مکمل هامکمل های غذایی

کم خونی چیست و راهکار رفع آن

کم خونی و راهکار رفع آن چیست؟ آیا مکمل خون می تواند مشکل کم خونی را حل کند؟ مکمل رفع کم خونی در بدن چه مشکلاتی را می تواند  حل کند؟ با مصرف مکمل رفع کم خونی، بی حالی و ضعف، ریزش مو، ناراحتی قلبی و عروقی تا حدودی حل  می شود، بسیاری از ناراحتی‌های بدن از کم‌خونی نشأت می‌گیرد.

کم خونی و راهکار رفع آن چیست؟ آیا مکمل خون می تواند مشکل کم خونی را حل کند؟ با مصرف مکمل رفع کم خونی در بدن، چه مشکلاتی می تواند حل شود؟

 

 

کم خونی

قبل از اینکه وارد بحث کم‌ خونی شویم،  باید نقش خون در بدن را مشخص نماییم که خون چه نقشی در بدن دارد و اهمیت آن چیست؟

خون از گلبولهای قرمز و سفید تشکیل شده است، بخشی از آن را آب تشکیل می دهد، خون با میکروب ها و ویروس های بدن مبارزه می کند و عفونت ها را از بین می‌برد. باعث می شود که ویتامین ها و پروتئین ها به اعضای بدن برسد، اعضای بدن را تغذیه می‌کند. مکمل رفع کم خونی نیازهای اعضای بدن را برآورده می سازد،  در همه جای بدن نفوذ دارد، از سر تا پا گرفته و وارد چشمان، پوست و زبان و همه جای استخوان می شود.

کار قلب این است که خون را به طرف مغز  پمپاژ ‌دهد، خون در کلیه ها تسویه می‌شود و وارد قلب می شود.

در افرادی که کم خون هستند شاهد مشکلاتی چون بی حالی، کمبود ویتامین، بیماری های متفاوت، نفوذ ویروس‌ و میکروب ‌و درد و ضعف شدید بدن خواهید بود. یکی از راهکارهای مشکل کم خونی این است  که پزشکان برای رفع آن، قرص آهن را تجویز می کنند و به همراه  آن خوردن عدس سبز را سفارش می کنند.

خوردن گوشت قرمز برای رفع کم خونی نیز مناسب است، در بسیاری از مواد غذایی آهن وجود دارد، مواد غذایی که آهن آنها زیاد است، برای رفع کم خونی کاملا توصیه می شود.

خوردن چای، قهوه، نسکافه و همه این موارد مانع جذب آهن به بدن می شوند،  افرادی که کم خونی دارند دارای ریزش مو، ضعف چشم، ناراحتی قلبی و درد کلیه هستند. خسارت جبران ناپذیری را به بدن می زند، کسانی که کمبود خون دارند، باید فوراً مشکل خود را حل کنند، در غیر این صورت با ضعف چشم و ریزش مو و  مشکلات ناشی از آنها رو به رو خواهند شد و باعث دو چندان شدن خسارت جسمی خواهد شد.

مکمل خون می‌تواند مشکل کم خونی را تا حدودی حل کند. تجویز پزشک و خوردن غذاهای آهن دار و پرهیز از موادی که آهن سوز هستند، در کنار ورزش و رعایت اصول و قواعد رفع کم خونی مثل عدم خوردن چای در صبح و به جای آن، خوردن عدس سبز می تواند تا حدودی مشکل را حل کند. البته مصرف اینها به همراه مکمل رفع کم خونی باید به صورت مستمر و روزانه و دائمی باشد.

پیشنهادی:  مکمل غذایی برای نوزادان

با مصرف مکمل رفع کم خونی، بی حالی و ضعف، ریزش مو، ناراحتی قلبی و عروقی تا حدودی حل  می شود، بسیاری از ناراحتی‌های بدن از کم‌خونی نشأت می‌گیرد، کم خونی برای خانم ها  بسیار زیان آور است، خانم ها به هیچ عنوان نباید اجازه بدهند در بدن آنها مشکل کم خونی رخ دهد، زیرا مشکل کم خونی باعث معلولیت در جنین مادر می‌شود، کم خونی موجب به دنیا آمدن کودک ناقص الخلقه می شود،  بسیاری از معلولیت‌های ذهنی یا معلولیت جسمی کودکانی که متولد می شوند از کم‌خونی خانم‌هاست.

 

کم خونی ارثی

کم خونی، ارثی و خانوادگی است و ظاهراً نسل به نسل می چرخد و برای این افراد مصرف مکمل رفع کم خونی  لازم و ضروری است و مصرف آن باید به دستور پزشک معالج باشد.

کم خونی با آزمایش خون در آزمایشگاه تشخیص داده می‌شود، امروزه دستگاه تست خون  خانگی و کوچک نیز ساخته شده است که می‌توان به آنها اطمینان کرد.

 

مکمل رفع کم خونی

مکمل رفع کم خونی باعث می‌شود هموگلوبین خون تامین شود، بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌های علمی در دانشگاه ها نشان می‌دهد که یکی از عوامل کم خونی کمبود هموگلوبین هاست، هموگلوبین ها به گلبول‌های قرمز کمک می کنند تا اکسیژن را از ریه ها بگیرند و به تمام اعضای بدن برساند.

مکمل رفع کم خونی باعث می شود که سیستم ایمنی بدن نیز تقویت شود، مصرف مکمل رفع کم‌خونی مانند این است که یک نفر تشنه باشد و بعد از سه روز به آن آب دهند، نگارنده می‌خواهد این را نشان دهد، که بدن عاشق مکمل رفع کم خونی است، زیرا که نیاز اصلی بدن است، مشکل کم خونی با ورزش یا نشاط یا مسافرت حل نمی شود. مشکل کم خونی با پرهیز از مصرف چای و قهوه و عدم مصرف داروهایی که خون را می سوزانند حل می شود. برعکس مصرف آهن و مکمل رفع کم خونی برای بدن امری ضروری است.

در اکثر مکان های فقیرنشین نقاط مختلف دنیا که با سوءتغذیه همراه هستند، اولین پدیده‌ای که در بدن آنها وجود دارد، علائم کم خونی است و خود کم خونی باعث هزار نوع بیماری می‌شود.

تولید مکمل رفع کم‌خونی از نتایج علمی و پژوهشی اساتید هیئت علمی دانشگاه است.

البته باید بسیار مواظب بود، چرا که در داروخانه‌ها و بازار سیاه از مکمل‌های رفع کم خونی تقلبی به وفور دیده می شود، این داروی تقلبی آنقدر زیبا بسته‌بندی شده است که در داروخانه ها نیز خریداری می‌شود و تشخیص آن بسیار مشکل است. این داروها نه تنها مشکل کم خونی را حل نمی‌کند بلکه خود باعث ایجاد هزار بیماری می شود، لذا برای خرید مکمل رفع کم خونی، حتماً باید با مجوز پزشک و از داروخانه های معتبر خریداری شود واگر خریداری شد، از سالم بودن آن مطمئن شوید.

پیشنهادی:  درباره پرگمام ویتالی تون سافت ژل ۶۰ عددی بیشتر بدانیم

 

مکمل کم خونی

هیچ چیز نمی تواند جای خود را بگیرد، اما تنها چیزی که می‌تواند به خون کمک کند آب است. آب  می‌تواند گلبول های قرمز و هموگلوبین های اکسیژن را به اعضای بدن برساند، در واقع این آب است که آن را به اعضای بدن می‌رساند و خون بدون آب هیچ است، خون بدون آب غلظت پیدا می کند و اگر غلظت پیدا کرد،  باعث بسته شدن رگ های قلبی و ایجاد سکته قلبی یا مغزی می شود، همچنین باعث فشار خون بالا خواهد شد.

آب خنک به همراه لیمو ترش فشار خون را پایین می آورد و کسانی که از فشار خون پایین رنج می‌برند، می‌توانند با مصرف آب قند، آب پرتقال فشار خون خود را تنظیم کنند.

بعد از آب مصرف مکمل رفع کم خونی و قرص آهن و خوردن گوشت قرمز و عدس بسیار ضروری است، مکمل خون متشکل از پروتئین هایی است، که سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس ها مقاوم می‌کند، مواد پروتئینی در کبد و روده تولید می‌شود و از طریق خون  به گردش می افتد، این پروتئین ها را مکمل ها وارد پلاسمای خونی می کنند و به خون کمک می کنند، این پروتئین ها در فرد سالم به صورت غیرفعال هستند، اما همین که بدن دچار بیماری شود، پروتئین های مکمل خون جنگ با ویروس‌ها و میکروب‌ها را آغاز و آمادگی نظامی پیدا می‌کند، جنگ میان پروتئین های خونی در بدن شبیه میدان جنگ و لشکرکشی انسان ها می ماند که در میدان جنگ به کارزار می‌پردازند و اگر این پروتئین های خونی پیروز شوند فرد معالجه می شود.

اما اگر  میکروب ها و ویروس ها، به بدن قالب شوند بدن دچار تب شدید می شود و ممکن است باعث مرگ بیمار شود. یکی از دلایل مرگ و میر ورود همین ویروس ها در بدن و تشکیل عفونت است، عفونت ها کم کم تبدیل به سرطان می شوند، اگر عفونت ها به سایر بدن سرایت کنند وارد مغز شده و فرد دچار مرگ مغزی می شود، یا اینکه باعث تخریب ریه ها و کلیه ها خواهد شد.

خون دارای اهمیت بسیار است، از همان کودکی باید به آهن کودکان اهمیت داد و مخصوصا خانم هایی که می خواهند  مادران فردا باشند و فرزندان سالمی را به دنیا بیاورند می بایست از عدم کم خونی خود اطمینان حاصل کنند تا در آینده با مشکلی رو به رو نشوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا