مکمل های بدنسازی

تاثیر بی نظیر پروتئین وی در بدنسازی

بدنسازی یکی از رشته‌های پرطرفدار ورزشی است که در سراسر جهان ورزشکاران بسیاری را در خود جای داده و قهرمانان بسیار را نیز به وارد جامعه کرده است. در ورزش بدنسازی، علاوه بر این که تمرین کردن بسیار تاثیر گذار و مهم است، استفاده از انواع مکمل‌های بدنسازی به صورت اصولی در کنار تمرین نیز بسیار مهم و تاثیر گذار است. در این مطلب قصد داریم به تاثیرات بی‌نظیر پروتئین وی در بدسازی بپردازیم. همراه ما باشید.

داروخانه آنلاین یارا فارما عرضه کننده انواع مکمل های بدنسازی و ورزشی اصل و با کیفیت می باشد که می توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت و درب منزل دریافت نمایید.

معرفی پروتئین وی

پروتئین وی در واقع پروتئینی است که از آب پنیر تشکیل می‌شود. این محصول به طور کلی مجموعه‌ای از پروتئین‌های موجود در آب پنیر است که به نوعی یکی از محصولات جانبی پنیرسازی نیز معرفی می‌شود. هنگامی که یک ماده منعقد کننده (معمولا رنین) به شیر اضافه می‌شود، کشک (کازئین) و آب پنیر از هم جدا می‌شوند. پروتئین آب پنیر بخش محلول در آب شیر است. پروتئین وی به عنوان یک مکمل پودری و خشک با سطوح مختلف پردازش فروخته می‌شود که بر میزان غلیظ بودن منبع پروتئین و سرعت جذب آن‌ها در بدن تاثیر می‌گذارد.

 

بررسی خواص پروتئین وی برای بدنسازان

این محصول یک منبع پروتئین با کیفیت بالا است که به خوبی جذب عضلات می‌شود و آن‌ها را برای رسیدن و دریافت مقدار مورد نیاز پروتئین روزانه آماده می‌کند. اما این تنها خواص پروتئین وی برای بدنسازان نیست! در ادامه به معرفی بیشتر خواص این محصول می‌پردازیم.

باعث افزایش عضله می‌شود

به طور بالقوه یکی از رایج‌ترین فواید شناخته شده شیک‌ها و مکمل های پروتئین وی، کمک آن به تقویت عضلات و افزایش قدرت است. پروتئین وی از طریق تعدادی از عملکردهای خود موارد زیر را به بدن ارائه می‌دهد:

  • افزایش هورمون‌ها: پروتئین وی ترشح هورمون‌های آنابولیک مانند انسولین را افزایش می‌دهد که می‌تواند رشد عضلات را تحریک کند.
  • کمک به بلوک‌های ساختمانی بدن: پروتئین وی، پروتئین و اسیدهای آمینه را برای بدن فراهم می‌کند که هر دو به عنوان بلوک‌های ساختمانی برای افزایش رشد عضلات عمل می‌کنند.
  • لوسین بدن را تامین می‌کند: پروتئین وی سرشار از اسید آمینه لوسین است که برای تحریک سنتز پروتئین عضلانی در سطح مولکولی و ژنتیکی محبوب است.
پیشنهادی:  کدام مکمل برای عضله سازی بهتر است

 

ایمنی بدن را تقویت می‌کند

نقش آن در تقویت سیستم ایمنی شاید یکی از دست کم گرفته شده‌ترین و در عین حال چشمگیرترین فواید سلامتی شیک‌ها و مکمل‌های پروتئین وی باشد. برای حفظ یک سیستم ایمنی سالم، بدن به سوختی نیاز دارد که به شکل انرژی و مواد مغذی و به طور خاص به پروتئین وارد می‌شود. بسیاری از ساختارهایی که سیستم ایمنی بدن را تشکیل می‌دهند از پروتئین ساخته شده‌اند و بنابراین اطمینان از مصرف کافی از آن مهم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

پروتئین آب پنیر به طور خاص منبع خوبی از پروتئین برای سیستم ایمنی بدن است، زیرا تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز برای عملکردهای سالم بدن را تامین می‌کند. آمینو اسیدها بلوک‌های سازنده پروتئین هستند و نقش حیاتی در کمک به بهبودی بدن در طول عفونت‌ها و بیماری‌ها دارند.

 

به کاهش وزن کمک می‌کند

یکی از مهمترین مزایای پروتئین وی، تاثیر آن در کاهش وزن است. پروتئین وی، زمانی که با یک رژیم غذایی موثر و برنامه ورزشی ترکیب شود، شواهد قابل توجهی برای حمایت از نظریه کمک به کاهش وزن دارد. روشی که در آن این کار را انجام می‌دهد در درجه اول به سه عملکرد اصلی خلاصه می‌شود:

  • پروتئین آب پنیر متابولیسم را افزایش می‌دهد و به بدن کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزاند که به طور موثر باعث کاهش وزن می‌شود.
  • ثابت شده است که پروتئین اشتها را سرکوب می‌کند، بنابراین کالری کمتری مصرف می‌شود و راهی موثر برای حفظ کمبود کالری است.
  • به بدن اجازه می‌دهد تا توده عضلانی را در حین از دست دادن وزن حفظ کند و در نتیجه ظاهری لاغرتر داشته باشد.

 

بررسی اختصاصی تاثیر پروتئین وی در عضله سازی

پروتئین، از جمله پروتئین وی، وقتی با تمرینات قدرتی ترکیب شود، می‌تواند عضله بسازد. این به این دلیل است که اگر اسیدهای آمینه اضافی در جریان خون وجود داشته باشد، به ویژه اسید آمینه لوسین، رشد ماهیچه‌‌ها افزایش می‌یابد. پروتئین وی همان‌طور که اشاره شد، سرشار از اسیدهای آمینه مانند لوسین است که به ترمیم و ساخت توده عضلانی کمک می‌کند.

پیشنهادی:  مکمل وی از چه چیزی ساخته می شود

مکمل پروتئین آب پنیر همراه با RT می‌تواند توده عضلانی را افزایش دهد بدون اینکه تاثیری بر قدرت عضلانی داشته باشد. مکمل پروتئین آب پنیر ممکن است ترکیب بدن را به نفع توده بدون چربی اضافی بدون تغییر قابل توجهی در چربی بدن تغییر دهد.

 

بررسی اختصاصی تاثیر پروتئین وی در کاهش وزن

در حالی که پروتئین وی به طور جادویی چربی‌های شکم را نمی‌سوزاند، اما می‌تواند شما را برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند و احتمالا تعداد کالری‌هایی را که بدن شما به صورت روزانه می‌سوزاند را افزایش دهد. رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا همچنین با افزایش میزان متابولیسم یا تعداد کالری‌هایی که بدن شما در هر روز می‌سوزاند تا عملکرد طبیعی داشته باشد، مرتبط است.

پروتئین بالاترین اثر حرارتی غذا (TEF) را در بین تمام درشت مغذی‌ها دارد، به این معنی که کالری بیشتری نسبت به مصرف کربوهیدرات‌ها یا چربی‌ها برای هضم و متابولیسم پروتئین می‌سوزانید. این افزایش متابولیک همراه با فواید سیرکننده خوردن پروتئین ممکن است به فرد کمک کند تا راحت‌تر جذب مقدار کم کالری را تحمل کند و به کاهش وزن برسد.

 

بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای بدنسازان

بهترین زمان برای مصرف پروتئین آب پنیر یک ساعت پس از پایان تمرین است تا به ریکاوری عضلات شما کمک کند. با این حال مطالعات نشان می‌دهد که ترمیم و رشد مجدد بدن می‌تواند تا ۴۸ ساعت طول بکشد. به همین دلیل است که مصرف بین ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین وی در هر زمانی از روز بهینه به نظر می‌رسد.

 

کلام آخر

اگر شما نیز یکی از ورزشکاران رشته پرطرفدار بدنسازی هستید، استفاده از پروتئین وی می‌تواند شما را به راحتی به هدفتان برساند. کافیست تنها بهترین برند را برای خرید این محصول انتخاب کنید و سپس با استفاده از علم مربی و یا پزشک تغذیه خود در بهترین زمان توصیه شده توسط این افراد به استفاده از پروتئین وی بپردازید. عمدتا نحوه مصرف این محصول همان‎طور که بارها در مطلب به آن اشاره کردیم، به صورت شیک پروتئین است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا