پوست و زیبایی

شیوه تهیه بهترین ضد لک دست ساز در خانه برای پوست

شفافیت پوست و داشتن پوست صاف و بدون لک، رویای همه افراد می باشد. برای پوست بدون لک، حتما نباید سراغ لیزر و یا کرم های ضد لک شیمیایی برویم. استفاده ازکرم ضد لک خانگی، راهی برای داشتن یک پوست زیبا می باشد. در این مقاله ما روش تهیه انواع کرم های ضد لک خانگی را در منزل آموزش می دهیم.

 

شیوه تهیه بهترین ضد لک دست ساز در خانه برای پوست

 

انواع کرم ضد لک خانگی به دلیل این که عاری از مواد شیمیایی بوده و از مواد طبیعی تهیه شده اند، مورد استقبال بسیاری از افراد می باشند. در این مقاله، روش تهیه انواع کرم ضد لک دست ساز را در منزل، آموزش خواهیم داد.

شفافیت پوست از موارد مهمی است، که همه افراد خواهان آن هستند. آیا تا به حال از این که چرا بعضی از خانم ها دارای پوست زیبا و بدون لک هستند، شگفت زده نشده اید؟ راز بسیاری از این خانم ها، استفاده از کرم های دست ساز خانگی روی پوستشان می باشد.

پوست صاف ، شفاف و بدون لک باعث می گردد، در برخورد با سایر افراد جامعه، اعتماد به نفس کافی داشته باشیم. همان طور که می دانیم، بسیاری از عوامل، آلودگی ها و بالا رفتن سن، باعث کدر شدن و ایجاد لک روی پوست صورت می شوند. استفاده از کرم های ضد لک دست ساز، باعث کم رنگ شدن لک ها و حتی از بین رفتن کامل آن ها می گردد.

از استفاده از کرم های خانگی ضد لک نباید غافل شوید، که پوست جذاب و بدون لک را برای شما به ارمغان آورده و زیبایی پوست شما را چندین برابر می کند. کرم ضد لک خانگی، بر عکس انواع کرم ضد لک شیمیایی که در بازار وجود دارند، باعث ایجاد حساسیت و التهابات پوستی در شما نمی گردد. در ادامه انواع مختلف لک های پوستی را که عمومیت بیشتری در بین افراد دارند، شرح می دهیم.

انواع لک پوستی

 

لک پوستی به قسمت هایی از پوست گفته می شود، که رنگدانه های پوست، در آن قسمت، تیره شده اند. تکثیر بیش ازحد سلول های رنگدانه پوست، باعث به وجود آمدن لک های پوستی می شود. لک های پوستی، عموما بی ضرر هستند، فقط از نظر زیبایی، برای شخص، مشکل ایجاد می کنند. در ادامه انواع مختلف لک های پوستی را شرح می دهیم:

  • کک و مک

یکی از شایعترین لک های پوستی، کک و مک ها هستند، که معمولا عامل ژنتیک، در ایجاد آن ها نقش دارد و از سنین پایین، در پوست فرد به وجود می آید.کک و مک ها به رنگ های مختلف، مانند قهوه ای کم رنگ و پررنگ، قرمز کم رنگ و یا برنز دیده می شوند. کک و مک بیشتر در افراد بلوند با موی قرمز به چشم می خورد.کک و مک این افراد هر چقدر بیشتر در معرض آفتاب باشند، بزرگتر و پررنگ تر می شود.

  • لک های حاملگی
پیشنهادی:  برای پوست سفید چه رنگ مویی مناسب است؟

لک های پوستی حاملگی، معمولا به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری به وجود آمده و تا دو سال بعد از بارداری، به مرور کم رنگ شده و از بین می روند. این لک ها، معمولا روی صورت، قسمت گونه و گاهی پیشانی به وجود می آیند و دارای رنگ قهوه ای می باشند.

  • لک های مربوط به بالا رفتن سن

این لک ها، معمولا در سنین میانسالی و بیشتر روی دست ها و صورت به وجود می آیند و با بالا رفتن سن، بر تعداد آن ها افزوده می شود. این لک ها به رنگ قهوهای می باشند. هر چقدر، فرد در طول دوران زندگی خود، بیشتر در معرض آفتاب باشد، این لک ها سریعتر به وجود می آیند.

  • لک های آکنه

این لک های پوستی، معمولا در افرادی که دچار آکنه بوده اند، به وجود می آید. اگر فرد، جوش ها را دستکاری کند، بعد از خوب شدن خود جوش، جای جوش باقی مانده و به حالت لک، روی پوست باقی خواهد ماند.

 

روش تهیه چند کرم ضد لک خانگی مرحله به مرحله

 

اگر برای لک های روی پوست خود به دنبال معجزه هستید، از انواع کرم ضد لک دست ساز استفاده کنید. در این مقاله، روش تهیه چند کرم ضد لک مفید و آسان را به شما آموزش می دهیم.

 

  • کرم ضد لک تخم کدو حلوایی

مغز تخم کدو حلوایی به علت دارا بودن اسیدهای چرب غیر اشباع، مانند امگا،۳ برای پوست، فوق العاده مفید بوده و استفاده از آن، باعث نرم کردن پوست صورت و از بین بردن لک ها و جای جوش می شود.

مواد اولیه:

۱۰۰ گرم مغز تخم کدو حلوایی

چند قطره روغن زیتون

روش تهیه:

برای شفافیت پوست خود، حتما این کرم معجزه آسا را در منزل درست کنید و برای همیشه از شر کک و مک ها و لک های پوستی خود خلاص شوید. برای تهیه این کرم احتیاج به مغز تخم کدو حلوایی دارید.

حدود ۱۰۰ گرم مغز تخم کدو حلوایی را در مخلوط کن و یا آسیاب بریزید، تا مغز ها، به صورت پودر دربیایند. سپس چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کرده و به آرامی هم بزنید، تا ماده نرم و یکدستی حاصل شود. این کرم را روزی یک بار، روی لک های پوست خود قرار دهید و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید، تا کرم جذب پوست شود. با استفاده مداوم از این کرم، خواص بی نظیر آن را خواهید دید.

  • کرم ضد لک شیرین بیان

آیا می دانستید شیرین بیان، به عنوان یک ماده اصلی، در تولید کرم های ضد لک کارخانه ای به کار می رود؟ محققان ثابت کرده اند،که شیرین بیان از افزایش رنگدانه های پوستی، جلوگیری می کند. عصاره شیرین بیان، لک های تیره پوستی را از بین برده، باعث شفافیت پوست می شود. در زیر روش تهیه این کرم ضد لک را توضیح می دهیم.

پیشنهادی:  برای تقویت و استحکام ناخن چه باید کرد؟

مواد اولیه:

۱ قاشق چایخوری عصاره شیرین بیان

۱ قاشق غذاخوری کره کاکائو

چند قطره روغن زیتون

روش تهیه:

کره کاکائو را در ظرفی روی حرارت قرار دهید، تا آب شود، سپس عصاره شیرین بیان، که معمولا از عطاری ها می توان تهیه کرد، را به کره اضافه می کنیم. در ادامه ظرف را از روی حرارت برداشته و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه می کنیم. کرم تهیه شده را در ظرف کوچکی ریخته و هر شب از این کرم روی پوست خود استفاده نمایید، تا نتایج شگفت انگیز این کرم ضد لک خانگی را مشاهده نمایید.

 

طرز تهیه چند کرم ضد لک دست ساز برای پوست های چرب

 

همان طور که می دانید پوست های چرب، احتیاج به مراقبت های خاص خود دارند، تا باعث اضافه شدن چربی در سطح پوست نگردد. دو مدل کرم ضد لک خانگی که در زیر، آموزش خواهیم داد، برای پوست های چرب، فوق العاده می باشند.

  • کرم ضد لک سیب

همان طور که مستحضر هستید، سیب دارای انواع ویتامین ها و منبع غنی از آنتی اکسیدان است. کرم ضد لک سیب باعث شفافیت پوست شده و لک های قهوه ای پوست را کم رنگ کرده و از بین می برد.

مواد اولیه:

۱ عدد سیب تکه تکه شده

نوک قاشق چایخوری زردچوبه

نوک قاشق چایخوری دارچین

چند قطره روغن زیتون

چند قطره گلاب

روش تهیه:

سیب های خرد شده در مخلوط کن بریزید، سپس سیب ها را از صافی، رد کنید. حال بقیه مواد را اضافه کرده و آرام آرام، مواد را هم بزنید، تا ماده نرم و یکدستی حاصل شده و قوام خامه ای به خود بگیرد. سپس کرم ضد لک سیب را در ظرف کوچک در بسته ریخته و هر شب از این کرم، بر روی لک های خود استفاده کنید. این کرم ضد لک خانگی علاوه بر لطافت پوست و از بین بردن لک ها، بسیار مناسب، برای افراد با پوست چرب می باشد.

 

  • کرم ضد لک آووکادو

اگر دارای پوست چربی هستید و از لک های روی پوست خود، رنج می برید، کرم ضد لک خانگی آووکادو، همان چیزی است که مورد نیاز شماست. همچنین این کرم به دلیل وجود آووکادو، دارای خواص ضد پیری قوی می باشد.

مواد اولیه:

۱ عدد آووکادو

۱ قاشق غذاخوری ماست سفت و یا چکیده

۱ زرده تخم مرغ

روش تهیه:

ابتدا آووکادو را به کمک مخلوط کن، به شکل پوره درمی آوریم. سپس زرده تخم مرغ و ماست را اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم. شما می توانید، این کرم را در ظرف در بسته ریخته و به مدت یک هفته، در یخچال نگهداری نمایید. هر روز، از این کرم، روی پوست خود بزنید، تا بعد از گذشت مدتی از مصرف آن، زیبایی پوست خود را مشاهده نمایید. با مصرف این کرم به طور روزانه، با لک های قهوه ای و کک و مک های خود، خداحافظی کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا