مکمل ها

اهمیت استفاده کرم مرطوب کننده و آبرسان

کرم مرطوب کننده از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می شود که باعث تنظیم ترشح چربی شده و جمع کننده منافذ باز نیز می باشد. مواد استفاده شده در این کرم شامل گلیسیرین طبیعی و اسید هیالورونیک و پانتنول می باشد که برای پوست مفید است. کرم مرطوب کننده به عنوان آبرسان صورت پوست تاثیر مثبتی بر شادابی و لطافت پوست نیز دارد.

 

چرا از کرم مرطوب کننده و آبرسان باید استفاده کنیم؟

 

کرم مرطوب کننده پوست یکی از مهم ترین محصولات زیبایی و آرایشی می باشد که بسیاری از افراد به خصوص بانوان از آن استفاده می کنند. کرم مرطوب کننده پوست حاوی مواد و املاح معدنی خاصی است که موجب شادابی و لطافت پوست شما می شود. کرم مرطوب کننده پوست به عنوان آبرسان صورت پوست نقش مهمی در سلامت پوست شما دارد.

بسیاری از افراد به پوست و زیبایی خود اهمیت می دهند و همواره تلاش می کنند تا پوستی صاف و شفاف داشته باشند. کرم های مرطوب کننده و لوسیون ها مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان بوده و در بسیاری از موارد نیز قابل استفاده است.

معمولا مواد تشکیل دهنده کرم مرطوب کننده شاملانواع ویتامین ها، گلیسیرین طبیعی، پانتنول و اسید هیالورونیک هستند که برای پوست بسیار مفید می باشند.

یکی از اصلی ترین فواید کرم مرطوب کننده پوست تنظیم ترشح چربی می باشد. با مصرف مواد غذایی مختلف و به خصوص انواع فست فود ها و غذاهای مختلف آماده، هورمون های بدن دچار تغییراتی شده و میزان چربی بدن بالا می رود و در این شرایط پوست افراد دچار جوش و آکنه نیز می شود.

استفاده از کرم های مرطوب کننده، چربی های اضافی زیر پوست را از بین برده و موجب می شود که پوست شما شفاف و درخشان گردد. همچنین کرم های مرطوب کننده پوست به عنوان جمع کننده منافذ باز نیز عمل می کنند و مانع نفوذ باکتری های مختلف به بافت پوست می شوند.

قابل ذکر است که سعی کنید از کرمی متناسب با پوست خودتان استفاده نمایید، زیرا در صورت عدم رعایت این نکته دچار مشکلات پوستی خواهید شد. علت این موضوع ناسازگاری نوع کرم و پوست شما می باشد.

پوست انسان در برابر گرما، سرما، تغییرات محیطی و مواد آلوده موجود در هوا حساس می باشد و پوست هر شخص نسبت به این موارد، واکنش های مختلفی را از خود نشان می دهد. وقتی پوست بدن خشک می باشد، پوست دچار کم آبی شده و رفته رفته چروک می شود. کم آبی و خشکی پوست عوارض زیادی بر سلامت شما خواهد داشت.

ترک خوردن پوست و پوسته پوسته شدن ناشی از خشکی پوست، یکی از اصلی ترین علل استفاده از کرم مرطوب کننده جهت تقویت پوست می باشد. تغذیه افراد، نوع و سبک زندگی، محیط زندگی، استرس و نوع شغل، میزان تمیزی آب و هوا، میزان رعایت نظافت شخصی و بسیاری از عوامل دیگر بر پوست ما اثر می گذارند و به همین دلیل بسیاری از افراد علاقمند به استفاده از کرم مرطوب کننده و لوسیون های مختلف هستند.

پیشنهادی:  بهترین قرص تقویت کننده استخوان و مفاصل

پوست و صورت و گردن و برخی از اعضای بدن، نسبت به سایر اعضا در برابر گرما و سرما و تغییرات محیطی، حساسیت بالایی دارند و بیشتر در معرض آسیب بوده و نیازمند رسیدگی و توجه بیشتری می باشند.

کرم های مرطوب کننده که دارای مقدار معینی آب می باشند، باعث رطوبت بخشی رطوبت بخشی و مرطوب نگه داشتن بخشی از بدن شده و موجب تقویت سلول های جوان پوست در بدن انسان می شوند. در ذیل در مورد دلایل استفاده از کرم مرطوب کننده و نکات مربوط به آن، مطالبی را به شما خواهیم گفت.

 

دلایل استفاده از کرم مرطوب کننده پوست

 

این دلایل شامل موارد ذیل هستند:

  • باعث شادابی و شفافیت پوست می شود
  • موجب محافظت از پوست در برابر سوختگی، خشکی و چروک می گردد
  • برای بدن و پوست مفید بوده و برای سلامت بدن نیز مهم است
  • دارای انواع ویتامین ها، گلیسیرین و مواد مغذی است.
  • از برخی بیماری های خطرناک مانند سرطان پوست جلوگیری می کند

به طور کلی کرم مرطوب کننده دارای فواید بسیاری است و دلایل زیادی برای مصرف کرم مرطوب کننده وجود دارد. اصلی ترین دلیل این است که مصرف کرم های مرطوب کننده، باعث سلامت و شادابی پوست شما می شود.

پوست انسان نیازمند آب بوده و باید در برابر اشعه خورشید و سایر آلودگی های محیطی محافظت گردد. مواد مغذی و انواع ویتامین ها، گلیسیرین و مواد مفیدی که در ساختار این نوع کرم ها وجود دارند، باعث می شوند که پوست بدن سالم بماند.

همچنین این کرم ها از بسیاری از بیماری های مختلف مانند اگزما و حساسیت های پوستی، سرطان پوست، چروک شدن و شل شدگی پوست و سوختگی نیز جلوگیری می کند.

معمولا این نوع کرم در فصل زمستان بیشتر استفاده می گردد، زیرا در فصل زمستان رطوبت به میزان قابل توجهی کاهش یافته و موجب خشکی پوست علی الخصوص در ناحیه صورت می شود. علاوه بر مصرف کرم های مرطوب کننده جهت تقویت و شادابی پوست، بهتر است سبک زندگی صحیحی داشته و برخی نکات بهداشتی را نیز در نظر بگیریم.

مواد تشکیل دهنده کرم مرطوب کننده شامل انواع ویتامین های ضروری، گلیسیرین و مواد مغذی برای پوست می باشد

مصرف سیگار و مشروبات الکلی، استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نامرغوب، قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید و سوختگی حاصل از آن، کمبود آب در بدن و عدم آبرسانی به بدن و داشتن رژیم غذایی نامناسب و بسیاری از عوامل دیگر باعث می شوند که پوست بدن دچار خشکی شده و برخی مشکلات پوستی نمایان گردد. در نتیجه بهتر است به نکات بهداشتی دقت نموده تا از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کنیم.

 

انواع مختلف پوست و انتخاب کرم مرطوب کننده

 

پوست انسان به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که باید به این موضوع توجه ویژه ای شود. در انتخاب کرم مرطوب کننده پوست به مسائل ذیل توجه کنید:

  • پوست عادی
  • پوست خشک
  • پوست چرب
  • پوست حساس

پوست انسان به چهار گروه عادی، خشک، چرب و حساس تقسیم بندی می شود. هر شخص بایستی متناسب با نوع پوست خود، کرم مورد نظر خود را انتخاب نماید. معمولا پوست های عادی نیازمند آب هستند، پس نباید از کرم هایی که مواد تشکیل دهنده آن ها چربی می باشد، استفاده نمود.

پیشنهادی:  با قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال بیشتر آشنا شویم

برای پوست های خشک، بهتر است از کرم مرطوب کننده ای استفاده نمود که حاوی مقادیری چربی باشد. چربی موجود در این کرم ها، از خشک شدن و چروک شدن پوست نیز جلوگیری می کند.

برای پوست های چرب به هیچ عنوان از کرم های مرطوب کننده چرب استفاده ننمایید، زیرا باعث بروز مشکلات پوستی از جمله جوش ها و آکنه های مختلف می شود.

برای پوست های حساس نیز بهتر است از کرم هایی استفاده شود که حاوی عصاره گیاهان بابونه و آلوئه ورا باشد. همچنین به این نکته توجه کنید که برای پوست های حساس به هیچ وجه از کرم هایی که دارای اسید یا عطر خاصی می باشند، استفاده نکنید.

 

برخی نکات در مورد کرم مرطوب کننده پوست

 

برخی نکات مهم در مورد کرم های مرطوب کننده پوست وجود دارند که عبارت اند از :

  • اگر دچار مشکلات پوستی هستید، حتما قبل از مصرف به پزشک متخصص مراجعه نمایید
  • در انتخاب نوع کرم دقت کنید و مناسب با پوست خودتان انتخاب نمایید
  • از مصرف کرم های ارزان و نامرغوب به شدت خودداری نموده و در هنگام خرید، به لوگوی بهداشتی و سلامت محصول و تاریخ انقضا آن دقت نمایید
  • بهتر است آب زیادی مصرف کنید تا پوست شما مرطوب باشد.
  • به هیچ وجه از آب داغ جهت تاثیر بیشتر بر روی پوست استفاده نکنید

به طور کلی در انتخاب کرم مرطوب کننده مورد نظر دقت نمایید، زیرا برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که تقلبی بوده و بسیار نامرغوب می باشند.

همچنین اگر شما دارای مشکلات پوستی یا بیماری پوستی خاصی هستید، حتما به پزشک متخصص مراجعه نموده و پس از مشاوره با پزشک مورد نظر، اقدام به مصرف کرم مرطوب کننده نمایید.

در انتخاب کرم دقت کنید و به ظاهر محصول توجه کنید که دارای مجوز بهداشتی و استانداردهای لازم باشد. بهتر است در طول روز آب کافی میل نمایید ( حداقل ۸ لیوان) تا بدن شما مرطوب شود. این کار باعث سلامتی و شادابی پوست شما شده و به سلامتی شما نیز کمک می کند.

به تغذیه و نحوه زندگی خودتان اهمیت بدهید که تاثیر زیادی در سلامت پوست دارد. همچنین نکات بهداشتی هنگام مصرف این نوع کرم ها را رعایت کنید.

برای مثال نیاز نیست از آب گرم برای شستشوی پوست خودتان استفاده کنید. همچنین اگر در محیط های بسیار گرم زندگی می کنید، استفاده از دستگاه بخور نیز مفید است. در نهایت اینکه سلامت پوست اهمیت بالایی داشته و سعی کنید نکات کلیدی در مورد سلامت پوست را رعایت کنید.

 

نتیجه گیری

 

استفاده از کرم مرطوب کننده پوست فواید زیادی برای پوست شما داشته و موجب شفافیت و سلامت پوست شما می شود. بهتر است از برندهای معتبر و معروف برای این کار استفاده کنید تا از کیفیت محصولات مورد نظر اطمینان حاصل کرده و با خیال راحت از آن ها استفاده نمایید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا