پوست و زیبایی

برای پوست سبزه چه رنگ مویی میاد؟

یکی از رنگ‏های پوست رایج در ایران و دیگر کشورها در دنیا سبزه است. بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی این رنگ پوست را دارند و بسیاری دیگر با برنزه کردن به این رنگ می‎رسند. همان‎طور که می‎دانید رنگ مو بسیار بر روی چهره تاثیر می‎گذارد و این مورد معمولا برای رنگ‏های پوست سبزه با تناژ گرم باید با وسواس انتخاب شود تا رنگ پوست را تیره‏ تر نشان ندهد. در ادامه این مطلب به رنگ موهای مناسب برای پوست سبزه خواهیم پرداخت تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

 

کدام رنگ موها برای پوست سبزه مناسب است؟

ممکن است با خود فکر کنید که اگر سبزه هستید و رنگ پوست شما تیره است، راه و انتخاب‏ های زیادی برای رنگ موی خود ندارید و فقط باید از رنگ‏های خنثی مانند قهوه‎ای استفاده کنید تا رنگ پوست شما تیره ‏تر به نظر نرسد.

با این حال باید بگوییم که رنگ‏های بسیار زیادی برای پوست‏ های سبزه وجود دارد که در کنار نگه داشتن رنگ پوست در تناژی که دارد، می‏تواند آن را روشن‏تر و شفاف‎تر هم نشان بدهد. این رنگ موها گاه فقط یک رنگ خاص است و گاهی ممکن است ترکیبی از چند رنگ مو باشد که با تکنیک‎های خاص بر روی مو اعمال می‎شوند. در ادامه برای شما بهترین رنگ‏ موهایی که برای افراد سبزه مناسب است را قرار می‎دهیم.

 

رنگ موی قهوهای شکلاتی تیره

یکی از بهترین رنگ‏هایی که برای پوست سبزه در نظر گرفته می‌شود، قهوه‎ای شکلاتی تیره است. رنگ شکلاتی به قهوه‎ای کنی تناژ قرمزی برای آن به وجود می‎آورد. به همین دلیل این رنگ برای پوست سبزه بسیار خوب به نظر می‌رسد زیرا با تناژ گرم پوست تطابق دارد. پس به جای اینکه از رنگ قهوه‎ای طبیعی استفاده کنید کمی با تناژ رنگی بازی کرده و آن را مناسب به پوست خود بسازید.

پیشنهادی:  برای پوست گندمی و سبزه چه رنگ رژ لب مناسب است؟

 

رنگ موی مشکی

ممکن است با خود بگویید که رنگ مشکی چرا در این لیست وجود دارد و امکان دارد رنگ پوست سبزه را تیره‏تر نشان دهد. با این حال باید گفت که این رنگ بسیار با پوست سبزه تطابق دارد و فقط باید در انتخاب تناژ رنگ مشکی دقت شود. برای اینکه بهترین رنگ مشکی را داشته باشید از پر کلاغی دوری کنید. بهتر است از شکلاتی بسیار تیره به جای مشکی پر کلاغی استفاده کنید.

 

رنگ موی عسلی و کاراملی

رنگ‏های عسلی و کاراملی نیز ممکن است برای پوست سبزه بسیار زیبا به نظر برسد. این رنگ‎ها زمانی بهترین شکل خود را نشان می‎دهد که به صورت هایلایت استفاده شوند. رنگ کاراملی تناژ گرم پوست را بهتر از چیزی که هست نشان می‎دهد. پس امتحان کردن آن را از دست ندهید.

 

رنگ موی قهوهای خاکستری

یکی دیگر از رنگ‏هایی که برای پوست سبزه مناسب است و آن را روشن‎تر نشان می‎دهد، قهوه‎ای خاکستری است. می‎توانید این رنگ را به دو صورت استفاده کنید. اول اینکه رنگ نقره‎ای را با قهوه‎ای توسط فرمول ترکیب رنگ استفاده کنید. بعضی از برندهای رنگ مو ترکیب رنگی قهوه‎ای خاکستری را در یک تیوپ رنگ می‏فروشند.

هم‏چنین می‏توانید از تکنیک هایلایت نیز استفاده کنید. به این صورت که زمینه مو قهوه‏ای است و روی آن سایه روشن یا لایت‏هایی به رنگ خاکستری وجود دارد. این رنگ برای پوست سبزه بسیار مناسب است و هم‏چنین اگر کسی موی سفید زیاد داشته باشد، با این تکنیک می‏تواند آن‏ها را پوشش دهد.

 

رنگ موی قهوهای ماهاگونی

معمولا برای رنگ پوست سبزه، رنگ‏های قرمز یا صورتی مناسب نیست. اما اگر در کنار قهوه‎ای تن رنگ قرمز بیشتری وجود داشته باشد، می‎تواند برای پوست سبزه مناسب باشد. قهوه ‏ای ماهاگونی رنگی است که بیشتر برندهای رنگ مو در یک تیوپ آن را ارائه می‏دهند و نیازی به ترکیب چند رنگ با هم نیست.

 

رنگ موی قهوهای شنی یا قارچی

قهوه‏ ای شنی یا قارچی یکی دیگر از رنگ موهای محبوب افراد سبزه است که معمولا زیاد از آن استفاده می‏شود. می‏توان این رنگ مو را به صورت ترکیبی یا به صورت هایلایت استفاده کرد. این رنگ را می‏توان با لایت‏های پررنگ تر یا کمرنگتر از زمینه مو استفاده کرد.

پیشنهادی:  بالاترین دلیل جوش صورت در خانم ها چیست؟

 

آیا می توان از رنگ مو برای پوست سبزه در خانه استفاده کنیم؟

ممکن است شما زمان رفتن به آرایشگاه را نداشته باشید و یا اینکه علاقه دارید که خودتان رنگ مو را انجام دهید. در این صورت برای رنگ‎هایی که ترکیبی نیستند و یا به صورت شامپوی رنگ وجود دارند، می‏توانید خودتان کار رنگ مو را انجام دهید.

برای این کار به یک کاسه مخصوص رنگ، براش رنگ و دستکش احتیاج دارید. ابتدا مو را از جلوی سر قسمت بندی کنید و هر قسمت را با یک گیره مویی جدا کنید. سپس مقدار مناسب رنگ و اکسیدان مخصوص را با هم به خوبی ترکیب کنید تا یک مخلوط یک دست درست شود.

سپس دور پیشانی و صورت خود را کرم نرم کننده یا هر کرم دیگری بمالید تا در صورت برخورد رنگ با پوست صورت اثری از آن باقی نماند. سپس از ریشه مو شروع به آغشته کردن مو به رنگ کنید. این کار را برای تمام قسمت‏ها انجام دهید. برای پشت سر نیز هم می‏توان از شخص دیگری کمک گرفت و هم خودتان با دقت آن را انجام دهید.

بعد از تمام شدن نیز سر را با کلاه رنگ بپوشانید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را بشویید. باید به این موضوع بسیار توجه داشت که اگر رنگ موی شما نیاز به دکلره دارد هیچوقت این کار را در خانه انجام ندهید و حتما برای کار با دکلره به آرایشگاه‏های مختصص این کار بروید.

 

کلام آخر

یکی از رنگ پوست‏های بسیار رایج، سبزه است که پیدا کردن رنگ موی مناسب برای این رنگ از پوست گاهی ممکن است سخت باشد. در این مطلب رنگ‎های مناسب این رنگ پوست را بیان کردیم و طریقه استفاده درست از رنگ مو را بررسی کردیم.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا