مکمل هامکمل های بدنسازی

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

بسیاری از بدنسازان به دنبال بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم عضلات هستند. برای ورزشکاران رسیدن به حجم دلخواه و حفظ آن در مدت زمان کوتاه بسیار مهم است. ورزش به تنهایی برای رسیدن به این هدف کافی نیست.

آن‌ها همچنین باید از مکمل‌های خاص در کنار ورزش و رژیم غذایی سالم استفاده کنند. این دسته از مکمل‌های بدنسازی برای حجم، روند حجیم‌سازی را تسریع کرده و نقش بسیار مهمی در تامین تمام مواد مغذی مورد نیاز فرد از جمله پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین‌ها، مواد معدنی و غیره ایفا می‌کند.

بدیهی است که انسان نمی‌تواند تمام این مواد مغذی را از منابع غذایی دریافت کند. پس منطقی است که بهترین راه برای افزایش حجم عضلانی استفاده از مکمل‌های این دسته همراه با دو اصل ورزش و تغذیه است. استفاده از مکمل افزایش حجم عضلات نیز در تامین انرژی و رفع خستگی موثر است.

این مکمل‌ها از تحلیل رفتن و تخریب ماهیچه‌ها جلوگیری کرده و ریکاوری را تسریع می‌کنند. همچنین استفاده از مکمل‌های انرژی زا مانند قرص اکسی فورت باعث افزایش متابولیسم در بدن و چربی سوزی می‌شود، به این ترتیب می‌توان با تغذیه مناسب و استفاده از مکمل‌های مناسب، بیشتر ورزش کرد و روند عضله‌سازی را بهبود ببخشید.

 

ترکیبات مکمل افزایش وزن و حجم چیست؟

محتوای یک مکمل افزایش وزن معمولاً دارای کربوهیدرات، سپس پروتئین و البته مقداری چربی است و کالری هر پیمانه بسیار بالاست (تا ۱۰۰۰ کالری)، بنابراین به شما کمک می‌کند تا وزن خود را افزایش دهید.

مکمل‌های بدنسازی برای حجم عملکرد مشابهی دارند و برای افزایش حجم و وزن استفاده می‌شوند. تفاوت این دو در درصد کربوهیدرات و پروتئین است. در مکمل افزایش حجم عضلات میزان پروتئین بیشتر است و برای کسانی که بدنسازی و تمرینات حجیم کردن عضلات را انجام می‌دهند، مناسب می‌باشد.

 

کربو شارژ کارن

معرفی مکمل افزایش حجم عضلات

مکمل افزایش حجم عضلات باید حاوی مواد منحصر به فردی باشد. امروزه بسیاری از شرکت‌های داروسازی سعی در تولید بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم عضلانی دارند. در زیر بهترین مکمل برای حجم و کات را معرفی می‌کنیم:

 

مکمل کراتین مونوهیدرات

کراتین بهترین مکمل برای حجم بازو و یکی از مفیدترین پروتئین‌ها برای تولید انرژی در بدن است. این ماده به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود اما برای افزایش حجم عضلانی باید مقدار زیادی به صورت مکمل ورزشی مصرف شود. این ماده یکی از مواد اصلی مکمل‌های افزایش وزن است.

پیشنهادی:  دلایل ریزش مو و راه های درمان آن

مصرف مکمل کراتین با ایجاد فشار اسمزی در داخل سلول‌ها باعث جذب آب بیشتر توسط سلول‌های عضلانی و افزایش حجم آن‌ها می‌شود. از طرف دیگر، مکمل کراتین ترشح هورمون رشد را تحریک می‌کند که باعث تقویت عضله‌سازی و جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات در طول تمرینات شدید می‌شود.

 

مکمل بتا آلانین

در ورزش‌های شدید و سنگین، میزان اسید لاکتیک در عضلات افزایش می‌یابد و باعث درد و خستگی می‌شود. کارنوزین یکی از ترکیبات موجود در عضلات است که با خنثی کردن اسید لاکتیک باعث کاهش خستگی و تسریع بهبودی می‌شود.

بتا آلانین با تحریک تولید کارنوزین در عضلات و افزایش سطح این ماده، خستگی ورزشکار را در حین تمرین به تعویق می‌اندازد و انرژی فرد را افزایش می‌دهد. با بهبود ریکاوری، مکمل بتا آلانین باعث افزایش تولید عضله و در نتیجه افزایش حجم سریعتر می‌شود.

 

مکمل ویت گینر

برای افزایش حجم و وزن، به کالری بیشتری از آنچه می‌توانید از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید، نیاز دارید. مکمل‌های ویت گینر بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم می‌باشد. با مصرف این مکمل‌ها در هر وعده ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلو کالری انرژی بیشتری دریافت می‌کنید و این به رشد عضلات شما کمک می‌کند.

 

مکمل زد ام ای (ZMA)

این مکمل افزایش حجم عضلات، حاوی روی مونومتیونین آسپارتات، منیزیم آسپارتات و ویتامین B6 است. این مواد معدنی در حین ورزش و با تعریق که برای بدن مضر است از بدن دفع می‌شود.

منیزیم و روی دو ماده معدنی مورد نیاز برای مکانیسم‌های مختلف برای ساخت عضلات مورد نیاز هستند. منیزیم با افزایش سطح قند خون و کاهش حساسیت به انسولین، عضله‌سازی ورزشکاران را تحریک می‌کند و انرژی را افزایش می‌دهد.

کمبود روی در بدن با کاهش سطح تستوسترون، عضله‌سازی را برای بدن دشوار می‌کند و حتی می‌تواند آمادگی جسمانی و عملکرد ورزشی فرد را کاهش دهد. بنابراین مصرف روی برای عضله‌سازی و افزایش توانایی ورزشکاران ضروری است.

 

مکمل دی آسپارتیک اسید

آسپارتیک اسید یک آمینواسید غیر ضروری است و موثرترین تقویت‌کننده طبیعی تستوسترون در بدن است. افزایش سطح تستوسترون منجر به رشد بهینه عضلات، افزایش قدرت عضلانی، افزایش میل جنسی و بهبود ریکاوری می‌شود. مصرف دیاسپارتیک اسید برای افزایش باعث افزایش توده عضلانی و کاهش بافت چربی در بدن می‌شود.

 

مکمل مولتی ویتامین بدنسازی

همه ورزشکاران باید از بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم و مکمل‌های مولتی ویتامین استفاده کنند، زیرا نیاز به ویتامین‌ها و مواد معدنی در طول تمرینات ورزشی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. افزایش مصرف مواد پروتئینی در زمان افزایش حجم می‌تواند بدن را از ویتامین‌ها و مواد معدنی تخلیه کند و این مشکل بر حجم دهی تاثیر نامطلوبی می‌گذارد.

پیشنهادی:  کمبود کدام ویتامین باعث گزگز دست و پا می شود

 

مکمل کازئین

برای حجیم‌سازی موفق، باید از بهترین مکمل افزایش وزن و حجم استفاده کنید تا بدن خود را آنابولیک نگه دارید. کازئین یک پروتئین دیر هضم است که به آرامی آزاد می‌شود و به طور مداوم ماهیچه‌ها را تغذیه می‌کند. مصرف این مکمل افزایش حجم عضلات قبل از خواب به فعال نگه داشتن عضله‌سازی و ساخت توده عضلانی در حالت استراحت کمک می‌کند.

 

افزایش وزن سریع بانوان

معمولاً وقتی صحبت از بهترین مکمل‌ برای افزایش وزن و حجم بانوان می‌شود، تصاویری از زنان لاغر اندام در تلاش برای عضله‌سازی و افزایش وزن به ذهن می‌آید.

همیشه قبل از مصرف قرص‌ها یا مکمل‌های افزایش وزن با پزشک خود مشورت کنید. زیرا عوارض مصرف خودسرانه چنین مکمل‌هایی گاهی غیر قابل برگشت است.

 

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم بانوان

هیچ تفاوتی بین مکمل های افزایش وزن مردان و زنان وجود ندارد. هر دو شامل انواع گینرها می باشند. با توجه به نیاز و هدف خود باید میزان مصرف مکمل را تعیین کنید. از طرفی چنین مکمل هایی حاوی درشت مغذی ها نیستند و مصرف آنها برای خانم ها کاملا بی خطر است.

 

مالتو دکسترین و افزایش وزن بانوان

مالتودکسترین منبع عالی پروتئین است. در واقع این مکمل نوعی نشاسته پودر شده است. این مکمل برخلاف آرد قابلیت حل شدن در آب را دارد و می‌توان آن را به صورت خام مصرف کرد. در نتیجه، بسیاری این مکمل را در دسترس‌ترین منبع کالری در جهان می‌دانند. مالتودکسترین بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم بانوان است و به طور گسترده در ورزش و بدنسازی استفاده می‌شود.

 

کلام پایانی

بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم و مکمل‌های چاقی گزینه‌های بسیار خوبی برای افراد لاغر هستند. توصیه می‌شود با این مکمل‌ها ورزش کنید تا وزنی که اضافه می‌کنید به عضله تبدیل شود. مصرف این مکمل‌ها بدون ورزش باعث افزایش چربی شکمی و پهلو می‌شود.

بسیاری از کودکان لاغر هستند و از انواع مکمل‌ها و گینرها استفاده می‌کنند. در هر صورت در مصرف مکمل‌ها باید نکات و مشکلات مختلف (هم برای خود و هم برای فرزندتان) را بدانید و رعایت کنید. در این مقاله به سوالات مختلفی در مورد بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم پاسخ دادیم. امیدوارم این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا