مکمل ها

اهمیت استفاده کرم محافظت کننده ی مرطوب کودکان:

اگر شما از همان ابتدای کودکی برای فرزند خود از کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنید پوست کودک شما به هیچ عنوان آسیبی نمی بیند. کرم مرطوب پوست همانطور که برای بزرگسالان نیاز و ضروری است برای کودکان نیز دارای اهمیت می باشد.اما بافت تشکیل دهنده پوست کودک با بزرگسالان متفاوت می باشد بنابراین شما هنگام خرید کرم مرطوب کننده پوست کودک باید حتما به ویژگی های آن توجه کنید.

 

اگر شما از همان ابتدای کودکی برای فرزند خود از کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنید پوست کودک شما به هیچ عنوان آسیبی نمی بیند. کرم مرطوب پوست همانطور که برای بزرگسالان نیاز و ضروری است برای کودکان نیز دارای اهمیت می باشد.اما بافت تشکیل دهنده پوست کودک با بزرگسالان متفاوت می باشد بنابراین شما هنگام خرید کرم مرطوب کننده پوست کودک باید حتما به ویژگی های آن توجه کنید.

هنگام خرید کرم محافظت کننده و مرطوب کننده کودک حتما باید ویژگی های آن را در نظر بگیرید و به ویژگی های کرم توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید یک کرم خوب مرطوب کننده و محافظت کننده از پوست برای کودکتان خریداری کنید.

خشکی پوست یکی از مشکلات پوستی است که ممکن است برای کودک شما پیش بیاید علت خشکی پوست در کودکان این است که غدد چربی زیر پوست آن ها به تکامل نرسیده است.

بنابراین شما باید بهترین کرم محافظت کننده کودک را خریداری کنید تا از خشکی پوست کودک خود جلوگیری کنید و مانع از خشک شدن پوست کودکتان شوید.

برای خرید بهترین کرم مرطوب کننده پوست می توانید با یک پزشک صحبت کنید و از ایشان کمک کنید تا یک کرم مرطوب کننده خوبی را به شما توصیه کند.

 

یک کرم مرطوب کننده پوست باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟

 

۱-جذب سریع:

خوب است بدانید که پوست کودکان همانند بزرگسالان دارای چربی اضافه نمی باشد و لایه های چربی آن را نپوشانده اند و به همین دلیل شما باید کرمی را انتخاب کنید که خیلی سریع روی پوست صورت کودکتان بنشیند. ماده هایی که درون کرم می باشند خیلی سریع جذب پوست کودک می شوند و در نتیجه به بافت صورت آن ها کمک می کند و خشکی پوست را از بین می برد.

توجه داشته باشید که حتما یک کرم مرطوب کننده پوست معتبری را خریداری کنید و هر کرمی را به پوست کودک خود نزنید.

-نداشتن چربی:

همانطور که ذکر کردیم پوست کودکان دارای چربی نمی باشد و به هیچ عنوان شما نباید کرم مرطوب کننده پوستی را که دارای چربی باشد را خریداری کنید زیرا به بافت صورت کودک شما آسیب وارد می کند.استفاده از کرم مرطوب کننده پوست کودک در کودکی باعث می شود که فرد در بزرگسالی دیگر پوست چربی نداشته باشد و لایه چربی بر روی پوست آن فرد قرار نمی گیرد.یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست صورت کودک احساس چربی را روی پوست کودک ایجاد نمی کند و شما از این طریق می توانید بفهمید که کرمی را که خریداری کرده اید دارای کیفیت بالایی می باشد یا خیر.

پیشنهادی:  مکمل کراتین از چه چیزی ساخته می شود

۳-التیام بخش باشد:

همانطور که می دانید برخی از کودکان دارای پوست های بسیار حساسی می باشند و خیلی سریع هم پوست این دسته از کودکان خشک می شود شما برای این دسته از کودکان باید کرم هایی با عنوان کرم های التیام بخش را خریداری کنید. برای خرید این نوع از کرم ها باید دقت زیادی را داشته باشید و برای کودکانی که پوست حساس تری دارند باید سعی کنید از کرم مرطوب کننده پوست کودک که درجه بندی بهبود بخشی آن بالاتر می باشد خریداری کنید.

برخی از کودکان علاوه بر خشکی پوست دچار خارش پوست نیز می باشند و این دسته از کودکان فقط باید از از کرم هایی که مخصوص پوست های حساس می باشند استفاده کنند. اگر در خرید کرم مرطوب کننده پوست اطمینان و آگاهی کافی ندارید می توانید در این زمینه با پزشک مشورت کنید و از ایشان راهنمایی بگیرید.

۴-مواد تشکیل دهنده کرم:

خوب است این نکته را بدانید که شما در هنگام خرید کرم مرطوب کننده پوست حتما باید به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید. دقت به مواد تشکیل دهنده کرم مرطوب کننده پوست بسیار حائز اهمیت می باشد. بی دقتی در این زمینه ممکن است باعث شود که شما یک کرم بی کیفیت را خریداری کنید.توجه داشته باشید که برخی از کرم های مرطوب کننده بی کیفیت دارای مواد شیمیایی خطرناکی می باشند که برای پوست بسیار مضر می باشند و به همین دلیل شما این گئنه از کرم ها را به هیچ عنوان نباید خریداری کنید.. سعی کنید قبل از  خرید کرم مرطوب کننده پوست برای کودکتان حتما اطلاعات کافی را نسبت به آن پیدا کنید و سپس آن کرم را خریداری کنید.

 

اهمیت و مزیت استفاده از کرم مرطوب کننده پوست برای کودک:

 

بسیاری از والدین نسبت به مزیت استفاده از کرم های مرطوب کننده هیچ اطلاعی ندارند  و برای پوست کودک خود هیچ نوع کرمی را استفاده نمی کنند.اما باید به آن ها بگوییم که استفاده از کرم مرطوب کننده پوست برای کودکان دارای مزیت های زیادی می باشد که در ادامه ی مطلب شما را با مزیت استفاده از کرم های مرطوب کننده پوست آشنا می کنیم.

۱-حفظ رطوبت پوست:

یکی از مهم ترین ویژگی های کرم مرطوب کننده پوست کودک در این است که رطوبتی را که درون پوست کودکان وجود دارد را به خوبی حفظ و نگهداری می کند.خوب است بدانید که در پوست کودکان رطوبت زیادی وجود ندارد و به همین دلیل است که پوست آن ها خیلی سریع خشک می شود اما زمانی که شما از کرم مرطوب کننده برای پوست کودک خود استفاده می کنید باعث می شود که رطوبت در پوست کودک شما حفظ شود. کرم های مرطوب کننده پوست کودک می توانند یک لایه محافظ خیلی قوی را روی پوست کودک ایجاد کنند و از پوست کودک محافظت می کنند. اگر کودک شما از همان کودکی دارای پوست سالمی باشد و شما به مراقبت از پوست کودک خود اهمیت بدهید کودک شما برای همیشه پوستی صاف و شفاف خواهد داشت.

پیشنهادی:  اهمیت تامین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن

۲-درمان حساسیت پوستی:

در برخی از کودکان حساسیت های پوستی مختلفی وجود دارد همانطور که می دانید اگزما یکی از شایع ترین مشکلات پوستی می باشد که افراد زیادی با این بیماری پوستی مواجه هستند. کودکان دارای پوست های بسیار حساسی می باشند و اگر از پوست آن ها به خوبی مراقبت نشود ممکن است دچار مشکلاتی شوند.استفاده از کرم مرطوب کننده برای کودکانی که زیاد در معرض نور خورشید قرار می گیرند نیز مناسب می باشد.بنابراین سعی کنید برای جلوگیری از ابتلای کودکتان به حساسیت های پوستی از کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

۳-بدون پارافین و ضد حساسیت:

در برخی از کرم های مرطوب کننده ای که بزرگسالان از آن استفاده می کنند و مخصوص بزرگسالان می باشند ممکن است مقداری پارافین وجود داشته باشد اما خوب است بدانید که در کرم های مرطوب کننده ای که برای کودکان وجود دارد هیچ گونه پارافینی وجود ندارد و اصلا پوست کودک شما را تحریک نمی کند.این کرم ها ضد حساسیت می باشند و آسیبی به پوست کودک شما وارد نمی کند. توجه داشته باشید که از کرم هایی که دارای عطر می باشند استفاده نکنید.

۴-جایگزین دستمال مرطوب:

برخی از کودکان هنگام استفاده از دستمال مرطوب اذیت می شوند و پوستشان دچار حساسیت می شود به همین دلیل این دسته از کودکان تحت هیچ شرایطی نباید از دستمال مرطوب استفاده کنند و برای مراقبت از پوستشان باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

علاوه بر کرم مرطوب کننده پوست می توانید برای مراقبت از پوست کودک خود از لوسیون کودک یا روغن بچه استفاده کنید روغن بچه می تواند چربی پوست کودک را تامین کند بنابراین شما می توانید گاهی نیز از لوسیون و یا روغن بچه برای پوست کودک خود استفاده کنید.

کودکان نیز همانند بزرگسالان نیاز دارند که پوست شفافی داشته باشند و پوست آن ها نیز به مراقبت نیاز دارد بنابراین اگر می خواهید پوست صورت کودک خود را مرطوب نگه دارید و از خشک شدن آن جلوگیری کنید حتما از کرم های محافظت کننده و مرطوب کننده برای پوست کودک خود استفاده کنید.

روش استفاده از کرم مرطوب کننده کار سختی نمی باشد و نیاز به آموزش خاصی ندارد و شما باید روزانه یک الی دو بار کرم مرطوب کننده را بر روی پوست کودک خود به آرامی ماساژ دهید. سعی کنید در استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست کودک خود زیاده روی نکنید و به اندازه از آن برای پوست کودکتان استفاده کنید. با استفاده مرتب از کرم های محافظت کننده و مرطوب کننده پوست کودک دیگر نگران ایجاد حساسیت و خشکی پوست کودکتان نباشید زیرا پوست کودک شما همیشه مرطوب باقی می ماند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا