مکمل ها

با قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال بیشتر آشنا شویم

قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال یکی از انواع مکمل هایی است که در کشور ایران و تحت لیسانس آلمان ساخته شده است. این قرص حاوی ویتامین D3، کلسیم، ویتامین E و ویتامین K2 می باشد. با استفاده از این کپسول می توان از پوکی استخوان ها جلوگیری کرد.

کلسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی است که باید به اندازه کافی در بدن ما انسان ها وجود داشته باشد. این ماده در شیر، پنیر، ماست، کشک و … به وفور یافت می شود؛ اما به هر حال نوع تغذیه ناکافی ما انسان ها باعث شده است که در بسیاری از بدن ما کلسیم به اندازه کافی وجود نداشته باشد. از طرفی ویتامین D3 هم نقش بسیار مهمی در جذب کلسیم در بدن ما دارد. با توجه به تغذیه نامناسبی که بسیاری از ما مردم ایران داریم، لازم است که حتما برای جبران کمبود ویتامین D3 و کلسیم از قرص کلسیم و ویتامین D استفاده کنیم. قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال یکی از بهترین قرص هایی است که می تواند برای کمبود ویتامین D و کلسیم مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این قرص آشنا شویم.

 

قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال چیست؟

 

کلسیم یکی از مهم ترین مواد مغذی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه پزشکان بوده است. این ماده مغذی نقش بسیار مهمی برای رشد استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان دارد. کلسیم به وفور در پنیر، کشک، شیر و لبنیات دیگر یافت می شود؛ اما با توجه به اینکه بسیاری از مردم به اندازه کافی لبنیات مصرف نمی کنند، مجبور هستند که برای تامین میزان مورد نیاز کلسیم برای بدن خودشان از قرص کلسیم استفاده کنند. ویتامین D3 هم جزء مهم ترین ویتامین هایی است که نقش بسیار مهمی در جذب کلسیم در استخوان های ما دارد.

هر دوی این موادی که برای بدن ما انسان ها ضروری هستند، در قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال وجود دارند. این قرص به عنوان یک مکمل شناخته می شود و جنبه درمانی نخواهد داشت. به همین خاطر افراد می توانند برای جلوگیری از عوارض کاهش کلسیم و ویتامین د این قرص را مصرف نمایند.

کپسول کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال در شرکت هگمتان داروی غرب ایران و تحت لیسانس آلمان ساخته شده است. تعداد کپسول هایی که در یک جعبه از این مکمل قرار داده شده اند، ۵۰ عدد می باشند. بنابراین، به راحتی می توان این قرص را به مدت ۵۰ روز مصرف کرد. از مزایای مصرف این قرص می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • کمک به رشد استخوان ها
  • افزایش چگالی استخوان ها
  • محکم کردن دندان ها
  • جلوگیری از بروز مشکلات و بیماری های دندانی
  • بهبود عملکرد استخوان ها
  • کمک به حفظ سلامت جنین
  • پیشگیری از دردهای پیش از قاعدگی در خانم ها
  • جلوگیری از پوکی استخوان در خانم های باردار به علت وجود کلسیم در قرص
  • سلامت قلب و عروق و جلوگیری از سرطان
  • و …
پیشنهادی:  بهترین قرص ضد یبوست برای درمان فوری

 

محتویات قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال؛ ویتامین K2 و ویتامین E

 

یکی از مزیت های اصلی قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال این است که این قرص از محتویات بسیار خوبی تشکیل شده است که مجموع این محتویات نقش بسیار موثری بر روی افزایش چگالی استخوان ها و بهبود عملکرد آن  ها دارند. در ادامه شما را با محتویات این مکمل عالی آشنا می کنیم.

  • کلسیم: یکی از اصلی ترین محتویاتی که در این مکمل وجود دارد، کلسیم است. تحقیقات گسترده ای بر روی کلسیم شده است و همه این تحقیقات نشان داده اند که مصرف کلسیم به اندازه کافی می تواند از پوکی استخوان جلوگیری می کند. از طرفی می توان با مصرف کلسیم چگالی استخوان ها را تا حد زیادی افزایش داد که همین موضوع سبب می شود، عملکرد کلی استخوان ها بهبود پیدا کنند. میزان کلسیمی که در این مکمل وجود دارد به میزان ۷۵ درصد از نیاز روزانه شما می باشد. با توجه به اینکه به هر حال شما مقداری از کلسیم را از طریق تغذیه دریافت می کنید، این میزان از کلسیم برای مصرف روزانه شما کافی خواهد بود.
  • ویتامین D: ویتامین D یکی از بهترین و در عین حال مهم ترین ویتامین های محلول در چربی است که در بدن ما انسان ها وجود دارد. این ویتامین برای عملکرد کلی بدن ما انسان ها بسیار مفید است؛ اما سوال اصلی این جا است که چرا در کنار کلسیم می بایست ویتامین D هم مصرف کرد؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که این ویتامین D است که باعث جذب کلسیم در استخوان ها می شود و زمانی که ویتامین D در بدن کم باشد، جذب کلسیم به خوبی صورت نخواهد گرفت. از طرفی خود ویتامین D باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن هم می شود.
  • ویتامین E: ویتامین E هم یکی از ویتامین های محلول در چربی است که نقش بسیار مهمی در عملکرد قلب و عروق انسان ها ایجاد می کند. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان از تخریب سلول های مختلف بدن جلوگیری می کند. کمبود ویتامین E باعث بروز بیماری های قلبی عروقی خواهد شد. جالب است که بدانید این ویتامین باعث کاهش دردهای پیش از قاعدگی می شود. بنابراین، یکی از فواید مصرف قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال کاهش دردهای پیش از قاعدگی در خانم ها می شود.
  • ویتامین K2: شاید در سال های گذشته ویتامین K2 جزء ویتامین های معروف نبود؛ اما در حال حاضر مشخص شده است که این ویتامین به خودی خود نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد استخوان ها دارد. مصرف کافی ویتامین K2 باعث افزایش چگالی استخوان می شود. تحقیقات زیادی بر روی عملکرد این ویتامین شده است و بسیاری از آن ها نشان می دهند که مصرف ویتامین K2 برای افزایش چگالی استخوان ها بهتر از مصرف کلسیم است! البته طبق مطالعات علمی می بایست کلسیم و ویتامین K2 هر دو به اندازه کافی مصرف شوند.
پیشنهادی:  کدام مکمل برای عضله سازی بهتر است

 

چه افرادی می توانند از این مکمل استفاده کنند؟

 

با توجه به محتویات موجود در این مکمل، می توان این مکمل را برای تمامی افراد استفاده کرد؛ چرا که کلسیم، ویتامین D3، ویتامین E و ویتامین K2 از جمله مواد مغذی هستند که در سنین رشد و بزرگسالی برای بدن انسان ها ضروری می باشند.

بنابراین، می توان این دارو را به صورت روزانه مصرف نمود بدون اینکه عوارض خاصی برای آن وجود داشته باشد. البته در صورتی که جزء هر یک از افراد زیر هستید، می بایست این قرص را زیر نظر پزشک مصرف کنید.

  • در صورتی که از مشکلات کلیوی رنج می برید، حتما برای مصرف این قرص از پزشک خودتان مشورت بگیرید.
  • در صورتی که جزء مادران باردار یا شیرده هستید حتما با پزشک خود صحبت کنید.
  • در صورتی که سابقه حساسیت خاصی به این قرص دارید، از استفاده کردن آن پرهیز کنید.
  • در صورتی که سابقه سرطان یا مصرف داروی خاصی را دارید، با پزشک خود مشورت کنید.
  • این دارو صرفا یک داروی مکمل است و نباید به عنوان درمان مورد استفاده قرار گیرد.
  • از مصرف زیاد و بی رویه این قرص جلوگیری کنید. بهتر است که این قرص فقط ۱ بار در روز مصرف شود.

 

در زمان بارداری هم می توان از این مکمل استفاده کرد؟

 

بسیاری از مادران باردار به دنبال مکمل های بسیار خوب برای زمان بارداری خود هستند. در زمان بارداری دو ماده مغذی که باید حتما مورد استفاده قرار گیرد، کلسیم و ویتامین D هستند که در قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال وجود دارند.

کلسیم نقش بسیار مهمی در رشد جنین و حفظ سلامت جنین دارد. با توجه به اینکه جنین برای دریافت کلسیم خود از بدن مادر تغذیه می کند، مادر باید برای جلوگیری از کاهش کلسیم در بدن خود حتما از مکمل های بارداری حاوی کلسیم استفاده کند. ویتامین D هم نقش بسیار مهمی در رشد استخوان های جنین دارد که لازم است حتما مادر مقدار کافی از این ویتامین را در بارداری دریافت کند.

با توجه به محتویاتی که در قرص کلسیم یوروویتال وجود دارد، این قرص نه تنها برای مادران باردار مضر نیست، بلکه برای آن ها مفید هم می باشد؛ اما به هر حال بهتر است که مادران باردار زیر نظر پزشک خودشان این قرص را مصرف کنید.

 

نحوه مصرف قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال

 

نحوه مصرف قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال بسیار ساده است. کافیست که شما روزانه فقط ۱ عدد از این قرص را بعد از ناهار و یا شام با یک لیوان آب میل کنید. دقت داشته باشید که برای جلوگیری از رسوب کلسیم در کلیه ها حتما بعد از مصرف این دارو آب فراوان بخورید تا مشکلی برای کلیه های شما پیش نیاید.

 

قرص کلسیم و ویتامین D3 یوروویتال ۵۰ عدد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا