مکمل های بدنسازی

مکمل گینر چیست؟ فواید و عوارض آن در بدنسازی

زمانی که فردی تصمیم می‌گیرد وارد حوزه ورزش بدنسازی شود، چه بخواهد وزن کم کند و یا بخواهد به حجم عضلات خود بی‌افزاید، به منظور پاسخ دهی بهتر تمرینات اقدام به استفاده از انواع مکمل‌های غذایی مختلف می‌کند. این مکمل‌ها طیف وسیع و بسیار گسترده‌ای دارند و هر یک از آن‌ها به نوعی برای بدن دارای فواید مختلف هستند. در این مطلب قصد داریم به صورت اختصاصی به معرفی مکمل گینر بپردازیم. همراه ما باشید.

 

معرفی مکمل گینر

مس گینر/ ویت گینر و یا گینرها مکمل‌هایی هستند که به طور خاص برای افزایش وزن ایجاد می‌شوند. گینرها به طور معمول سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و انواع مواد دیگر هستند. مکمل‌های گینر معمولا حاوی ترکیبی از منابع پروتئینی مانند آب پنیر، کازئین، تخم مرغ، ایزوله پروتئین گوشت گاو و ایزوله پروتئین شیر هستند. مالتودکسترین، یک منبع کربوهیدرات ساده و سریع که از شکل اصلاح شده نشاسته ذرت به دست می‌آید، معمولا در مکمل‌های وزن‌گیری استفاده می‌شود.

گینرهایی که دارای کیفیت بالاتری هستند، کربوهیدرات‌ها را از منابع طبیعی مانند سیب‌زمینی شیرین، سیب‌زمینی شیرین، جو دوسر مانند آنهایی که در کربوهیدرات‌های Swolverine یافت می‌شوند، با ترکیب میوه و سبزیجات اضافه می‌کنند.

 

بررسی انواع مکمل گینر

ساده‌ترین راه برای به دست آوردن اندام ایده‌آل و پرحجم این است که زمان زیادی را در باشگاه بگذرانید. اما شما نمی‌توانید تمامی عمر خود را در باشگاه بگذرانید! بهترین نتایج افزایش حجم از ترکیب رژیم غذایی مناسب و تمرینات عملکردی حاصل می‌شود.تمرینات در حین پمپاژ خون باعث حرکت عضلات شما می‌شود. اگر درست غذا بخورید، بدن شما نه تنها آسیب را ترمیم می‌کند، بلکه عضلات شما حجم گرفته و قوی‌تر می شوید.

پیشنهادی:  بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

معمولا غذایی که می‌خوریم دارای مواد مغذی مختلفی است که عملکردهای مختلفی در بدن ما دارند. برای عضله سازی، به منبع خوبی از کربوهیدرات و چربی نیاز دارید. شاید با مراجعه به باشگاه قصد داشته باشید چربی‌ها و قندهای بدنتان را بسوزانید، اما باید بدانید که این دو مورد اصلی‌ترین منبع انرژی بدن هستند و برای رسیدن به اندام ایده‌آل به مقدار مناسبی از آن‌ها احتیاج دارید. مکمل‌های گینر این مقدار را برای شما ارائه می‌دهند. در این قسمت به معرفی سه مورد از بهترین مکمل‌های گینر می‌پردازیم.

 

بررسی فواید گینر در بدنسازی

اگر بخواهیم به بررسی فواید گینر در بدنسازی بپردازیم، می‌توانیم بگوییم موارد زیر جرء مهم‌ترین فواید استفاده از مکمل گینر در بدنسازی هستند:

  • سرشار از کربوهیدرات است: کربوهیدرات ها در Mass Gainers فراوان هستند. این کربوهیدرات ها انرژی مورد نیاز برای یک تمرین سخت را به طور خاص در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • در آن ها ترکیب ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم یافت می‌شود: استفاده از گینرها به شما کمک می‌کند فعال و سالم بمانید. آنها حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند که برای سلامت و تناسب اندام شما ضروری می‌باشند.
  • منبع غنی فیبر: فیبری که در گینرها وجود دارد که نفخ را تسکین می‌دهد و به هضم غذا کمک می‌کند. این موضوع یک رویکرد عالی برای بهبود سلامت عمومی و تناسب اندام است زیرا همه ما می‌دانیم که فیبر به دفع سریعتر مدفوع کمک می‌کند و فشار خون ثابت را در بدن حفظ می‌کند.

 

نحوه مصرف مکمل گینر چگونه است؟

بهترین روش استفاده از گینرها، ترکیب آن‌ها با آب یا شیر است. یک قاشق ماس گینر را با شیر یا آب مخلوط کنید. خوب تکان دهید تا پودر کاملا حل‌شود و یک محلول یکنواختی ایجاد شود و سپس از آن استفاده کنید. مخلوط کردن با شیر باعث افزایش میزان پروتئین و کالری شیک می‌شود. می‌توانید از میوه‌های تازه نیز در شیک خود استفاده کنید که باعث طعم‌دار شدن آن می‌شود.

پیشنهادی:  خواص پروتئین وی برای بانوان

 

معرفی بهترین مکمل گینر

در این قسمت قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین این مکمل‌ها بپردازیم که می‌توانند جزء بهترین انتخاب‌ها به هنگام خرید این محصول برای شما باشند.

  • گینرهای برند کارن Karen
  • گینرهای برند CRAZY NUTRITION
  • گینرهای برند Serious Mass
  • گینرهای برند Dymatize Super Mass
  • گینرهای برند Naked Mass
  • گینرهای برند BSN True Mass

 

گین آپ بزرگسالان کارن ۱۸۰۰ گرم

بررسی عوارض مکمل گینر

در این قسمت چند عارضه جانبی گینرها آورده شده است. در نظر داشته باشید که این عوارض با استفاده نادرست از این مکمل‌ها برای شما به وجود می‌آید.

  • افزایش وزن ناسالم
  • افزایش خطر ابتلا به دیابت
  • مشکلات گوارشی مانند اسهال
  • آسیب کبدی
  • آسیب کلیه

با استفاده درست از این محصول می‌توانید علاوه بر وزن‌گیری صحیح، سلامت خود را نیز صد در صد تامین کنید.

 

کلام آخر

در نتیجه، مکمل‌های گینر برای افراد لاغر مناسبی است که می‌خواهند کالری دریافتی خود را افزایش دهند و مطمئن شوند که کالری بیشتری نسبت به سوزاندن دریافت می‌کنند. مس گینرها زمانی که بین وعده‌های غذایی و بلافاصله بعد از فعالیت سنگین مصرف شوند، بهترین عملکرد را دارند. شما می‌توانید با توجه به بهترین گینرهایی که به شما در متن معرفی کردیم، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و خریداری کنید. البته توصیه می‌‌شود که به هنگام خرید این محصول حتما از پزشک تغذیه راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید زیرا استفاده خارج از اندازه مناسب این مکمل می‌تواند خطرات بسیاری مانند آسیب به کبد یا کلیه را به همراه داشته باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا