پوست و زیبایی

چه ویتامین‌هایی برای پوست و مو مفید است؟

تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، برای حفظ سلامت پوست و مو لازم و ضروری است. در این مقاله قصد داریم با بررسی ویتامین‌های مفید برای پوست و مو، اطلاعات شما را افزایش داده و شما را برای داشتن پوستی سالم و مو‌هایی درخشان راهنمایی کنیم.

 

بهترین ویتامین برای پوست صورت

در صورت دریافت ویتامین‌های مورد نیاز بدن لکه‌ها، چین و چروک و خشکی پوست از بین رفته و سلامت آن حفظ می‌شود. در ادامه ویتامین‌های ضروری بدن را معرفی کرده و نقش آن‌ها را در شادابی و نشاط پوست بررسی می‌کنیم.

داروخانه آنلاین یارا فارما عرضه کننده انواع مکمل های دارویی و مکمل های غذایی می باشد که می توانید به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید.

 

ویتامین D

پس از تابش نور خورشید به پوست، کلسترول به ویتامین D تبدیل شده و از سلول‌های پوست محافظت می‌شود. این ویتامین در رنگ پوست نیز نقش داشته و در درمان برخی از اختلالات پوستی نظیر پسوریازیس موثر است.

شما می‌توانید از طریق خوردن مواد غذایی حاوی ویتامین D این ماده ضروری را تامین کرده و در حفظ سلامت پوست خود نقش مهمی را ایفا کنید. همچنین می‌توانید روزانه ۱۰ دقیقه در معرض آفتاب قرار گرفته و از بروز بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کنید.

 

ویتامین C

ویتامین سی مقادیر زیادی در لایه درونی و بیرونی پوست دارد. همچنین در جوانسازی پوست موثر بوده و به دلیل کلاژن‌سازی، از پیری زودرس آن جلوگیری می‌کند. خواص آنتی اکسیدانی این ویتامین باعث حفاظت از پوست در برابر اشعه UV شده و برای بهبود پوست آسیب دیده نیز بسیار موثر است.

همچنین مصرف این ویتامین باعث جلوگیری از خشکی پوست شده و در کاهش چین و چروک‌های صورت، نقش مهمی دارد. پرتقال، توت فرنگی، کلم بروکلی، اسفناج و… منابع غنی از ویتامین سی هستند.

 

ویتامین E

ویتامین ای در برابر اشعه‌های مضر خورشید از پوست محافظت کرده و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. همچنین سطح پوست را مرطوب نگه داشته و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. ویتامین E در رفع التهاب موثر بوده و یکی از بهترین ویتامین‌ها برای پوست صورت است. از مواد خوراکی حاوی این ویتامین می‌توان به بادام، فندق، تخمه آفتابگردان و… اشاره کرد.

پیشنهادی:  شیوه تهیه بهترین ضد لک دست ساز در خانه برای پوست

 

ویتامین K

ویتامین کا در بسیاری از کرم‌های موضعی یافت شده و به کاهش تورم و کبودی پوست کمک زیادی می‌کند. همچنین سرعت بهبود پوست را افزایش داده و در درمان بسیاری از اختلالات پوستی موثر است. کاهو، کلم، اسفناج، لوبیا سبز و… از جمله مواد غذایی حاوی ویتامین K هستند.

 

بهترین قرص ویتامین برای پوست و مو

در ادامه سه مورد از بهترین مکمل‌های پوست و مو را معرفی کرده و ویژگی‌های هرکدام را بررسی می‌کنیم.

قرص یونی زینک لیبرتی سوییس

قرص یونی زینک

این مکمل برای پوست و مو مفید بوده و حاوی ویتامین C، زینک و ویتامین‌های گروه B است. قرص یونی زینک در حفظ سلامت پوست موثر بوده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند‌. همچنین درمان مناسبی برای شکنندگی ناخن بوده و مصرف آن برای یک دوره ۲ تا ۳ ماهه پیشنهاد می‌شود.

قرص بیوتین

مکمل بیوتین توسط شرکت‌های تجاری بسیاری به تولید رسیده و در بازار‌ به عرضه رسیده است. یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای پوست، مو و ناخن بیوتین یا همان ویتامین B۷ است. با مصرف این مکمل می‌توانید به حفظ سلامت ناخن‌های خود کمک کرده و از ریزش مو‌های خود بکاهید. مصرف این مکمل در رفع آکنه نیز نقش مهمی داشته و برای داشتن پوستی زیبا به شما کمک می‌کند.

https://www.yarapharma.com/wp-content/uploads/2022/08/hairtamin.jpg

قرص هیرتامین

قرص هیرتامین برای خانم‌ها و آقایان مناسب بوده و از ریزش مو‌های افراد جلوگیری می‌کند. همچنین شامل ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، ویتامین D۳، فلفل، زردچوبه و آلوئه ورا بوده و در رشد مجدد مو‌ها موثر است. شما می‌توانید سه دوره مداوم از این مکمل استفاده کرده و نتایج بی‌نظیر آن را در حفظ سلامت پوست و مو‌های خود مشاهده کنید.

 

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

یکی از ضروری‌ترین املاح مورد نیاز برای رشد مو، آهن است. کمبود آهن نقش مهمی در ریزش مو داشته و باعث رنگ پریدگی پوست و خستگی دائم می‌شود. شما می‌توانید این مولتی ویتامین را از طریق مواد غذایی یا قرص‌های مکمل تامین کنید. از جمله مواد غذایی حاوی آهن، می‌توان به گوشت قرمز، سبزیجات، گوجه، توت فرنگی، حبوبات و… اشاره کرد.

پیشنهادی:  مزایای پوست زیبا چیست؟

معمولا خانم‌ها، افراد گیاه خوار و کسانی که بیماری مزمن دارند کمبود آهن داشته و دچار ریزش مو‌ می‌شوند. به جهت رفع این مشکل بهتر است املاح و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین کرده و تاثیر فوق‌العاده آن را بر روی پوست و مو‌های خود مشاهده کنید.

 

کدام ویتامین پوست را سفید می‌کند؟

در ادامه شما را با بهترین ویتامین‌های سفید‌کننده پوست آشنا کرده و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش می‌دهیم. از جمله ویتامین های موثر در رنگ پوست می‌توان به ویتامین‌های آ، ب، سی و… اشاره کرد.

 

ویتامین B۳

ویتامین B3 با نام نیاسین شناخته شده و از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار است. همچنین از پیری پوست جلوگیری کرده و روشن‌کننده‌ای بسیار قوی است. ویتامین B۳ در سفیدی و شفافیت پوست نقش مهمی ایفا کرده و آن را آبرسانی می‌کند. از جمله مواد غذایی حاوی این ویتامین، می‌توان به قهوه، سبوس برنج، بادام زمینی و… اشاره کرد.

 

ویتامین B۵

ویتامین B5 با نام پانتنول شناخته شده و در رطوبت‌رسانی و بهبود سلامت پوست و مو موثر است. همچنین پوست را آبرسانی کرده و در شفافیت و سفید شدن آن نقش مهمی دارد. دانه آفتابگردان، کلم بروکلی، قارچ و… از مواد غذایی حاوی ویتامین B۵ هستند.

 

فولیک اسید

این ویتامین از جمله ویتامین‌های گروه B بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. همچنین از خواص ضد پیری برخوردار بوده و در افزایش شفافیت پوست موثر است. به عنوان یکی از بهترین ویتامین‌ها برای سفیدی پوست، می‌توان به فولیک اسید اشاره کرد. این ویتامین در توت فرنگی، پاپایا، تمشک، گریپ فروت و… یافت شده و به صورت قرص نیز موجود است.

 

سخن پایانی

در این مقاله با ویتامین‌های موثر در سلامت پوست و مو آشنا شده و نقش آن‌ها را بررسی کردیم. همچنین با معرفی انواع مکمل، شما را برای رفع مشکلات پوست و موی خود راهنمایی کردیم. همانطور که گفتیم ویتامین‌های ضروری بدن نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و مو داشته و مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کنند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین و مواد معدنی را فراموش نکرده و در صورت نیاز، آن‌ها را از طریق مصرف قرص‌های مکمل به دست آورید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا