مکمل هامکمل های بدنسازی

کدام مکمل برای عضله سازی بهتر است

مکمل‌های بدنسازی در برخی مواقع، با عنوان مکمل‌های غذایی نیز شناخته می‌شوند. این مکمل‌ها کاملاً با مکمل‌های هورمونی متفاوت هستند و به آرامی روی بدن تاثیر می‌گذارند. بنابراین ورزشکارانی که به صورت مداوم تمرین می‌کنند، می‌توانند از مکمل‌های بدنسازی بدون هورمون برای عضله سازی و کاهش چربی‌های بدن خود استفاده کنند. مکمل‌های بدنسازی بسیار متنوع هستند و در برندهای مختلف وارد بازار می‌شوند. به همین دلیل، انتخاب بهترین مکمل برای عضله سازی اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی مکمل‌ها، حتی برای تسریع درمان بافت‌های آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه حین ورزش کردن بسیاری از مواد مغذی بدن مصرف می‌شود، بنابراین بدنسازان باید نیازهای تغذیه‌ای خود را از مکمل‌ بدنسازی تامین کنند. به عنوان مثال، می‌توان انواعی از کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین و سایر مواد مغذی را از طریق مکمل‌های ورزشی به دست آورد. تقریباً تمام ورزشکاران می‌توانند از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنند. البته تعیین دوز مصرف مکمل‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی مکمل‌های ورزشی، سرشار از پروتئین هستند. ترکیباتی مثل کربوپروتئین یا پروتئین وی، مکمل کراتین، مکمل آمینواسید و مکمل گلوتامین، نمونه‌هایی از مکمل‌های بدنسازی حاوی پروتئین هستند. در مقابل برخی دیگر از مکمل‌ها، ویتامین بدن شما را تامین می‌کنند.

 

 

۶ مکمل زیر می توانند به شما کمک کنند تا با برنامه تمرینی خود عضله بیشتری کسب کنید:

 

کراتین

کراتین مولکولی است که به طور طبیعی در بدن شما تولید می شود. انرژی را برای ماهیچه ها و سایر بافت ها تامین می کند.با این حال، مصرف آن به عنوان یک مکمل غذایی می تواند سطح کراتین عضلانی را تا ۴۰ درصد بالاتر از سطح طبیعی افزایش دهد. این امر با تشویق تجمع عضلانی بر روی سلول های عضلانی و اثربخشی تمرین تأثیر می گذارد. در واقع، تعداد زیادی از مطالعات نشان می دهد که کراتین قدرت عضلانی را بهبود می بخشد.اگر در تلاش برای عضله سازی هستید، این خبر خوبی است. قدرت بیشتر به شما امکان می دهد در طول تمرین عملکرد بهتری داشته باشید، که منجر به افزایش بیشتر توده عضلانی در طول زمان می شود.کراتین همچنین می تواند محتوای آب سلول های ماهیچه ای را افزایش دهد. این می تواند باعث تورم خفیف سلول های عضلانی شود و سیگنال هایی از رشد عضلانی تولید کند.علاوه بر این، این مکمل ممکن است سطح هورمون های دخیل در رشد عضلات مانند IGF-1 را افزایش دهد.علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می دهد که کراتین می تواند تجزیه پروتئین را در عضلات شما کاهش دهد.به طور کلی، بسیاری از محققان مکمل های کراتین و ورزش را مطالعه کرده اند، و یک چیز واضح است – کراتین می تواند به افزایش توده عضلانی کمک کند.کراتین نیز به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است و دارای مشخصات ایمنی استثنایی است.اگر به دنبال مکملی برای کمک به عضله سازی هستید، ابتدا به کراتین فکر کنید.کراتین احتمالا بهترین مکمل ماهیچه ای است . بسیاری از مطالعات تایید می کنند که می تواند به افزایش توده عضلانی کمک کند.

 

 

مکمل های پروتئینی

دریافت پروتئین کافی برای عضله سازی بسیار مهم است.به طور خاص، برای ساخت عضله، شما نیاز به مصرف پروتئین بیشتر از آن دارید که بدن شما از طریق فرآیندهای طبیعی تجزیه می کند.اگرچه می توان تمام پروتئین مورد نیاز خود را از غذاهای غنی از پروتئین دریافت کرد، اما برخی از افراد برای انجام این کار مشکل دارند.اگر به نظر شما شبیه است، ممکن است بخواهید مکمل پروتئین مصرف کنید.بسیاری از مکمل های پروتئینی مختلف در دسترس هستند، اما برخی از محبوب ترین آنها پروتئین وی، کازئین و سویا هستند. سایر مکمل های پروتئینی حاوی پروتئین جدا شده از تخم مرغ، گوشت گاو، مرغ یا سایر منابع هستند.مطالعات نشان می دهد که افزودن پروتئین اضافی از طریق مکمل ها باعث ایجاد توده عضلانی در افرادی که ورزش می کنند نسبت به اضافه کردن کربوهیدرات های اضافی کمی بیشتر می شود.با این حال، این اثرات احتمالا برای افرادی که پروتئین کافی در رژیم غذایی معمولی خود دریافت نمی کنند، بیشتر است.در واقع، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مقادیر بسیار زیاد مکمل‌های پروتئینی به عضله‌سازی کمک نمی‌کند، اگر از یک رژیم غذایی پر پروتئین پیروی می‌کنید.

پیشنهادی:  آیا سلنیوم می تواند باعث ایجاد ایمنی بیشتر در بدن شود؟

 

 

گینرها

گینر مکمل هایی هستند که به شما کمک می کنند تا کالری و پروتئین بیشتری دریافت کنید. آنها معمولاً توسط افرادی استفاده می شوند که برای عضله سازی تلاش می کنند.عضله سازی برای برخی افراد دشوار است، حتی زمانی که مقدار زیادی کالری مصرف می کنند و وزنه می زنند.اگرچه محتوای کالری مکمل های افزایش وزن متفاوت است، اما غیر معمول نیست که آنها حاوی بیش از ۱۰۰۰ کالری در هر وعده باشند.بسیاری از مردم بر این باورند که این کالری‌ها از پروتئین می‌آیند، زیرا برای عضله‌سازی بسیار مهم است. با این حال، بیشتر کالری ها در واقع از کربوهیدرات ها می آیند.اغلب ۷۵-۳۰۰ گرم کربوهیدرات و ۲۰-۶۰ گرم پروتئین در هر وعده از این مکمل های پر کالری وجود دارد.اگرچه این محصولات می توانند به شما کمک کنند کالری بیشتری مصرف کنید، اما مهم است که بدانید هیچ چیز جادویی در مورد مکمل های افزایش وزن وجود ندارد.برخی از مطالعات در بزرگسالان نشان داده است که افزایش شدید کالری می تواند توده عضلانی بدون چربی را افزایش دهد، به شرطی که پروتئین کافی مصرف کنید.با این حال، مطالعات روی بزرگسالانی که با وزنه تمرین می‌کنند نشان می‌دهد که مصرف مکمل افزایش وزن ممکن است در افزایش وزن بدون چربی موثر نباشد.به طور کلی، محصولات افزایش وزن تنها در صورتی توصیه می‌شوند که برای خوردن غذای کافی مشکل دارید و نوشیدن یک شیک چربی برای شما آسان‌تر از خوردن غذای واقعی است.

 

بتا آلانین

بتا آلانین یک اسید آمینه است که خستگی را کاهش می دهد و می تواند اثربخشی ورزش را افزایش دهد.علاوه بر این، بتا آلانین می تواند به افزایش توده عضلانی در صورت پیروی از یک برنامه ورزشی کمک کند.یک مطالعه نشان داد که مصرف ۴ گرم بتا آلانین در روز به مدت هشت هفته توده بدون چربی بدن را بیشتر از دارونماها در کشتی گیران دانشگاهی و بازیکنان فوتبال افزایش می دهد.مطالعه دیگری نشان می دهد که افزودن یک مکمل بتا آلانین به یک برنامه تمرین تناوبی با شدت بالا به مدت شش هفته، توده بدون چربی بدن را حدود ۰.۵ کیلوگرم بیشتر از دارونماها افزایش داد.اگر چه تحقیقات بیشتری در مورد بتا آلانین و عضله سازی مورد نیاز است، این مکمل می تواند در هنگام ترکیب با یک برنامه ورزشی به عضله سازی کمک کند.

 

آمینو اسیدهای شاخه دار

آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA) از سه آمینو اسید مجزا تشکیل شده اند: لوسین، ایزولوسین و والین.آنها در اکثر منابع پروتئین، به ویژه منابع حیوانی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، محصولات لبنی و ماهی یافت می شوند.BCAA ها برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم هستند و حدود ۱۴ درصد از اسیدهای آمینه ماهیچه های شما را تشکیل می دهند.تقریباً همه هر روز BCAA را از غذا مصرف می کنند، اما مصرف BCAA به عنوان مکمل نیز بسیار محبوب است.مطالعات نشان داده اند که BCAA ها می توانند عضله سازی را بهبود بخشند یا از دست دادن عضلات را در مقایسه با دارونما کاهش دهند.با این حال، مطالعات دیگر نشان داده‌اند که BCAA ممکن است منجر به تجمع عضلانی بیشتر در افرادی که یک برنامه ورزشی را دنبال می‌کنند، نشود.مکمل‌های BCAA احتمالا تنها زمانی می‌توانند برای شما مفید باشند که پروتئین با کیفیت بالا در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

پیشنهادی:  درباره پرگمام ویتالی تون سافت ژل ۶۰ عددی بیشتر بدانیم

 

HMB

بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB) مولکولی است که وقتی بدن شما اسید آمینه لوسین را پردازش می کند تولید می شود.HMB مسئول برخی از اثرات مفید پروتئین و لوسین در رژیم غذایی است.کاهش تجزیه پروتئین های ماهیچه ای ممکن است بسیار مهم باشد.در حالی که HMB به طور طبیعی توسط بدن شما تولید می شود، مصرف آن به عنوان مکمل اجازه می دهد تا سطوح بالاتری داشته باشد و می تواند برای عضلات شما مفید باشد.چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ۳-۶ گرم HMB در روز می تواند افزایش وزن خالص ناشی از تمرینات وزنه را بهبود بخشد.با این حال، مطالعات دیگر نشان داده اند که چنین دوزهایی از HMB بعید است در افزایش توده عضلانی در بزرگسالان تجربه شده در تمرینات وزنه موثر باشد.این ممکن است به این معنی باشد که HMB برای کسانی که شروع به ورزش می کنند یا شدت تمرینات خود را افزایش می دهند مؤثرتر است.

 

در کنار تمرینات ورزشی، باید از مکمل‌های مناسب برای ساخت عضله و کاهش چربی‌های بدن استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، پرهیز از مصرف مکمل‌های هورمونی است. مکمل‌های هورمونی بسیار وسوسه انگیز هستند. زیرا در مدت زمان کوتاهی شما را به اندام ایده‌آل خود می‌رسانند. ولی متاسفانه نتایج حاصل از مصرف مکمل‌های هورمونی، بسیار کوتاه است و در نهایت فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. بنابراین بهتر است از همان ابتدا، از یک برنامه ورزشی درست استفاده کنید و به مرور زمان حجم عضلات بدن خود را افزایش دهید. مکمل‌های بدنسازی یا مکمل‌های غذایی که برای افزایش حجم عضلات و کاهش توده چربی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل انواعی از مواد مغذی بدن مثل ویتامین‌ها، پروتئین، آمینو اسید و مواردی مانند این هستند.

 

شما می توانید مکمل هایی که برای عضله سازی مناسب هستند را از داروخانه آنلاین یارافارما سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید.
برخی از این محصولات عبارتند از:

 

قرص آمینو پلاس ۶۸۰۰ کارن ۹۰ عددی

آمینوپلاس کارن یک قرص پروتئین وی حاوی آمینواسیدهای آزادی نظیر ال‑لوسین، ال‑ایزولوسین، ال‑والین (اسیدهای آمینه شاخه دار)، ال‑آرژنین و ال‑تورین می باشد.

 

 

 

کربو شارژ کارن با طعم پرتقال ۱۰۰۰ گرم

کربو شارژ کارن با طعم پرتقال 1000 گرم

پودر کربو شارژ کارن شامل مخلوطی از کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده، مجموعه ویتامین‌ها و مواد معدنی انحصاری است که هم به دلیل جلوگیری از تخلیه ذخایر گلیکوژنی و هم تامین آب و الکترولیت‌های از دست رفته حین ورزش‌های طولانی مدت، از بروز خستگی در ورزشکاران جلوگیری می‌نماید.

 

 

 

پودر کربو مس ۱ کارن ۱۲۰۰ گرم

پودر کربو مس 1 کارن 1200 گرم

کربو مس ۱ کارن حاوی نسبت ایده‌آلی از قندهای ساده گلوکز، فروکتوز و کربوهیدرات‌‌های پیچیده است تا بتواند انرژی مورد نیاز بدن را به خوبی تامین نماید. این محصول از افت قند خون هنگام مسابقه و تمرین جلوگیری به عمل می‌آورد.

 

 

 

پودر پیور پروتئین Pure Protein کارن ۱۰۰۰g

پودر پیور پروتئین Pure Protein کارن 1000g

پودر پیور پروتئین موزی کارن باعث افزایش حجم عضلات بدون افزایش توده چربی و موثر در بازتوانی عضلات و به تاخیر انداختن خستگی می گردد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا