مکمل ها

مصرف مکمل پوست و مو و ناخن چه تاثیری روی آنها دارد ؟

افراد زیادی هستند که زیبایی خود را مدیون استفاده از مکمل ها می‌دانند انواع مکمل ها برای داشتن پوست و مو و ناخن سالم وجود دارد که بیشتر آنها شامل ویتامین ها ، املاح معدنی و محصولات طبیعی می‌باشند. سلامت پوست، مو و ناخن برای همه با اهمیت است پس مکمل پوست و مو هم چون در زیبایی افراد نقش دارد.

 

 

افراد زیادی هستند که زیبایی خود را مدیون استفاده از مکمل ها می‌دانند انواع مکمل ها برای داشتن پوست و مو و ناخن سالم وجود دارد که بیشتر آنها شامل ویتامین ها، املاح معدنی و محصولات طبیعی می‌باشند. سلامت پوست، مو و ناخن برای همه با اهمیت است پس مکمل پوست و مو چون در زیبایی افراد نقش دارد و باعث زیبایی می‌شود و زیبایی هم اعتماد به نفس را در افراد بالا می‌برد پس با تامین ویتامین ها و املاح معدنی می‌توان از مزایای آن استفاده کرد. برای تامین این مواد باید تغذیه مناسب باشد ولی با توجه به مشکلات زندگی های امروزی و ارگانیک نبودن محصولات استفاده از مکمل ها و ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم و ضروری است. از مهمترین مزایای وجود مواد معدنی و ویتامین ها، سلامت پوست، مو و ناخن است. کمبود این مواد در بدن باعث ریزش مو، خشک شدن پوست و چین و چروک می‌شود. مکمل ها از نظر مواد تشکیل دهنده با هم متفاوت هستند و تنوع آنها زیاد است. کامل‌ترین قرص پوست، مو و ناخن باید ویتامین های گروه B و ویتامین E، املاح، مس، آهن، ید، روی، سلنیوم، اسید های آمینه را داشته باشد. برای اینکه یک مکمل تاثیر خوبی داشته باشد باید دارای یک ترکیب مناسب از ویتامین ها و املاح معدنی باشد.

 

 

  • مصرف مکمل های زیبایی برای تقویت پوست، مو و ناخن :

 

مکمل های ضروری برای سلامت پوست ، مو و ناخن عبارتند از :

۱ _ بیوتین : بیوتین که ویتامین B7 هم شناخته می‌شود نقش مهمی در متابولیسم پروتئین بدن دارد و برای پوست، مو و ناخن ضروری می‌باشد. افرادی که بیوتین در بدنشان کم وجود دارد بیشتر دچار اگزما و ریزش مو می‌شوند. مصرف مکمل بیوتین می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. مصرف بیوتین اضافه به زیبایی کمک نمی‌کند. رژیم متعادل شما را از مصرف این مکمل بی نیاز می‌کند.

۲ _ کراتین : کراتین یک پروتئین ساختاری می‌باشد که تشکیل دهنده پوست، مو و ناخن است که بدن آن را دارد. مکمل پوست و مو باعث افزایش زیبایی می‌شود. کراتین به اسید معده مقاوم است به همین خاطر مصرف آن در برخی از موارد ضرر دارد.

پیشنهادی:  برای کاهش وزن چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

۳ _ کلاژن : یک پروتئین طبیعی است که باعث می‌شود پوست صاف باشد وقتی با بالا رفتن سن تولید آن کم شود چین و چروک در پوست ظاهر می‌شود. اگر به مدت کوتاه مکمل کلاژن مصرف شود چین و چروک و خشکی پوست بهتر می‌شود. کلاژن عامل جوانسازی پوست است.

_ ویتامین C : این ویتامین جزء آنتی اکسیدان  ها می‌باشد و در زیبایی پوست، مو و ناخن تاثیر زیادی دارد.

۵ _ ویتامین E : یکی از مهمترین ویتامین های مو و ناخن ویتامین E می‌باشد. در زمان استرس این ویتامین از ریزش مو جلوگیری می‌کند و باعث تقویت مو شده و ظاهری زیبا به آن می‌دهد.

۶ _ زینک : از عنصر های ضروری بدن است که به صورت فراوان در بدن وجود دارد. اگر به اندازه در بدن باشد باعث بهبود عملکرد در سیستم ایمنی، ترمیم زخم ها، تقویت حس بویایی، بینایی و چشایی می‌شود. از جمله مهمترین مواد معدنی که در سلامت پوست و محکم شدن ناخن ها و تقویت مو نقش مهم دارد، روی است.

۷ _ امگا۳ : از جمله مکمل پوست و مو می‌توان به امگا۳ اشاره کرد که دارای اسید های چرب ضروری برای سلول های پوست و سلامت مو می‌باشد. غشای سلول پوست از یک لایه کلسترول به وجود آمده که وجود امگا۳ برای حفظ آن لازم است و می‌تواند در یک پارچگی پوست و مو کمک کند.

۸ _ کوآنزیم ۱۰Q : از جمله آنتی اکسیدان های طبیعی که در بدن وجود دارد و باعث رشد سلول ها شده و از آنها در برابر سرطان محافظت می‌کند این نوع از آنتی اکسیدان می‌باشد. کاهش طبیعی Q10 که در بزرگسالی و پیری به وجود می‌آید، باعث پیر شدن پوست می‌شود.

۹ _ آلفالیپوئیک اسید : این نوع از آنتی اکسیدان وقتی به صورت موضعی مصرف شود از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. کرم های حاوی این آنتی اکسیدان آسیب هایی که بر اثر نور خورشید ظاهر می‌شود را بهبود می‌دهد.

۱۰ _ رتینوئیک اسید : نوع فعال ویتامین A است. از رتینوئیک اسید برای درمان چین و چروک_ لک های پوستی که با افزایش سن و خشکی پوست به وجود می‌آید استفاده می‌شود.

 

  • مکمل های کلاژن باعث جوانسازی پوست می‌شود ؟

 

مصرف مکمل هایی که کلاژن دارند باعث کند شدن روند پیری می‌شوند. بهتر است که به جای استفاده از مکمل های کلاژن که گران قیمت هم هستند از رژیم غذایی متعادل که سرشار از پروتئین است، استفاده شود. مواد غذایی مغذی و دارای اسید های آمینه، برای سلامت پوست مفید می‌باشند. مواد مغذی پس از وارد شدن به جریان خون با تولید کلاژن از لایه درم پوست که لایه داخلی پوست محسوب می‌شود، محافظت می‌کند. از جمله مواد غذایی سرشار از کلاژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد : عصاره گوشت_ عدس_ انواع لوبیا_ تخم مرغ_ ماهی سالمون_ دانه ها و مغز های آجیل_ عصاره قلم گاو و گوسفند_ نور خورشید.

نور خورشید باعث شکسته شدن کلاژن های پوست می‌شود بنابراین باید در برابر نور خورشید از ضد آفتاب استفاده شود. عواملی که تولید کلاژن را کم می‌کنند عبارتند از : رژیم غذایی حاوی قند و ناسالم_ کشیدن سیگار_ در معرض نور خورشید قرار گرفتن_ تغذیه ناسالم_ مشکلات گوارشی. برای حفظ سلامت و زیبایی بهتر است از مکمل پوست و مو استفاده شود.

پیشنهادی:   بهترین مکمل و قرص های لاغری و کاهش وزن

 

  • مکمل مو :

 

مکمل مو باعث سلامت و شادابی مو می‌شود و می‌تواند نیاز های مو را تامین کند و به استحکام مو کمک می‌کند. مکمل های مو حاوی ویتامین و مواد معدنی می‌باشند که از راه گردش خون ریشه و پیاز مو را تقویت می‌کند و باعث رشد و تقویت مو ها می‌شود. مکمل مو باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. یکی از علت های ریزش مو می‌تواند کمبود ریز مغذی ها باشد که در رشد مو تاثیر‌گذار است. بیوتین که از خانواده ویتامین B است یک مکمل پوست و مو است که در سلامت مو و همچنین پوست و ناخن نقش مهمی دارد. اگر مو ها با مواد مغذی تغذیه نشوند آسیب می‌بینند از جمله بهترین مکمل ها در رشد مو ویتامین A می‌باشد. چون رشد مو در بدن سریع است بنابراین مواد مغذی برای آن اهمیت دارد و ویتامین A از جمله ویتامین هایی است که در تولید سبوم سر موثر است. سبوم پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد و باعث رشد مو می‌شود. البته آهن و ویتامین B ، C و E هم برای مو ها بسیار مفید هستند.

 

  • ویتامین های ضروری برای رشد ناخن ها :

 

وجود برآمدگی یا فرورفتگی روی ناخن ها و رنگ غیر طبیعی و یا خط خطی شدن آنها نشان می‌دهد که ویتامین و مکمل ها در برنامه غذایی کم شده و باید جبران شود. سلامت پوست، مو و ناخن با نوع تغذیه ارتباط دارد به همین علت برای سلامت ناخن ها باید از یک برنامه غذایی متعادل پیروی کرد که شامل همه گروه های غذایی می‌شود البته مکمل پوست و مو در رشد ناخن هم تاثیر دارد. ویتامین های ضروری برای ناخن ها عبارتند از : بیوتین _ ویتامین A _ ویتامین C _ کلسیم _ ویتامین B _ ویتامین E _ روی البته امگا۳ هم باعث تقویت و رشد بهتر ناخن می‌شود و جزء مکمل ناخن به شمار می‌رود.

 

 

  • عملکرد مکمل های رشد مو :

 

وقتی یک ویتامین وارد بدن می‌شود بدن آن را جذب می‌کند که فواید آن مختص یک قسمت از بدن نیست بلکه روی همه ارگان های بدن تاثیر می‌گذارد. وقتی یک مکمل برای تقویت مو استفاده می‌شود تنها روی موی سر تاثیر نمی‌گذارد بلکه روی همه فولیکول های مو تاثیرگذار است و هر جایی فولیکول مو وجود داشته باشد تحت تاثیر آن مکمل قرار می‌گیرد. افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند برای پر پشت شدن و ضخیم شدن موی سر از مکمل پوست و مو استفاده می‌کنند چون یک تقویت کننده است از جمله بهترین و مهمترین ویتامین ها و املاح معدنی که در مکمل های تقویت مو وجود دارند عبارتند از : روی _ ویتامین های گروه B _ آهن _ مس و کلسیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا