پوست و زیبایی

انواع کرم پوست و کاربرد آن

آیا برای هر نوع پوست، کرم پوست مخصوصی وجود دارد؟  بله، زیرا انواع مختلفی از پوست (چرب، خشک، مختلط … وجود دارد. بسته به نوع پوستی که داریم، باید کرم پوست مناسب خود را با دقت انتخاب کنیم. انواع کرم پوست متناسب با انواع پوست ارائه می گردد. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد انواع پوست و کرم مناسب انواع پوست می پردازیم.

انواع کرم پوست و کاربرد آن

 

آیا برای هر نوع پوست، کرم پوست مخصوصی وجود دارد؟  بله، زیرا انواع مختلفی از پوست (چرب، خشک، مختلط … وجود دارد. بسته به نوع پوستی که داریم، باید کرم پوست مناسب خود را با دقت انتخاب کنیم.

مراقبت از پوست، برای داشتن پوستی شاداب، همگن و بدون نقص ضروری است، که اغلب به دلیل آرایش بیش از حد، بر اثر دود و همچنین پاکسازی نادرست پوست صورت، ایجاد می شود.

انواع زیادی از کرم ها در بازار وجود دارند که ویژگی های خاصی متناسب با انواع پوست دارند: به همین دلیل ما می خواهیم راهنمای کوچکی در این زمینه باشیم تا در انتخاب بهترین کرم های صورت به شما کمک کنیم تا از زیبایی پوست خود بیشترین لذت را ببرید و همچنین هر روز زیباتر شوید.

از طرف دیگر، اگر می خواهید یک کرم صورت طبیعی و خانگی تهیه کنید، طرز تهیه آن را در اینجا بیابید!

 

کرم پوست مناسب برای کسانی که پوست خشک دارند

 

کسانی که پوست خشک دارند، مطمئنا به کرم تغذیه کننده و مرطوب کننده صورت نیاز دارند، که به اپیدرم کمک می کند تا حالت دائمی هیدراتاسیون پوست را حفظ کند.

کرم های مناسب برای این منظور، باید تا حد امکان دارای فرمولاسیون ظریف باشند و حاوی موادی مانند روغن آرگان، روغن بادام، کره شیا یا جوجوبا و عسل باشند. این عناصر در متعادل نگه داشتن PH اولیه پوست و جلوگیری از خشکی و ترک خوردن انواع مختلف پوست، موثر هستند. علاوه بر این، افرادی که پوست خشک دارند باید پاک کننده های آرایشی مناسب پوست خود را انتخاب کنند.

 

کرم پوست مناسب برای کسانی که پوست چرب دارند

پوستی که به عنوان پوست چرب و پوست آکنه دار طبقه بندی می شود، تمایل به انتشار عناصر چربی در ناحیه “T” صورت، مانند پیشانی، بینی و چانه دارد و علاوه بر این، ممکن است به دلیل وجود چربی اضافی روی صورت، نواقص کوچکی در پوست ایجاد شود. تمام این مشکلات پوستی، همچنین می توانند باعث ایجاد جوش سر سیاه و برخی از انواع آکنه شوند.

محصولات آرایشی که برای پوست های چرب طراحی شده اند، حاوی ترکیبات خاصی هستند که برای این مشکل پوستی مفید هستند. بنابراین، یک کرم پوست ایده آل برای پوست های چرب، باید لایه های اپیدرم سطحی را تصفیه و مرطوب کند، با تکثیر باکتری ها مبارزه کرده و باعث بسته شدن فولیکول ها شود. برای پوست چرب و پوست آکنه دار، انتخاب محصولات آرایشی که قادر به متعادل سازی فعالیت بیش از حد غدد چربی هستند، بسیار مهم است.

پیشنهادی:  چه رنگ مویی پوست را روشن می کند؟

باید به پاکسازی صورت توجه ویژه ای شود، این کار نباید با محصولات تهاجمی انجام شود: پاکسازی ملایم پوست، خطر مواجهه با اثر به اصطلاح برگشتی را کاهش می دهد، که در این صورت، باعث افزایش بیشتر چربی پوست می شود. از محصولات انسدادی و خیلی سنگین خودداری کنید.

انتخاب کرم پوست لایه بردار نیز برای درمان پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مهم است: این مواد در صورتی که با اعتدال استفاده شوند، تجدید سلول را تحریک می‌کنند، هیپرکراتوز فولیکولی را کاهش می دهند و باعث ترشح سبوم محبوس در داخل مجاری می شوند.

کرم پوست ایده آل برای افرادی که پوست چرب دارند، یک محصول قابض و مات کننده است که در عین حال باید مرطوب کننده نیز باشد. بدیهی است که فرمولاسیون خاصی برای پوست های چرب وجود دارد که به دلیل خواص ضد باکتریایی و متعادل کننده چربی، با تنظیم تولید عناصر روغنی به طور موثر عمل می کنند. برخی از مواد (ترجیحا ارگانیک) که باید در این کرم های مناسب برای پوست چرب وجود داشته باشند، عبارتند از: گریپ فروت، اسطوخودوس، مریم گلی، روغن درخت چای.

کرم پوست مناسب برای کسانی که پوست مختلط دارند

مختلط، به عنوان نوع خاصی از پوست تعریف می شود که دارای برخی از ویژگی های پوست چرب و برخی از ویژگی های پوست خشک است، اما فقط در قسمت های خاصی از صورت قرار دارد. به عنوان مثال، کسانی هستند که دارای پوست چرب در ناحیه پیشانی و بینی هستند، اما در عین حال، پوست خشکی در اطراف چشم ها، گونه ها و چانه دارند. این نوع خاص پوست معمولا نیاز به ایجاد تعادل در میزان چربی، روشنایی و همچنین آبرسانی مناسب دارد.

بنابراین، کدام کرم را برای پوست مختلط انتخاب کنیم؟ مطمئنا کسانی که دارای این نوع پوست هستند، به محصولی نیاز دارند که آب بدن را به سطح مطلوب برساند و همچنین حاوی عناصر سبک و ظریف باشد: روغن کنجد، روغن نارگیل، قهوه سبز و گلاب از جمله موادی است که باید در انتخاب کرم صورت، برای پوست های مختلط، مورد توجه قرار گیرد.

 

کرم پوست مناسب برای کسانی که پوست حساسی دارند

 

کسانی که پوست حساسی دارند، نیاز به توجه و دقت بیشتری در انتخاب کرم پوست دارند. در این مورد خاص، در واقع، پوست به راحتی تحریک می شود و قرمز می شود: بنابراین، علاوه بر نیاز به آبرسانی، باید به دنبال یک محصول غیر تهاجمی نیز باشید که محافظ و نرم کننده نیز باشد.

پوست حساس به عنوان یک پوست شکننده تعریف می شود که مستعد واکنش منفی به عوامل تحریک کننده فیزیکی یا شیمیایی است. پوست حساس، نازک، پوسته پوسته شده و به راحتی تحریک می شود. پوست حساس اغلب، گرم و گاهی خشک است. پوست های حساس بیشتر مستعد ایجاد زودهنگام چین و چروک و سایر عیوب پوستی هستند.

کرم پوست، برای بهبود ظاهر پوست های حساس، باید بسیار ظریف باشد. لوازم آرایشی باید با دقت انتخاب شوند و مواد تهاجمی، تحریک کننده و حساسیت زا باید دور ریخته شوند. کرم پوست مناسب برای پوست های حساس، باید حاوی مرطوب کننده، نرم کننده و عاری از رنگ، نیکل، کبالت و کروم باشد.

پیشنهادی:  چه افرادی واجد شرایط کاشت مو هستند؟

برای تمیز کردن پوست حساس صورت، استفاده از پاک کننده های ملایم ضروری است تا از احساسات ناخوشایندی همچون: کشش پوست، پوسته پوسته شدن، خشکی و قرمزی پوست جلوگیری شود.

در صورت لزوم، می توان رژیم غذایی را با مکمل های خاصی که دارای ویتامین های آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری هستند تکمیل کرد.

همچنین توصیه می شود از قرار گرفتن بیش از حد و طولانی مدت در معرض آفتاب خودداری کنید و البته، همیشه از یک لایه کرم ضد آفتاب با محافظت بالا استفاده کنید.

بنابراین، تنها توصیه مناسب، برای کسانی که دارای پوست حساس هستند، “حفاظت” است: بهتر است مرطوب کننده ای ظریف، تا حد امکان طبیعی و بدون ترکیباتی که می توانند باعث تحریک پوست شوند، مانند مواد شیمیایی و عطرها، که اغلب باعث قرمزی و حساسیت می‌شوند، انتخاب کنید. بابونه، گل همیشه بهار، آلوئه ورا، گل ذرت، شاه بلوط اسب و جینکو بیلوبا موادی هستند که باید در کرم های پوست حساس به دنبال آنها باشید.

 

کرم پوست مناسب برای کسانی که پوست شل دارند

 

برای افراد میانسال، که مستعد افتادگی پوست هستند و همچنین دارای برخی نشانه های کوچک یا علائم پیری هستند، هدف باید مرطوب سازی و بهبود ظاهر کلی صورت و دکلته باشد.

کسانی که دارای این نوع پوست هستند یا کسانی که می خواهند از پیری پوست خود جلوگیری کنند، باید از کرم پوست حاوی مرطوب کننده و تغذیه کننده صورت بر اساس اسید هیالورونیک استفاده کنند. هیالورونیک، عنصری ایده آل برای بازسازی پوست و تحریک خاصیت ارتجاعی پوست است. افزون بر این، می توانید کرم هایی را که علاوه بر اسید هیالورونیک، موارد زیر را در ترکیب خود دارند، امتحان کنید: ویتامین های گروه های A – C – E ، اسیدهای میوه، عصاره چای سبز، کوآنزیم Q10 و از همه مهمتر، یک کرم ضد آفتاب متوسط.

لازم به ذکر است که استفاده از کرمهای ضد آفتاب، برای هر نوع پوستی لازم است.

در سال های اخیر، بازار زیبایی با محصولات و انواع کرم پوست و روش های جدید، بسیار گسترده شده است و محبوبیت آن به هیچ عنوان کاهش نمی یابد.

امروزه، تعداد کمی از زنان و مردان به یک کرم پوست ساده اکتفا می کنند. روال روزانه مراقبت از پوست شامل مراحل بیشتری نسبت به قبل است.

برای جمع بندی مفاهیم، در اینجا رایج ترین انواع کرم های مراقبتی پوست را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با توجه به نوع پوست خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

  • کرم روز: همانطور که از نامش مشخص است در روز استفاده می شود و می تواند تاثیرات مختلفی داشته باشد. مرطوب کننده، شاداب کننده، براق کننده، روشن کننده، سفت کننده و موارد دیگر.
  • کرم ضد آفتاب: کرم ضد آفتاب، روی کرم روز یا سایر محصولات مراقبت کننده استفاده می شود. کرم ضد آفتاب، می تواند ضریب حداقل ۱۵ و حداکثر ۵۰ داشته باشد.
  • کرم شب: این نوع کرم پوست، در شب استفاده می شود و برای این منظور، کاملا بهینه طراحی شده است. پوست در شب، متفاوت عمل می کند و استفاده از کرم در شب، بیشترین تاثیر را خواهد داشت. بنابراین مواد تشکیل دهنده موجود در کرم شب، باید به شدت نظارت و کنترل شوند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا