مکمل ها

دلایل ریزش مو و راه های درمان آن

ریزش مو یکی از دغدغه هایی است که هر کسی در طول زندگی خود ممکن است یک بار آن را تجربه کند. برای اینکه از ریزش موی خود جلوگیری کنید و رشد موی خود را افزایش دهید بهتر است از مکمل های مو استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم مکمل ها و داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه آنلاین خریداری نمایید.

دلایل ریزش مو و راه های درمان آن

خرید مکمل مو برای کاهش ریزش مو و افزایش رشد مو ضروری است. شما می توانید مکمل مورد نظر خود را از داروخانه آنلاین و به راحتی خریداری نمایید. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند؛ مشکل ریزش مو می باشد. البته ریزش مو تا حدی طبیعی بوده و ریزش ۸۰ الی ۱۰۰ تار مو به طور روزانه نگران کننده نخواهد بود.

اما در صورتی که ریزش مو به طور ناگهانی و یا با حجم زیادی رخ دهد؛ بی ‌شک نشان دهنده ی کمبود یک سری مواد مغذی و ویتامین ها در بدن می باشد. اما باز هم جای نگرانی نیست چرا که رفع این مشکل آسان است و به راحتی می ‌توان با مصرف یک سری مکمل ‌ها آن را درمان کرد. حال برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل ریزش مو و راه‌ های درمان آن در ادامه همراه داروخانه آنلاین یارافارما باشید.

بررسی دلایل ریزش مو

عدم عملکرد درست غده‌ی تیروئید

یکی از مشکلاتی که جز دلایل ریزش مو محسوب می‌ شود؛ عملکرد نامناسب غده ی تیروئید می باشد. این غده که به موجب تولید هورمون تیروئید باعث تنظیم متابولیسم بدن می ‌شود؛ می ‌تواند در اثر عملکرد نادرست و یا افزایش بیش از حد تولید هورمون ها باشد که چرخه طبیعی رشد موها را دچار اختلال می کند. اگر حین ریزش مو با کاهش وزن و ضربان نامنظم قلب هم مواجه شدید؛ پس در اولین فرصت برای درمان غده ی تیروئید به پزشک مراجعه کنید. چرا که این ‌ها نشانه ‌های عملکرد نادرست غده ی تیروئید بوده و در صورت عدم رسیدگی بیماری ‌های دیگری هم سراغتان خواهد آمد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک در بانوان

حدود ۵۰ درصد از بانوان در رده ی سنی ۳۰ الی ۴۰ سال با مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک روبرو می شوند. این مشکل به دلیل کاهش فعالیت هورمونی در تخمدان ها ایجاد می شود و موجب افزایش آندروژن ها یا تستوسترون و دی هیدروتستوسترون خواهد شد. این مشکل تعادل سیستم بدنی بانوان را تحت تاثیر قرار داده و با مشکلاتی همچون ریزش مو شدید، شکننده شدن موها و … می ‌شود.

رژیم‌ غذایی نامناسب

رژیم غذایی نامناسب یکی از دلایل شایع ریزش مو به ویژه در بانوان جوان می باشد. در واقع مصرف غذاهای پرکالری، چرب و شور باعث لخته شدن خون و گرفتگی عروق می ‌شود که طی آن عمل خون رسانی و اکسیژن رسانی به بدن به درستی انجام نمی ‌شود که در این صورت مشکلات متعددی به ویژه ریزش مو را به همراه می آورد. پیشنهاد می‌ کنیم که به جای مصرف غذاهای نامناسب از مکمل های مغذی استفاده کنید. مکمل های مغذی داروخانه آنلاین یارفارما، کمک شایانی به سلامت پوست و موی شما می‌ کند.

پیشنهادی:  توضیحاتی درباره قرص نروزان ویتابیوتیکس

عدم جذب پروتئین

از دیگر دلایل ریزش مو، عدم جذب پروتئین و مصرف کم آن می باشد. مشکل ریز مو در افرادی که دچار اضافه وزن هستند بیشتر دیده می ‌شود. بهترین برنامه رژیم لاغری، برنامه ای است که در آن میزان پروتئین و فیبر بالا اما کالری آن بسیار کم باشد. در غیر این صورت بی شک بدن شما دچار کمبود مواد مغذی شده و مشکلات ریزش مو را به همراه می آورد. توصیه می ‌کنیم که در کنار رژیم غذایی خود از مکمل های دارویی برای جذب مواد مغذی به طور روزانه مصرف کنید. شما می توانید هر گونه دارو و مکملی که نیاز دارید به راحتی از طریق داروخانه آنلاین سفارش دهید.

کمبود آهن در بدن

آهن یکی از مهم ‌ترین مواد معدنی برای بدن می باشد. اگر میزان آهن خون ما کم باشد؛ بی شک با مشکلات زیادی همچون ریزش مو شدید روبرو خواهیم شد. آهن برای سلامت مو بسیار ضروری است. کمبود آهن موجب ایجاد اختلال در چرخه طبیعی رشد مو ( آناژن، تلوژن و کاتاژن) خواهد شد. توصیه ما به شما این است که حتما از مکمل ‌های آهن در کنار رژیم غذایی خود بهره ببرید. مصرف قرص و یا شربت آهن، برای بانوانی که هر ماه به دلیل عادت ماهیانه خون زیادی از دست می ‌دهند؛ بسیار ضروری است. این مکمل های آهن را می ‌توانید همین حالا از داروخانه آنلاین  سفارش دهید.

کمبود ویتامین دی در بدن

یکی دیگر از شایع ‌ترین دلایل ریزش مو، کمبود ویتامین دی می باشد. ویتامین دی بیشتر از طریق نور آفتاب و غذاهای دریایی به بدن می ‌رسد. اما به دلیل شیوع کرونا و خانه نشینی و همچنین وجود پوشش بدن در بانوان، سهم کمی از نور آفتاب نصیبمان خواهد شد. پس در این حالت بهترین گزینه برای تامین ویتامین دی، مصرف مکمل ویتامین دی می باشد. شما انواع مکمل ‌های ویتامین دی ( ۱۰۰۰، ۵۰۰۰، ۵۰۰۰۰۰ و …) را از داروخانه آنلاین سفارش دهید.

کمبود روی و زینک

روی از دیگر مواد معدنی ضروری بدن است که به تنظیم دی هیدرو تستسترون کمک زیادی می‌ کند. تولید نامناسب این هورمون و یا تولید بیش از حد آن در بدن، می ‌تواند مشکلاتی نظیر ریزش مو را به وجود بیاورد. پیشنهاد ما به شما مصرف عدس، لوبیا، جو، گوشت گوساله و … است. البته مصرف مکمل روی و زینک می‌ تواند تاثیر بسزایی بر روی رشد سریع موها بگذارد.

کمبود چربی های ضروری بدن مانند امگا۳

امگا اسید یکی از چربی ‌های ضروری برای بدن است که در معدود مواد غذایی یافت می ‌شود. کمبود این چربی در بدن باعث ریزش مو می ‌شود. این روغن برای سالم نگه داشتن پوست سر و آبرسانی به آن ضروری است. پیشنهاد ما برای بهبود ریزش مو سلامت همیشگی پوست و مو، مصرف مکمل امگا ۳ است. در حال حاضر برای خرید این مکمل می ‌توانید از همین سایت در داروخانه آنلاین اقدام کنید.

پیشنهادی:  تقویت سیستم ایمنی کودکان ۰ تا 2 سال

بارداری بانوان و تغییرات هورمونی

در زمان بارداری تغییرات هورمونی در بدن بانوان شکل می گیرد، در نتیجه مشکلاتی مانند ریزش مو ناگهانی، شکننده شدن موها و … رخ می ‌دهد. در صورتی که خانمی در دوران بارداری دچار ریزش مو شد؛ بهتر است که این دوران را بدون نگرانی طی کند. چرا که مصرف مکمل ‌ها بدون مجوز پزشک ممکن است خطرساز باشد.

وراثت و داشتن الگوی ریزش مو ارثی

یکی از دلایل شایع ریزش مو، داشتن یک الگوی ارثی می باشد. به طور مثال طاسی مردان و یا ریزش قسمت جلو سر در بانوان، ارثی بوده درمان آن فقط با مصرف دارو، لیزر و کاشت امکان پذیر خواهد بود.

ایجاد فشارهای احساسی

استرس و ایجاد فشار های روحی و روانی از دیگر دلایل ریزش مو در افراد به ویژه در بانوان می باشد. به طور مثال زمان طلاق، جدایی، مرگ عزیزان، فشارهای روحی کاری، بیماری اعضای خانواده و … منجر به ریزش شدید مو می‌ شود. حتی دیده شده که برخی به دلیل قرار گرفتن در برابر یک شوک روحی، در قسمت هایی از سر، به طور شدید دچار ریزش مو ناگهانی می‌ شوند. که در این صورت برای بازگشت بدن به حالت اولیه و نرمال، بهتر است از مکمل ‌های مغذی استفاده شود و فرد در کنار استراحت فکری و بدنی به ورزش ‌های مناسب مانند یوگا بپردازد.

مصرف داروهای رقیق کننده ی خون و ضد افسردگی

عوارض برخی از داروهای ضد افسردگی و تنظیم نبودن فشار خون نیز دلیل ریزش مو است. به طور مثال برای بیماران دوقطبی قرص های لیتیوم تجویز می ‌شود که مصرف آن باعث ریزش شدید مو می ‌شود. یا قرص شامل متوترکسات که برای درمان بیماری های روماتیسمی و برخی بیماری‌ های پوستی تجویز می شود؛ ریزش مو را در پی خواهد داشت. از دیگر قرص ‌هایی که ریزش مو جز عوارض اصلی آن است داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن است.

افزایش سن

افزایش سن به دلیل عدم توانایی بالای بدن در جذب مواد معدنی مشکلات زیادی مانند ریزش مو با خود به همراه دارد. از سن ۵۰ سالگی به بعد ریزش مو طبیعی است. البته این مشکل در بانوانی که دچار یائسگی شده اند؛ بیشتر دیده می ‌شود و چیز نگران کننده ای به نظر نمی‌ رسد. اما برای به تعویق انداختن مشکلات پیری می ‌توان از سنین جوانی از مکمل های غذایی و رژیم های مناسب مغذی بهره مند شد.

خرید مکمل مو جهت رشد مو و کاهش ریزش مو از داروخانه آنلاین

تا اینجا با دلایل ریزش مو آشنا شدید و دانستید که مشکل اصلی ریزش مو کمبود یک سری مواد معدنی و ویتامین ها است. پس به جهت جلوگیری از این مشکل و یا درمان ریزش مو توصیه می ‌کنیم که بعد از تست آزمایش خون، به طور منظم از یک سری مکمل های غذایی استفاده کنید. در حال حاضر انواع مکمل های مغذی را می ‌توانید از داروخانه آنلاین یارفارما خریداری نمایید.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا