مکمل ها

تاثیر شربت موکوزیفت به دانه باران بر کرونا چیست؟

شربت موکوزیفت به دانه باران تولید شده توسط تیم پزشکی ایران می باشد که از جمله آثار آن می توان به کاهش عفونت های تنفسی ویروسی، کاهش علائم خستگی و بی اشتهایی و تقویت سیستم ایمنی بیماران کرونایی اشاره کرد. این شربت را می توان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نیز مصرف کرد.

بیماری همه گیر کرونا چند سالیست که در کل کره زمین در حال انتشار و گرفتن جان انسان ها است این بیماری ویروسی و همه گیر از اواخر سال ۱۳۹۸ هجری شمسی بود که وارد ایران شد و از همان ابتدا تا اکنون که دو سالی از این ماجرا می گذرد افراد زیادی را درگیر کرده و جوانان زیادی را به کام مرگ کشانده است، بسیاری از مبتلایان به این بیماری حتی پس از گذشت چند ماه از خروج ویروس کووید ۱۹ از بدنشان و منفی بودن تست کرونا باز هم بهبود کامل نیافته اند و هنوز هم از علائم مختلف این بیماری رنج می برند به همین دلیل شرکت های دارویی مختلفی در تمام کشورها و همچنین در ایران اقدام به تولید شربت ها و داروهایی برای بهبود علائم کرونا از جمله علائم خستگی و بی اشتهایی، و علائم عفونت های تنفسی و ویروسی کرده اند که یکی از این شربت ها ی تولید شده توسط تیم پزشکی و داروسازان ایرانی شربت موکوزیفت به دانه باران است این شربت دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو می باشد که نه تنها در کشور ایران و داروخانه های مختلف ایرانی پخش شده است و به فروش می رسد بلکه به کشور های دیگر نیز صادر می شود.

 

اثرات شربت موکوزیفت به دانه باران

 

شربت موکوزیفت به دانه باران بر اساس یک کارآزمایی بالینی و تحقیقات علمی مختلف از زمان شروع ویروس کرونا و همه گیری آن در جهان و ایران توسط نخبگان داروسازی ایران طراحی و تولید شده است، این شربت پایه گیاهی دارد یعنی اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آن گیاه Trachyspermum ammi Sprague ex Turrill  می باشد و ترکیبات این گیاه با سایر مواد خوراکی است که موجب کاهش علائم بیماری کرونا در بدن انسان می شود.

به طور کلی تا کنون هیچ دارویی تولید نشده است که با مصرف آن بیماران کرونایی بتوانند بهبودی کامل بیابند بر همین اساس  شربت موکوزیفت به دانه باران نیز هیچ ادعایی در زمینه بهبودی کامل بیماران کرونایی ندارد و تنها ادعای آن بهبود علائم خستگی و بی اشتهایی، کاهش طول دوران بیماری و همچنین تقویت سیستم ایمنی افراد می باشد که اگر در کنار سایر داروها مصرف شود ممکن است باعث بهبودی بیشتر شده و اثرات آن افزایش یابد.

طی تحقیقاتی که از مصرف کنندگان این دارو انجام گرفته است ثابت شده که این دارو واقعا اثر بخش بوده و ادعای آن در حد سخن باقی نمانده است، بسیاری از مصرف کنندگان شربت موکوزیفت به دانه باران به کاهش دوران بیماری و علائم آن از ۱۴ روز به ۷ روز اشاره کرده اند و بسیاری از آنها نیز به بازگشت اشتهای خود پس از مصرف یک روزه این دارو اشاره کرده اند.

پیشنهادی:  رژیم غذایی چیست

همچنین گروه پزشکی تولید کننده شربت موکوزیفت به دانه باران قبل از پخش این دارو در داروخانه های سراسر کشور ابتدا آن را بر روی گروهی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ آزمایش کردند، به این صورت که بیماران مبتلا را به صورت رندوم به دو گروه تقسیم کرده و برای گروهی از آنها شربت موکوزیفت به دانه باران را تجویز کردند و در کمال تعجب پس از گذشت چند روز متوجه کاهش علائم بیماری در این افراد نسبت به گروه دوم که از شربت مصرف نکرده بودند، شدند.

در حالت کلی طبق آزمایشات و تحقیقات انجام گرفته در زمینه شربت موکوزیفت به دانه باران این نتیجه حاصل شده است که این شربت ابتدائا بر سیستم ایمنی فرد تاثیر می گذارد، و به دنبال آن اثر قوی بر افزایش لنفوسیت ها، و سپس با تاثیر گذاری در کیفیت تنفس بیمار سبب کاهش علائم عفونت های تنفسی ویروسی فرد می شود.

 

موارد مصرف شربت موکوزیفت به دانه باران

 

در بیشتر سایت ها و داروخانه ها موارد مصرف این دارو برای مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است و بر همین اساس بسیاری از افراد گمان می کنند تنها پس از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می توانند از این شربت مصرف کنند اما باید گفت این شربت ترکیباتی دارد که برای قبل از بیماری و جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نیز موثر است. به این صورت که قشرهایی که در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند می توانند از این شربت استفاده کنند و به این ترتیب با تقویت سیستم ایمنی بدن خود را در مقابل بیماری مقاوم کنند، افرادی مانند پزشکان، پرستاران و پرسنل داروخانه ها، افرادی که به دلیل موقعیت شغلی خود دائم با قشر های مختلف جامعه در ارتباط هستند، افرادی که سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند و از این قبیل افراد می توانند برای پیشگیری شربت موکوزیفت به دانه باران را مصرف کنند.

علاوه بر مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و افرادی که برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از شربت موکوزیفت به دانه باران استفاده می کنند، حتی افرادی که دچار سرماخوردگی شده اند و یا به دلایلی مانند سرماخوردگی دچار اختلال در سیستم تنفسی شده اند نیز می توانند از این شربت برای کاهش علائم عفونت های تنفسی و ویروسی استفاده کنند.

 

روش مصرف شربت موکوزیفت به دانه باران

 

مصرف شربت موکوزیفت به دانه باران با توجه به نوع مصرف که برای پیشگیری است و یا برای بهبود علائم بیماری روش متفاوتی خواهد داشت، حتی با توجه به سطح بیماری در بدن فرد نیز این روش مصرف متفاوت می شود پس بر این اساس روش مصرف شربت به شرح زیر است:

  • روش مصرف برای پیشگیری از ابتلا به بیماری: ۱۵ دقیقه بعد از هر وعده غذایی یک قاشق غذا خوری از شربت میل شود.
  • جهت بهبود بیماری با علائم خفیف: ۱۵ دقیقه بعد از هر وعده غذایی دو قاشق غذا خوری از شربت میل شود.
  • جهت بهبود بیماری با علائم حاد: ۱۵ دقیقه بعد از هر وعده غذایی سه قاشق غذا خوری از شربت میل شود.
پیشنهادی:  اهمیت ریکاوری بدن تمرین و نقش مکمل

البته این روش مصرف برای زمانی است که شما بدون نسخه قصد خرید و مصرف شربت موکوزیفت به دانه باران را داشته باشید، اما در صورت تجویز پزشک باید بر طبق دستورات پزشک خود عمل کنید.

اگر طعم شربت شما را آزار می دهد می توانید آن را در مقدار کمی آب متناسب با مقدار شربت مصرفی، حل نموده و سپس میل کنید البته این شربت طعم خاص یا تلخی آزار دهنده ای ندارد اما با این وجود ممکن است به مذاق برخی خوش نیاید، همچنین در مواقعی که بیمار سطح هوشیاری بسیار پایینی دارد که قدرت مصرف شربت را ندارد و از طریق گاواژ تغذیه می شود می توانید مقداری از شربت را با توجه به سطح بیماری وی در سوپ رقیق شده حل کنید و به این ترتیب شربت وارد بدن فرد می شود و تاثیرات خود را اعمال می کند.

پس نکته ای که می توان از موارد بالا متوجه شد این است که شربت موکوزیفت به دانه باران با حل شدن در مایعات دیگر اثر خود را از دست نمی دهد.

نکات مرتبط با نحوه و طریقه مصرف شربت

  • شربت موکوزیفت به دانه باران نیز مانند هر داروی دیگری ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد به همین دلیل این شربت در برخی افراد ممنوعیت مصرف دارد از جمله بانوان باردار.
  • استفاده از شربت موکوزیفت به دانه باران در دوران شیردهی باید حتما تحت نظر و طبق دستور پزشک انجام شود.
  • استفاده بیش از حد از این دارو ( بیش از مقدار ذکر شده ) ممکن است عوارضی مانند بروز حساسیت های پوستی و … در پی داشته باشد که در این صورت باید با پزشک خود مشورت کنید و سپس طبق دستور ایشان مصرف شربت را کاهش دهید، البته همانطور که گفته شد به دلیل گیاهی بودن این شربت اگر با مقدار ذکر شده مصرف شود هیچگونه عارضه ای نخواهد داشت و تحقیقات انجام گرفته این موضوع را ثابت کرده اند.
  • پس از باز کردن درب محصول در مدت یک هفته آن را مصرف نمایید، و در طول این مدت شربت را در یخچال نگهداری کنید.
  • در رابطه با سن مصرف کننده هیچ محدودیتی اعلام نشده است اما بهتر است به هنگام استفاده برای کودکان ابتدا با پزشک کودک مشورت کنید و بر طبق دستورات پزشک از آن استفاده نمایید.

 

شربت موکوزیفت به دانه باران را از کجا می توان تهیه کرد؟

 

این شربت در حال حاضر در بیشتر داروخانه های مجاز سطح کشور موجود هستند و قابل تهیه می باشند اما اگر قدرت خروج از منزل و تهیه حضوری این شربت از داروخانه را ندارید می توانید از داروخانه های آنلاین و اینترنتی این دارو را خریداری نمایید اما قبل از خرید سعی کنید با پزشک داروخانه درباره مصرف آن مشورت کنید تا درباره نحوه و مقدار مصرف شما را راهنمایی کنند.

شربت موکوزیفت به دانه باران ۱۲۰ میلی لیتر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا