پوست و زیبایی

چه رنگ مویی پوست را روشن می کند؟

انتخاب رنگ مو همیشه برای بسیاری از افراد یک چالش بوده است. معمولا موارد زیادی برای اینکه چه رنگ مویی را باید انتخاب کنیم در نظر گرفته می‌شوند. اما با این حال مطابقت رنگ مو با پوست صورت و تیره‌تر نکردن رنگ پوست یکی از مهم‌ترین مواردی است که در نظر گرفته می‌شود. از این رو تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب اطلاعات لازم درباره اینکه چه رنگ مویی پوست را روشن می کند به شما بدهیم تا انتخاب را آسان‌تر کنیم.

 

تن رنگ پوست خود را چطور پیدا کنیم؟

قبل از خرید رنگ مو و  اینکه بدانیم چه رنگ مویی با رنگ پوست ما مطابقت دارد و آن را بهتر و روشن‎تر نشان می‎دهد. بهتر است رنگ اصلی پوست و تناژ آن را پیدا کنیم. رنگ پوست یا رنگ چهره شما همان چیزی است که روی هر روز در آینه می‌بینید. از رنگ پریده و روشن تا تیره و عمیق، رنگ پوست در طیف وسیعی گسترده شده  است. از طرف دیگر، تناژ‎ها رنگ خاصی به پوست شما می‌دهند.

ممکن است تا به امروز یک کرم پودر یا کانسیلر خریده باشید و با وجود اینکه رنگ آن در ابتدا خوب به نظر می‌رسد، اما با این حال روی پوست شما خیلی صورتی یا زرد دیده می‌شود. این موضوع به این دلیل است که شما تن پوست خود را نمی‌شناسید و رنگ درست را انتخاب نکرده‌اید. تن رنگ پوست هم‌چنین نقش مهمی در یافتن رنگ موی مناسب برای زیباتر کردن چهره شما دارد.

برخی از رنگ‌های مو می‌توانند پوست رنگ پریده شما را خاکستری نشان دهند، در حالی که رنگ‌های دیگر می‌توانند ظاهری بیمارگونه به پوست شما با رنگ گرم ببخشند. بعضی از رنگ‎ها هم تن رنگ تیره را از چهره شما می‎گیرند و آن را روشن‎تر نشان می‎دهند.

اگر برای اولین بار است که درباره تناژ رنگ پوست خود شنیده‎اید، برای شما آزمایشی در اینجا آماده کرده‎ایم که به سادگی به شما می‎گوید که تن پوست شما چه رنگی دارد. برای این کار به رگ‎هایی که در مچ دستتان وجود دارند نگاه کنید.

  1. اگر رگ‎های شما سبز یا زیتونی به نظر می‎رسند، تناژ گرم دارید.
  2. افرادی که تناژ پوستی سرد دارند، رگ‎های آن‏ها آبی یا بنفش به نظر می‎رسد.
  3. اگر تشخیص رنگ رگ‏ها برای شما دشوار است پس پوست شما تناژ خنثی دارد.
پیشنهادی:  برای پوست سفید چه رنگ مویی مناسب است؟

 

کدام رنگ مو ها پوست شما را روشن می کند؟

بعد از اینکه تناژ پوست و رنگ آن را شناختید، حال به این مرحله می‎رسیم که چه رنگ‎هایی برای مو، پوست ما را روشن‎تر نشان می‌دهند. فرقی نمی‎کند رنگ پوست ما تیره یا روشن باشد. حتی اگر رنگ پوست روشن و تناژ سرد هم داشته باشید، یک رنگ نامناسب ممکن است چهره شما را رنگ پریده یا خاکستری نشان دهد. در زیر رنگ‌هایی که پوست را روشن‏تر نشان می‎دهند معرفی می‌کنیم.

 

رنگ موی قهوه‌ای خاکستری

برای پوست های روشن با چشم‌های فندقی یا آبی، رنگ موی قهوه‌ای متوسط را امتحان کنید. رنگ خاکستری همان خواص پلاتینیوم یا بلوند خاکستری را دارد و مکملی عالی برای رنگ پوست سرد با ته رنگ صورتی یا قرمز است. در صورت استفاده از این رنگ پوست شما روشن‎تر و شفاف ‎تر به نظر می‎رسد. برای اینکه بتوانید رنگ خاکستری را در قهوه‎ای خود داشته باشید باید آن را اضافه کنید. با این حال مقدار آن را باید فردی متخصص در این زمینه مشخص کند.

 

رنگ موی بلوند با تن گرم

رنگ موی بلوند با تن گرم

اگر تناژ پوست شما زرد است و رنگ آن کمی تیره است، بلوند گرم برای رنگ موی شما مناسب است. حتی تناژ پوستی زیتونی هم می‎توانند از این رنگ استفاده کنند و پوست خود را روشن‎تر از آنچه هست نشان دهند.

 

رنگ موی قهوه ای شکلاتی

رنگ موی قهوه ای شکلاتی

اگر پوستی با تناژ گرم و تیره دارید، می‏توانید از این رنگ مو استفاده کنید. هم‏چنین این رنگ برای کسانی که چشمان روشن دارند هم خوب عمل می‎کند. می‎توانید از لایت‎های بلوند هم برای این رنگ مو استفاده کنید و روشنی پوست خود را بیشتر کنید.

 

رنگ موی بالیاژ بلوند کرمی

این ترکیب رنگ مو تقریبا هر نوع پوستی را روشن نشان می‎دهد. حتی اگر پوست سرد یا گرم داشته باشید، استفاده از این رنگ مو برای شما توصیه می‎شود. البته تکنیک بالیاژ را حتما باید در آرایشگاه انجام دهید و فردی حرفه‏ای آن را برای شما اجرا کند.

پیشنهادی:  چگونه از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم

 

رنگ موی قهوهای تیره

یکی از بهترین رنگ‎ها که پوست تیره با تناژ گرم را روشن نشان می‎دهد، قهوه‎ای تیره است. این رنگ تناژ گرم را از چهره می‎گیرد و آن را بسیار شفاف تر می‏کند. رنگ قهوه‏ای تیره را می‏توانید خودتان در منزل داشته و استفاده کنید.

 

خرید رنگ مو وینکور

رنگ موی وینکور

 

 

کدام رنگ مو ها پوست را تیره تر می کند؟

با اینکه رنگ موهای بسیار زیادی وجود دارند که پوست را روشن‏تر و شفاف‏تر نشان می‎دهند، بعضی از رنگ‏ موها این کار را انجام نمی‎دهند. به عنوان مثال کسانی که پوست تیره با تناژ گرم دارند نباید از رنگ‏های فانتزی مانند صورتی، قرمز یا شرابی استفاده کنند. تناژ این رنگ‏ها هنگام قرار گرفتن در کنار رنگ پوست شما باعث تیره‏تر نشان دادن آن می‎شود. هم‏چنین استفاده از رنگ‎های خیلی روشن مانند یخی یا پلاتینه هم پوست تیره را تیره‏تر نشان می‏دهد.

حتی بعضی از رنگ‏های یخی برای کسانی که پوست روشن دارند نیز مناسب نیست و آن‏ها را رنگ پریده و خاکستری به نظر می‎رساند. رنگ‎های فانتری سبز و یا آبی نیز بهتر است برای پوست تیره استفاده نشود. اگر دوست دارید با وجود رنگ پوست تیره با تناژ گرم از رنگ‎های فانتزی استفاده کنید، بهتر است این کار را به صورت بالیاژ انجام دهید. در این صورت فقط قسمتی از مو این رنگ را دارد و در چهره تاثیر زیادی نمی‏گذارد.

 

کلام آخر

انتخاب یک رنگ موی مناسب تاثیر بسیار زیادی بر روشن شدن رنگ چهره شما دارد. برای این کار ابتدا تناژ رنگی پوست و پیدا کردن تناژ را بیان کردیم. سپس رنگ‌هایی که پوست شما با هر تناژ را روشن نشان می‌دهد، معرفی کردیم. این کار انتخاب شما برای رنگ را بسیار آسان می‎کند. سپس از رنگ‏هایی که باید پرهیز کرد صحبت کردیم. در این قسمت نیز بیان شد که در صورت استفاده کدام رنگ موها رنگ چهره شما تیره تر نشان داده می‎شود.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا