بیماری هامکمل ها

ماسک های مرغوب چه ویژگی هایی دارند؟

ماسک مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

در مورد ماسک ها می توان گفت: که همه ماسک ها، مرغوب هستند و همه آنها کارایی دارند، اما گفته شده است که ماسک سه لایه از همه بهتر است. البته ماسک یکبار مصرف یا قابل شستشو می تواند جلوی ورود ویروس و میکروب‌ را بگیرد، ضمن اینکه  می‌توان  به جای  یک  ماسک از دو ماسک استفاده نمود، ضمن اینکه  هوای دم و بازدم باید در نظر گرفته شود، و نباید باعث زیاد شدن دی اکسید کربن و کم شدن اکسیژن در بدن نمایند زیرا کم شدن اکسیژن باعث بیماری می گردد.

 

ماسک  مرغوب چه ویژگی هایی دارد ؟ نقش آن در جلوگیری از  انتشار ویروس چگونه است؟

 

ماسک مرغوب ،  به ماسکی گفته می‌شود که جلوی ورود ویروس را بگیرد و بیماری را از بدن دور نماید و انسان را از تمام بلاها حفظ نماید ، ضمن اینکه این ماسک به نحوه صحیح بر روی بینی و دهان بسته شود.

ماسکی مرغوب  را می توان از تقاضای زیاد مردم  هم تشخیص داد زیرا که این مردم هستند که از ماسک استفاده می کنند و آنها خوب می دانند چه نوع ماسکی مرغوب است که می تواند آنان را از ویروس های کشنده حفظ نماید.

به اعتقاد پزشکان و افراد متخصص و میکروب شناسان، ماسک مرغوب به ماسکی گفته می‌شود که از تولید تا مصرف همه موارد بهداشتی در آن رعایت شده باشد و ویروس ها در آن ورود نکرده باشند.

اعتقاد نگارنده به این است که از آنجا که ماسک روی دهان و بینی می نشیند، پس ماسک مرغوب باید  استریلیزه  باشد، در مورد تولید ماسک انتقاداتی نیز ممکن است ایجاد گردد،  اولین سوال اینجاست که برای تولید ماسک چه چیزهایی نیاز است و دوم اینکه در توزیع آن  چه موارد بهداشتی رعایت ‌می شود؟

متاسفانه شاهد هستیم که این ماسک ها به صورت دانه ای و در فروشگاه های غیر بهداشتی نیز عرضه می گردد. از آنجا که ویروس ها بسیار کوچک هستند و با چشم دیده نمی شوند ورود آنها به ماسک ها  می‌تواند بسیار آسان باشد، در فروشگاه ها دیده شده است که شخص فروشنده با دستان آلوده و به صورت تکی،  ماسک را در اختیار متقاضیان قرار می دهد و متقاضیان  هم به راحتی آن را روی دهان و  بینی خود قرار می دهند،  برخی از ماسک ها در خیاطی ها تولید می شوند و این ماسک ها تا رسیدن به مصرف به راحتی دست به دست می شوند!

پیشنهادی:  کپسول ویتامین c و زینک چه تاثیری روی بدن دارد؟

اصولاً برای تولید ماسک به چه وسایل و موادی نیاز می باشد و آیا در این مواد آلودگی هم وجود ندارد؟

مثلاً برای تولید یک ماسک به پارچه و نخ خیاطی نیاز می باشد و از راه تولید مواد و تهیه کش و نخ و پارچه ویروس منتقل نمی‌شود.

پس باید برای تهیه یک ماسک همه موارد بهداشتی رعایت شود و از آنجا که این ماسک ها بسیار درآمد زا می باشند، همه سرمایه گذاران مایل به تولید آن هستند.

ماسک مرغوب مورد استقبال مردم می باشد و شورای نظارتی بر تولید ماسک باید دقت لازم را به عمل آورد و این ماسک توسط دستگاه های مخصوص بایستی تولید شود و از توزیع ماسک های آلوده جداً خودداری گردد، این ماسک ها باید بسته بندی شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی تولید و عرضه گردد.

از آنجا که ماسک به راحتی می‌تواند خود عامل انتقال ویروس باشد راه مبارزه با انتقال ویروس ها نظارت بر تولید و توزیع ماسک می باشد.

 

استفاده صحیح از ماسک مرغوب

 

استفاده از ماسک نیز باید با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی باشد، به این معنی که با دست آلوده به ماسک دست نزنید، به صورت دراز مدت از ماسک استفاده نکنید، ماسک را به صورت بسته بندی شده خریداری کنید، از داروخانه ها ماسک را تهیه نمایید، از دست فروشان و افراد غیر مرتبط با شبکه بهداشت ماسک خریداری نکنید، از دلالان و بازاران سیاه ماسک خریداری نکنید، دقت شود ماسک آلوده نباشد، همه این موارد می تواند در مبارزه با ویروس کمک کند و از انتقال کووید نوزده و انتشار آن و ازدیاد مرگ و میر جلوگیری نماید، امروزه صدها نفر در روز بر اثر انتشار ویروس جان خود را از دست می دهند، هر چه علوم شیمیایی و سلاح های بیولوژیکی پیشرفت می کنند، ویروس ها و میکروب های جدید تری و با جهش های متفاوتی وارد عرصه زندگی بشر می شوند و زندگی را دچار مشکل می کنند.

بیش از صدها آزمایشگاه در جهان در حال تحقیقات برای ساخت سلاح های میکروبی هستند، تا قدرت دولت هایشان را دو چندان کنند، غافل از اینکه این سلاح های میکروبی ممکن است جامعه آنها را درگیر نماید، لذا برای مقابله با این وضعیت باید به دنبال ماسک های پیشرفته تری باشید و انسان دوستان برای نجات بشریت از این مصیبت ها، باید به تحقیقات بیشتری برای تولید ماسک اقدام نمایند.

ماسک مرغوب آن ماسکی است که در بیمارستان ها مورد قبول پرستاران و پزشکان باشد.

 

پرستاران و پزشکان مشاوران حقیقی در تهیه ماسک مرغوب

 

به یقین بهترین مشاوران در تهیه  ماسک ها، پزشکان و پرستاران هستند، آنها در جبهه اول جنگ با ویروس ها  در حال جنگ  هستند، آنها خوب می دانند که ماسک مرغوب چه ویژگی دارد، چه شرکت هایی در تولید ماسک رعایت پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، آنها خود می دانند از چه ماسک هایی استفاده نمایند، به یقین ماسک های  زیادی را انتخاب و آزمایش کرده اند، ماسک مرغوب آن ماسکی است که مورد تقاضا و سفارش پزشکان و پرستاران باشد، امروز نحوه عرضه ماسک توسط شرکت های تجاری با واسطه و بدون اینکه در تولید دخالتی داشته باشند نیز تشکیل شده است و هدف آنها فقط درآمد زایی و دلال بازی است، ماسک را فقط باید از مراکز بهداشتی تهیه نمود، زیرا آنها نسبت به تهیه و توزیع ماسک همه پروتکل های بهداشتی را رعایت خواهند کرد و شوراهای نظارتی بر عملکرد آنان نظارت کامل دارند.

پیشنهادی:  مکمل وی از چه چیزی ساخته می شود

 

تولید کنندگان ماسک مرغوب

 

امروزه تولید کنندگان ماسک مرغوب بسیار کار مهم و خداپسندی را انجام می دهند، آنان برای نجات انسان ها در این کار خیر سرمایه گذاری کرده اند، تقدیر و احترام از این عزیزان بر افراد جامعه واجب و ضروری است، آنها می توانستند این سرمایه را در جای دیگر منتقل کنند، کشور ما برای تهیه ماسک جهت نجات شهروندان دچار سردرگمی بود، در تمام جهان نیز ماسک کمیاب شده بود، اما سرمایه گذاران و بشردوستان در یک کار عملیاتی به کمک آمدند و باعث نجات جان میلیون ها نفر شدند، لازم و ضروری است تا از این عزیزان تقدیر به عمل آید، سفارش به سازندگان ماسک مرغوب این است که حالا که در این کار خداپسندانه به کمک آمده اند، تعلل در رعایت بهداشت جهت تولید ماسک مرغوب به همان اندازه که تولید آن ثواب دارد، عدم رعایت بهداشت در تولید ماسک مرغوب گناه بزرگ محسوب می شود، رعایت پروتکل های بهداشتی در تولید و عرضه ماسک بسیار مهم است،

ماسک مرغوب کاملا بینی و دهان را می پوشاند و با ریه های شما تماس مستقیم دارد، اگر خدای ناکرده ماسکی آلوده باشد، یا در تولید تا مصرف دچار تماس یا آلودگی شود، استفاده کننده حتما در معرض خطر خواهد بود.

لذا تولید ماسک مرغوب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، در کشورهای پیشرفته جهت اختراع و تولید ماسک مرغوب و جدید تحقیقاتی صورت گرفته است، انتظار می رود در سال های آینده ماسک های جدیدتری با نام های جدید وارد بازار شود، هم اکنون بهترین ماسک ها، آن نوع ماسکی است که از ورود ویروس جلوگیری نماید، در واقع می توان گفت که ماسک مرغوب باید مرگ و میر را کاهش دهد و هر دو طرف را ایمن سازد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا