پوست و زیبایی

چه افرادی واجد شرایط کاشت مو هستند؟

کاشت مو

یکی از رایج ترین روش هایی است که امروزه برای درمان طاسی و کم مویی از آن استفاده می شود. اما استفاده از این روش درمانی برای همه مناسب نیست. در این بخش می خواهیم ضمن آشنایی با روش های رایج پیوند مو، شما را با کاندیدای مناسب و نامناسب برای پیوند مو آشنا کنیم.

 

 

 

کاشت مو چیست؟

طاسی و کم مویی مشکل بسیاری از خانم ها و آقایان است. همانطور که می دانید کم مویی تاثیر بسیار منفی بر زیبایی ظاهری می گذارد و این روزها اکثر افراد به زیبایی ظاهری اهمیت بسیار زیادی می دهند. کاشت مو یکی از رایج ترین روش هایی است که می توان با استفاده از آن، زیبایی را به موهای سر برگرداند. در این روش قسمت های کم پشت و یا طاس تحت درمان قرار می گیرند و با استفاده از کاشت که طی آن موهای زنده و طبیعی به سر پیوند زده می شوند، زیبایی و جوانی به چهره باز می گردد.

تقریبا می توان گفت کاشت مو یکی از روش های تاثیرگذار برای درمان طاسی و کم مویی به حساب می آید. از گذشته تا به امروز روش های مختلفی برای کاشت و پیوند مو در علم پزشکی تعریف شده است که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند. اما قبل از اینکه بخواهیم به بررسی و معرفی این روش ها بپردازیم، بهتر است تا ببینیم چه کسانی واجد شرایط کاشت و پیوند مو هستند و این روش برای چه کسانی مناسب نیست.

 

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است؟

آیا می دانید کاشت مو برای چه کسانی مناسب است؟ به طور کلی این روش روی بدن بعضی از افراد جواب می دهد و به نتیجه مطلوب می رسد. اما در بدن بعضی دیگر نتیجه رضایت بخشی نخواهد داشت. بنابراین تمام افرادی که طاس و کم مو هستند، نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند. حال بهتر است تا ببینیم این روش درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که در بعضی نواحی سرشان طاس یا کم مو هستند

اولین گروهی که می توانند از روش های رایج کاشت مو استفاده کنند، کسانی هستند که در بعضی از نواحی سرشان طاس یا کم مو هستند. به طور مثال اگر قسمت های جلویی سر یا اطراف شقیقه ها کم مو یا طاس باشد، با استفاده از پیوند زدن مو درمان می شود.

  • خانم هایی که موهای نازکی دارند

زمانی که موهای سر نازک شوند، حجم موها بسیار کم می شود و ممکن است گاهی حتی پوست سر نیز مشخص شود. کاشت و پیوند مو برای خانم ها و آقایانی مناسب است که موهای آنها بسیار نازک شده است و می خواهند این کم حجمی و کم مویی را درمان کنند.

  • کسانی که به دلیل جراحت یا سوختگی موهایشان را از دست داده اند
پیشنهادی:  دلایل استفاده از ماسک صورت

گروه دیگری از افراد که واجد شرایط کاشت مو می باشند، کسانی هستند که به دلیل جراحت یا سوختگی موهای خودشان را از دست داده اند. البته باید در نظر داشت که در این صورت کاشت برای قسمت هایی از پوست سر انجام می شود که خون رسانی داشته باشد. در این صورت پیوند مو دارای نتیجه رضایت بخشی خواهد بود.

 

کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

حال که متوجه شدید کاشت و پیوند مو برای چه کسانی مناسب است، می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که کاشت مو برای چه افرادی مناسب نیست.

  • کسانی که حجم وسیعی از موهای خود را از دست داده اند

کسانی که حجم وسیعی از موهای سر خود را از دست داده اند، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستند. از آنجایی که در پیوند مو، بخشی از قسمت های پر موی سر به عنوان ناحیه دهنده انتخاب می شود، در صورتی که تمام نواحی سر دارای طاسی و کم مویی باشد، پیوند مو روش درمانی مناسبی نیست.

  • کسانی که به دلایل پزشکی مانند شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند

گروه بعدی کسانی هستند که به دلیل درمان های پزشکی مانند شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند. کاشت مو روی این افراد به هیچ عنوان جوابگو نیست.

  • کسانی که ریزش موی شدید در تمام قسمت های سرشان دارند

گروه بعدی کسانی هستند که در تمام نواحی سرشان، ریزش موی شدید دارند. این افراد با کاشت مو به نتیجه مطلوب نمی رسند و ابتدا باید دلایل ریزش مو و راه های درمان آن را پیگیری کنند.

به طور کلی هر ناحیه ای از سر که خون رسانی مطلوبی نداشته باشد، برای کاشت مو مناسب نیست. کاشت و پیوند مو به شرطی تاثیرگذار است که خون رسانی در نواحی مختلف سر وجود داشته باشد. در غیر این صورت پیوند مو روش مناسبی نخواهد بود.

 

با رایج ترین روش های کاشت مو آشنا شوید

روش های متعددی برای کاشت مو وجود دارد که شما می توانید با کمک آنها زیبایی و جوانی را به چهره خود بازگردانید. انواع کاشت مو با روش های مختلفی انجام می شود که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند. در ادامه این روش ها را بررسی خواهیم کرد.

کاشت مو به روش FUT

یکی از قدیمی ترین روش های پیوند مو، روش FUT است. در این روش فرد را کاملا بیهوش می کنند و از بخش های مناسبی از ناحیه پشت سر، گرافت های مو را بر می دارند. برای برداشتن گرافت ها، قسمت هایی از پوست سر را می برند. این روش دارای معایب بسیار زیادی است که امروزه کمتر کسی برای درمان طاسی و کم مویی از آن استفاده می کند. معایب بالای این روش درمانی باعث شد تا روش های جدیدتری برای پیوند زدن مو ابداع شوند.

 

کاشت مو به روش FIT

پس از روش FUT کاشت مو با روش FIT توسط کارشناسان کشف و ابداع شد. این روش به نوعی با کاهش معایب و عوارض روش گذشته، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت. در این روش تارهایی از مو که از نواحی پشت سر و بغل گوش ها گرفته می شوند به قسمت های طاس و کم مو پیوند زده می شوند. این روش با بریدگی، بیهوشی، بخیه و سایر معایب روش قبلی همراه نیست و با استفاده از تکنیک های جدید انجام می شود.

پیشنهادی:  مزایای پوست زیبا چیست؟

 

کاشت مو به روش SUT

پس از دو روش قبلی باید بگوییم یکی از رایج ترین و بهترین روش های کاشت مو در حال حاضر، روش SUT است. در این روش حداقل عوارض ممکن برای بیمار وجود دارد. برخلاف روش های قبلی که کاشت مو به صورت دستی انجام می شد، در این روش کاشت تماما با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات به روز انجام می شود. این روش بدون درد، خونریزی، بیهوشی و عوارض جانبی شدید است که با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود. همچنین در این روش ۱۴۰۰۰ تار موی زنده و واقعی فقط در یک مرحله به نواحی طاس و کم مو پیوند زده می شود.

 

قبل از کاشت مو به این نکات توجه کنید

اگر از طاسی و کم مویی خود خسته شده اید و می خواهید با کاشت مو زیبایی را به چهره خود بازگردانید، بهتر است تا به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید تا برایتان مشکلی به وجود نیاید و از نتیجه پیوند مو رضایت کافی داشته باشید.

بهتر است تا اگر مشکل یا بیماری خاصی دارید، قبل از اقدام به کاشت، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. گاهی اوقات ممکن است بعضی از مشکلات مانع انجام این روش درمانی شوند. زیرا برای بدن عوارض و آسیب به همراه دارند و یا بیمار را به نتیجه مطلوب نمی رسانند.

در صورتی که قصد دارید کاشت مو انجام دهید، بهتر است از یک ماه قبل، مصرف قرص های رقیق کننده خون، مانند آسپرین و همچنین نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید. از استعمال دخانیات صرف نظر کنید و آب و مایعات بیشتری استفاده کنید.

به توصیه پزشک بهتر است تا قبل از درمان کم مویی و طاسی، یک چکاپ کامل انجام دهید تا وضعیت خون و وضعیت سلامت عمومی بدنتان مشخص شود. در صورتی که از داروها و مکمل مو استفاده می کنید، حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

 

نتیجه کاشت مو چه زمانی مشخص می شود؟

پس از کاشت مو باید در یک بازه زمانی مشخص، مراقبت های لازم را از موهایتان داشته باشید و به توصیه های پزشکتان عمل کنید. البته باید بگوییم برای اینکه نتیجه مطلوبی از کاشت و پیوند مو بگیرید، باید کمی صبور باشید. زیرا نتایج آن بلافاصله پس از کاشت، مشخص نمی شود. به طور کلی نتیجه اصلی و نهایی و البته مطلوب پیوند مو، پس از حدود یک سال مشخص می شود. بنابراین در این بازه زمانی مشخص بور باشید و مراقبت های لازم را انجام دهید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا