مکمل ها

شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس

یکی از مهمترین بیماری هایی که به ویژه در بانوان ایجاد می شود مشکل کم خونی و فقر آهن می باشد. و معمولا برای رفع این مورد از گذشته قرص آهن به عنوان مکمل تجویز شده است  ولی امروزه شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس با ترکیبی جدید از آهن در اختیار افراد قرار گرفته است.

توضیحاتی درباره محصول شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس:

کم خونی و فقر آهن از گذشته باعث ایجاد مشکلات فراوانی در افراد شده است تا آنجا که به نوزادان از بدو تولد دارو قطره آهن به عنوان مکمل در مراکز بهداشت تجویز می شود. ولی امروزه با تولید داورهای نوترکیبی مانند: شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس نوع و ترکیب جدیدی از آهن یعنی فروس بیس گلیسینات در این مکمل گنجانده شده است که ترکیب بسیار جدید و پیشرفته و با کارایی خارق العاده می باشد. همچنین این مکمل علاوه بر این ترکیب موثر دارای مواد و ویتامین های دیگری نیز می باشد که بسیار برای بدن مهم و ضروری است.

 

مشخصات محصول شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس:

این مکمل به صورت شربت در شیشه های ۲۰۰ میلی لیتری عرضه شده و  ساخت کشور انگلستان و برند معروف ویتابیوتیکس می باشد. سن مصرف این مکمل از ۱ سال تا سنین ۱۹ و بالاتر را شامل می شود. این مکمل بدون گلوتن و بدون مواد نگهدارنده بوده وبه علت اینکه شکل فیزیکی آن بصورت مایع است برای مصرف کودکان با سنین پایین هم بسیار ایده آل و کاربردی می باشد.

 

کاربرد محصول شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس:

این محصول پرکاربرد یکی از مکمل های نوترکیب موجود در بازار جهان می باشد که برای موارد زیر کاربرد بیشتری خواهد داشت:

  1. برای کم خونی: کم خونی یکی از شایع ترین بیماری های موجود در انسان به ویژه در بانوان بعد از زایمان می باشد. همچنین احتمال دارد که این کم خونی همراه با فقر آهن بوده و حالت مزمن پیدا کرده باشد. شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس حاوی شکل جدید آهن بوده که می تواند به ساخت انواع سلول های خونی کمک کند و از ایجاد کم خونی پیشگیری نماید. همچنین این ترکیب برای افرادی که دچار کم خونی هستند نیز مناسب است زیرا از حادتر شدن وضعیت این افراد نیز جلوگیری خواهد کرد.
  2. جلوگیری از ایجاد کمبود ریز مغذی ها و مینرال های مورد نیاز بدن: این شربت نه تنها حاوی آهن می باشد بلکه دارای ترکیبات مختلف و کاربردی از ریز مغذی ها و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد. این ترکیبات به ویژه برای دوران رشد کودکان بسیار مهم و ضروری خواهد بود و به همین دلیل است که در سن مصرف شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس کودکان نیز گنجانده شده اند. این مکمل حاوی یک ترکیب ایده آل از مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن برای تمام سنین می باشد.
  3. مصرف به عنوان ماده  انرژی زا: اگر نگاهی به ترکیبات این مکمل بیندازید متوجه خواهید شد که تمام ترکیبات یک نوشابه انرژی زا را دارد و علاوه بر آن موارد دارای ترکیبات بسیار مفید تر دیگری  نیز است. این شربت قدرت انرژی زایی و جلوگیری از خستگی را نیز خواهد داشت و آن هم به دلیل ترکیب ایده آل آن می باشد. شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس برای ورزشکاران حرفه ای با مشاوره پزشک می تواند جایگزین مناسبی برای نوشابه های انرژی زا باشد. زیرا با حجم مصرفی کم می توانند همان نتیجه را بگیرند.
  4. دارا بودن محدوده سنی گسترده برای مصرف : این دارو با این ترکیب ایده آل یک ویژگی منحصر بفرد دیگر را نیز دارد و آن محدوده سنی گسترده افراد مجاز برای مصرف این شربت می باشد. این شربت را می توان از سن ۱ سال تا سنین بالا مصرف نمود .البته دوز مصرف در سنین مختلف متفاوت است. و این مورد را بایستی در نظر بگیرید که تمام افراد به ویژه در سنین پایین و بالا با مشاوره پزشک از این مکمل باید استفاده کنند.
پیشنهادی:  اهمیت ریکاوری بدن تمرین و نقش مکمل

 

مواد استفاده شده در محصول شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس:

این شربت یکی از بهترین ترکیبات حال حاضر بازار مکمل ها را دارد که در این بخش به مواد سازنده این شربت اشاره خواهیم کرد:

  1. آهن: همانطور که اشاره شد مهمترین و بهترین ترکیب استفاده شده در این شربت آهن می باشد ولی ترکیبی که در این شربت استفاده شده جدید و پیشرفته با قابلیت جذب بالا  می باشد این ترکیب که  فرم پیشرفته آهن با بیشترین کارایی فروس بیس گلیسینات  نام دارد. و تمام وظایف آهن را در بدن با قدرت و سرعت بیشتری انجام خواهد داد. آهن برای ساخت هموگلوبین و میوگلوبین در بدن حیاتی می باشد و همچنین تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست و مو خواهد داشت. همچنین این  ماده در اکسیژن رسانی به اندامها و بافت های مختلف بدن هم نقش اساسی دارد. این ماده به میزان ۲۴ میلی گرم در ترکیب این شربت موجود می باشد.
  2. بیوتین: این ویتامین که به ویتامین B7 ویا H معروف است در سلامت پوست مو و ناخن موثر می باشد و در دوران بارداری و شیردهی هم  بسیار مهم می باشد از این ویتامین در ترکیب شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس به میزان ۱۰ mcg وجود دارد.
  3. ویتامین C: اهمیت این ویتامین برای همه مشخص و بدیهی می باشد و این ویتامین به میزان ۶۰ mg در ترکیب این مکمل وجود دارد. مهمترین وظیفه این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی آن می باشد و همچنین این ماده در سلامت پوست و مو، و همچنین تقویت سیستم ایمنی و تسریع جذب آهن نقش بازی می کند.
  4. ویتامین B6: پیریدوکسین در تولید هموگلوبین نقش دارد. و همچنین در زنجیره تولید ناقل های عصبی و اکسیژن رسانی به مغز نقش دارد. این ویتامین که به ویتامین خوش اخلاقی نیز معروف است برای رفع خستگی و افسردگی هم کمک می کند. از این ماده در ترکیب  شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس به میزان ۲ mg استفاده شده است.
  5. ویتامین B9: یا اسید فولیک که یکی از ضروریات برای بانوان در دوران بارداری می باشد. این ویتامین بدن را از پوکی استخوان و سرطان محافظت کرده و به میزان ۳۰۰mcg در این شربت موجود می باشد.
  6. زینک: که این ریز مغذی به میزان ۱۰ mg در شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس وجود دارد. که یکی از ترکیبات حیاتی در زمینه ایجاد تعادلات هورمونی و سنتز پروتئین می باشد. همچنین در سلامت پوست و مو و تولید گلبول های سفید خون نقش موثر  دارد.
  7. منیزیم: به میزان ۰.۵mg در این ترکیب استفاده شده و وظیفه حفظ سلامت استخوان ها، سیستم قلبی و عروقی و سلامت مغز را برعهده دارد.
  8. ویتامین B5: این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی قوی داشته و در متابولیسم بدن نقش اساسی داشته در سلامت پوست و مو مهم می باشد . همچنین این ویتامین خاصیت ضد استرسی نیز دارد. و در این ترکیب به میزان ۴ mg استفاده شده است.
  9. ویتامین B12: این ویتامین هم نقش در متابولیسم و سلامت پوست و مو دارد . همچنین در سلامت استخوان ها و سنتز پروتئین نقش فعال دارد. در ترکیب شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس به میزان ۱۰ mcg استفاده شده است.
  10. نیاسین: یا ویتامین B3 در سلامت سیستم قلبی و عروقی و تنظیم کلسترول و سلامت سیستم مغزی نقش داشته و  میزان آن در این ترکیبی برابر ۲۰mg می باشد.
  11. ریبوفلاوین: یا ویتامین B2 در تولید سلول های خونی، تنظیم گردش خون، تقویت قوای جنسی، تنظیم غده تیروئید، و محافظت از سیستم عصبی و پوست نقش دارد. این ویتامین به میزان ۲ mg در این شربت وجود دارد.
  12. ویتامین B1 یا تیامین: این ویتامین دارای ذخیره بسیار ناچیزی در بدن بوده و در سوخت و ساز بدن، در سلامت عضلات، سیستم عصبی و گوارشی نقش دارد. این ویتامین به میزان ۱۰ mg در این مکمل استفاده شده است.
پیشنهادی:  درباره سافت ژل سوپر میکس آنتی ایجینگ بیشتر بدانیم؟

 

دوز مصرف شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس:

  1. این مکمل در سنین ۱ تا ۸ سال با دوز ۵ میلی لیتر یکبار در روز
  2. برای افراد ۹ تا ۱۸ سال ۲ بار در روز به میزان ۵ میلی لیتر
  3. و افراد ۱۹ سال به بالاتر ۳ بار در روز به میزان ۵ میلی لیتر می باشد.

البته تمامی این مصرف ها بایستی با تجویز پزشک و مشاوره آن صورت پذیرد.

موارد منع مصرف شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس:

منع مصرف خاصی برای این مکمل ذکر نشده است زیرا در تمام سنین قابلیت مصرف دارد. فقط یک سری مواردی که باید در خصوص مصرف  این شربت در نظر داشته باشید این موارد است که :

  1. قبل از مصرف این شربت را خوب تکان دهید سپس اقدام به مصرف کنید.
  2. از دسترس کودکان به دور نگه دارید.
  3. بانوان باردار و شیرده با نظر پزشک و یا مشاوره پزشک داروساز شروع به مصرف این مکمل بنمایند.

 

 در انتها:

شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس یکی از مکمل های پرطرفدار در سال های اخیر می باشد به همین دلیل انواع فیک و تقلبی  این شربت در بازار زیاد شده است. به همین دلیل این شربت را از مراکز  و سایت های مطمئن تهیه کنید.

شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس ۲۰۰ میلی لیتر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا