مکمل ها

چرا باید از کرم ضد تعریق استفاده کنیم؟

اگر تعریق بیش از حد باشد دیگر قابل تحمل نیست. در این صورت موجب آزار شخص می شود. این امر مشکل اقلیت مردم نیست بلکه مشکل میلیون ها نفر روی کره ی خاکی است! در نتیجه جای نگرانی ندارد. اینجاست که اهمیت کرم ضد تعریق مشخص می شود، لذا کافی است از یک کرم ضد تعریق مناسب و خوب استفاده نمایید.

 

چرا باید از کرم ضد تعریق استفاده کنیم؟

 

قبل از اینکه به سراغ کرم ضد تعریق برویم بهتر است به توضیحاتی در مورد تعریق بدن بپردازیم:

گاهی افراد مجبورند مدت زمان بیشتری را در هوای گرم بمانند تا بتوانند کارهای بیرون از منزل خود را به اتمام برسانند، اما به  علت تعریق بیش از حد ناچارند زمان کوتاهی را در از منزل سپری کنند و یا حتی برخی از کارهای خود را به زمان دیگری موکول کنند! خب علت چیست؟ مسلما تعریق بیش از حد در یک روز گرم می تواند طاقت فرسا باشد. هر چند تعریق بدن امری کاملا طبیعی است. در واقع بدن برای تعادل دمای خود و خروج سموم به تعریق نیاز دارد. با عمل تعریق دمای بدن خنک می گردد. اما اگر این تعریق بیش از حد باشد دیگر قابل تحمل نیست. در این صورت موجب آزار شخص می شود. این امر مشکل اقلیت مردم نیست بلکه مشکل میلیون ها نفر روی کره ی خاکی است! در نتیجه جای نگرانی ندارد. اینجاست که اهمیت کرم ضد تعریق مشخص می شود، لذا کافی است از یک کرم ضد تعریق مناسب و خوب استفاده نمایید. در این صورت لازم نیست نگران بو گرفتن بدن و لباس خود باشید. تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروزیس ممکن است در ابتدا مشکل بزرگی به نظر برسد اما با وجود محصولاتی چون کرم ضد تعریق این موضوع به راحتی قابل حل و درمان خواهد بود.

 

کرم ضد تعریق چیست؟

 

کرم ضد تعریق متشکل از مواد کاملا طبیعی است. این مواد با میکروب های بد بو  مقابله می کنند. در واقع این کرم ها نه تنها میکروب های بد بوی سطح پوست را از بین می برند بلکه منافذ پوست را تا حد زیادی می بندند. با این کار موجب کاهش تعریق می شوند.

کرم ضد تعریق ، یک محصول بهداشتی بسیار مفید و پرکاربردی است که از نظر ترکیبات، تا حد زیادی  مثل کرم‌های معمولی دست و صورت است.

ترکیبات کرم ضد تعریق شامل آلومینیوم کلراید، جوش شیرین، نشاسته ذرت، روغن نارگیل، خاک رس و دیگر روغن های ضروری است. به علاوه در ساختار آن برای اینکه پوست بدن خشک نشود از نرم کننده ( فتالات ) نیز  استفاده می کنند. همانطور که گفتیم ماده ی آلومینیوم کلراید در کرم های ضد تعریق وجود دارد، این ماده اصلی ترین و مهمترین ترکیب کرم ضد تعریق است. این ماده با اثرگذاری روی غدد عرق مانع تعریق بیش از حد می شود.  این ترکیب موثر،  فعالیت غدد عرق را برای مدت زمان کمی قطع می کند.

پیشنهادی:  چه زمانی باید از قطره چشمی استفاده کنیم؟

 

چند نکته مهم در رابطه با کرم ضد تعریق

 

اگر از کرم ضد تعریق خاصی استفاده می کنید باید بگذارید مدت زمان مشخصی بگذرد تا معلوم شود که آیا این کرم با پوست بدن شما سازگاری دارد یا نه؟!

لازم است بدانید که کرم های ضد تعریق تا حدی می توانند جلوی تعریق بیش از حد بدن را بگیرند اما نباید توقع داشته باشید که این محصولات به طور کامل مانع تعریق بدن شما شوند. بهر حال تعریق لازمه ی بدن خواهد بود.

روی برخی از این کرم های ضد تعریق نوشته شده است که مناسب پوست صورت نیز می باشد. در این صورت مجاز هستید که از آن کرم برای پوست صورت نیز استفاده نمایید. کرم پودرهای ضد تعریق نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای تعریق صورت باشند.

 

روش استفاده از کرم ضد تعریق:

 

برای استفاده از هر محصولی لازم است ابتدا طریقه ی مصرف آن را به خوبی بدانیم تا با هیچ مشکلی روبرو نشویم. مسئله دیگر این است که وقتی درست ترین شیوه ی استفاده از کرم ضد تعریق را به کار ببندیم نتیجه ی مطلوب آن را نیز خواهیم دید.

این کرم بهتر است به هنگام خواب استفاده گردد. چون در مدتی که بدن استراحت می کند کمترین فعالیت را دارد، در این حالت غده های عرق نیز فعالیت کمتری دارند. پس در هنگام خواب زمان کافی وجود دارد تا کرم روی غده های عرق اثر بگذارد.

کافی است که قبل از خواب به اندازه یک نخود از کرم را روی انگشتان خود قرار دهید، آنگاه آن را روی ناحیه زیر بغل، کشاله ران یا قسمت دیگری  از بدنتان که می دانید زیاد تعریق دارد بمالید. برای هر قسمت از بدن که دچار تعریق زیاد می شود، اندازه ی یک نخود از کرم ضد عرق کافی خواهد بود. لازم نیست در زدن این کرم افراط کنید.

صبح روز بعد می توانید با آب ولرم حمام کنید و بدنتان را با صابون یا شامپوی بدن مخصوص بشویید. آنگاه به آرامی بدن خود را خشک کنید. پس از استحمام نیازی نیست از لوسیون استفاده کنید، بجای آن می توانید از بادی اسپلش استفاده نمایید.

کف دست بعضی از افراد دچار تعریق می شود برای این افراد نیز کرم های ضد تعریق مخصوص کف دست در بازار موجود است. انواع کرم های ضد تعریق ایرانی و خارجی در بازار ایران وجود دارند، اما مسلما خرید مارک های شناخته شده و معروف کرم ضد تعریق ریسک کمتری به دنبال خواهد داشت.

 

آیا می دانید فرق  بین دئودورانت ها و ضد تعریق ها در چیست؟

 

هر دو گروه با باکتری‌هایی که بوهای نامطبوع ایجاد می کنند مبارزه می کنند و آن ها را از بین می برند. اما ضدتعریق‌ها، علاوه بر مبارزه با میکروب ها موجب می شوند که تعریق تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

دئودورانت مانع رشد و تکثیر باکتری ها می شوند. در نتیجه به طور موثر و چشمگیری  باکتری های بو زا را از بین می برند.

پیشنهادی:  بهترین راه برای جلوگیری از سرطان پروستات در آقایان چیست؟

ضد تعریق ها در ترکیبات خود موادی دارند که موجب می شود میزان تعریق کاهش پیدا کند. در واقع با کاهش تعریق موجب می شوند که تکثیر و رشد باکتری ها نیز کمتر شود. اثر ضد تعریق به گونه ای است که به طور موقت غدد تعریق را غیر فعال می کند. ممکن است در ترکیبات ضد تعریق الکل باشد یا اینکه با عملکرد قوی ولی فاقد الکل باشد.

به افرادی که پوست حساس دارند و با مصرف ضد تعریق های الکل دار دچار سوزش می شوند توصیه می شود که از محصولات فاقد الکل استفاده کنند.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد هیپرهیدروز، ارتباطی به عدم رعایت بهداشت ندارد. بلکه جالب است بدانید که خوردن غذاهای پر ادویه، پر نمک و یا تند نیز می تواند موجب هایپرهیدروز شود. پس بهتر است این موارد را نیز رعایت کنید تا کمتر دچار تعریق شوید.

برای حل این مشکلات شما می توانید  از ضد تعریق ها استفاده نمایید. پس باید متناسب با پوست و جنسیت خود کرم ضد تعریقی انتخاب کنید که با زدن آن دچار حساسیت نشوید.

همواره با پوست بدن خود مهربان و لطیف برخورد کنید!

بهتر است لباس های گشاد بپوشید، جنس آن ها طبیعی و نخی باشد. انتخاب پارچه هایی که از الیاف مصنوعی هستند برای پوست بدن چندان مناسب نیستند. پارچه هایی با الیاف طبیعی می تواند به حفظ خنکی طبیعی پوست شما کمک بسیاری کند.

 

چگونه کرم ضد تعریق مناسب خود را انتخاب کنیم؟

 

کرم های ضد تعریق بسیاری در بازار موجودند. مسئله مهم این است که کدام یک مناسب پوست شما خواهد بود!

کرم ضد تعریق مردانه و کرم ضد تعریق زنانه دارای برند و ترکیبات گوناگونی است. مسئله این است که کدامیک مناسب شما خواهد بود. بهتر است ضد تعریق مناسب با نیاز خود را پیدا کنید بخرید و استفاده کنید. در این صورت با اعتماد به نفس بیشتری به کارهای روزمره خواهید پرداخت. با کرم ضد تعریق حاوی فرمولاسیون خاص و مناسب، تعریق مفرط به فراموشی سپرده می شود . اهمیتی نخواهد داشت که پوست شما حساس است یا نه؟! چون تنوع بسیار است. برندهای معروف و مطمئن را بشناسید تا با اطمینان بیشتری خرید کنید.

 

نمک آلومینیوم یا آلومینیوم کلراید چیست؟

 

همان عنصر اصلی و مهم در ترکیبات ضد تعریق است که به طور چشمگیری میزان تعریق را می کاهد. این عنصر فعال به راحتی در بخش بالایی غدد را منقبض می کند و تولید عرق را می کاهد. این تنها کاری نیست که این عنصر فعال انجام می دهد. نمک آلومینیوم موجب کاهش رشد باکتری های بد بوی بدن نیز می شود.

لازم است بدانید که این عنصر نیز مانند سایر ترکیبات لوازم آرایشی زیر نظر کنترل کیفی و کنترل ایمنی هستند و در این مورد جای نگرانی نیست.

اگر تعریق شما بیش از اندازه است محصولی انتخاب کنید که تا ۴۸ ساعت مانع تعریق شما شود. این محصول باید قوی تر از سایر ضد تعریق ها باشد. می توانید محصولات قوی تر را برای زمانی که مدت طولانی قرار است بیرون باشید استفاده کنید و از ضد تعریق های معمولی برای زمان هایی که کمتر در معرض تعریق هستید استفاده نمایید

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا