پوست و زیبایی

برای تقویت و استحکام ناخن چه باید کرد؟

در این مطلب قرار است در مورد راهکارهای سالم رطوبت رسانی به ناخن، بهبود رشد طبیعی ناخن صحبت کنیم. همچنین ناخن، محلول استحکام بخش ناخن هیدرودرم ۸ میلی لیتر را به عنوان راهکار بسیار مناسبی برای رشد و ترمیم ناخن های شکسته شما، معرفی خواهیم کرد. در ادامه نکات بهداشتی بسیار مهمی برای محافظت از ناخن ها بیان می کنیم.

 

اهمیت ترمیم ناخن های شکسته

ترمیم ناخن های شکسته شاید مهمترین راهکار برای زیباتر کردن دستان یک بانو باشد. راز زیبایی دستان یک بانوی ایرانی در رفع نواقص دستان بانوان ایرانی می باشد. یکی از  بزرگ ترین مشکلات خانم ها در زیباتر کردن دستان خود این است که ناخن های آن ها دچار شکستگی های متعدد می شود. در بیشتر موارد این شکستگی ها به علت کمبود مواد مغذی در بدن بانوان اتفاق می افتد. در صورت رفع این کمبود بهترین نتایج را از روش های ترمیمی ناخن های شکسته خواهد گرفت. پس نتیجه می گیریم که قدم اول در ترمیم ناخن های شکسته، رفع کمبودهای احتمالی غذایی در بانوانان است.

 

راهکارهایی برای ترمیم ناخن های شکسته

قدم اول در ترمیم ناخن های آسیب دیده، هم سطح کردن این ناخن با سایر ناخن ها است. لازم است در این مرحله از سوهان برای تراشیدن اضافه های ناخن استفاده شود.

قدم بعدی بسیار جالب است و شاید برای عده ای روش جدیدی در ترمیم ناخن ها به نظر برسد. جالب است بدانید که این روش سال های زیادی برای ترمیم ناخن های شکسته استفاده می شود. در این مرحله لازم است که تکه ای از چای لیپیتون را به اندازه ناخن شکسته خود برش بزنید. در قدم بعدی چسب ناخن را به محل شکستگی مالیده و تکه پاکت چای را در آن مکان با کمک قیچی فشار دهید تا محکم شود. شاید در زمان انجام این مرحله از ترمیم ناخن به یاد عمل های جراحی رایج بیفتید. این کار هم به نوعی جراحی ناخن های شکسته محسوب می شود و باید با دقت زیادی انجام شود. پس از خشک شدن این تکه از کاغذ باید آن را با استفاده از پولیش صاف کنید.

 

 

لازم است از لاک ناخن و یا برق ناخن برای زیباتر کردن ناخن های خود استفاده کنید. روش بیان شده در بالا بسیار رایج است و خانم ها معمولا از این روش استفاده می کنند.

روش دیگری نیز برای ترمیم ناخن های شکسته وجود دارد. در این روش شما با کمک چسب شیشه ای ناخن آسیب دیده خود را ترمیم خواهید کرد. چسب را به ناخن خودتان بزنید و قسمت های اضافه آن را بردارید و در ادامه به چسب موجود روی ناخن خود شکل دهید. چسب شیشه ای باید کاملا حالت ناخن شما را به خود بگیرد. در این مرحله پس از خشک شدن چسب می توانید از ناخن ترمیم یافته خود لذت ببرید.

پیشنهادی:  عوارض استفاده از کرم ضد آفتاب تاریخ گذشته

 

راه های جلوگیری از شکستگی در ناخن ها

بهترین راهکار در درمان یک بیماری، پیشگیری از آن است و ما به همین سبب راهکارهایی برای جلوگیری از شکستن ناخن شما را بیان خواهیم کرد.

رفع مشکل کمبود آهن در بانوان می تواند تا حد زیادی از مشکلات شکستگی ناخن ها بکاهد.

کاهش دادن میزان استفاده از لاک های ناخن نیز در جلوگیری از شکستگی ناخن ها بسیار اثر گذار است.

شستشوی ظروف در بلند مدت نیز می تواند اثر بسیار بدی بر روی ناخن های شما داشته باشد. به طوری که ناخن های شما در بازه های زمانی کمی دچار شکستگی شده و شکل بدی پیدا خواهد کرد. استفاده کردن از دستکش می تواند از شکستگی ناخن ها در این حالت جلوگیری نماید.

کمبود آب می تواند اثر بسیار بدی بر روی ناخن ها داشته باشد. به همین جهت رطوبت رسانی به ناخن را امری بسیار مهم در پیشگیری از آسیب رسیدن به ناخن ها دانسته اند.

بلندی بیش از حد ناخن ها نیز می تواند اثر بسیار بدی بر روی استحکام ناخن های شما داشته باشد. برای جلوگیری از شکنندگی بیش از حد ناخن ها لازم است که ناخن های خود را در حد مناسبی بلند کنید. در این صورت امکان ترمیم ناخن های شکسته زمان بیشتری خواهد داشت.

 

محلول استحکام بخش ناخن هیدرودرم ۸ میلی لیتر

زیبایی دست های شما با ترمیم ناخن های شکسته تضمین خواهد شد. محلول استحکام بخش ناخن هیدرودرم ۸ میلی لیتر راهکاری قطعی برای ترمیم ناخن های آسیب دیده می باشد. سیر دارای خاصیت های زیادی است و به نوعی در علم طب آن را درمان هفتاد نوع بیماری دانسته اند. این اکسیر حیات بخش می تواند اثر بسیار مطلوبی بر روی ناخن های زیبای شما داشته باشد. جهت رفع مشکل ناخن های آسیب دیده معمولا از این نوع محلول استفاده می کنند. میزان زیادی سولفور در این نوع محلول ها موجود است، سولفور وظیفه رطوبت رسانی به ناخن را نیز به عهده دارد. با رطوبت رسانی ویژه به ناخن های شما در نهایت ناخن های شکسته شما ترمیم می شوند. ترمیم ناخن های شکسته کار ساده ای نیست و برای ترمیم ناخن باید مواد از دست رفته بدن جایگزین گردند. با استفاده از محلول استحکام بخش ناخن هیدرودرم ۸ میلی لیتر می توانید این ناخن ها را به راحتی ترمیم کنید و تمامی مواد مورد نیاز ناخن خود را تامین نمایید. در صورت استفاده از این محلول در بازه زمانی کوتاه مدت دارای ناخن هایی زیبا و با دوام خواهید شد.

پیشنهادی:  انواع کرم پوست و کاربرد آن

 

 

راهکارهایی برای بهبود رشد طبیعی

روغن زیتون اثر فوق العاده ای در ترمیم ناخن های شکسته دارد. به طوری در نسخه های قدیمی طب سنتی به وفور از روغن زیتون برای درمان مشکلات پوستی و مشکلات رایج مربوط به ناخن استفاده شده است. سلامتی ناخن از گذشته تا به الان معیار بسیار مهمی برای تعیین سلامتی افراد بوده است. به همین جهت مردمان کشورهای مختلف از روغن زیتون برای درمان مشکلات مربوط به ناخن خود استفاده می کردند. بهبود رشد طبیعی ناخن از مهم ترین کاربردهای روغن زیتون می باشد.

از مهم ترین روغن هایی که در طب سنتی برای بهبود شرایط ناخن استفاده شده است، روغن نارگیل می باشد. ماساژ دستان شما با روغن نارگیل قبل از خواب می تواند بر افزایش رطوبت ناخن و درمان بیماری های قارچی بسیار موثر باشد.

روغن بادام از روغن هایی است که برای مشکلات ترک خوردگی و خشک شدن ناخن های شما مورد استفاده قرار می گیرد.

استحکام بخشی به ناخن های دست و پا شما نیز از اثرات مستقیم وازلین می باشد.

آب لیمو ترش تازه نیز می تواند رنگ پریدگی رایج ناخن های شما را برطرف کند. زیبایی ناخن های شما بر اثر استفاده مکرر از آب لیمو و آب پرتقال تضمین می شود. ترمیم ناخن های شکسته نیز از کاربردهای بسیار رایج این دو ماده غذایی می باشد.

سیر هم اثر فوق العاده ای در ترمیم ناخن های شکسته دارد. استفاده از محلول هایی که با استفاده از سیر سبب ترمیم ناخن های آسیب دیده می شوند، از بهترین راهکارهای موجود در ترمیم این ناخن ها است.

جوش شیرین هم از دیگر موادی است که بر روی ناخن های شما اثر بسیار خوبی بر جای می گذارد. در نهایت استحکام ناخن های شما با استفاده کردن از این ماده افزایش چشمگیری خواهد یافت.

حنا نیز اثر بسیار مطلوبی بر ترمیم ناخن های شکسته خواهد داشت. رشد طبیعی ناخن های شما با استفاده از حنا سرعت بیشتری پیدا می کند.

در آخر لازم است از ماده غذایی بسیار مفیدی به نام شیر یاد کنیم که اثر بسیار مطلوبی بر روی ناخن های شما خواهد گذاشت. روشن شدن ناخن هایی که در شیر قرار گرفته اند، از جالب ترین کاربردهای این ماده است.

 

نکات بهداشتی برای رشد بهتر ناخن های شکسته

بهتر است ناخن های خود را از مواد شیمیایی مضر دور کنید. در این صورت ناخن های شما متحمل آسیب های کمتری خواهند شد.

عفونت های قارچی نیز می تواند اثر بسیار بدی بر روی فرایند ترمیم ناخن های شکسته داشته باشد. لازم است که درمان مناسب ناخن های خود را در زمان مناسبی انجام دهید.

قرار دادن ناخن های خود در معرض آفتاب می تواند اثر فوق العاده ای در ترمیم ناخن های شکسته داشته باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا