پوست و زیبایی

اهمیت و التزام استفاده از کرم ضد آفتاب

توجه به سلامت پوست یکی از نکات ضروری و مهم می‌باشد. یکی از عواملی که ممکن است باعث بیماری‌های پوستی گردد؛ اشعه خورشید می‌باشد. به همین دلیل لازم است همه افراد استفاده از کرم ضد آفتاب را در برنامه روزانه خود قرار دهند. استفاده از این محصول در جلوگیری از پیری زودرس؛ ایجاد چین و چروک و … نقش موثری دارد.

 

اهمیت و التزام استفاده از کرم ضد آفتاب

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی تولید کرم‌ها؛ لوسیون‌ها؛ مرطوب کننده‌ها و …. روز به روز در حال افزایش می‌باشد. آن‌چه در مرحله اول تاثیر فراوانی بر سالم بودن پوست دارد؛ اهمیت و التزام استفاده از کرم ضد آفتاب می‌باشد. ممکن است استفاده از برخی کرم‌های مختلف به جای کرم‌های ضد آفتاب در کوتاه مدت اثر خوبی بر روی پوست صورت داشته باشند؛ اما به مرور زمان و در طولانی مدت پوست را با مشکلاتی روبرو کنند. بنابراین لازم است همه افراد ضد آفتاب مناسب پوست خود را تهیه و از آن استفاده کنند.

استفاده از ضد آفتاب به‌طور مدام و همیشگی تضمین کننده سلامت پوست شما خواهد بود. به کار بردن این محصول مانع پیری زودرس پوست می‌گردد. این محصول کمک می‌کند تا از بروز لک‌هایی که بر اثر نور آفتاب بر روی پوست ایجاد می‌شود جلوگیری کند. برخی از لکه‌های پوستی که بر اثر اشعه خورشید بر روی صورت نقش می‌بندد؛ ممکن است هرگز از بین نروند. بنابراین پیشگیری بسیار راحت‌تر از درمان می‌باشد.

 

انواع پوست

پوست نرمال

فرقی نمی‌کند شما دارای پوست نرمال؛ چرب؛ خشک؛ حساس و یا مختلط هستید. همه پوست‌ها به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند. افرادی که دارای پوست نرمال هستند دارای چربی متعادلی در پوست خود می‌باشند. روزنه‌های این نوع پوست کم و رطوبت آن کافی می‌باشد. این نوع پوست ظاهری نرم و تمیز دارد.

افرادی که دارای پوست نرمال هستند؛ استفاده از کرم ضد آفتابی که دارای SPF50 می‌باشد در برنامه روزانه خود قرار دهند. با استفاده از محصولات ضد آفتاب می‌توانید زیبایی؛ شادابی و جوانی پوست خود را حفظ کنید.

پوست خشک

برخی افراد دارای پوست خشک هستند. عوامل مختلفی می‌تواند در خشک بودن این نوع پوست تاثیر گذار باشد. عواملی همچون استفاده غیر اصولی و نامناسب از محصولات پوستی؛ کم بودن رطوبت هوا؛ شستشوی زیاد پوست با آب گرم؛ شنا کردن در زیر آفتاب و … می‌باشد. خشکی پوست می‌تواند سبب حساسیت؛ خارش؛ ترک خوردگی؛ افزایش چین و چروک و …. گردد. هر چند عوامل دیگری همچون وضعیت سلامت بدن و سن نیز در خشک شدن پوست صورت موثر می‌باشد.

افرادی که دارای پوست خشک هستند؛ باید از ضد آفتابی استفاده کنند که دارای مرطوب کننده عمیق پوست باشد. این محصولات باید فاقد الکل و مواد معطر باشند تا از خشکی بیشتر پوست جلوگیری شود.

 

پوست چرب

پیشنهادی:  چگونه پوست آفتاب سوخته را سفید کنیم + درمان آفتاب سوختگی

افراد زیادی دارای پوست چرب هستند. این نوع پوست دارای روزنه‌های زیادی می‌باشد. پوست به دلیل تولید بیش از اندازه چربی مرطوب و زرد به نظر می‌رسد. افراد زیر سی سال که دارای پوست چرب هستند؛ بیشتر از سایرین دچار جوش صورت یا دمل چرکی می‌شوند.

هر ضد آفتابی برای پوست چرب مناسب نیست. بنابراین افرادی که دارای این نوع پوست هستند باید از ضد آفتابی استفاده کنند که بدون چربی و مواد حساسیت‌زا باشد. کر‌م‌های مناسب این پوست باید دارای اکسید روی باشند. مهمترین ویژگی ضد آفتاب پوست چرب؛ مقاومت آن در برابر رطوبت و تعریق زیاد می‌باشد. هر چقدر این محصول از SPF بالاتری برخوردار باشد؛ در برابر آفتاب از سلامت پوست بیشتر محافظت می‌کند.

پوست مختلط

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد افرادی که دارای پوست مختلط هستند؛ از سایرین بسیار بیشتر می‌باشد. این افراد در برخی قسمت‌های صورت خود همچون چانه؛ بینی و پیشانی خود چربی مشاهده می‌کنند و در برخی قسمت‌های  دیگر مانند گونه‌ها با خشکی پوست مواجه می‌باشند. این نوع پوست دارای منافذ باز می‌باشد. معمولا این منافذ با هیچ دارویی کوچک نمی‌شود و از بین نمی‌رود. پوست مختلط بیشتر از سایر پوست‌ها دچار جوش‌های سر سفید و سر سیاه می‌گردند. مراقبت از این پوست کمی مشکل به نظر می‌رسد.

افرادی که دارای این نوع پوست هستند؛ بهتر است از محصولی استفاده کنند که فاقد عطر و رایحه باشد. برای این‌که پوست دچار تحریک نشود؛ محصولی که دارای روغن بادام؛ روغن نارگیل و الکل می‌باشد خریداری نکنید. هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب؛ بهتر است در نقاط خشک صورت از کرم‌های مرطوب کننده و در نقاط چرب صورت از کرم‌های مناسب پوست چرب استفاده کنید. سپس به طور مساوی ضد آفتاب را بر روی پوست صورت بمالید.

پوست حساس

افرادی که پوست آن‌ها به محرک‌های محیطی واکنش نشان می‌دهد؛ دارای پوست حساس می‌باشند. این نوع پوست بسیار لطیف است و با کوچکترین تحریک دچار قرمزی؛ خارش و …. می‌شود. آن‌چه می‌تواند در تحریک پذیری این نوع پوست اثر بگذارد رطوبت زیاد مانند شرجی هوا در مناطق گرمسیر؛ باد؛ خشکی؛ آفتاب و در مواردی نیز گرد و غبار می‌باشد.

افرادی که دارای پوست حساس هستند؛ بهتر است از کرم ضد آفتابی استفاده کنند که در ترکیبات آن از مواد معطر استفاده نشده باشد. محصولاتی که دارای ویتامین‌های A؛ B3 و E هستند به لطافت این نوع پوست کمک کرده و از بروز چین‌های ریز جلوگیری می‌کند. کرم‌هایی که در ترکیبات آن‌ها از مرطوب کننده پوست و نرم کننده‌ها استفاده شده است؛ گزینه مناسبی برای افراد با پوست حساس می‌باشد.

 

کرم ضد آفتاب

 

با توجه به این‌که تنوع در کرم ضد آفتاب بسیار زیاد است؛ بهتر است متناسب با پوست خود یک ضد آفتاب خوب تهیه کنید. در واقع وظیفه ضد آفتاب محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش می‌باشد. موادی که در تولید و ساخت این کرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ سبب جلوگیری از پیری پوست و آفتاب سوختگی می‌شوند. برای این‌که بتوانید از این محصول استفاده کنید؛ نیازی به مراجعه به پزشک نمی‌باشد. کاربرد این محصول بسیار زیاد است. به طوری‌که استفاده از آن از بروز بیماری‌های پوستی همچون سرطان پوست و …. جلوگیری می‌کند.

پیشنهادی:  دلایل استفاده از ماسک صورت

 

چه افرادی مجاز به استفاده از کرم ضد آفتاب هستند ؟

 

استفاده از کرم ضد آفتاب برای همه افراد ضروری می‌باشد. کسانی که به هر دلیلی بیشتر در معرض نور خورشید یا دارای پوست حساسی هستند؛ حتما باید استفاده از این محصول را در برنامه روزانه خود قرار دهند. توجه به کودکان و سالمندان برای استفاده از این کرم حائز اهمیت می‌باشد. افرادی که دارای لک بارداری یا خال‌های زیادی بر روی پوست خود هستند؛ لازم است با جدیت استفاده از ضد آفتاب را دنبال کنند. افرادی که به بیماری خود ایمنی مبتلا هستند؛ افراد مبتلا به سرطان و هر نوع بیماری پوستی لازم است روزانه از این محصول استفاده کنند. افراد زیادی بر روی پوست خود دارای کک و مک می‌باشند؛ برخی ممکن است جهت درمان اقدام به لیزر کنند. این افراد چه قبل از لیزر و چه بعد از آن حتما باید استفاده از ضد آفتاب مناسب با پوست خود را در دستور کار قرار دهند.

 

زمان استفاده از کرم ضد آفتاب

 

برخی افراد تصور می‌کنند تنها زمانی‌که از خانه خارج می‌شوند و در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند؛ باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. اما استفاده از این محصول حتی زمانی‌که در منزل حضور دارید لازم می‌باشد. اشعه‌های مضر لامپ‌ها می‌توانند به پوست آسیب برسانند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از رایانه نیز به دلیل داشتن نور مادون آبی قرمز سبب صدمه زدن به پوست می‌شود. بنابراین در روزهای ابری و زمانی‌که قصد خروج از منزل را ندارید؛ حتما باید از این محصول استفاده کنید. تا پوست شما دچار مشکل نشود و شادابی خود را حفظ کند.

 

انتخاب کرم ضد آفتاب بر اساس پوست‌های مختلف

 

ضد آفتابی را تهیه کنید که از تاریخ تولید آن مدت زمان زیادی نگذشته باشد. امروزه تنوع در برندها و مارک‌های این محصول بسیار زیاد است. بهتر است از برندی خریداری کنید که دارای استاندارد داخلی یا تاییدیه بین المللی می‌باشد. مواد موجود در هر کرم بر روی بسته یا برگه راهنمای آن نوشته شده است؛ دقت کنید محصولی را خریداری کنید که مناسب و مخصوص پوست شما باشد. در غیر این صورت پوست شما دچار آسیب خواهد شد.

ورزشکاران این نکته را در نظر داشته باشند؛ کرمی را خریداری کنند که در برابر آب و تعریق مقاوم باشد. به هیچ عنوان اسپری‌های ضد آفتاب را جایگزین کرم ضد آفتاب نکنید. گاهی ممکن است تاثیر یک کرم ارزان قیمت بیشتر از یک مارک گران قیمت باشد. بنابراین انتخاب شما نباید بر اساس قیمت محصول صورت گیرد. SPF بیشتر یا کمتر در یک ضد آفتاب تفاوتی در میزان دوام آن بر روی پوست صورت ندارد. بنابراین لازم است این محصول با هر نوع SPF هر دو ساعت یکبار تمدید شود. توجه به تاریخ انقضای محصول بسیار حائز اهمیت می‌باشد. هرگز از کرم‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها به پایان رسیده است؛ استفاده نکنید.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا