مکمل هامکمل های بدنسازی

بهترین مولتی ویتامین برای ورزشکاران خانم

افرادی که اندام متناسبی دارند و به دنبال حفظ سلامت کلی بدن خود هستند انتخاب بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی بسیار برایشان مفید است. وجود این مکمل های غذایی در برنامه روزانه افراد فعال و یا کسانی که به ویتامین های بیشتری در طول روز نیاز دارند، بسیار ضروری است. حتی بدن یک انسان معمولی برای اینکه بتواند تمام وظایف خود را در یک روز عادی به طور کامل و دقیق انجام دهد، باید تنوع وسیع و پیچیده ای از مواد مغذی حیاتی را دریافت کند. کمبود هر کدام از این ویتامین های ضروری، باعث از بین رفتن مسیر متابولیک و کارایی مفید بدن می شود و در نتیجه عملکرد آن به سرعت کند می گردد. مطمئنا هیچ کدام از ما چنین چیزی را نمی خواهیم.
اما همان طور که گفتیم پیدا کردن بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی که مفید و بی ضرر باشد کار راحتی نیست.
همه ما به خوبی می دانیم که این مواد مغذی برای زندگی روزمره، عملکرد و سلامتی بدن مهم هستند، اما بهترین و مهم ترین مزیت آن ها برای بدنسازان، حفظ ماهیچه، کمک به سلامت سیستم ایمنی و انرژی بخشی بیشتر است. اگر در این زمینه انتخاب درستی داشته باشید، تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در طول روز تأمین خواهد شد.
معمولاً افرادی که با وزنه تمرین می کنند، به مواد مغذی و کافی برای حمایت از رشد و قدرت عضلات خود نیاز دارند. بنابراین مصرف بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی می تواند در این امر کمک کننده باشد.زمانی که بدن تحت استرس قرار می گیرد، فیبرهای عضلانی در طول یک جلسه تمرین پاره می شوند و در صورتی که تغذیه مناسبی نداشته باشید، ممکن است با کمبود مواد معدنی مورد نیاز خود مواجه شوید.

 

ساختار و سیستم بدن خانم‌ها با آقایان چه تفاونی دارد؟

ساختار و سیستم بدن خانم‌ها با آقایان از بعضی جهات کاملا متفاوت است. اگرچه همه ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بدن انسان ضروری هستند اما مقدار نیاز بدن خانم‌ها و آقایان به آنها با یکدیگر فرق دارد؛ به این معنا که مثلا بانوان به مقدار بیشتری آهن نیاز دارند و بدیهی است که در مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها مقدار این ماده بیشتر از مولتی ویتامینی است که ویژه آقایان فرموله شده است. تنها فرق عمده و چشمگیری که بین مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها با آقایان وجود دارد، این است که زنان در سنین قبل از یائسگی به مقدار آهن بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند زیرا خونریزی مربوط به قاعدگی سبب می‌شود تا بانوان هر ماه مقداری از آهن اندوخته در بدن خود را از دست بدهند. به همین دلیل است که مشکل کم‌خونی در زنان معمولا بسیار بیشتر از آقایان به چشم می‌خورد. همچنین پس از سن یائسگی نیز مقدار نیاز بدن خانم‌ها به کلسیم بیش از مردان است و از این رو در مولتی ویتامین مینرالی که مخصوص خانم‌ها فرموله شده احتمالا این ماده معدنی سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

پیشنهادی:  خواص پروتئین وی برای بانوان

 

انواع ویتامین ها

به صورت کلی ویتامین‌ها در دو دسته قرار می‌گیرند. هر دو دسته را با زیر مجموعه‌های شان معرفی می‌کنیم.

ویتامین‌های محلول در چربی
ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین های K،E،D،A در بافت چربی بدن ذخیره می‌شوند و هر روز هم نیاز به دریافت آن‌ها ندارید، اما باید مراقب باشید که ذخیره بیش‌ازحد این مواد، می‌تواند موجب مسمومیت شود.

ویتامین‌های محلول در آب
این ویتامین‌ها به‌جز ویتامین C همگی از ویتامین‌های B و B کمپلکس تشکیل شده‌اند، که شامل ویتامین‌های تیامینB1 ریبوفلاوین B2 نیاسین یا نیکوتینیک B3 پیریدوکسین B6 فیانوکوبالامین B12 و بیوتین H هستند. این ویتامین‌ها، هنگام ورود به بافت چربی با مشکل روبه‌رو شده و در بدن ذخیره نمی‌شوند و مازاد آن‌ها از بدن دفع می‌شود. پس این ویتامین‌ها ایجاد مسمومیت نمی‌کنند و باید همیشه در رژیم غذایی بدنسازان قرار گیرند.
مولتی ویتامین بدنسازی هم مجموعه‌ای از این گروه از ویتامین‌ها است و به همین علت مصرف آن برای بدنسازان مفید خواهد بود.برای کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند، مولتی ویتامین ها اهمیت ویژه ای دارند. مصرف روزانه یک مولتی ویتامین مینرال در بدنسازی می‌تواند به حمایت از عملکرد مناسب متابولیسم، تقویت سیستم ایمنی، تقویت استخوان ها و ماهیچه ها کمک کند. هنگامی که مولتی ویتامین ها به طور روزانه مصرف شوند، می‌توانند از کمبودهای رژیم غذایی جلوگیری کنند و در عین حال تغذیه خوب را برای مردان و زنان ورزشکار فراهم کنند.

 

شما می توانید مولتی ویتامین هایی که برای ورزشکاران خانم موثر هستند را از داروخانه آنلاین یارافارما سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید.
برخی از این محصولات عبارتند از:

پیشنهادی:  بهترین قرص مکمل غذایی برای چاق شدن

گین آپ بزرگسالان کارن ۱۸۰۰ گرم

گین آپ بزرگسالان کارن 1800 گرم

گین آپ بزرگسالان کارن مکمل غذایی افزایش وزن است. این مکمل حاوی پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که به رفع سوءتغذیه نیز کمک می‌کند.

 

 

 

قرص اپتی وومن گلدن لایف (Opti Woman-Golden Life)

قرص اپتی وومن گلدن لایف 60 عدد

قرص اپتی وومن تولید شرکت گلدن لایف استرالیا مولتی ویتامین مینرال مخصوص خانم‌ها است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به افزایش انرژی، مقابله با استرس، بهبود متابولیسم و درمان کم خونی کمک می‌کند.

 

 

 

مولتی ویتامین اکتی وومن لیبرتی ۳۰ عدد

مولتی ویتامین اکتی وومن لیبرتی 30 عدد

مولتی ویتامین اکتی وومن لیبرتی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بانوان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و با افزایش چربی سوزی در حفظ تناسب اندام موثر است.

 

 

 

قرص مولتی وومن آلفا ویتامینز ۶۰ عدد

قرص مولتی وومن آلفا ویتامینز

قرص مولتی وومن آلفا ویتامینز با دارا بودن انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بانوان، انرژی و سیستم بدن آن‌ها را تقویت می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا