیم به صورت مفید و خلاصه تعریفی از کاندوم داشته باشیم باید بگوییم که کاندوم یک پوشش پلاستیکی بسیار نازک است که مدل مردانه و زنانه دارد. کاندوم مردانه روی آلت تناسلی مرد کشیده می شود تا هنگام انزال مرد، مایع منی داخل کاندوم ریخته شود و از رسیدن اسپرم مرد به دهانه رحم جلوگیری می کند. کاندوم یکی از بهترین روش های جلوگیری از بارداری و ابتلا به انواع بیماری های مقاربتی است. شاید برایتان جالب باشد که این وسیله تنها برای مردان طراحی نشده است بلکه کاندوم زنانه نیز، مدل دیگری است که با اهداف متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از کاندوم به شیوه صحیح و مناسب آن احتمال بارداری را تا حدود ۹۸ درصد کنترل می کند. گرچه این درصد بسته به نوع کاندوم و همچنین صحیح بودن طرز استفاده می تواند کمتر باشد. استفاده از کاندوم ها، ساده، ارزان است و انواع کاندوم ها به طور گسترده در دسترس هستند. آنها با روان کننده یا بدون روان کننده و در طول ها، شکل ها، عرض ها، ضخامت ها و رنگ های مختلف وجود دارد. بعضی از کاندوم ها برای افزایش احساس و لذت ضمایم و یا بافت هایی دارند.

 

کاربرد کاندوم

کاربرد اصلی کاندوم پیشگیری از بارداری است. در این روش جلوگیری از بارداری، منی مرد درون این پوشش خاص ریخته می‌شود، به همین دلیل از ورود اسپرم‌ها با داخل رحم زن و تشکیل لقاح جلوگیری به عمل می‌آید.

از طرف دیگر باید اشاره کنیم برقراری یک رابطه جنسی غیر ایمن، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های واگیری مانند ایدز یا زگیل تناسلی شود. استفاده درست از کاندوم ضمن جلوگیری از تماس مستقیم آلت تناسلی زن و مرد، از انتقال این بیماری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

برخی از مردم به اشتباه تصور می‎‌کنند که استفاده از کاندوم لذت رابطه جنسی را کاهش خواهد داد، اما بهتر است بدانید ساختار کاندوم‌های مختلف به شکلی است که از کمترین حد ضخامت برخوردار است. به همین دلیل علاوه بر این که تاثیری در کاهش لذت جنسی ندارد، استفاده از آن آرامش خیال و اطمینان خاطر را به طرفین هدیه می‌دهد.

 

 

مزایای استفاده از کاندوم

 

بر خلاف تصور عموم، استفاده از کاندوم حتی منجر به افزایش کیفیت رابطه جنسی خواهد شد و مشکلاتی مانند زود ارضایی نیز با استفاده از این وسیله حل می شود. در ادامه برخی از مهم ترین دلایل برای استفاده از کاندوم را بررسی می کنیم.

  • تنها وسیله ای است که در صورت استفاده صحیح و همیشگی٬ قادر به پیشگیری از بیماری های آمیزشی و از همه مهمتر ایدز است.
  • یکی از مطمئن ترین راه های پیشگیری از بارداری ناخواسته در صورت استفاده صحیح و همیشگی است.
  • بر خلاف بعضی از راه های پیشگیری از بارداری، کاندوم هیچ عوارضی ندارد.
  • کاندوم در انواع شکل، رنگ، طعم و بو، بافت و اندازه هایی متنوع ارائه می شود که می تواند لذت نزدیکی را افزایش دهد.
  • کاندوم را می توان به راحتی از داروخانه، سوپر مارکت و مغازه ها تهیه کرد و مانند دیگر راه های پیشگیری نیازی به نسخه پزشک ندارد.
  • مشکلات موجود در نزدیکی مانند زود ارضایی را کاهش می دهند.
  • استفاده از کاندوم بسیار ساده است. تنها با کمی تمرین در مورد نحوه استفاده صحیح از آن شما قادر خواهید بود از لذت ارتباط جنسی با اطمینان خاطر کامل بهره ببرید.
  • کاندوم را تنها در موقع نزدیکی باید استفاده کرد. بر خلاف دیگر راه های پیشگیری که شما بایستی زمان مصرف و نوع استفاده آن ها را مد نظر داشته باشید.

 

انواع کاندوم

 

کاندوم‌ها به طور کلی در دو نوع زنانه و مردانه وجود دارند. روش استفاده کاندوم‌ها با هم متفاوت است اما هدف هردوی آن‌ها یکی ست و آن هم جلوگیری از تماس مستقیم آلت تناسلی مردانه با واژن زن می‌باشد. جالب است بدانید که کاندوم‌های زنانه فقط یک نوع هستند اما کاندوم‌های مردانه در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شوند.

 

کاندوم‌ زنانه

 

کاندوم های زنانه بصورت لوله ای پلاستیکی،نازک و قابل انعطاف ساخته شده اند که خانمها می توانند آنها را در داخل مهبل خود قرار دهند . یک حلقه نرم در انتهای بسته لوله به روی دهانه رحم قرار می گیرد تا در هنگام مقاربت ، کاندوم را در داخل مهبل نگهدارد . حلقه دیگری در انتهای باز لوله قرار دارد و تا حدودی بر روی لبهای مهبل را می پوشاند و بدین طریق از ورود مایعات بدن (منی) مرد به داخل مهبل جلوگیری می شود . کاندومهای زنانه ۷۹ تا ۹۵ درصد درجلوگیری از بارداری موثر می باشند.

پیشنهادی:  بیشترین دلایل ایجاد پروستات چیست؟

 

کاندوم مردانه

 

کاندوم یک پوشش پلاستیکی بسیار نازک است که پس از سخت شدن و ایستادن آلت تناسلی مرد و پیش از ورود به واژن (آلت تناسلی زنانه) روی عضو جنسی مرد کشیده می شود. از این طریق هنگام انزال مرد مایع منی در داخل غلاف کاندوم ریخته شده و مانع ازتماس اسپرم مرد با ترشح های داخل واژن شده و از رسیدن آن به دهانه رحم جلوگیری می کند.

 

 

انواع کاندوم مردانه

 

انواع مختلف کاندوم مردانه شامل کاندوم ساده، کاندوم تاخیری، کاندوم خاردار، کاندوم ترکیبی با ویژگی های مختلف از جمله تنگ کننده، حجم دهنده، خنک کننده، گرم کننده، رنگی و معطر می باشند. در ادامه به بررسی ویژگی ها و شرایط استفاده از این کاندوم ها می پردازیم.

 

کاندوم های ساده و کلاسیک

کاندومهای ساده و کلاسیک همانطور که از نامشان پیداست، صرفاً برای افزایش لذت، ایمنی و جلوگیری از بارداری ساخته می‌شوند. شفافیت، ضخامت کمتر و نداشتن طرح با وجود لوبریکانت روی کاندوم، تمام چیزیست که برای تجربه یک رابطه جنسی روزمره مورد نیاز است.

برخی از این کاندوم‌ها علاوه بر سادگی و شفافیت ویژگی هایی همچون ضخامت کمتر، لوبریکانت بیشتر و یا اسانس ملایم دارند. اما اگر قصد دارید یکی از کلاسیک‌ترین و با کیفیت‌ترین کاندوم‌های موجود را تجربه کنید، کاندوم ناچ استند آپ کلاسیک Nach Always Stand Up Classic را توصیه می‌کنیم. این کاندوم ساده دارای ظاهری بسیار طبیعی و همچنین روان‌کننده بالا است که آنرا برای انواع دخول و افزایش لذت جنسی متمایز می‌کند.

خرید کاندوم های ساده

 

کاندوم های تاخیری

کاندوم‌های تاخیری از انواع پر طرفدار در ایران هستند. درون این کاندوم‌ها به موادی مایع یا نسبتاً جامد آغشته است که معمولاً در کمتر از ده دقیقه پس از پوشیده شدن کاندوم بر روی آلت، ایجاد بی حسی نسبی می‌کند. این بی حسی حسب کیفیت کاندوم می‌تواند تا نیم ساعت موثر باشد. کاندوم‌های تاخیری از مهمترین ملزومات افزایش رضایت و تجربه یک رابطه جنسی لذت بخش هستند زیرا احتمال ارگاسم‌های چندباره در زنان با استفاده از این محصولات به مراتب افزایش می‌باید.

برای اینکه بهترین کارایی این کاندوم‌ها را تجربه کنید، بهتر است تلاش شود حین رابطه جنسی و معاشقه کمترین تماس با آلت برقرار شود. پس از پوشیدن کاندوم و شروع دخول ملایم، معمولاً در کمتر از ده دقیقه کنترل بیشتر بر انزال احساس خواهد شد.

سپس می‌توان حتی بدون کاندوم و با آسودگی خاطر به معاشقه پرداخت. البته توجه نمایید که در صورت خارج کردن کاندوم نباید به دخول ادامه داد زیرا ریسک انتقال بیماری و یا بارداری همواره برقرار است. همچنین پس از درآوردن کاندوم مدت زمان بیحسی آلت کاهش می‌باید.

خرید کاندوم تاخیری

 

کاندوم های خاردار

کاندوم خاردار شامل انواع دانه دار و آج دار می باشند. خاردار برای لذت بیشتر شما و شریک جنسی شما طراحی شده ولی بسته به سلیقه و نظر شخصی لذت متفاوتی برای افراد دارد. اگر دیگر کاندوم ها شما و شریک‌تان را از لذت جنسی بازمیدارند، از انواع خاردار آن استفاده کنید تا اثر آن را ببینید.

خرید کاندوم خاردار

 

کاندوم‌ های ترکیبی

این کاندوم‌ها همانطور که از نامشان پیداست طرح شیار و خار را به اشکال مختلف ترکیب می‌کنند. کاندوم ترکیبی حاوی مواد روان کننده است و با مرطوب کردن واژن از بروز درد در حین رابطه جنسی جلوگیری به عمل می‌آورد. این کاندوم دارای خارها و شیارهایی برای تحریک جی اسپات در زنان است و زنان را به اوج لذت جنسی می‌رساند.

کاندوم ترکیبی دارای اسانس‌های محرک و گرما بخش مانند موز و عسل است. کاندوم ترکیبی دارای مخزن ذخیره است و امنیت رابطه جنسی را افزایش می‌دهد.

 

خرید کاندوم ترکیبی

 

کاندوم های معطر

این کاندوم‌ها به جای بوی ضمخت لاتکس، از اسانس‌های مختلف برخوردارند. معطر بودن کاندوم برای طرفداران آمیزش دهانی حائز اهمیت است. تنوع این کاندوم‌ها نسبتاً زیاد است و به یک ویژگی عادی در میان کاندوم ها تبدیل شده است. کاندوم‌های شکلاتی، اناری، نعنایی، و وانیل از این دسته اند.

 

کاندوم‌های سرد کننده و گرم کننده

کاندوم‌های سرد کننده و گرم کننده تنها احساس نسبی سردی و یا گرما در آلت مردانه هنگام پوشش ایجاد می‌کنند. استفاده از آنها صرفاً برای تنوع و ایجاد هیجان است.

 

طرز استفاده از کاندوم مردانه

 بررسی سالم بودن و تاریخ انقضای کاندوم

اولین کاری که برای بررسی سالم بودن کاندوم باید انجام دهید، بررسی تاریخ انقضای کاندوم پیش از خرید آن است. احتمال پاره‌شدن کاندوم تاریخ گذشته در حین برقراری رابطه جنسی وجود دارد و به این نکته توجه کنید که آیا بسته محصول در شرایط مناسبی قرار داشته است یا نه و همچنین دارای مارک صدور گواهینامه می باشد یا خیر. در صورتی که دارای مارک استاندارد باشد به این معنی است که محصول آزمایش شده است و مطابق با استانداردهای ایمنی می باشد.

پیشنهادی:  برای استفاده از کاندوم باید به چه نکاتی دقت کرد؟

 

پاره‌ کردن بسته بندی کاندوم

بسته را با دقت باز کنید تا آسیب نبیند. معمولا روی بسته یک جهت نشانه وجود دارد که نشان دهنده مسیر باز کردن می باشد.

برای پاره‌کردن کاندوم، از ناخن بلند یا قیچی استفاده نکنید. معمولا این بسته‌بندی‌‌ها را از جنس آلومینیم درست می‌کنند که خیلی ظریف‌اند و به‌راحتی باز می‌شوند. نیازی نیست خیلی فشار وارد کنید، چون ممکن است به کاندوم آسیب بزنید.

قبل از قرار دادن روی آلت تناسلی باید آلت مرد کامل راست شود.

 

گذاشتن کاندوم از جهت درست

ابتدا باید دفت کنید که کاندوم باید حالت استوانه‌ای‌ شکل داشته باشد، نه گنبدی‌ شکل. مطمئن شوید که سر کاندوم مستقیم و در جهت بیرون است. معمولا سر کاندوم باید رو به بیرون باشد اما گاهی اوقات در هنگام بسته بندی ممکن است تغییر کرده باشد. بنابراین، مطمئن شوید که سر کاندوم شما مانند همه کاندوم ها به صورت صحیح در جهت بیرون قرار داشته باشد. سپس  آنرا در بالای آلت تناسلی قرار داده و به سمت پایین بکشید و پایین آلت تناسلی را در انتهای کاندوم بچسبانید. با انجام این کار می توانید حباب های هوا را ازبین ببرید و مطمئن شوید که فضا برای مایع منی وجود دارد.

اگر قبل از گذاشتن کاندوم کمی ژل آمیزشی یا محلول روان‌کننده داخل آن بریزید، در کاندوم شما حباب هوا ایجاد نمی‌شود. اگر هم این کار به شما حس مطلوبی نمی‌دهد، فقط کافی است که هنگام گذاشتن کاندوم، بررسی کنید که هوا از آن خارج شود. اگر کار خود را اشتباه انجام داده اید یا مطمئن نیستید کاندوم را بیرون آورده و با یک عدد جدید این کار را انجام دهید.

در حین رابطه جنسی به کاندوم توجه کنید. اگر در حین برقراری رابطه کاندوم شما شل یا پاره شود، بلافاصله آن را عوض کرده و از روش های اورژانسی جلوگیری از بارداری مانند قرص ضد بارداری استفاده کنید.

 

 

نگه داشتن فضای خالی در نوک کاندوم

معمولا اندازه قسمت بالایی کاندوم (نوک کاندوم) به‌ اندازه‌ای نیست که گنجایش تمامی اسپرم خارج‌شده از آلت تناسلی را داشته باشد؛ پس بهتر است بعد از گذاشتن کاندوم، کمی نوک آن را بکشید تا جا باز کند. قبل از گذاشتن کاندوم هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

دورانداختن کاندوم

 

پس از استفاده از کاندوم، آن را همیشه در سطل زباله بیندازید و هیچ‌ وقت آن را در فاضلاب نیندازید. توصیه می‌شود پیش از دورانداختن آن، کاندوم را در دستمال‌ کاغذی بپیچید یا انتهای آن را گره بزنید تا کثیف‌کاری نشود.

 

آموزش ویدیویی استفاده از کاندوم

نحوه صحیح استفاده از کاندوم تاخیری

 

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام استفاده از کاندوم باید رعایت کنید این است که دقیقا توجه داشته باشید کاندوم را از جهت مناسب روی آلت خود قرار دهید.

علت اصلی اینم موضوع این است که با توجه به دارا بودن ماده بنزوکائین در داخل آن به منظور بی حس کردن موضوعی عصب های آلت تناسلی مرد، ممکن است قرادادن بر عکس کاندوم تاخیری باعث بی حس شدن ناحیه واژن شریک جنسی شما شده و در نتیجه این موضوع می تواند باعث شود که شما رابطه خوبی نداشته باشید و شریک شما از این موضوع ناراحت گردد.

نکاتی که باید در هنگام استفاده از کاندوم بدانید:

 

• همیشه قبل از استفاده از کاندوم، تاریخ انقضا روی بسته آن را چک کنید.

• مطمئن شوید هنگامی که کاندوم را خریداری می کنید، قبل از استفاده، آن را از نظر هرگونه خراشیدگی، پارگی یا کنده شدن بررسی کنید. وجود این موارد می تواند موجب رابطه جنسی دردناک و انتقال بیماری های جنسی شود.

• اگر شما یا همسرتان به کاندوم های لاتکس حساسیت دارید، می توانید به جای آن ها از کاندوم های پلی اورتان استفاده کنید.

• در هنگام رابطه جنسی می توانید از هر دو نوع کاندوم مردانه یا زنانه استفاده کنید.

• اگر مطمئن نیستید که روان کننده ای که در منزل در دسترس دارید، بر پایه آب است یا چربی، یک قاعده کلی وجود دارد که اکثر روان کننده های موجود در منزل (وازلین، لوسیون، آلوئه ورا و غیره) همه بر پایه چربی هستند.

• درمانگاه های بهداشت به منظور تشویق و ترویج رابطه جنسی به صورت ایمن، کاندوم های رایگان توزیع می کنند. همچنین کاندوم ها در همه داروخانه ها نیز یافت می شوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا