مکمل هامکمل های بدنسازی

کدام مکمل برای چربی سوزی بهتر است

افزایش چربی سوزی شکم به خصوص چربی دور شکم این روز‌ها از دغدغه‌های مهم بشر است. افزایش چربی نه تنها تاثیر منفی بر تناسب اندام دارد بلکه باعث بروز مشکلاتی در سلامتی فرد ازجمله فشار خون، دیابت و علائم کبد چرب می‌شود. برای رهایی از چربی فقط استفاده از رژیم ‌های چربی سوز کافی نیست و باید استفاده از مواد غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم نیز در کنار این رژیم غذایی قرار گیرد.برخی از مواد غذایی هستند که به چربی سوزی سرعت بخشیده و به شما کمک می‌کنند تا از شر چربی‌های اضافی بدن خود خلاص شده و به سلامت و تناسب اندام دست پیدا کنید.
مصرف مکمل‌های چربی سوز می‌تواند بر کاهش وزن طی تمرینات سخت ورزشی و عضله سازی اثرگذار باشد. اما واکنش هر مکمل در بدن هر فرد با دیگری متفاوت است. بر این اساس پیشنهاد ما این است که قبل از شروع مصرف مکمل‌های چربی سوز با کارشناسان تغذیه مشورت کنید و راهنمایی لازم را دریافت نمایید.همچنین لازم است بدانید که مصرف مکمل‌های چربی سوز نمی‌توانند در بدن شما جادویی ماندگار ایجاد کنند. همانگونه که از نامشان پیداست، مکمل‌ها تنها کمک کننده‌هایی برای رسیدن به وزن مناسب است. یعنی مکمل باید شما را در دوران رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی همراهی کند تا بتوانید با حفظ و تقویت عضلات، فرآیند کاهش وزن را به خوبی پیش ببرید. پس شما در کنار مکمل‌های چربی سوز به برنامه غذایی و تمرینات ورزشی اختصاصی نیاز دارید.

 

انواع مکمل چربی سوز

چند نوع از این مکمل ها که به چربی سوزی شکم و پهلو کمک می‌کند شامل:

پروتئین
پروتئین، مهم‌ترین ماده غذایی است که برای بهتر شدن عملکرد ورزشی به آن نیاز دارید. یادتان باشد که اگر به‌طور مرتب ورزش انجام می‌دهید، باید پروتئین بیشتری دریافت کنید. این پروتئین دارای انواع مختلفی است ازجمله:

پروتئین وی

مکمل پروتئینی «وی» محتوی ۲۰ درصد از پروتئین شیر است. این پروتئین دارای تمام آمینواسیدهای ضروری و به‌خصوص غنی از آمینواسیدهای ضروری، BCAA و لوسینرال سیستئین است. این مکمل به دلیل حل شدن پروتئین در آب، در پی اچ پایین سرعت جذب آن بالا است. دوز مصرفی این پروتئین ۱۰ تا ۳۰ گرم بوده و باید حداقل ۳۰ دقیقه قبل از تمرین مصرف شود.

پیشنهادی:  کدام ویتامین ها از ریزش مو و کم خونی جلوگیری می کنند؟

 

پروتئین کازئین

پروتئین کازئین در شیر گاو یافت می‌شود؛ این مکمل حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری و به‌خصوص غنی از تیروزین و پرولین است. به دلیل تشکیل توده مولکولی در پی اچ پایین معده، سرعت جذب آن پایین است. اگر این پروتئین را به میزان ۱۰ تا ۳۰ گرم در یک ساعت بعد از تمرین مصرف کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

 

پروتئین سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ دارای بیش از ۴۰ پروتئین و بیشتر آلبومن است. زرده تخم‌مرغ نیز پروتئین دارد، اما پودر تخم‌مرغ کامل به‌اندازه پودر سفیده تخم‌مرغ موجود نیست؛ هردوی این‌ها حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری است. سرعت جذب آن به دلیل افزایش آمینواسیدهای ضروری در پلاسما به‌طور متوسط تا سریع از وی پروتئین کمتر است و بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه هضم آن طول می‌کشد. این مکمل را به میزان ۱۰ تا ۳۰ گرم و ۴۵ دقیقه قبل از تمرین استفاده کنید.

 

پروتئین سویا

پروتئین سویا، حاویِ تمام آمینواسیدهای ضروری و دو برابر آرژنین و گلوتامین شیر است. سرعت جذب پروتئین سویا، متوسط است. برای نتیجه‌گیری بهتر ۱۰ تا ۳۰ گرم پروتئین سویا را حداقل ۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید؛ و ۱۰ تا ۳۰ گرم بعد از تمرین استفاده شود.

 

آمینواسیدها

آمینواسیدها برای بدن‌سازان و کسانی که تمرینات قدرتی انجام می‌دهند اهمیت فراوانی دارد، زیرا از سنتز پروتئین و عضله حمایت می‌کنند. فرم‌های آمینواسید آزادِ زیادی وجود دارد که می‌توانند به‌تنهایی یا به همراه آمینواسیدهای دیگر استفاده شوند.

 

BCAA

آمینواسیدهای شاخه‌دار (BCAA)، لوسین، ایزولوسین و والین آمینواسیدهای بی‌همتایی هستند؛ زیرا مستقیماً به‌عنوان انرژی در زمان تمرین توسط عضله مصرف می‌شوند؛ بنابراین به‌سرعت تخلیه‌شده و لوسین، عملکردی بیشتر مشابه هورمون خواهد داشت، زیرا مستقیماً سنتز پروتئینِ عضلات را فعال می‌کند.

 

بتا آلانین

بتا آلانین درزمینهٔ افزایش حجم عضلات، چربی سوزی بیشتر و بهبود ریکاوری بین ست‌ها می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اگر بتوانید سخت‌تر و پر شدت تر تمرین کنید، حجم تمرینیِ شما کنترل‌شده و مناسب باشد درگذر زمان نیز رشد شما بهتر می‌شود و هرچه شدت تمرینی بیشتر شود، عضله سازی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مصرف این مکمل در دوز‌های بالا در بعضی موارد باعث احساس خارش در صورت می‌شود. مصرف یک پیمانه ۳۰ دقیقه قبل از تمرین بهترین نتیجه را دارد.

پیشنهادی:  اهمیت مکمل های دوران بارداری چیست؟

 

 

چگونه اثر بخشی مکمل های چربی سوز را بیشتر کنید؟

 

پیگیر باشید

نمی توانید یک قرص چربی سوز بردارید، دونات بخورید، ورزش نکنید و انتظار کاهش وزن داشته باشید. اگر هدف شما کاهش وزن است و انگیزه ی بالایی دارید، بدانید که تغییر سبک زندگی اولین و اساسی ترین قدم در مسیر کاهش وزن است.

 

به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید

برای اینکه مطمئن شوید که بیشترین وزنی را که می توانستید؛ کم کرده اید، به اندازه کافی پروتئین مصرف نمایید. مصرف پروتئین به حفظ توده عضلانی و متابولیسم بدن شما طی فرآیند کاهش وزن کمک می کند.

 

به اندازه کافی آب بنوشید

با هر دوز از قرص هایی که مصرف می کنید یک لیوان آب کامل مصرف نمایید. از این طریق به جذب بهتر آن قرص کمک کرده و از دهیدراتاسیون بدن جلوگیری می کنید. دهیدراتاسیون از جمله عوامل افت متابولیسم بدن می باشد.افرادی که در رژیم کاهش وزن هستند و سخت ورزش می کنند به شدت در معرض دهیدراتاسیون هستند.همچنین مصرف آب همراه با مکمل هایی چون کافئین که دیورتیک هستند، ضروری می باشد.

 

 

شما می توانید مکمل هایی که برای چربی سوزی مناسب هستند را از داروخانه آنلاین یارافارما سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید.
برخی از این محصولات عبارتند از:

قرص ال کارنتین ۱۰۰۰ یوروویتال

ال کارنیتین یورو ویتال 1000 میلی گرمی

قرص ال- کارنیتین ۱۰۰۰ یوروویتال در متابولیسم چربی‌ها و کاهش وزن، بهبود عملکرد ورزشی، حفظ سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد مغزی و جبران کمبود کارنیتین موثر است. کارنیتین یوروویتال از نوع ال- کارنیتین تارترات است که سرعت جذب بالایی دارد.

 

 

 

پودر لیپو اسلیم کارن ۳۰۰ گرم.

پودر لیپو اسلیم کارن 300 گرم

پودر لیپو اسلیم کارن با طعم شکلات حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی برای تامین نیاز روزانه بدن به مواد مغذی بوده و به کاهش وزن و افزایش احساس سیری در افراد چاق کمک می‌نماید.

 

 

 

کپسول کربوفایت کارن ۱۲۰ عددی

کپسول کربوفایت کارن 120 عددی

مکمل کربوفایت کارن حاوی عصاره لوبیا سفید و پیکولینات کروم بوده که سبب کاهش جذب کربوهیدرات پیچیده و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

 

 

 

کپسول CLA کارن ۹۰ عدد

کپسول CLA کارن ۹۰ عدد

کپسول CLA کارن به تجزیه چربی مخصوصا در ناحیه شکم کمک کرده و ترکیب بندی بدن را با کاهش چربی و نگهداری حجم ماهیچه‌ای تغییر می‌دهد.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا