مادر و کودکمکمل هاویتامین ها

بهترین مولتی ویتامین برای وزن گیری کودکان

سلامتی کودک یکی از مهم ترین دغدغه های والدین است. شما به عنوان پدر و مادر وظیفه دارید تغذیه مناسب را برای فرزند خود فراهم نموده تا دچار مشکلات جسمی و حتی ذهنی نشود. متاسفانه در دنیای امروز استفاده از غذاهای فرآوری شده موجب شده است تا کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بین کودکان بیشتر شایع شود. پس در درجه اول ما به عنوان پدر و مادر باید نظارت بیشتری بر نوع تغذیه فرزند خود داشته باشیم و نحوه غذا خوردن و نوع غذای کودک خود را اصلاح کنیم.
استفاده از مواد غذایی تازه، سبزیجات، میوها، انواع مغزها و در کنار آن جلوگیری کردن و یا کاهش دادن استفاده از تنقلات، آب میوه های صنعتی و غذای فست فود را در سبک زندگی خود بگنجانیم. در درجه بعد در صورت کمبود مواد غذایی مورد نیاز بدن کودکمان می توانیم از مکمل هایی دارویی استفاده کنیم.
ویتامین‌ها مستقیما بر افزایش وزن تاثیر نمی‌گذارند، زیرا حاوی کالری نیستند. غذایی که می‌خوریم و مایعاتی که می‌نوشیم منبع اصلی انرژی مورد نیاز ما برای عملکرد صحیح بدن هستند. تجزیه غذاها به کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها تولید انرژی می‌کند و این فرآیند تجزیه غذا متابولیسم است. ویتامین‌ها به متابولیسم مناسب کمک می‌کنند و اشتها را بهبود می‌بخشند. اشتهای خوب باعث افزایش مصرف کالری می‌شود که به افزایش وزن کمک می‌کند. پس به همین دلیل مصرف ویتامین‌ها در افزایش وزن تاثیر دارند. در مواردی که کودک و افراد بزرگ‌تر نمی‌توانند از غذاها، ویتامین‌های مورد نیاز خود را تامین کنند، مصرف مولتی ویتامین توصیه می‌شود.

 

ترکیبات ضروری و مفید در مولتی ویتامینها جهت افزایش وزن کودکان

کودکان ( ۱-۱۲ سال) و نوجوانان (۱۲ تا ۱۸ سال) به ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری برای رشد و نمو احتیاج دارند. بنابراین بهترین مکمل مولتی ویتامین برای کودکان محصولی است که حاوی ترکیباتی مانند: کلسیم، ید، آهن، منیزیم، فسفر، ویتامینهای A-D-E-C-K و خانواده گروه B باشند.

پیشنهادی:  مکمل غذایی برای افزایش وزن کودکان

ویتامین A

ویتامین A که به ویتامین رشد و نمو مشهور است باعث ترمیم بافت و استخوان، پوست، چشم و پاسخ های ایمنی بالا در کودک می شود به همین دلیل باید مولتی ویتامین کودک حاوی این ویتامین مهم باشد.

 

ویتامین B
خانواده ویتامین های B (B2, B3, B6 ,B12) به سوخت و ساز بدن، تولید انرژی، گردش خون و سیستم عصبی کمک زیادی می کند.

 

ویتامین D و کلسیم
ویتامین D برای کودک اهمیت زیادی دارد چرا که باعث تشکیل و استحکام استخوان و دندان شده و در جذب کلسیم نیز کمک زیادی می کند. از آنجایی که منبع طبیعی جذب ویتامین D نور خورشید می‌باشد و از آنجایی که نمی توان به اندازه کافی این ویتامین را جذب بدن کرد، در نتیجه باید از مولتی ویتامین کودکان استفاده نماییم تا فرزندمان از دوران کودکی استخوان های محکمی داشته باشد.
طبق آکادمی اطفال آمریکا مصرف ویتامین D به صورت روزانه برای نوزادان و کودکان خردسال ضروری است. کلسیم نیز ماده اصلی سازنده استخوانها است که علاوه بر جلوگیری از پوکی استخوان در کودکان می‌تواند به رشد قدی بهتر کودکان نیزکمک کند، از طرفی می‌تواند باعث سلامت دندان کودکان گردد .اما نکته جالب اینجاست که برای جذب کلسیم نیاز به ویتامینD می باشد .

 

آهن
مصرف آهن برای عضله سازی و گلبول های قرمز خون ضروری می‌باشد. همچنین آهن به افزایش انرژی کودک و جلوگیری از ریزش مو نیز کمک شایانی می‌کند. مصرف چند وقت یکبار از مکملهای حاوی آهن برای سلامتی کودک بسیار مفید است. متاسفانه اغلب نوجوانان با کمبود آهن مواجه هستند و کمبود آهن در دختران نوجوان، بعد از شروع دوران قاعدگی خطرناک است.

 

زینک
زینک در کودکان باعث سلامت پوست و مو و ناخن شده و از ریزش مو و ضعیف شدن موهای آنها جلوگیری می کند. از طرفی اکثر کودکان به دلیل بازیگوشی و سایر دلایل دارای اشتهای کم و کم غذایی هستند و طبیعتا دچار کاهش وزن و لاغری می گردند، زینک یکی از ترکیباتی است که با افزایش متابولیسم بدن باعث افزایش اشتها در کودک شده و در نتیجه وزن کودک را افزایش می دهد.

پیشنهادی:  بهترین راه برای جلوگیری از کاهش بینایی و تقویت آن چیست؟

 

شما می توانید مولتی ویتامین هایی که برای وزن گیری کودکان موثر هستند را از داروخانه آنلاین یارافارما سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید.
برخی از این محصولات عبارتند از:

 

مکمل غذایی گین آپ کودکان کارن ۳۰۰ گرم

مکمل غذایی گین آپ کودکان کارن ۳۰۰ گرم

مکمل غذایی کودکان گین آپ کارن حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده، مخلوطی از پروتئین‌های شیر، پروتئین آب پنیر (Whey)، مجموعه آنزیمی برای هضم و جذب بهتر پروتئین و همچنین ۱۲ نوع ویتامین بوده و به تامین انرژی روزانه کودکان کمک کرده و باعث افزایش وزن و قد آنها می‌شود.

 

 

 

پودر انترامیل کودکان کارن ۴۰۰ گرم

پودر انترامیل کودکان کارن 400 گرم

پودر انترامیل کودکان کارن پودر شیر کامل و حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و برای کودکانی که در معرض سو تغذیه قرار دارند و یا به هر شکلی نیاز روزانه شان از طریق غذا تامین نمی شود مناسب ‌است.

 

 

 

قطره مولتی ویتامین ویواکیدز ۳۰ میلی لیتر

خرید و قیمت قطره مولتی ویتامین ویواکیدز 30 میلی لیتر

قطره مولتی ویتامین ویواکیدز منحصرا براساس نیازهای تغذیه ای کودکان طراحی شده است. این قطره با تامین ۱۲ ویتامین ضروری می‌تواند نقش مهمی در رشد و سلامت کودکان ایفا کند.

 

 

 

قطره مولتی ویتامین با آهن با طعم پسته موز ۳۰ میل

خرید و قیمت قطره مولتی ویتامین با آهن با طعم پسته موز 30 میل

قطره مولتی ویتامین با آهن حاوی انواعی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که نقش مهمی  در حفظ سلامت عمومی کودک ، تقویت سیستم ایمنی و بهبود روند رشد جسمی و ذهنی دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا